Самомржња друге Србије

Размишљања над сликом Срба у очима Запада (4

Шта се то десило са Србима на крају 20. и почетком 21. века? Како се то историја окренула против њих? Зашто су некадашњи савезници постали противници? Зашто пламти антисрпска мржња у неким круговима региона, некадашњег „братства и јединства“, али и неким антисрпским центрима на Западу? Како је „механизам историје“ на вишеструк начин разапео национално биће српског народа на крају другог миленијума?

Значајан допронос стварању демонске слике Срба и српског трагизма дале су политичке личности и делови политичке јавности регионалних држава (СФРЈ). Неки од њих су новостворени политички субјекти, неки су старији, али су преузели западни волунтаристички начин мишљења о Србима и томе додали приличну дозу антисрпске мржње.

 

[restrict]

РЕВИЗИЈА ИСТОРИЈЕ Овај терет на српским леђима расподелили су на три дела. Најпре су се придружили западној ревизији историје. Они тамо су изједначили нацизам и комунизам, потиснули улогу СССР-а из борбе против Хитлера, а ови овде, у комшилуку, наједном су постали већи антифашисти од Срба.
Та удружена ревизија историје показала се у Паризу на обележавању сто година од краја Првог светског рата, када су западњаци дали столицу Хашиму Тачију (Албанци су ометали повлачење српске војске 1915) одмах иза Путина, а председнику Србије (која је дала милион жртва) столицу преко пута свечане трибине! То је била слика и прилика западног ревизионизма историје. Страшна слика Срба на крају другог миленијума треба да се наслони на ревидирану слику из прошлости.

ЗАВИСТ И МРЖЊА Други комшијски допринос слици демонске Србије потиче из дубоких слојева мржње и зависти према Србима.
У бившој СФРЈ Срби су били народ с најдубљом и најбогатијом историјском и националном меморијом. У њеном средишту је вековна борба за слободу, за образовање, за културу и државу. Други у Краљевини Југославији то нису имали.
У СФРЈ створени су нови народи: Македонци, Црногорци, муслимани – Бошњаци (1971). Очекивано је да ове нове нације нису могле да постоје без комплекса ниже вредности, без зависти према српском наслеђу и српским успесима. То је један колективнопсихолошки чинилац који се није узимао довољно у обзир, али се и те како уплитао у политичко мишљење и деловање. Те наслаге негативних емоција елемент су једног незанемарљивог дела регионалног политичког мишљења. Изливи антисрпске мржње на простору бивше Југославије (и данас, 2021) не могу се другачије објаснити. „Братска“ црногорска мржња је најупечатљивији доказ комплекса мањине и неразумног изједначавања.
Трећи начин антисрпског мишљења у региону је стари модел самопредстављања као жртве.
Деценијама се, а посебно после 1990. године, у СФРЈ градио стереотип о „српским жртвама“ – Хрвати, Муслимани, Албанци, Црногорци. То политичко мишљење је суштински помогло нацијама „жртвама“, а докусурило слику о Србима у региону и на Западу. Шта све није чинила ова четворка да себе представи као жртву српске политике?
Хрватима је Србија била агресор иако чињенице као на длану говоре да су они ратовали са својим грађанима српске националности. Ни чињеница да су признати 15 јануара 1992. године, до када је постојала СФРЈ, не помаже. Њихова волунтаристичка политика је остајала иста а мењале су се партије на власти и лидери. Албанци су били изложени „геноциду“ а имали су сва права од 1990. године која нису користили. А Црногорци су на граници фантастике и реалности. Сметају им српски Црногорци, али отровне стреле мржње упућују Србији. Форсирање Сребренице је посебна прича. Запад с муслиманима прави мит о жртвама Бошњака и геноцидним Србима. У помоћ му је стигао и Хашки трибунал. Бошњачки муслимани су разумели овај план Запада и све чине да мит увећају бројевима усмрћених и на друге начине. У Сребреницу сваке године, дакле већ 26 година, доносе по неколико сандука за укопавање. Дакле, то није место страдалих у Сребреници већ и из других крајева Босне и Херцеговине. Жалосна манипулација мртвима. Уз истовремено, вишедеценијско понижавање гробова убијених Срба на том подручју. Мисли ли Запад да ће тако помирити Србе и Бошњаке? Мисли, али волунтаристички.

СРПСКИ АУТОШОВИНИЗАМ Српски антипатриотизам (аутошовинизам) је четврти извор слике српског народа на крају 20. и на почетку 21. века.
Међу српским интелектуалцима има оних који 30 година тврде да је у Србији власт тоталитарна, упркос чињеници да се одржавају демократски избори у редовним и скраћеним законским роковима. Тако, у јавном говору се чује да у Србији постоје диктатура, апсолутизам и узурпација власти од 1990. до 2020. То је део оног Диркемовог појма о јавности као „неразумном деспоту“. Пораз мишљења, капитулација знања пред мржњом и агресијом српских и антисрпских актера на јавној сцени. Политика, ипак, није пука страст и воља. И она рачуна на знање. А оно нам пружа обиље појмова и чињеница о диктатурама у историји, као и о две велике (фашизам и стаљинизам) у европском 20 веку. Зар данас политички образованом грађанину у Србији треба објашњавати разлику између демократије и диктатуре?
Производња диктатуре у Србији добро дође антисрпским круговима на Западу. Овакав поглед на политичко зло у Србији они заступају већ тридесет година. Косовски Албанци су у време острашћене српске критике Милошевића узвраћали: када тврдите да у Србији влада Милошевићев тоталитаризам, зашто би Албанци остали у таквом систему власти? То се понавља и сада, 2020. године: ако тврде да је у Србији апсолутизам, зашто би странци говорили другачије и зашто би се неко у иностранству приклонио борби Србије за Косово и Метохију? За антисрпске кругове у иностранству, унутрашња оцена о апсолутизму и диктатури је кец на једанаест против српске државе, а не власти. Ето хора о недемократској Србији а из тога следе последице. Сетимо се Јошке Фишера и његових речи о „никад више холокауста на Косову“, или речи Веслија Кларка о Милошевићу као Хитлеру.
Друга групација Срба који су заинтересовани за упропашћивање Србије и Срба, невелика али агресивна, окупља се око програма оптуживања српских лидера и српске нације. Они се именују као аутошовинисти, родомрсци, аутоколонијална интелигенција, антипатриоте. И они делују три деценије у разним облицима и лицима са најтежим речима самопорицања. То су углавном полуинтелектуалци (Слободан Јовановић) који су у политици шарлатани али у јавности делују на „својим“ медијима са циљем да подрже западну и регионалну слику Срба, слику о којој је овде било речи.
Све српско је на удару: личности, дела културе, традиција, институције, национални карактер. У Црној Гори је ректор, потомак јунака, из надгробног камена избацио речи „српски идеали“. На Косову има српских кандидата који навијају за албанску НАТО државу. Нађе се неки Србин и у Сарајеву коме је ближа муслиманска него дејтонска Босна и Херцеговина. И у Хрватској има Срба који одлазе на обележавање „Олује“. То је историјска судбина расутог народа на Балкану.
Али највећу сазнајну пажњу изазивају они Срби који у органима државне власти демонизују, оптужују и кажњавају Србију. У Скупштини Републике Србије 2016. године посланици Сулејман Угљанин, Енес Имамовић, Чедомир Јовановић, Жарко Кораћ, Наташа Мићић, Ненад Милић, Ненад Чанак, Горан Чабарди, Олена Папуга, Мариника Тепић и Нада Лазић подржали су предлог Резолуције о геноциду у Сребреници („Резолуција о ’геноциду’ опет међу посланицима“, Политика, 15. 6. 2021).
Српски потписници предлога резолуције о геноциду у Сребреници, који су добили глас да представљају Србију, придружују се хору европских и регионалних мрзитеља Срба. То је кристално јасан пример српске самомржње. Није ваљда да им није позната чињеница о ратном злочину почињеном на две хиљаде заробљених муслиманских бораца. Какви су то политичари који се не обазиру на чињенице? То није политика већ антиполитика.

ШТА СРБИ ДА РАДЕ? У основи западног и регионалног форсирања „српског зла“ налази се, не толико интерес геополитике (интереси су израз мишљења) већ особени начин западног политичког промишљања човека и друштва.
О том мишљењу освајања и богаћења писали су западни мислиоци: Токвил, Шпенглер, Чомски. Ставови о стварним друштвеним чињеницама се заснивају претежно на вољи, осећањима, жељама. Није западно мишљење лишено политичког знања, али у ситуацији када треба да се оствари воља, сазнање је споредног значаја. Знање каже да је противправно бомбардовање Србије 1999. године. Али политичка воља каже – идемо у незаконити рат против Србије. Ово политичко мишљење не признаје грешке. У њему има места за морал како га је схватао Макијавели.
Срби од 1990. године указују на ратне, политичке и националне чињенице, али то западна политичка воља неће да прихвати и уважи. Створена је слика Срба на Западу и у региону као израз воље, негативних емоција, интереса. Нису мислили о Србима у складу са чињеницама, већ предрасудно, у складу са својим политичким вољама и жељама, а против међународних и националних закона о миру и недискриминацији.
Традицији волунтаристичког мишљења прискочила је у помоћ нова медијска технологија. Моћ се удвостручила, тврди Хандке. На једној страни су новине и телевизија, „интензивна порнографија речи и слике“. На другој страни је он, Хандке, који гледа, слуша и мисли о стварности НАТО агресије на Србију. Ко је бранилац истине? Ко је придобио јавност Европе и света? Није Хандке већ белосветска превара у којој се рат није водио бомбама већ „контекстом“ и „идејама“.
Чак и Хашки трибунал у поступку против Срба неће, у складу са судећим обавезама, да прихвати чињенице које износи одбрана. (Професор Шел Магнусон је указао да хашки суд није уважио „запажања особља УН и међународних војних снага као и чињеницу да је 70 одсто мушкараца у Сребреници било регистровано као војници“.) Дакле, када су у питању Срби, Запад (уз све трабанте у региону) користи афективно-вољно мишљење у политици, медијима, правосуђу. Игноришу чињенице. Волунтаристичко политичко мишљење Запада одредило је трагизам Срба о коме је овде реч.
Шта Срби да раде у борби против конструисане слике о себи на Западу и региону? У првом реду, борба за чињеничко мишљење. Српски политички ум мора да уђе у борбу са западним (и регионалним) начином мишљења. Да разликује жилаве антисрпске струје у региону и Европи од разумних и избалансираних политичких личности и организација. Да отклања узроке створеног конструкта о Србима. Да разобличава западни појам о Србима.

КОСОВО И МЕТОХИЈА У тродеценијском западном дробљењу српства застало се пред „признањем“ Косова и Метохије. Пошто су Србе протерали из Хрватске, с Косова и Метохије; када су уз употребу преваре (заштићене зоне УН за Србе су постале незаштићене) етнички испразнили те територије; када су „сребренизовали Србе“, остало је још да Србија призна бомбама НАТО-а отето Косово! Запад дефинише Србији циљ – нормализација с Косовом и међусобно признање! Мучење Срба, дуго три деценије, наставља се.
Али шта би то Србија требало да призна? Једно противправно и антицивилизацијско НАТО бомбардовање Србије, њених грађана и имовине чија је последица окупирање и насилно издвајање дела територије, Косова и Метохије, из његовог дефакто простора. Да призна да она, Србија, није међународно призната држава, са столицом у УН?!
Када би то признала, Србија би признала и тоне медијских и политичких лажи о угњетавању косовских Албанаца пре 1999. године, који су имали сва права која нису хтели да користе већ су кренули у бојкот српских институција и оружане нападе. Да Србија прихвати лаж о „масакру у Рачку“? Албанска мањина на Косову и Метохији, њени терористички делови, оружано су напали Републику Србију и грађане лојалне држави. Србија не може да пређе преко бројних српских жртава на Косову и Метохији којима се ни кости не знају! Ако би се то десило, Србија би погазила своје право да у складу с уставом и законима брани своју територију.
Србија не може да призна учинак НАТО-албанских снага: протеривања 300 хиљада Срба с Косова и Метохије, да призна пражњење градова и села, да призна рушење својих светиња. А све је то учињено уз помоћ оних на Западу који су подржавали албанско насиље на Косову и Метохији, признали лажну државу, а потом траже да и Србија то призна! Ево, 20 година после отимања Косова и Метохије насиље над малопреосталим Србима не престаје. Гробови се затиру, протерују се већ протерани из својих домова, а Албанци покрећу својатање српске културне баштине. И то све пред лицем западног света после 1999. године. И Србија то да призна!? Она једино може и мора да призна вишедеценијске патње које је подносила од оних који су помогли разбијање СФРЈ, а да нису хтели да чују за српске правице и слободе.
Тридесет година Срби и Србија се понижавају, кажњавају, варају, демонизују, бомбардују, протерују с територија на којима вековима живе. Одбрана Косова и Метохије је последња линија вишедеценијске одбране од антисрпског западног волунтаризма коме је успело да на простору бивше СФРЈ војно, политички, медијски и судски демонизује Србе. Ако Србија призна Косово, Срби ће на Косову нестати, а верско (црквено) наслеђе присвајаће Албанци (пример је исламизовање Аја Софије). На западни волунтаризам се одговара чињеницама и српским волунтаризмом. А једна од могућности овакве борбе је да Запад, који на силу хоће да обави ствар са српском покрајином, на волунтаристички начин промени своје мишљење. Онако како су га променили према Србима у БиХ 1995. године. Сетимо се: од 1991. године западни волунтаристи наступали су одлучно, да никада неће добити Републику Српску. Српски волунтаризам је успео: добили су своју републику.

[/restrict]

3 коментара

  1. Unutrašnji dijalog o Kosovu, glas naroda

    Članak je vrlo pozitivan da se razjasni suština problema.
    Zašto se na kraju 20. i početkom 21. veka istorija okrenula protiv Srba? nekadašnji saveznici (bratstva i jedinstva) postali protivnici? Zašto plamti antisrpska mržnja u priličnoj meri unutar i van Srbije?

    INDOKTRINIRANA I NAMETNUTA MRŽNJA Prvi faktor (gledano iz drugog ugla)
    Uglavnom se radi o indoktriniranoj (KiM) i nametnutoj (Hrvatska, C. Gora…) mržnji od strane spoljnog i unutrašnjeg faktora za lične nacionalne, separatističke interese, i geopolitičke interese Zapada i Nato Amerike: metodama ekonomskin, političkih, vojnih pritisaka, ucena, blokada. Sve je počelo od 60-tih godina p.v. višedecenijskim delovanjem albanskg-šiptarskog separatizma da se enormnim natalitetom, šovinističkim zulumima i etničkim čišćenjem Srba, proteraju Srbi sa KiM i otme teritorija KiM od Srbije. Što se danas to u velikoj meri ostvaruje.
    Ovakav scenario razbijanja teritorijalnog suvereniteta i integriteta Srbije ide u prilog Nato Americi Koja “proizvodi” i “koristi” krizna žarišta u svetu za svoje strateške interese. Na KiM je Nato Amerika “iskoristila” krizno žarište, nije ga proizvela, da stupi na Balkanski prostor, i vojnom agresijom nad Srbijom pomogne albanskim muslimanima da otmu srpsku teritoriju KiM, priključi sve države u Nato za ekspanziju na Ruske granice. Treba reči da je –
    SRPSKO NACIONALNO NEJEDINSTVO (drugi faktor), u priličnoj meri i versko nejedinstvo, sa državnim strukturama-državnim aparatom, oportunističkom počitikom i političkog slepila bivših karijerista – u “samoodbrani srpskih nacionalnih intresa” (da ne obrazlažem), je umnogome doprinelo da pobedi albanski separatizam (izvesno i u Zapadnoj MKD). Nasuprot totalnom nacionalnom i verskom šiptarskom jedinstvu sa zvaničnim Pokrainskim organima KiM (nikada se ne otkrivaju i kažnjavaju šovinistički zulumi i ubistva Srba). Najveći problem je odvajanje Srpske pravoslavne crkve od države. SPC sa ogromnim pravoslavnim verskim, nacionalnim, kulturnim, duhovnim uticajem na srpski narod neutralisana je da “zajedno da državnim organima” utiče u odbrani srpskih nacionalnih interesa i srpskog identiteta i integriteta(!). To srpsko nejedinstvo i meku pravoslavnu veru je separatizam šiptarskih nuslimana maksimalno iskoristio, dobrodošlo u sklopu američkih geopolitičkih interesa, da se razbije Srbija i otcepi Kosovo (KiM)?
    SRBIJA U OKRUŽENJE… (treći faktor). Tema je isuviše kompleksna i široka da bi se na jednoj stranici sve obrazložilo. Nastavak…

  2. Unutrašnji dijalog o Kosovu, glas naroda

    (nastavak 2)

    SRBIJA u okruženje separatističkih ideologija i delovanja (treći faktor)
    Ko je kriv Srbiji što postoji u okruženje separatističkih ideologija i delovanja, prilično različitih tradicionalnih i kulturnih vrednosti, što nema adekvatnu politiku da tome parira, naprotiv umnogome doprinosi njihovom širenju. Za razliku od Slovenije, na primer, koja je u okruženju naprednijih zapadnih vrednosti, hrišćanske tradicije (zato svi migranti hoće u Evropu). Zbog toga je Slovenija imala nezadovoljstvo što je u sastavu Jugoslavije, odbojnost prema tretmanu “nerazvijeno i zaostalo Kosovo, Jug Srbije, Zapadne Makedonije” – da stalno izdvaja finansije u FOND za ta nerazvijena i zaostala područja sa izrazito enormnim natalitetom i istočnjačkom kulturom koja se ne uklapa u hrišćansku kulturu. Zato su Slovenci radili na odvajanje-nezavisnost . … nastavak…

  3. Unutrašnji dijalog o Kosovu, glas naroda

    (nastavak 2)

    SLOVENCI objektivno ne mrze srpski narod, nego je njima nametnuta mržnja od političkog vrha da se Slovenija odcepi od Jugoslavije, od zaostale balkance (što južnije to tužnije). Zato su podržavalo šiptarski separatizam, i iskoristili kulminaciju kosmetskog žarišta do oružanog sukoba da izdejstvuju nezavisnost. U tom konekstu govori i primer: na mitingu na ušću Save nosio sam transparent sa nekoliko parola. Zaustavilli su me tri čoveka sa torbama i počeli da slikaju mene sa transparentom, rekli su da su “novinari iz Slovenije”, pitali me odakle sam? Rekao sam da sam iz druge Republike: iznenadili se i pitali me, citiram: “šta, zar se Vi ne bojite da će Srbija da Vas okupira”: rekao sam da su totalno dezinformisani… (neču dalje, odličan članak napisao sam u novine). To je primer da je medijski politički dirigovana antisrpska politika (nametnuta mržnja prema srbima)…
    HRVATSKA Isti scenario, nametnuta antisrpska mržnja sa ideološkom indoktrinacijom, da Hrvatska izdejstvuje nezavisnost. U osnovi hrvati nemaju razloga da mrze srpski narod i obratno. Ustaški zločini, logori i jame za Srbe u drugom sv. ratu je posebna dimenzuja. U mirnodopsko doba su Srbi u priličnoj meri ramnopravno živeli, to ne može da se poredi sa separatističkim šovinizmom, zulumima i etničkog čišćenja Srba na KiM.
    BOSNA I HERCEGOVINA Narodi su u mirnodopsko doba živeli u ramnoptavnosti, slozi i miru. Politička antisrpska indoktrinacija je pokrenuta nakon oružanih sukoba u hrvatskoj, sa ideološkim predznakom da i BiH dobije zasebnost u “unitarnu Bosnu” (da se rasturi Jugoslavija).
    CRNA GORA Nametnuta politička indoktrinacija i antisrpska mržnja da se C. Gora odvoji od Srbije u zasebnu državu, i uključi u Nato, pod uticaj spoljnog faktora (SAD) da odmah prizna nezavisno Kosovo. U mirnodopsko doba Srbi i Crnogorci su bratski narod.
    MAKEDONIJA Pod uticaj spoljnog faktora, SAD, odmah priznala nezavisnost Kosova i uključila se u Nato. Nametnuta antisrpska politika za razbijanje terizorijalnog suvereniteta i inerieta Srbija, za strateške geopolitičke interese SAD (uključivanje 100 država u Nato za širenje na Ruske granice, za potencijalnu agresiju na Rusiju. Bratski narodi su u slozi, protiv nametnutih antisrpskih odluka.
    SRPSKA POKRAINA KOSOVO I METOHIJA: bombardovana Srbija od Nato alijanse da preda svoju teritoriju-Južnu pokrainu albanskim muslimanima za svoje strateške ciljeve. Kosovski separatizam albanskih-šiptarskih muslimana je sedamdesetogodišnjim šovinizmom, zulumima, enormnog demografijom i etničkim čišćnjem Srba – pripremio teren da ostvari “nezavisnu Kosovo (albansko-muslimansku državu)?

    SPOLJNI FAKTOR Najviše je spolja uticano na širenje “spoljne antisrpske mržnje” u sprezi sa unutrašnjom autošovinističkom mržnjom Srba protiv Srba i srpske države, uključijući sve elemente pete kolone, plaćene NVO, novih separatističkih grupacija za autonomije, kao i neadekvatna srpska politika u udbrani suvereniteta i integriteta koja preko Briselskog sporazuma daje Kosovu sve državne atribute(!)? Ima mnogo pitanja bez odgovora, sve će to da se odrazi na srpsku štetu. Da ne dužim, hvala na prostoru. …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *