Почетна / Култура / Дуг пут од мистичног јагњета до Далијевог холивудског распећа

Дуг пут од мистичног јагњета до Далијевог холивудског распећа

Ниједна религија осим хришћанске нема тако потресне, дубоке и живе споменике свог веровања и знања

У првим вековима хришћанства, посебно у сликарству катакомби, Божји син није се ликом приказивао већ само симболички, као пастир, винова лоза, риба, паун који кљује грозд или јагње. Од тих префигурација најчувенији је полиптих Хуберта и Јана ван Ајка „Мистично јагње“, познат и као „Гански олтар“ са централном унутрашњом сликом посвећеном обожавању јагњета. Реч је о најлепшем примеру ране северњачке ренесансе, о сликарима који су до савршенства познавали сликарску технологију, па је то вероватно једино уљаном техником насликано дело које изгледа исто као и када је настало у четрнаестом веку. Тајнама таквог сликарства бави се сликар из спољњег круга Медиале Првослав Арсић, који живи у Паризу. Тај пријатељ Љубе Поповића сматран је у свету једним од последњих алхемичара. Он је дуго проучавао слике браће Ван Ајк и прави лак који су они користили као кључну завршницу својих слика на бази ћилибара.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Представљања лика Исуса Христа у светској култури, историји уметности и религији објављена у овом броју – према избору Печатовог ликовног критичара Дејана Ђорића

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *