Prvi let stranog komandanta na ruskom „migu 35”

General Ranko Živak, komandant srpskog vazduhoplovstva i PVO, isprobao je juče letelicu za čiju kupovinu je zainteresovana Srbija

Moskva – Kao prvi komandant nekog stranog ratnog vazduhoplovstva, general Ranko Živak, komandant srpskog vazduhoplovstva i PVO, leteo je u petak na podmoskovskom aerodromu „Žukovski”, avionom „mig 35”, kakav bi trebalo da nabavi Srbija. Na stajanki se okupio praktično kompletan vrh kompanije „MiG”, sa generalnim direktorom Sergejem Sergejevičem Korotkovom, glavnim konstruktorom „MiG” Nikolajem Nikolajevičem Buntinom i glavnim opitnim pilotom Stanislavom Gorbunovom.

Nakon pretpoletnih kraćih priprema general Živak je obukao „anti-g” odelo i sa Gorbunovom ušao u kokpit „miga 35”. Zapuštanje motora i „mig 35” elegantno je krenuo na početak piste. Vrlo kratak zalet, bez forsaža, i nestao je na horizontu.

Let je trajao 65 minuta na različitim visinama i na udaljenosti od aerodroma od 300 kilometara. General Živak isprobao je „mig 35” po više elemenata: praćenje deset ciljeva istovremeno na maksimalnom dometu radara od 180 kilometara i simulacija napada na četiri cilja istovremeno, mapiranje terena ispod i bočno, funkcija „data-link”, forsaž, maksimalna i minimalna brzina pri niskoj bazi oblačnosti…

Komandant srpskog vazduhoplovstva i PVO bio je vrlo zadovoljan posle leta i svoje utiske preneo je i komandantu ruskog ratnog vazduhoplovstva generalu Bondarevu sa kojim je ubrzo imao radni sastanak.

General Bondarev je video srpski školski avion „lasta 95”. Rusi pokazuju veliki interes za taj avion budući da su njihovi avioni te klase zastareli i da je zajednički projekat letelice te kategorije sa Kinezima propao. U postojećim okolnostima treba im najmanje tri godine da razviju novi projekat i da se približe predserijskoj proizvodnji, tako da je „lasta 95” i za njih zanimljiva.

Naša delegacija imala je više razgovora i sa ruskim proizvođačima PVO sistema. Sistem S-350, kojeg nam Rusi nude, još nije ušao u serijsku proizvodnju, S-300 se više ne proizvodi, a za S-400 je pitanje da li bi nam ga i dali, premda naši zvaničnici kažu da će ga tražiti.

Inače na aerodromu „Žukovski” su leteli Francuzi na avionu „Rafal” i Švajcarci na američkom F-18. Letele su i sve akrogrupe, ruski „Striži”, „Ruski vitezovi” „Sokolovi Rusije”, kao i kineska akrogrupa „Prvi avgust”. Na prvom danu manifestacije otvorenom i za građane, veliku pažnju gledalaca privukao je let aviona „erbas 380”. Grdosija je izvodila pravi ples u vazduhu.

Miroslav Lazanski

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *