АГРЕСИВНЕ ФЕМИНИСТКИЊЕ НАМЕЋУ ЛАЖНУ РАВНОПРАВНОСТ ПОЛОВА

Маргарет Питерс, публициста

Џендер идеологија је ушла у Србију много година пошто се укоренила у западноевропским земљама и Америци…. Чланство Србије у УН од 2000. године донело је, нажалост, и значајну финансијску подршку организацијама цивилног друштва која се залажу за родну равноправност. Док сам се припремала за београдску конференцију, истраживала сам постигнућа џендер идеологије у вашој земљи и уплашила се. Џендер револуција у Србију је стигла уз политичку еволуцију која премешта моћ на оперативце изван ваше земље. Важно је препознати те оперативце, њихове стратегије, партнерства, циљеве, ефикасност и утицај

Уколико би Србија одбила агенду о родној равноправности и употреби родно сензитивног језика, вероватно би добила мање новца из европских фондова, као што се догодило Пољској, Мађарској и неким афричким земљама. На многе владе се врши притисак да се примени родна агенда, а то се догађа и у вашој земљи. Родна агенда је плод западне, феминистичке, сексуалне револуције коју је наметнула владајућа мањина на кормилу глобалне управе која се врти око Уједињених нација. Глобална управа је преместила моћ националних влада на наднационалне које не подлежу одговорности, и тиме дубоко дестабилизовала међународни поредак заснован на суверенитету. И вашу владу и друге друштвене чиниоце уцењују да у већој мери сарађују са организацијама цивилног друштва и страним агентима.
Овако за „Печат“ говори публициста др Маргарет Питерс, један од водећих светских стручњака за проблеме које проузрокују џендер идеологија и политика. Питерсова је дипломирала на Сорбони, докторирала на варшавском универзитету на тему глобализације и глобалног управљања светом. Много пре других је прозрела да би овом феномену требало посветити више пажње. Скоро три деценије се бави џендер проблематиком.
Протекле недеље била је у Београду због учешћа на научном скупу „Правни аспекти и последице Закона о родној равноправности“, који је одржан у Народној библиотеци Србије у организацији Српске православне цркве и Матице српске. За себе каже да је интернационалног порекла. Родитељи су јој Белгијанци, рођена је у САД, а живела је у шест држава. У време пада Берлинског зида 1989. бавила се новинарством. Истраживала је догађаје тог времена и њихове последице. На питање која је улога Уједињених нација у формирању новог глобалног договора после пада Берлинског зида, наша саговорница одговара: „После тог догађаја Уједињене нације су интегрисале нови глобални консензус за 21. век. Овај процес обухватио је низ међународних конференција између 1990. и 1996. године, које су се бавиле темама из области друштвене економије и животне средине. Као новинар присуствовала сам овим догађајима, интервјуисала стручњаке и ауторе нове глобалне политике. На овим конференцијама наметнуо се нови језик који изражава глобалну етику која често изоставља класичне моралне представе о добру и злу. Род, односно џендер, постао је кључна тема у новом језику који се јавља у глобалној агенди.“

Шта представља концепт рода, односно џендера у овом документу?
На четвртој светској конференцији о женама у Пекингу 1995. године, УН су прогласиле глобални консензус о родној равноправности, а 189 чланица УН прикључило се том консензусу. Тада је усвојена стратегија „Интеграција родне перспективе“, која подразумева укључивање овог концепта у све сфере друштвеног живота, укључујући законодавство, политику, образовање и културу на свим нивоима и у свим земљама. Кроз новинарско истраживање, схватила сам да се иза термина „џендер“ крије нешто више. Традиционално смо користили појмове „мушкарац“ и „жена“ да бисмо идентификовали разлике између полова. Међутим, појава термина „џендер“ променила је ову динамику. Овај термин потекао је од феминисткиња седамдесетих које су тежиле једнакости са мушкарцима. Али треба разумети шта та једнакост заиста значи. Иако су мушкарци и жене равноправни пред Богом и у хришћанској традицији, феминизам је тежио равноправности у друштвеној, економској и политичкој сфери.
Како бисте описали идеолошки садржај џендер револуције и њен утицај на друштво?
Идеолошки садржај џендер револуције иде даље од класичних циљева као што су учешће жена у доношењу одлука, једнаке плате за исти рад и борбе против насиља над женама. Оперативци џендер револуције равноправност полова тумаче на неконвенционалан начин, поништавајући посебности, разлике и комплементарност. Користе их као тачке пробоја како би интегрисали своју разједињујућу и скривену агенду. За откривање ове скривене агенде, важно је вратити се почецима нове терминологије.
Мислите у 1955. када је амерички психолог и сексолог Џон Мани променио дефиницију рода?
Мани је дефинисао род као друштвени образац одвојен од биолошког пола. Он је истакао разлику између биолошког идентитета мушкарца и жене, односно пола и рода, који се односи на субјективни осећај појединца да ли је мушкарац или жена. Према Манију, пол и род не морају да се подударају, а родна улога обухвата све оно што појединац чини или говори како би се представио као мушкарац или жена. Његова теорија је револуционарно променила начин на који се размишља о роду, наглашавајући самоспознају и самоодређење као кључне елементе сексуалног идентитета, независно од биолошког пола.

ПРОФЕОСОР „ОНОНА“

Која је сврха џендер идеологије?
Сврха јој је прометејска, да створи новог човека. Много је апсурдних ситуација, не само оно што деца уче у школи већ и то што дечаци носе сукње и хаљине. Девојчице се играју колима, а дечаци луткама. На тај начин се деконструишу стереотипи. Професор математике у једној хришћанској школи је хомосексуалац. Он не жели да га ђаци зову господине, већ инсистира да буде „ОнОна“. Можете ли да замислите колико невоља то изазива код тинејџера?! Можда је један од навећих изазова џендер револуције њен пројекат образовне реформе. Да би се неповратно преобразиле све културе нема ништа ефикасније од реформе образовања.

Какав је утицај теоретичарке рода Џудит Батлер на џендер револуцију? Колико је она допринела разумевању разлика између рода и пола?
Она је изјавила да род није последица пола већ је конструисан као слободно плутајући изум. Батлер тврди да се појмови мушкарца и жене, односно мушког и женског, могу користити за означавање тела супротног пола, што указује на то да су пол и род перформативни ентитети, односно постају оно што особа каже или учини. Батлер наглашава да се пол и род формирају путем дискурса и друштвених норми те да би они престали да постоје без присуства одговарајућег језичког оквира. Амерички активиста Дејвид Хелперин тврдио је да се квир идентитет може потврдити искључиво самоопредељењем. Према његовој теорији, особа постаје хомосексуалац или транссексуалац или ЛГБТ искључиво када се јавно изјасни да је то, а не на основу друштвених дефиниција или стандарда. Он наглашава да процес самоодређења захтева потпуну сувереност личности над њеним идентитетом, независно од друштвених очекивања или норми. Хелперов став да индивидуализам и одбацивање традиционалних друштвених норми је у супротности са хришћанским учењем.
Како је Џудит Батлер описала циљеве џендер револуције?
Она је позивала на субверзивно деловање. Џендер револуција тежи деконструкцији друштвеног поретка и дестабилизацији институција у свим областима. Ова револуција следи политичке циљеве усмерене ка стварању сексуално флексибилних грађана. Никада пре није постојала цивилизација која се обавезала да промени садржај образовања, културе, политике и закона ради остваривања ових циљева. Феминисткиње су виделе улоге супруге и мајке као препреке ка остваривању равноправности. А милитантни хомосексуалци су се борили за друштвено признавање и моћ, те су се противили хетеронормативности која подразумева привлачност према супротном полу. И феминисткиње и хомосексуалци су сматрали да су традиционалне улоге и комплементарност између мушкараца и жена, брак између мушкарца и жене, као и породица заснована на таквом браку, дискриминаторни према женама и ЛГБТ особама. Зато, у име равноправности и слободе, ови стереотипи треба да буду деконструисани кроз образовање, културу, политику и законе.

ЗЛЕ СИЛЕ ХОЋЕ ДА УНИШТЕ ЉУДСКО БИЋЕ

Какве су последице експанзије родне перспективе на глобалном нивоу?
Родна перспектива се географски проширила са Запада на остатак света, што има далекосежне последице. Антрополошки изазови с којима се човечанство суочава постају све сложенији. За 23 године 36 земаља легализовало је истополне бракове, а многе земље су усвојиле законе који омогућавају људима истог пола усвајање деце или промену пола на основу једне изјаве. Долази доба трансхуманизма, следећи корак је брак између људских бића и машина. Живимо у веома критичком тренутку у историји људског рода. Води се велика антрополошка битка. Зле силе хоће да униште људско биће. Не знам да ли ће у томе успети. Опасно је то што људи у Србији следе западни начин живота, што није добар модел. Добар модел је хришћански пут. Исус нам показује ко смо ми.

Када је родна агенда постала глобална тема?
Родна агенда постала је глобална тема захваљујући наднационалним актерима. На трећој конференцији УН одржаној 1985. године, родни концепт је унет у документ на предлог женских џендер феминиста и лезбејки. Они су водили главну реч на конференцији у Пекингу, где су успели да равноправност представе као глобални норматив и стратешки приоритет глобалне управе за 21. век.
Чини се да се родна агенда тихо шири у нашим друштвима. Зашто је то тако?
Интернационалне организације су веома истрајне да спроведу агенду о родној равноправности. Ова иницијатива често пролази непримећено, јер ретко долази до парламентарних дебата о овој теми. Стратегије су добро осмишљене, а полемише се у цивилним друштвима која нису много видљива. Ова партнерства су добро финансирана и усмерена ка остваривању одређених циљева, дубоко дестабилизујући међународни поредак заснован на суверенитету. То се догађа и у вашој земљи.
Објасните нам како?
Џендер идеологија је ушла у Србију много година пошто се укоренила у западноевропским земљама и Америци. У време доношења родне агенде Србија није била у Уједињеним нацијама, зато се о њој овде тек сад полемише. Чланство Србије у УН од 2000. године донело је, нажалост, и значајну финансијску подршку организацијама цивилног друштва која се залажу за родну равноправност. Док сам се припремала за конференцију, истраживала сам постигнућа џендер идеологије у вашој земљи и уплашила се. Џендер револуција у Србију је стигла уз политичку еволуцију која премешта моћ на оперативце изван ваше земље. Важно је препознати те оперативце, њихове стратегије, партнерства, циљеве, ефикасност и утицај.
Које организације имају кључну улогу у спровођењу родне агенде у Србији?
Српско удружење за сексуално и репродуктивно здравље и права, Амнести интернешенел, ИЛГА-Европа, удружења за заштиту права ЛГБТ заједнице за Западни Балкан, као и међународне ЛГБТ организације које делују у Србији. Они сарађују са великим бројем институција, међу којима су и нека министарства.
Како се та сарадња одражава на политику и друштво у Србији у вези са родном равноправношћу?
Очигледан је притисак на владу и друштвене чиниоце да сарађују са овим организацијама у већој мери. Без активног учешћа ових организација, српска влада не би осећала притисак да испуни своје наводне обавезе у вези са родном равноправношћу, што укључује интеграцију сексуалног образовања у наставни план или заштиту геј парада, или обуку новинара да избегавају родне стереотипе. Чланство Србије у УН и процес придруживања донели су значајну финансијску подршку невладиним организацијама које се баве питањима родне равноправности.
Какве су потенцијалне опасности ширења џендер идеологије?
Млади људи посебно трпе због покушаја разбијања комплементарности мушкарца и жене. Деца уче да постоје различите форме породице, брака и сексуалне оријентације, што може довести до промене у схватању разлике између добра и зла. Џендер револуција је пројекат промене сексуалног и друштвеног утемељења. Реч је о деконструкцији друштвеног поретка, дестабилизацији институција у свим областима. Ниједна цивилизација до сада се није обавезала да промени садржај образовања, културе, политике и закона, од врха до дна ради овог циља. Најпроблематичније џендер револуције је то да циља децу.
Један од кључних пројеката џендер револуције јесте реформа образовања…
Џендер револуција, усмерена на деконструкцију родних стереотипа, посебно циља на децу, чинећи сексуално образовање кључним делом овог процеса. Сексуално образовање, које је део западне сексуалне револуције још од 60-их година, постаје средство за обликовање будућих генерација. УНЕСКО је 2017. године у сарадњи са релевантним организацијама издао техничко упутство о сексуалном образовању као нормативни оквир за глобалну заједницу. Овај приступ постепено мења перцепцију деце о њиховој сексуалној оријентацији и идентитету који им је додељен при рођењу, те их учи да прихватају разноликост породичних структура. Тиме млади постају оперативци родне револуције, што доводи до искривљавања њихове свести.

ЈАК НАРОД

Први пут сте у Србији, како сте доживели Београд?
Изненађена сам колико се све разликује од онога како је представљено на Западу. Људи у Србији су срдачни, отворени, наклоњени хришћанству, што је велики контраст у односу на перцепцију секуларизованог Запада. Упознала сам се с вашом славном историјом, која је препуна патњи. То вас је учинило јаким народом који ће можда и успети да се супротстави џендер идеолозима.

Могу ли родитељи да смање утицај џендер идеологије на децу?
Наставници и родитељи до сада су се снажно супротстављали притисцима да се промени наставни програм у Србији. Али тај притисак ће се повећавати и требало би да будете опрезни. Ваша воља да се одупрете нападима џендер агенде одраз је живе вере и богатог духовног наслеђа. Мушкарци и жене су и у хришћанској традицији равноправни, а веома је важно да се задржи материнство у култури. Џендер идеолози покушавају да деконструишу тај и друге стереотипе. Очување традиционалног схватања родних улога и правих вредности захтева пажљив надзор образовног система и културних институција како би се спречило продирање џендер идеологије. Такође је важно ојачати свест о значају комплементарности мушкарца и жене у друштву.
Како се џендер револуција супротставља традиционалној антропологији и универзалним вредностима?
Џендер револуција представља историјски прекид са антропологијом која је подупирала велике цивилизације света, универзалним законима и откривеним истинама о човеку као икони једног Бога. Овај покрет је избацио личност и љубав из јавне сфере, супротстављајући се традиционалним вредностима и антрополошким уверењима која су дуго времена била присутна у светским цивилизацијама. Културна револуција шездесетих година донела је велике промене у западним друштвима, укључујући замену традиционалних вредности попут брака, породице и љубави већим бројем привремених партнерстава. Овај период је створио вакуум који је омогућио друштвеним инжењерима да започну пројекат грађанске антрополошке реконструкције на секуларистичким основама. Ова културна трансформација створила је плодно тло за родну револуцију, јер су се традиционални концепти очинства, мајчинства, супружништва и синовства сматрали дискриминаторним стереотипима у контексту нових друштвених норми.
Постоји ли на Западу воља људи да се одупру овим променама?
Иако су феминистичке револуције довеле до постепеног губитка вере, постоји снажна воља. Верници се суочавају са изазовима секуларизма и напада на традиционалне вредности, али вера у Исуса Христа игра кључну улогу у очувању тих вредности. Ова борба је важна за све мушкарце и жене добре воље који желе да сачувају своју веру и традиционалне вредности. Важно је образовати децу и младе људе да разумеју да су жене способне за различите улоге и да имају право да бирају свој пут у животу.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *