Може ли VODAVODA освојити свет?

Војин Ђорђевић, оснивач и креатор брендова ВОДАВОДА и Горки лист

Један од најуспешнијих српских предузетника, творац престижних брендова VODAVODA и Горки лист, признатих широм света, Војин Ђорђевић је рођен 1959. у Српском Бабушу. Још као младић упустио се у предузетничке воде, а данас је бренд ентузијаста који је највише посвећен развоју бренда VODAVODA, с мисијом и визијом да ова јединствена вода која извире из артешке издани са 605 метара у изузетном еколошком локалитету Бање Врујци освоји свет, те је ова домаћа природна минерална вода доступна у 17 земаља, на четири континента, а у плану је и проширење производних капацитета, што ће бити један од приоритета ове компаније. Посвећен је развијању младих кадрова, развоју тржишта природних минералне вода из Србије, подржава спорт – VODAVODA је избор врхунских спортиста, Кошаркашког савеза Србије, Фудбалског савеза Србије и кровне националне установе „краљице спортова“ – атлетике. Отац је два сина и ужива у одрастању четворо унучића.

Осведочили сте се као веома успешан предузетник изградивши два престижна бренда VODAVODA и Горки лист. Кад се осврнете уназад, како видите свој професионални пут?
У тренуцима одмора моје су мисли често окренуте будућности и томе шта све лепо и добро можемо урадити за наше брендове. Они су настали из љубави и жеље да се створи нешто лепо и посебно што ће улепшавати живот потрошачима, грађанима у Србији, али и у целом свету, и из идеје да се у Србији створи бренд који својим квалитетом и дизајном може бити на свим светским тржиштима. Из те тежње је настала VODAVODA, а слична прича је и с Горким листом. Био је најпопуларније пиће у Србији, још као Пелинковац, но због немогућности да се заштити под тим именом, а желећи да га учинимо доступним и ван граница наше земље, наставили смо да га градимо, брендирали смо га и учинили заиста много да буде толико популаран и то не само због квалитета и добро познатог и препознатљивог укуса, променили смо назив, дизајн, и он данас има изузетан имиџ. И у свету и код нас ретко се стварају брендови јер није ни лако ни једноставно да се створи добар имиџ, а предуслов за то су изузетан квалитет и посебан дизајн. Стварање је за мене било велика радост и ту се нисам штедео, а много сам радио на томе да се сачувају брендови. Протеклих година било је много пословних изазова, а бројне интернационалне компаније хтеле су да купе брендове. Међутим, нисам желео да продам ниједан јер сам хтео да остану и у мојој породици и у Србији, јер верујем да једног дана могу да стану раме уз раме са светским брендовима, што је већ потврђено. Важно ми је било да се ти брендови сачувају, али и да се унапреди њихова позиција у земљи и иностранству.
Протекле године забележен је 40-процентни раст бренда VODAVODA на тржишту. Како објашњавате овај велики успех?
VODAVODA је у 2021. порасла око 50 посто а у 2022. око 42 одсто. Врло смо задовољни тим растом, а то објашњавамо тиме што потрошачи сваким даном све боље разумеју и препознају квалитет VODAVODE, који је њена највећа вредност. И на светском тржишту идемо с кампањом –„Дизајнирана од природе“ баш зато да бисмо указали на то да је дизајн боце веома леп, осмислио га је човек, али да је садржај наше флаше драгоценији и важнији од дизајна, јер је изузетно квалитетан, пошто је природа ипак најбољи дизајнер. Само захваљујући том квалитету ми обезбеђујемо раст у Србији и свету.
VODAVODA VODICA за децу такође је протекле године највише позиционирана а истовремено је постала и најомиљеније пиће код најмлађих на српском тржишту. У ком правцу ћете развијати овај, а и пројекте налик овом?
На Водицу смо веома поносни. Јер као што нам је за VODAVODU важно да људи упознају и разумеју квалитет воде, колико је значајно пити природну артешку воду, ако породица одвоји 50, 60 динара за литар и по флаширане воде, онда је важно да добије воду најподеснију за здравље целе породице. То се посебно односи на децу, за коју је врло важно да пију пуно воде и срећни смо што су деца заволела нашу воду. Према истраживању агенције „Нилсен“, Водица је најомиљенија вода у Србији и то нам веома значи јер нам није најважнија продаја већ стварање навике код деце да пију воду која је драгоцена за њихово здравље. Сви знамо да деца воле газирана пића, слаткише, али важно је да воле и оно што је здраво и доприноси њиховом здрављу.
Каква је будућа извозна оријентација бренда VODAVODA?
Много је лакше рећи да треба да се освоји светско тржиште него га и освојити. Годинама интензивно, паралелно с проширењем капацитета, радимо и на подизању нивоа и организационих способности и структура наше компаније да може да изнесе нову комуникацију и нови начин рада са захтевним светским тржиштима. У том циљу запослили смо и ове године бројне професионалце и стручњаке у свим областима, а међу њима и много младих људи, јер у нашој компанији увек има места за изузетне појединце и врата су за њих, без обзира да ли имају искуства или не, увек отворена уколико су спремни да прате развој наше компаније и да расту с нама.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *