Virus korona kao bakteriološko oružje protiv Kine

Ovaj virus korona mora biti posebno inteligentan i pronicljiv pošto se pojavio u trenutku maksimalne kritičnosti odnosa između SAD i Kine

Nemam dokaze. Niti imena. Ni sigurnost. Nemam ih. Ali od Sokrata sam saznao da je osnova filozofiranja problematizacija očitog. Kritička rasprava o onome za šta se tvrdi, po inerciji ili autoritetu, da je neupitno i već definitivno rešeno. De omnibus dubitandum est (u sve se mora sumnjati – prim. prev.)…
Zato izražavam sumnju, svakako nepoželjnu. Ali neko to mora učiniti, neprijatno kao što je to Sokrat nekada činio. Da li ste zaista sigurni da je virus korona slučajan, prirodna tragedija poput cunamija?

PROATLANTSKO LUKAVSTVO U doba bakterioloških ratova i napetosti između SAD i Kine čini se da dotični virus zaista ima svoje specifično proatlantsko lukavstvo. Kinesku ekonomiju baca na kolena. Blokira kontakte s Kinom, izoluje je. Ukratko, pitam, da li je sve slučajno?
Ovaj virus korona mora biti posebno inteligentan i pronicljiv pošto se pojavio u trenutku maksimalne kritičnosti odnosa između SAD i Kine. To je virus koji razbija kineski svet obarajući ga na kolena.
Treba razmotriti sve moguće tragove, postupati oprezno i pažljivo, čak ne zanemarujući političke strukture. Na primer, američki profesor Frensis Boile je govorio o mogućnosti bakteriološkog, hemijskog oružja, o bioterorizmu. Ne verujem da je pretpostavka o bioterorizmu u slučaju virusa korona „apsolutna istina“, ali sve staze se moraju kritički proći, jer samo budale nemaju nikakve sumnje i imaju samo određene izvesnosti. Dakle, krenimo oprezno, ponašajmo se kako italijanska vlada postupa, po mom mišljenju, razumno i oprezno. Ova poslednja mera (zatvaranje letova ka Kini i iz nje – prim. prev.) bila je znak velike opreznosti i, prema tome, treba pohvaliti ministra Sperancu. I da ne zaboravimo činjenicu da se, u ovo doba terorizma i međunarodnih ratova, čak i bakteriološki ratovi, kao i najradikalniji ratovi, vode u ovoj perspektivi.
Uostalom, ako imamo ikakvog istorijskog sećanja, podsetimo se načina na koji su domorodački stanovnici Amerike delom istrebljeni širenjem malih boginja, koje su osvajači nepravilno, teroristički koristili. Zato ne zaboravimo sve moguće sumnje pre formulisanja previše lakih rešenja. Ponavljam, samo budale imaju sigurnost i nikada ne sumnjaju. Zadatak filozofije u ovom dobu je da pokrene sumnje i pokuša da problematizuje očigledno. Očigledno takođe ima svoj udeo u svemu ovome.

Preveo s italijanskog: Dragan Mraović

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *