О животу са осигурањем и без њега

Уочи „Копаоник Бизнис форума“

Током следеће недеље биће одржан традиционални „Копаоник бизнис форум“, који више од 25 година окупља реномиране домаће и регионалне стручњаке из различитих области

Своје место на „Копаоник бизнис форуму“ имају и осигуравачи који ће у понедељак, 2. марта, учествовати на панелу „Несреће се не планирају, планира се заштита“. Панел организује Удружење осигуравача Србије.
„После Српских дана осигурања, које организујемо крајем новембра, Бизнис форум на Копаонику нам пружа могућност да о осигурању отворено разговарамо са представницима других индустрија и привредницима уопште. То су људи који у својим компанијама доносе одлуке и којима осигурање треба додатно приближити, одговорити им на сва питања и отклонити евентуалне нејасноће. За нас је то, у крајњем случају, прилика да наставимо процес едукације о осигурању, што је наш приоритетан задатак“, каже за „Печат“ генерални секретар Удружења осигуравача Србије Душко Јовановић.
Које ће теме бити главне на овогодишњем панелу о осигурању?
Ове године ће, више него претходних, у фокусу бити корисници осигурања. Кроз излагања о катастрофалним штетама, праву на накнаду штете и свим правима које осигураници имају, прилагођавању осигуравача потребама купаца и дигитализацији, пробаћемо да на практичан начин приближимо улогу и сврху осигурања. На једноставан начин ћемо објаснити како би живот изгледао без осигурања.
Да ли је могућ живот без заштите у виду полисе осигурања?
То је најбоље питати оне који су изгубили права из осигурања. Примера ради, возачи који пијани изазову незгоду, поред затворских и других казни предвиђених законом, губе права из осигурања и плаћају комплетну штету коју су направили. То је вишемилионска штета, која може да достигне и износ од 100.000 евра, а платиће је возач који је због алкохола или дроге остао без осигурања за савезника. Тиме је, поред породице оштећених, угрозио и сопствену породицу, јер у крајњем случају они трпе последице тога и плаћају штету. И о томе ћемо причати на Копаонику. С друге стране, о осигурању као савезнику, говориће нам новинарка Деа Ђурђевић, којој осигурање помаже да се после стравичне саобраћајне незгоде врати нормалном животу. Дакле, кроз практичне примере ћемо објаснити зашто се „несреће не планирају, већ се планира заштита“, што је и назив панела.
Шта је с онима који се жале на осигурање? Да ли се поверење клијената лако губи?
Не ради се овде о неповерењу клијената, јер је притужби све мање, а штете се решавају у краћим роковима. Свега 5-6 посто притужби на рад осигуравача је основано. Ако тој математици додамо број продатих полиса и број исплаћених штета у једној години, доћи ћемо до закључка да је број притужби на нивоу статистичке грешке. За нас је то доказ стабилног поверења које грађани имају у осигурање. Али ми се овде срећемо с недовољним познавањем предности осигурања и због тога нам је едукација будућих клијената на првом месту.

ЈЕДНА У МИЛИОН

„Повреде које сам задобила у саобраћајној незгоди окарактерисане су као ратне и смртоносне. Речено ми је да их преживи један у милион и ја сам тај један у милион“, каже Деа Ђурђевић. „Своју причу о догађају који ми је променио живот илустроваћу фотографијама с места незгоде и из болнице које изгледају запрепашћујуће. Сматрам да неком врстом шок терапије, што ћемо постићи тим фотографијама, најбоље можемо да изазовемо позитивну реакцију, у смислу повећане пажње у саобраћају и бриге о свом и животу других. Говорићу о незгоди, борби са смрћу, о операцијама, томе како сам поново учила да ходам, опоравку, повратку редовном животу… Желим да дочарам људима с којим тешкоћама се сусреће млада девојка која је преживела и која још увек осећа последице тешке саобраћајне несреће. На панелу ћу говорити о значају и потреби осигурања, јер људи често то схвате тек када се догоди непредвиђена ситуација.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *