Почетна / БРОЈ 370 / Апстрактно, програмског карактера

Апстрактно, програмског карактера

Слике Гордане Томић у београдској Галерији „Прогрес“

Пише Дејан Ђорић
Изложба уметнице насловљена је са „Прави мач“, што (по Томасу Клирију) данас има метафизички смисао – чинити нешто с „правим мачем“ значи чинити то са крајњом озбиљношћу

Надахнута учењем и спиритуалним сликарством свога ментора Слободана Боба Томановића, сликара који деценијама живи у Јапану и Холандији, Гордана Томић (Никшић, 1979) представиће своје сликарство у београдској Галерији „Прогрес“. Изложба уметнице која тежи духовној чистоти насловљена је „Прави мач“ (на јапанском „Shin ken“) што по Томасу Клирију данас има метафизички смисао – чинити нешто с „правим мачем“ значи чинити то са крајњом озбиљношћу. Наслов изложбе упућује на однос сликарке према уметности. Ова млада уметница успешно сарађује са Галеријом „Агора“ са Менхетна која је њен званични заступник на светској сцени и води лични галеријски студио „Rara Avis“ (односно „Ретка птица“). Реч је о трећој, највећој њеној изложби у Београду, на којој ће приказати остварења из четири циклуса и премијерно циклус слика „Спиритуали“, а после Београда изложба ће бити приређена у Њујорку. Њен успех темељи се на радовима из домена апстракције и апстрактног експресионизма, чисте ликовности која је успоном Ендија Ворхола и поп-арта била збрисана. Предности тог типа модерне уметности можда се најбоље могу уочити на анализи једне слике а међу најбољим и највећа на изложби је „Sunset“ из 2013. године.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању .
Пријава за претплатнике или Претплата за нове кориснике

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *