Ово питање поставио је недавно водитељ телевизијских вести TV 2 news раднику копенхагенског аеродрома у Каструпу који је на њега одговорио врло увијено. Повод је постала информација о руском војном авиону који је, по оцени представника шведског ратног ваздухопловства, тог дана могао да се судари са дечијим путничким авионом који је полетео из Каструпа.
Шведска страна коју представља начелник ратног ваздухпловства Микаел Бјуден и министар одбране Петер Хултквист тврди да је систем обавештавања у Малмеу пронашао некакав војни авион и да је овај авион највероватније руски.
Руководство данског ратног ваздухопловства, куда се обратио TV2news за потврду или објашњење, потпуно је одбацило ту чињеницу. Тамо су изјавили да ни један авион руског ратног ваздухопловства није повредио ваздушни простор Данске.
Данска страна је објаснила да после добијања инфорамције дански ловци су полетели да траже овај авион. У региону Борнхолма они су заиста нашли авион који нису успели да идентификују. Ипак пошто су му пилоти ставили до знања да је пронађен, авион се није приближавао данском ваздушном простору и упутио се у међународну зону. Тачније то је била обична ситуацију о којој су говорили дански пилоти још у октобру ове године поводом нервозе Швеђана због тобожње руске војне активности.
Реч је о обичним школским летовима (ако се претпостави да је авион заиста био руски). Према примедби данског војног експерта, они су учестали после активизације НАТО-а у Балтику. Ако је тако, то је сасвим разумљиво.
И тако по тврђењу данског ратног ваздухопловства, никаквог руског војног авиона у близини Каструпа није било. Ипак шведској страни то не одговара. Она упорно, као у случају неуспешног тражења подморнице, наставља да тврди супротно, прецизирајући при томе да је авион био извиђачки, да је летео у режиму невидљивом за радаре. То је према мишљењу шведског министра одбране недопустиво опасно!
Ипак из разговора водитеља TV2news са војним експертом испоставило се да је то уобичајени поступак код пилота када они добијају задатак да „напипају противника“. Занимљиво је да је под притиском водитеља војни експерт био приморан да чак нехотице брани претпостављеног руског пилота, појаснивши да летови у режиму невидљивом за радаре нису тако опасни за цивилне авионе, пошто сам војни пилот види ваздушни простор. Испада да се још једном подигло много буке ни око чега.
Ради чега је Швеђанима потребна ова бука, зашто је лицемеран министар одбране? Највероватније због унутрашњих проблема шведског руководства. Развијајући сву ову активност оно покушава да баци прашину у очи шведским бирачима и да покаже да се руководство брине о безбедности земље. И наравно, није искључено да су овде умешане и одређене антируске снаге, заинтересоване за увећање напетости у Балтику ради извођења сопствених операција. Ако се погледа ситуација узимајући у обзир да летети над Балтиком није тако безбедно може ли се десити исто што и са малезијским авионом.
http://serbian.ruvr.ru/2014_12_16/Da-li-je-opasno-leteti-iznad-Baltika-5999/