ЈОВАЊДАЊСКИ ФРАНЦУСКО-НЕМАЧКИ ПРЕДЛОГ СРБИЈИ

Текст „европског“ предлога „основног споразума Косова и Србије“, 20. 1. 2023

Како западна „велика петорка“ – представљена у Београду у лику емисара САД, Француске, Немачке, Италије и Европске уније – према писању београдских медија види решавање питања Косова у 10 тачака

Дошла је „западна петорка“, у другој реченици која ми је саопштена речено је – морате да прихватите овај план (француско-немачки), а ако га не прихватите, суочићете се с последицама. Суочићете се, под један, са прекидом процеса евроинтеграција, под два, суочићете се са заустављањем и повлачењем инвестиција, под три – са свеобухватним мерама у политичком и економском смислу које ће нанети штету Србији. То ми је поновљено још три пута током разговора и сваки пут сам на то снажно реаговао.
Када гледате неки папир, лако је пронаћи више него безброј замерки, у овом папиру није лако пронаћи било шта чиме бисмо били одушевљени, напротив.

Свесни своје одговорности за одржавање мира;
Посвећени доприносу плодној регионалној сарадњи и безбедности у Европи;
Схватајући да су неповредивост граница и поштовање територијалног интегритета и суверенитета, као и заштита националних мањина, основни услови за мир;
Поступање на основу историјских чињеница и без прејудицирања различитих ставова странака о основним питањима, укључујући питање статуса;
Са жељом да се створе услови за сарадњу партија у корист народа,

Договара се следеће:

Члан 1
Странке ће међусобно развијати нормалне, добросуседске односе на бази једнаких права.
Обе стране ће међусобно признати релевантна документа и националне симболе, укључујући пасоше, дипломе, таблице возила и царинске печате.
Члан 2
Обе стране ће се руководити сврхом и принципима утврђеним у Повељи Уједињених нација, посебно оним о сувереним правима држава, поштовању њихове независности, аутономије и територијалног интегритета, праву на самоопредељење и заштити људских права и недискриминације.
Члан 3
У складу са Повељом Уједињених нација, стране ће све међусобне спорове решавати само мирним средствима и уздржаће се од претње или употребе силе.
Члан 4
Странке полазе од претпоставке да ниједна од њих не може представљати другу страну у међународној сфери или деловати у њено име.
Србија се неће противити чланству Косова у било којој међународној организацији.
Члан 5
Обе стране ће подржати њихове тежње да постану чланице Европске уније.
Члан 6
Иако овај основни споразум представља важан корак у нормализацији, обе стране ће наставити процес дијалога који води ЕУ новим замахом, што ће довести до правно обавезујућег, свеобухватног споразума за нормализацију односа.
Стране су сагласне да ће у будућности продубљивати сарадњу у областима привреде, науке и технологије, саобраћаја и повезаности, односа у правосуђу и провођењу закона, поште и телекомуникација, здравства, културе, вере, спорта, заштите животне средине, несталих лица. и друге области. слично кроз постизање конкретних споразума.
Члан 7
Обострано се залаже за постизање конкретних аранжмана, у складу са релевантним инструментима Савета Европе и коришћењем постојећих европских искустава, како би се обезбедио одговарајући ниво самоуправе за српску заједницу на Косову и могућност пружања услуга на Косову, неке специфичне области, укључујући могућност финансијске помоћи Србије и директне канале комуникације између српске заједнице и Владе Косова.
Странке ће формализовати статус Српске православне цркве на Косову и обезбедити висок ниво заштите српског верског и културног наслеђа, у складу са постојећим европским моделима.
Члан 8
Странке ће разменити сталне мисије. Они ће се налазити у седишту дотичне владе.
Практична питања у вези са распоређивањем мисија биће обрађена посебно.
Члан 9
Обострано је констатована посвећеност ЕУ и других донатора да креирају посебан пакет финансијске помоћи за заједничке пројекте странака за економски развој, повезаност, зелену транзицију и друге кључне области.
Члан 10
Стране ће успоставити заједничку комисију, којом ће председавати ЕУ, која ће пратити спровођење овог споразума.
Обе стране потврђују своје обавезе за спровођење свих претходних споразума.

Покрет за одбрану Косова и Метохије

Свима је јасно да Србија овим треба да изврши de iure признавање албанске криминалне творевине на својој територији. Тиме би се Србија свесно одрекла јаке заштите својих виталних интереса коју данас још колико-толико баштини чак и код неколико чланица Европске уније и НАТО-а које нису признале независност тзв. Републике Косово, јер би, у предоченим околностима, њихово улагање вета приликом пријаве косовске назовидржаве за чланство у међународним организацијама постало несврсисходно и бесмислено. (…) Прихватањем овог ултиматума, вероватно најтежег и најсрамнијег у више од сто последњих година српске историје, Србија би се трајно, неопозиво и неповратно одрекла Косова и Метохије.

 

6 коментара

  1. Тома Сотировић

    Госн Председниче,
    Како може овакав Предлог да буде основа за преговоре, како сте изјавили?
    Ја мислим да овакав текст треба да се одбаци као крајње неприхватљив!

  2. kontradiktorni interesi

    Kako PLAN zapadne “Velike petorke” vidi rešavanje pitanja KOSOVA (ultimatum) U 10 tačaka? Zašto oni nude Francusko-Nemački-EU plan za Kosovo – nije to njihova teritorija (Kosovo i Metohija)!
    A gde je – zašto nikada nije ponudjen “Srpski plan” za KiM kada je očigledno da se Briselskim sporazumom otima-predaje srpska teritorija Albancima. Zašto srpski pregovarački tim u Briselu nema obrazloženje šta je Kompromis Srbije za rešenje Kosova, a godinama se potencira “samo kompromis, kompromis… Kosovo neće kompromisno rešenje, Kosovo navodno odbacilo Briselski sporazum (kojim je dobilo sve statusne atribute države). Kamo te sreće da je Kosovo ZVANIČNO odbacilo Briselski sporazum (umesto Srbije) da više NIJE PRAVNO OBAVEZUJUĆI – to bi značilo da Kosovo više NIJE DRŽAVA (nema atribute države, ostaje Pokrajina Kosovo i Metohija).

    Tako je isto i sa Asocijacijom/Zajednicom opština sa srpskom većinom (ZSO). Tumači se usmeno, neadekvatno, iskrivljeno… da je to veliki dobitak za Srbe, a suštinski-teritorijalno NIŠTA (Srbi i tako i tako žive na Kosovu i imaju svoje opštine… ali sada u državi Kosovo po kosovskim zakonima i Ustavu. Primer: Asocijacija/Zajednica… srpskih opština: DVOSTRUKO ZNAČENJE. Za Albance je (ZSO) Asocijacija, Udruženje, NVO… / A za Srbiju je Zajednica srpskih opština, govorilo se kao srpska autonomija a nema ni A od Autonomije?

    ISTO JE dvostruko značenje i sa “Integrisanimm upravljanjem sa administrrativnim prelazima”: Kosovo prepoznaje administrativne prelaze kao GRANICA, za Kosovo GRANICA / A za Srbiju je ADMINISTRATIVNA LINIJA(!): Kada Srbi dodju do adninistrativne linije – ne mogu da predju na Kosovo jer je za Kosovo GRANICA(!) Gde to ima u svetu.

    ZATO Zapadna diplomatija “Petorka” preuzima kosovsko rešenje snagom “sile” DA SPASI-OKONČA Brisellski SPORAZUM – nametne svoje rešenje dok još koriste predsednika Vučića. Da ne dužim, hvala.

  3. odbacite ultimatum - predaju teritorije KiM

    Kažete predsedniče AV da ste snažno reagovali na francusko-nemački predlog-ultimatum. Kako da znamo i verujemo koliko će to “snažno” reagovanje imati uticaja za nacionalne interese Srbije – kada sa njima 10 godina vodite razgovore o dijalogu o Kosovu, i znate da su svi oni priznali nezavisnost Kosova? A sada prihvatate predlog Zapada sa očiglednom namerom, nameće se utisak-prejudiciranje da ćete prihvatiti njihov predlog (ultimatum) kojim će se kosovsko rešenje po Briselskom sporazumu prebaciti na EU.

    Takodje kažete: Da su nepovredivost granica i poštovanje teritorijalni integriteta i suvereniteta, kao i zaštita nacionalnih manjina, osnovni uslov za mir, naravno…; Kada je tako zašto je na početku 213 potpisan i prihvaćen Briselski sporazum koji je suprotan Ustavu Srbije, istorijskom i medjunarodnom pravu? A Kosovu ste dali status države i granicu?

  4. KiM je unutrašnje pitanje SRB

    Da li je po nalogu inicijative EVROPSKE POLITIČKE ZAJEDNICE formirana Evropska “diplomatska petorka” da nametne predlog-ultimatum od 10. tačaka Srbiji da ne ometa priključivanje Kosova u UN i sve meddjunarodne organizacije, i prihvati-potpiše sporazum o obavezujućoj
    sveobuhvatnoj normalizaciji odnosa sa Kosovom?
    ZNAMO da je skoro EU formirala “Evropsku političku Zajednicu” u kojoj će biti priključene i druge članice van EU sa akcentom na priključivanje i Srbije: Političke odluke će donositi samo članice EU, a članice van EU neće imati uticaja na odluke Evropske političke Zajednice EPZ.

    Pošto je Velika diplomatska “petorka” zapada imala “političke dogovore sa Vučićem u Beogradu, nakon čega je nametnut PREDLOG-ULTIMATUM o Kosovu a Vučić je prihvatio sprovodjenje predloga, to znači da je i Srbija uključena u Evropsku političku zajednicu da se donese ubrzano konačno rešenje za Kosovo (da se otme-preda Kosovo) u cilju mira i normalizacije odnosa sa Kosovom.
    OVA ZAMKA EPZ asocira na inicijativu Mini Šengen (kao Otvoreni Balkan bez granica) za ekonomsko-tržišno povezivanje na Balkanu (Nova Jugoslavija u kojoj umesto Slovenije i Hrvatske ulaze Albanija i Kosovo) – očigledno ima politički karakter za normalizaciju odnosa sa Kosovom. ZAŠTO nova inicijativa kada postoji na snazi CEFTA SPORAZUM za tržišno povezivanje! Stalno neki novi politički izumi-patenti kako da Srbija prihvati nezavisno Kosovu u UN, da se odrekne-preda deo svoje teritorije Šiptarima.

    ULTIMATUM pod hitno odbaciti. Rešenje je u Ustavnom okviru Srbije i medjunarodnom pravu suverenističkih država.

  5. Славко Z

    Постоје две недоумице. Зашто председник није, одмах по одбијању КФОРА (НАТО) да испоштује Р-1244
    послао демарш СБУН тражећи да као надређени КФОРУ поставе захтев о преиначењу лоше одлуке.
    У СБ ми имамо 2 јака адута Русију и Кину које би свакако интервенисале. Друга недоумица је зашто је
    председник дозволио да у Београд, главни град суверене земље, на чијем челу се налази, дођу,
    чопоративно, петоро људи ради уцене. На то се могло одговорити јавно да ће дотични бити примљени
    одвојено што би било израз поштовања Српског народа и респекта према председнику који га претставља.

  6. Зорица Јевђућ

    У Сбији као сувереној држави , свака дипломатска посета која има за циљ сусрет са председником државе мора да буде унапред најављена и у истом рангу.Читај – зашто би тамо неки административци из белог света имали право да бану.ни мање ни више у председников кабинет?
    Друго – Да ли уопште постоји неки званични став наше владе( биране да заступа интересе над , народа Србије ) по питању на коме се граде политичке , а и друге каријере , већ деценијама?
    Треће – Председник је у обавези да да одговоре , одмах ,и тиме изложи став Србије .Да изложи званичан став Републике Србије обраћајући се председницима тих истих држава , које шаљу своје курире.Не треба председник да се правда, образлаже и обраћа нама.Нама треба да покаже званичне ноте које је послао тим истим државама.Председник као да није свестан и дорастао својим овлашћењима и опцијама које му она омогућавају.Треба неко да га обавести Да се не .брукамо више. А ове са стране , који му дођу као горки шлаг на торти , једноставно једном потезом склонити.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *