O životu sa osiguranjem i bez njega

Uoči „Kopaonik Biznis foruma“

Tokom sledeće nedelje biće održan tradicionalni „Kopaonik biznis forum“, koji više od 25 godina okuplja renomirane domaće i regionalne stručnjake iz različitih oblasti

Svoje mesto na „Kopaonik biznis forumu“ imaju i osiguravači koji će u ponedeljak, 2. marta, učestvovati na panelu „Nesreće se ne planiraju, planira se zaštita“. Panel organizuje Udruženje osiguravača Srbije.
„Posle Srpskih dana osiguranja, koje organizujemo krajem novembra, Biznis forum na Kopaoniku nam pruža mogućnost da o osiguranju otvoreno razgovaramo sa predstavnicima drugih industrija i privrednicima uopšte. To su ljudi koji u svojim kompanijama donose odluke i kojima osiguranje treba dodatno približiti, odgovoriti im na sva pitanja i otkloniti eventualne nejasnoće. Za nas je to, u krajnjem slučaju, prilika da nastavimo proces edukacije o osiguranju, što je naš prioritetan zadatak“, kaže za „Pečat“ generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović.
Koje će teme biti glavne na ovogodišnjem panelu o osiguranju?
Ove godine će, više nego prethodnih, u fokusu biti korisnici osiguranja. Kroz izlaganja o katastrofalnim štetama, pravu na naknadu štete i svim pravima koje osiguranici imaju, prilagođavanju osiguravača potrebama kupaca i digitalizaciji, probaćemo da na praktičan način približimo ulogu i svrhu osiguranja. Na jednostavan način ćemo objasniti kako bi život izgledao bez osiguranja.
Da li je moguć život bez zaštite u vidu polise osiguranja?
To je najbolje pitati one koji su izgubili prava iz osiguranja. Primera radi, vozači koji pijani izazovu nezgodu, pored zatvorskih i drugih kazni predviđenih zakonom, gube prava iz osiguranja i plaćaju kompletnu štetu koju su napravili. To je višemilionska šteta, koja može da dostigne i iznos od 100.000 evra, a platiće je vozač koji je zbog alkohola ili droge ostao bez osiguranja za saveznika. Time je, pored porodice oštećenih, ugrozio i sopstvenu porodicu, jer u krajnjem slučaju oni trpe posledice toga i plaćaju štetu. I o tome ćemo pričati na Kopaoniku. S druge strane, o osiguranju kao savezniku, govoriće nam novinarka Dea Đurđević, kojoj osiguranje pomaže da se posle stravične saobraćajne nezgode vrati normalnom životu. Dakle, kroz praktične primere ćemo objasniti zašto se „nesreće ne planiraju, već se planira zaštita“, što je i naziv panela.
Šta je s onima koji se žale na osiguranje? Da li se poverenje klijenata lako gubi?
Ne radi se ovde o nepoverenju klijenata, jer je pritužbi sve manje, a štete se rešavaju u kraćim rokovima. Svega 5-6 posto pritužbi na rad osiguravača je osnovano. Ako toj matematici dodamo broj prodatih polisa i broj isplaćenih šteta u jednoj godini, doći ćemo do zaključka da je broj pritužbi na nivou statističke greške. Za nas je to dokaz stabilnog poverenja koje građani imaju u osiguranje. Ali mi se ovde srećemo s nedovoljnim poznavanjem prednosti osiguranja i zbog toga nam je edukacija budućih klijenata na prvom mestu.

JEDNA U MILION

„Povrede koje sam zadobila u saobraćajnoj nezgodi okarakterisane su kao ratne i smrtonosne. Rečeno mi je da ih preživi jedan u milion i ja sam taj jedan u milion“, kaže Dea Đurđević. „Svoju priču o događaju koji mi je promenio život ilustrovaću fotografijama s mesta nezgode i iz bolnice koje izgledaju zaprepašćujuće. Smatram da nekom vrstom šok terapije, što ćemo postići tim fotografijama, najbolje možemo da izazovemo pozitivnu reakciju, u smislu povećane pažnje u saobraćaju i brige o svom i životu drugih. Govoriću o nezgodi, borbi sa smrću, o operacijama, tome kako sam ponovo učila da hodam, oporavku, povratku redovnom životu… Želim da dočaram ljudima s kojim teškoćama se susreće mlada devojka koja je preživela i koja još uvek oseća posledice teške saobraćajne nesreće. Na panelu ću govoriti o značaju i potrebi osiguranja, jer ljudi često to shvate tek kada se dogodi nepredviđena situacija.“

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *