JOVANJDANJSKI FRANCUSKO-NEMAČKI PREDLOG SRBIJI

Tekst „evropskog“ predloga „osnovnog sporazuma Kosova i Srbije“, 20. 1. 2023

Kako zapadna „velika petorka“ – predstavljena u Beogradu u liku emisara SAD, Francuske, Nemačke, Italije i Evropske unije – prema pisanju beogradskih medija vidi rešavanje pitanja Kosova u 10 tačaka

Došla je „zapadna petorka“, u drugoj rečenici koja mi je saopštena rečeno je – morate da prihvatite ovaj plan (francusko-nemački), a ako ga ne prihvatite, suočićete se s posledicama. Suočićete se, pod jedan, sa prekidom procesa evrointegracija, pod dva, suočićete se sa zaustavljanjem i povlačenjem investicija, pod tri – sa sveobuhvatnim merama u političkom i ekonomskom smislu koje će naneti štetu Srbiji. To mi je ponovljeno još tri puta tokom razgovora i svaki put sam na to snažno reagovao.
Kada gledate neki papir, lako je pronaći više nego bezbroj zamerki, u ovom papiru nije lako pronaći bilo šta čime bismo bili oduševljeni, naprotiv.

Svesni svoje odgovornosti za održavanje mira;
Posvećeni doprinosu plodnoj regionalnoj saradnji i bezbednosti u Evropi;
Shvatajući da su nepovredivost granica i poštovanje teritorijalnog integriteta i suvereniteta, kao i zaštita nacionalnih manjina, osnovni uslovi za mir;
Postupanje na osnovu istorijskih činjenica i bez prejudiciranja različitih stavova stranaka o osnovnim pitanjima, uključujući pitanje statusa;
Sa željom da se stvore uslovi za saradnju partija u korist naroda,

Dogovara se sledeće:

Član 1
Stranke će međusobno razvijati normalne, dobrosusedske odnose na bazi jednakih prava.
Obe strane će međusobno priznati relevantna dokumenta i nacionalne simbole, uključujući pasoše, diplome, tablice vozila i carinske pečate.
Član 2
Obe strane će se rukovoditi svrhom i principima utvrđenim u Povelji Ujedinjenih nacija, posebno onim o suverenim pravima država, poštovanju njihove nezavisnosti, autonomije i teritorijalnog integriteta, pravu na samoopredeljenje i zaštiti ljudskih prava i nediskriminacije.
Član 3
U skladu sa Poveljom Ujedinjenih nacija, strane će sve međusobne sporove rešavati samo mirnim sredstvima i uzdržaće se od pretnje ili upotrebe sile.
Član 4
Stranke polaze od pretpostavke da nijedna od njih ne može predstavljati drugu stranu u međunarodnoj sferi ili delovati u njeno ime.
Srbija se neće protiviti članstvu Kosova u bilo kojoj međunarodnoj organizaciji.
Član 5
Obe strane će podržati njihove težnje da postanu članice Evropske unije.
Član 6
Iako ovaj osnovni sporazum predstavlja važan korak u normalizaciji, obe strane će nastaviti proces dijaloga koji vodi EU novim zamahom, što će dovesti do pravno obavezujućeg, sveobuhvatnog sporazuma za normalizaciju odnosa.
Strane su saglasne da će u budućnosti produbljivati saradnju u oblastima privrede, nauke i tehnologije, saobraćaja i povezanosti, odnosa u pravosuđu i provođenju zakona, pošte i telekomunikacija, zdravstva, kulture, vere, sporta, zaštite životne sredine, nestalih lica. i druge oblasti. slično kroz postizanje konkretnih sporazuma.
Član 7
Obostrano se zalaže za postizanje konkretnih aranžmana, u skladu sa relevantnim instrumentima Saveta Evrope i korišćenjem postojećih evropskih iskustava, kako bi se obezbedio odgovarajući nivo samouprave za srpsku zajednicu na Kosovu i mogućnost pružanja usluga na Kosovu, neke specifične oblasti, uključujući mogućnost finansijske pomoći Srbije i direktne kanale komunikacije između srpske zajednice i Vlade Kosova.
Stranke će formalizovati status Srpske pravoslavne crkve na Kosovu i obezbediti visok nivo zaštite srpskog verskog i kulturnog nasleđa, u skladu sa postojećim evropskim modelima.
Član 8
Stranke će razmeniti stalne misije. Oni će se nalaziti u sedištu dotične vlade.
Praktična pitanja u vezi sa raspoređivanjem misija biće obrađena posebno.
Član 9
Obostrano je konstatovana posvećenost EU i drugih donatora da kreiraju poseban paket finansijske pomoći za zajedničke projekte stranaka za ekonomski razvoj, povezanost, zelenu tranziciju i druge ključne oblasti.
Član 10
Strane će uspostaviti zajedničku komisiju, kojom će predsedavati EU, koja će pratiti sprovođenje ovog sporazuma.
Obe strane potvrđuju svoje obaveze za sprovođenje svih prethodnih sporazuma.

Pokret za odbranu Kosova i Metohije

Svima je jasno da Srbija ovim treba da izvrši de iure priznavanje albanske kriminalne tvorevine na svojoj teritoriji. Time bi se Srbija svesno odrekla jake zaštite svojih vitalnih interesa koju danas još koliko-toliko baštini čak i kod nekoliko članica Evropske unije i NATO-a koje nisu priznale nezavisnost tzv. Republike Kosovo, jer bi, u predočenim okolnostima, njihovo ulaganje veta prilikom prijave kosovske nazovidržave za članstvo u međunarodnim organizacijama postalo nesvrsishodno i besmisleno. (…) Prihvatanjem ovog ultimatuma, verovatno najtežeg i najsramnijeg u više od sto poslednjih godina srpske istorije, Srbija bi se trajno, neopozivo i nepovratno odrekla Kosova i Metohije.

 

6 komentara

  1. Toma Sotirović

    Gosn Predsedniče,
    Kako može ovakav Predlog da bude osnova za pregovore, kako ste izjavili?
    Ja mislim da ovakav tekst treba da se odbaci kao krajnje neprihvatljiv!

  2. kontradiktorni interesi

    Kako PLAN zapadne “Velike petorke” vidi rešavanje pitanja KOSOVA (ultimatum) U 10 tačaka? Zašto oni nude Francusko-Nemački-EU plan za Kosovo – nije to njihova teritorija (Kosovo i Metohija)!
    A gde je – zašto nikada nije ponudjen “Srpski plan” za KiM kada je očigledno da se Briselskim sporazumom otima-predaje srpska teritorija Albancima. Zašto srpski pregovarački tim u Briselu nema obrazloženje šta je Kompromis Srbije za rešenje Kosova, a godinama se potencira “samo kompromis, kompromis… Kosovo neće kompromisno rešenje, Kosovo navodno odbacilo Briselski sporazum (kojim je dobilo sve statusne atribute države). Kamo te sreće da je Kosovo ZVANIČNO odbacilo Briselski sporazum (umesto Srbije) da više NIJE PRAVNO OBAVEZUJUĆI – to bi značilo da Kosovo više NIJE DRŽAVA (nema atribute države, ostaje Pokrajina Kosovo i Metohija).

    Tako je isto i sa Asocijacijom/Zajednicom opština sa srpskom većinom (ZSO). Tumači se usmeno, neadekvatno, iskrivljeno… da je to veliki dobitak za Srbe, a suštinski-teritorijalno NIŠTA (Srbi i tako i tako žive na Kosovu i imaju svoje opštine… ali sada u državi Kosovo po kosovskim zakonima i Ustavu. Primer: Asocijacija/Zajednica… srpskih opština: DVOSTRUKO ZNAČENJE. Za Albance je (ZSO) Asocijacija, Udruženje, NVO… / A za Srbiju je Zajednica srpskih opština, govorilo se kao srpska autonomija a nema ni A od Autonomije?

    ISTO JE dvostruko značenje i sa “Integrisanimm upravljanjem sa administrrativnim prelazima”: Kosovo prepoznaje administrativne prelaze kao GRANICA, za Kosovo GRANICA / A za Srbiju je ADMINISTRATIVNA LINIJA(!): Kada Srbi dodju do adninistrativne linije – ne mogu da predju na Kosovo jer je za Kosovo GRANICA(!) Gde to ima u svetu.

    ZATO Zapadna diplomatija “Petorka” preuzima kosovsko rešenje snagom “sile” DA SPASI-OKONČA Brisellski SPORAZUM – nametne svoje rešenje dok još koriste predsednika Vučića. Da ne dužim, hvala.

  3. odbacite ultimatum - predaju teritorije KiM

    Kažete predsedniče AV da ste snažno reagovali na francusko-nemački predlog-ultimatum. Kako da znamo i verujemo koliko će to “snažno” reagovanje imati uticaja za nacionalne interese Srbije – kada sa njima 10 godina vodite razgovore o dijalogu o Kosovu, i znate da su svi oni priznali nezavisnost Kosova? A sada prihvatate predlog Zapada sa očiglednom namerom, nameće se utisak-prejudiciranje da ćete prihvatiti njihov predlog (ultimatum) kojim će se kosovsko rešenje po Briselskom sporazumu prebaciti na EU.

    Takodje kažete: Da su nepovredivost granica i poštovanje teritorijalni integriteta i suvereniteta, kao i zaštita nacionalnih manjina, osnovni uslov za mir, naravno…; Kada je tako zašto je na početku 213 potpisan i prihvaćen Briselski sporazum koji je suprotan Ustavu Srbije, istorijskom i medjunarodnom pravu? A Kosovu ste dali status države i granicu?

  4. KiM je unutrašnje pitanje SRB

    Da li je po nalogu inicijative EVROPSKE POLITIČKE ZAJEDNICE formirana Evropska “diplomatska petorka” da nametne predlog-ultimatum od 10. tačaka Srbiji da ne ometa priključivanje Kosova u UN i sve meddjunarodne organizacije, i prihvati-potpiše sporazum o obavezujućoj
    sveobuhvatnoj normalizaciji odnosa sa Kosovom?
    ZNAMO da je skoro EU formirala “Evropsku političku Zajednicu” u kojoj će biti priključene i druge članice van EU sa akcentom na priključivanje i Srbije: Političke odluke će donositi samo članice EU, a članice van EU neće imati uticaja na odluke Evropske političke Zajednice EPZ.

    Pošto je Velika diplomatska “petorka” zapada imala “političke dogovore sa Vučićem u Beogradu, nakon čega je nametnut PREDLOG-ULTIMATUM o Kosovu a Vučić je prihvatio sprovodjenje predloga, to znači da je i Srbija uključena u Evropsku političku zajednicu da se donese ubrzano konačno rešenje za Kosovo (da se otme-preda Kosovo) u cilju mira i normalizacije odnosa sa Kosovom.
    OVA ZAMKA EPZ asocira na inicijativu Mini Šengen (kao Otvoreni Balkan bez granica) za ekonomsko-tržišno povezivanje na Balkanu (Nova Jugoslavija u kojoj umesto Slovenije i Hrvatske ulaze Albanija i Kosovo) – očigledno ima politički karakter za normalizaciju odnosa sa Kosovom. ZAŠTO nova inicijativa kada postoji na snazi CEFTA SPORAZUM za tržišno povezivanje! Stalno neki novi politički izumi-patenti kako da Srbija prihvati nezavisno Kosovu u UN, da se odrekne-preda deo svoje teritorije Šiptarima.

    ULTIMATUM pod hitno odbaciti. Rešenje je u Ustavnom okviru Srbije i medjunarodnom pravu suverenističkih država.

  5. Postoje dve nedoumice. Zašto predsednik nije, odmah po odbijanju KFORA (NATO) da ispoštuje R-1244
    poslao demarš SBUN tražeći da kao nadređeni KFORU postave zahtev o preinačenju loše odluke.
    U SB mi imamo 2 jaka aduta Rusiju i Kinu koje bi svakako intervenisale. Druga nedoumica je zašto je
    predsednik dozvolio da u Beograd, glavni grad suverene zemlje, na čijem čelu se nalazi, dođu,
    čoporativno, petoro ljudi radi ucene. Na to se moglo odgovoriti javno da će dotični biti primljeni
    odvojeno što bi bilo izraz poštovanja Srpskog naroda i respekta prema predsedniku koji ga pretstavlja.

  6. Zorica Jevđuć

    U Sbiji kao suverenoj državi , svaka diplomatska poseta koja ima za cilj susret sa predsednikom države mora da bude unapred najavljena i u istom rangu.Čitaj – zašto bi tamo neki administrativci iz belog sveta imali pravo da banu.ni manje ni više u predsednikov kabinet?
    Drugo – Da li uopšte postoji neki zvanični stav naše vlade( birane da zastupa interese nad , naroda Srbije ) po pitanju na kome se grade političke , a i druge karijere , već decenijama?
    Treće – Predsednik je u obavezi da da odgovore , odmah ,i time izloži stav Srbije .Da izloži zvaničan stav Republike Srbije obraćajući se predsednicima tih istih država , koje šalju svoje kurire.Ne treba predsednik da se pravda, obrazlaže i obraća nama.Nama treba da pokaže zvanične note koje je poslao tim istim državama.Predsednik kao da nije svestan i dorastao svojim ovlašćenjima i opcijama koje mu ona omogućavaju.Treba neko da ga obavesti Da se ne .brukamo više. A ove sa strane , koji mu dođu kao gorki šlag na torti , jednostavno jednom potezom skloniti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *