Može li VODAVODA osvojiti svet?

Vojin Đorđević, osnivač i kreator brendova VODAVODA i Gorki list

Jedan od najuspešnijih srpskih preduzetnika, tvorac prestižnih brendova VODAVODA i Gorki list, priznatih širom sveta, Vojin Đorđević je rođen 1959. u Srpskom Babušu. Još kao mladić upustio se u preduzetničke vode, a danas je brend entuzijasta koji je najviše posvećen razvoju brenda VODAVODA, s misijom i vizijom da ova jedinstvena voda koja izvire iz arteške izdani sa 605 metara u izuzetnom ekološkom lokalitetu Banje Vrujci osvoji svet, te je ova domaća prirodna mineralna voda dostupna u 17 zemalja, na četiri kontinenta, a u planu je i proširenje proizvodnih kapaciteta, što će biti jedan od prioriteta ove kompanije. Posvećen je razvijanju mladih kadrova, razvoju tržišta prirodnih mineralne voda iz Srbije, podržava sport – VODAVODA je izbor vrhunskih sportista, Košarkaškog saveza Srbije, Fudbalskog saveza Srbije i krovne nacionalne ustanove „kraljice sportova“ – atletike. Otac je dva sina i uživa u odrastanju četvoro unučića.

Osvedočili ste se kao veoma uspešan preduzetnik izgradivši dva prestižna brenda VODAVODA i Gorki list. Kad se osvrnete unazad, kako vidite svoj profesionalni put?
U trenucima odmora moje su misli često okrenute budućnosti i tome šta sve lepo i dobro možemo uraditi za naše brendove. Oni su nastali iz ljubavi i želje da se stvori nešto lepo i posebno što će ulepšavati život potrošačima, građanima u Srbiji, ali i u celom svetu, i iz ideje da se u Srbiji stvori brend koji svojim kvalitetom i dizajnom može biti na svim svetskim tržištima. Iz te težnje je nastala VODAVODA, a slična priča je i s Gorkim listom. Bio je najpopularnije piće u Srbiji, još kao Pelinkovac, no zbog nemogućnosti da se zaštiti pod tim imenom, a želeći da ga učinimo dostupnim i van granica naše zemlje, nastavili smo da ga gradimo, brendirali smo ga i učinili zaista mnogo da bude toliko popularan i to ne samo zbog kvaliteta i dobro poznatog i prepoznatljivog ukusa, promenili smo naziv, dizajn, i on danas ima izuzetan imidž. I u svetu i kod nas retko se stvaraju brendovi jer nije ni lako ni jednostavno da se stvori dobar imidž, a preduslov za to su izuzetan kvalitet i poseban dizajn. Stvaranje je za mene bilo velika radost i tu se nisam štedeo, a mnogo sam radio na tome da se sačuvaju brendovi. Proteklih godina bilo je mnogo poslovnih izazova, a brojne internacionalne kompanije htele su da kupe brendove. Međutim, nisam želeo da prodam nijedan jer sam hteo da ostanu i u mojoj porodici i u Srbiji, jer verujem da jednog dana mogu da stanu rame uz rame sa svetskim brendovima, što je već potvrđeno. Važno mi je bilo da se ti brendovi sačuvaju, ali i da se unapredi njihova pozicija u zemlji i inostranstvu.
Protekle godine zabeležen je 40-procentni rast brenda VODAVODA na tržištu. Kako objašnjavate ovaj veliki uspeh?
VODAVODA je u 2021. porasla oko 50 posto a u 2022. oko 42 odsto. Vrlo smo zadovoljni tim rastom, a to objašnjavamo time što potrošači svakim danom sve bolje razumeju i prepoznaju kvalitet VODAVODE, koji je njena najveća vrednost. I na svetskom tržištu idemo s kampanjom –„Dizajnirana od prirode“ baš zato da bismo ukazali na to da je dizajn boce veoma lep, osmislio ga je čovek, ali da je sadržaj naše flaše dragoceniji i važniji od dizajna, jer je izuzetno kvalitetan, pošto je priroda ipak najbolji dizajner. Samo zahvaljujući tom kvalitetu mi obezbeđujemo rast u Srbiji i svetu.
VODAVODA VODICA za decu takođe je protekle godine najviše pozicionirana a istovremeno je postala i najomiljenije piće kod najmlađih na srpskom tržištu. U kom pravcu ćete razvijati ovaj, a i projekte nalik ovom?
Na Vodicu smo veoma ponosni. Jer kao što nam je za VODAVODU važno da ljudi upoznaju i razumeju kvalitet vode, koliko je značajno piti prirodnu artešku vodu, ako porodica odvoji 50, 60 dinara za litar i po flaširane vode, onda je važno da dobije vodu najpodesniju za zdravlje cele porodice. To se posebno odnosi na decu, za koju je vrlo važno da piju puno vode i srećni smo što su deca zavolela našu vodu. Prema istraživanju agencije „Nilsen“, Vodica je najomiljenija voda u Srbiji i to nam veoma znači jer nam nije najvažnija prodaja već stvaranje navike kod dece da piju vodu koja je dragocena za njihovo zdravlje. Svi znamo da deca vole gazirana pića, slatkiše, ali važno je da vole i ono što je zdravo i doprinosi njihovom zdravlju.
Kakva je buduća izvozna orijentacija brenda VODAVODA?
Mnogo je lakše reći da treba da se osvoji svetsko tržište nego ga i osvojiti. Godinama intenzivno, paralelno s proširenjem kapaciteta, radimo i na podizanju nivoa i organizacionih sposobnosti i struktura naše kompanije da može da iznese novu komunikaciju i novi način rada sa zahtevnim svetskim tržištima. U tom cilju zaposlili smo i ove godine brojne profesionalce i stručnjake u svim oblastima, a među njima i mnogo mladih ljudi, jer u našoj kompaniji uvek ima mesta za izuzetne pojedince i vrata su za njih, bez obzira da li imaju iskustva ili ne, uvek otvorena ukoliko su spremni da prate razvoj naše kompanije i da rastu s nama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *