19. март – Тадића спасава Обамин саветник

Улог предстојећих избора толико је велики да су се водеће политичке партије у земљи одлучиле да својим тимовима прикључе врсне политичке стратеге и то ни мање ни више него оне који су у Белу кућу одвели првог црног председника, или заступали интересе једне од најмоћнијих војних индустрија света – израелске.

– Ангажовање консултаната, маркетиншких стручњака је велика непознаница. Неком политичару не помаже ни десет најбољих саветника. То је као куповина лубенице. Добра је ако је слатка, али се то споља не види. У Србији се кампање своде на лизање кажипрста и подизање на ветру. Слобода медија у Србији је на нивоу од пре 120 година и ту нема озбиљне маркетиншке кампање – каже за наш лист један од маркетиншких стратега и учесника у изборним процесима.
Демократску странку у кампањи за изборе на Ђурђевдан саветује амерички стручњак Едвард Голдберг, који је 2008. на председничким изборима у Америци радио за Барака Обаму. Голдберг је био саветник за међународну политику у председничкој кампањи Барака Обаме и саветник сенатора Џона Керија за односе с Русијом и бившим земљама Совјетског Савеза у председничкој кампањи 2004. године. Овај искусни професор економије на Универзитету у Њујорку на листи клијената има и џинове с Вол стрита попут Голдман Сача, као и Фондације Рокфелер браће.
Претпоставља се да Голдбергов посао није да осмишљава дневну, маркетиншку кампању, већ да стратешки осмисли наступ и помогне Тадићу да диктира теме кампање. За оперативни део посла, нема сумње, Тадић ће се ослањати на свог саветника Срђана Шапера, иначе челника агенције Мекен ериксон.
На другој страни, Српску напредну странку у кампањи за предстојеће изборе, како се наводи у медијима, саветује политички стратег из Израела Еисин Асаф. Занимљиво је да је Асаф већ радио у српској изборној кампањи, али за супарнички табор, односно једну од председничких кампања Бориса Тадића.
Према сазнањима “Вести”, Асаф није из чисто пословних разлога прешао у табор СНС-а, већ је, како нам је потврдио добро упућени извор, “љут као пушка на демократе, те ће прихватити да ради за било кога како би се њима реванширао”. Зашто је наводно Асаф љут непознато је, а биће интересантно видети да ли ће му кампања за Тому Николића бити подједнако успешна као она за Бориса Тадића.
Имаће напредњаци још један снажан адут у трци. Њима ће поново дискретно помагати Вилијам Монтгомери, бивши војни обавештајац и амерички амбасадор у Београду.

Александар Вучић, заменик лидера СНС-а, каже да је Монтгомеријева посета сасвим нормална ствар.
– Нема у томе ништа непознато и ново. Он је био и гост на нашим митинзима. Разговарали смо десетак минута с њим и након тога је отишао – изјавио је Вучић, али није желео да открива садржај састанка.
Везе напредњака и Монтгомерија обелодањене су крајем 2010. године, када су медији открили да је СНС практично унајмио америчког дипломату за саветничке и лобистичке услуге. Према уговору који је Томислав Николић потписао са амбасадором, њему је СНС требало да исплати око 7.500 евра, а сарадња би подразумевала редовне састанке са врхом странке, писане аналитичке извештаје, рад на побољшању имиџа партије и “помоћ у трансформисању те странке у модерну европску партију десног центра”. Из врха СНС-а је на крају поручено да до реализације сарадње није дошло због мањка пара.
Засад се не зна да ли је овога пута џеп напредњака дубљи, али интерес за Монтгомеријем и даље постоји.

“Босманово чудо” за Динкића

Кампању Динкићевих Уједињених региона Србије поново ће водити консултантска кућа Стетком, на чијем је челу Марко Селаковић, који је рекао да је та кућа у сарадњи са Себастијаном Јеретичем из Словеније смислила кампању за Војводину будући да је, попут Словеније, у питању мултиетничка средина. Јеретич је радио кампању Питеру Босману, изабраном за градоначелника Пирана, и бивши је саветник за односе са јавношћу словеначког премијера Борута Пахора. Босман је први црнац градоначелник словеначког приморског града и прва звезда избора 2010. године.

Ђаволов најбољи трик

Маркетиншки стручњаци све су успешнији у убеђивању политичара у важност јавног наступа. Бар то говоре подаци о улагањима у кампање, ангажовање стручњака и све издашније плаћање озбиљних политичких стратега. Такозвани спин (вртешка) доктори заслужни су за ефикасно слуђивање бирача разним слоганима, циљаним нападима, негативним кампањама и слично.
“Најбољи трик који је ђаво икад извео јесте то што је убедио људе да не постоји”, је омиљена реченица политичких лобиста.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *