Почетна / Друштво / Расколнике не признајемо, а Цариград?

Расколнике не признајемо, а Цариград?

Да ли је Црква Трећег Рима расположена за трговину с расколничким стамболским сужњем?

Црквена криза у Украјини после најновијих одлука Цариградске патријаршије била је једна је од три теме које је разматрао епископат СПЦ на овогодишњем дводневном заседању Светог архијерејског Сабора. И док су, како стоји у Саопштењу, ставови СПЦ око Косова и црквене просвете били познати, саборски став о питању Цркве у Украјини био је само делимично јаван. Разлог – чињеница да је о саборском ставу требало најпре службено обавестити све православне цркве, почевши од Цариградске и Московске патријаршије.

ШТА ПРЕОСТАЈЕ? Сабор са жаљењем констатује да је Цариградска патријаршија донела канонски неутемељену одлуку да рехабилитује и за епископе призна двојицу вођа расколничких групација у Украјини, Филарета Денисенка и Макарија Малетича, заједно с њиховим епископатом и клиром због чега Свети архијерејски Сабор ту одлуку цариградског Синода сматра необавезујућом за Српску православну цркву. Коначно, уместо оживљавања канонски мртворођеног Критског сабора што је као предлог решавања црквеног питања у Украјини пред заседање Сабора изнео један епископ, званичан став СПЦ је да Цариградска патријаршија и остале помесне аутокефалне православне цркве ово, као и питање православне дијаспоре, треба што скорије да размотре на свеправославном сабору – како би се потврдили и оснажили саборност и јединство Православне цркве и убудуће избегла искушења попут овог кроз које сада пролази православље. Предлог који завређује пажњу, али чини се бар у овом тренутку тешко остварив. Црква Трећег Рима, судећи по најновијим дешавањима која сведоче о њеном бескомпромисном ставу да остане верна улози чувара чистоте православља, очито није расположена за трговину са расколничким стамболским сужњем. Шта преостаје?

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *