Američke pogrešne procene

Bezbednost i KiM

Opremaju ih, jačaju i guraju u konflikt: Prištinske vojne i policijske snage

Hoće li konačno rešenje problema na Kosovu i Metohiji biti novi zajednički zločinački poduhvat zapadnih sila protiv srpskog naroda i Srbije?

Danas je potpuno jasno da SAD i ostale velike zapadne sile Kumanovski sporazum i Rezoluciju Saveta bezbednosti UN 1244 nikada nisu tretirale kao dokumenta koja otvaraju mogućnost za bezbednosno stabilizovanje Srbije, nego kao perfidno sredstvo za ostvarenje cilja koji nisu mogli postići oružanom agresijom NATO-a na Srbiju (SR Jugoslaviju). Bili su ubeđeni da će njihova podmukla diplomatija, tada još malo poznatom metodom „dvostruke kreativnosti“, dovesti stvar do kraja – otimanje KiM od Srbije i stvaranje nezavisne i međunarodno priznate „države Kosovo“. Činilo se da nema prepreke u ostvarenju toga cilja jer oni sastavljaju dokument kojim se zaustavlja rat, oni ga tumače i sprovode u praksi. Skrivena „dvosmislenost“ je suština plana i zato nisu dali da se u dokumentu promeni ništa, nijedan zarez. Sve treba da izgleda kao da celovitost Srbije nije sporna, kao i prisustvo srpskih vojnih snaga na KiM, a da se u praksi, njihovim tumačenjima napisanog, sve to lako dovede u pitanje, odgodi, pa i anulira.
Napravili su samo jednu grešku – grešku u proceni, da je u pitanju deo teritorije koje se Srbija može lako odreći, a nisu shvatili onaj prevashodni značaj Kosova i Metohije za Srbe i Srbiju, koji se izdiže iznad pojma „teritorije“, duhovni, nacionalni, istorijski, znači suštinski za postojanje srpske nacije i države, pa i Srpske pravoslavne crkve. Nisu razumeli da Srbi svoju prošlost i postojanje vezuju za Kosovo i Metohiju, pa tako i svoju budućnost, koju ne vide bez ovoga što su oni videli kao običnu „teritoriju“. Pogrešno su procenili da oni, kao najveća i jedina svetska sila u tom trenutku, svaku malu državu mogu naterati da se u cilju opstanka odrekne „parčeta teritorije“. Njihova greška u proceni je logična, jer kako bi oni mogli shvatiti da za Srbe KiM nije samo teritorija, kada je zvanično priznanje njihove države i nacije više stotina godina mlađe od zidina srednjovekovnih manastira i crkava na KiM. Lako su upali u zamku neostvarivog plana jer nisu imali mnogo izbora za ono što su naumili – KiM je bilo jedino područje Srbije gde su mogli podstaći i organizovati oružanu pobunu. Sada je samo pitanje mogu li američki stratezi shvatiti razmere svoje pogrešne procene i da li su spremni da je priznaju. Nije tačno da SAD kao svetska sila ne priznaju svoje greške. Međutim, njihova priznanja grešaka za sada idu u pravcu da se kaju što negde nisu upotrebili još veću silu da problem brzo reše onako kako njima odgovara. Mogli bi jednom da se pokaju što su uopšte upotrebili silu i KiM je idealna prilika za to. [restrict]

NOVE STRATEGIJE Vojni način rešavanja problema na KiM ostao je u pamćenju Zapada kao neprijatna i neuspešna vojna avantura jer nisu dobro procenili dubinu korena srpstva na toj za Srbe svetoj zemlji, što je u praksi rezultiralo odsudnom odbranom u najtežim i skoro nemogućim uslovima. Takva odlučnost, hrabrost i snalažljivost u odbrani KiM koju su pokazali naši komandanti, oficiri i vojnici mora da zabrine svakog agresora i da ga prinudi da traži bolja rešenja. Istina, sve su pokušali, izgradili su američku vojnu bazu na Kosmetu, organizovali nasilni prevrat u Srbiji, uspostavili marionetsku vlast, podstakli brzopleto priznanje „Kosova“ kao svršen čin kosovske drame, ali do realizacije nisu stigli. Jednostavno rečeno, SAD uviđaju da ni prevara ni direktna sila nisu mehanizmi rešenja „kosovskog“ problema. Znači, ostaje nešto treće što bi trebalo da bude novi put do cilja. U međuvremenu SAD su „izmislile“ i utrenirale dve vrste novog rata – hibridni i proksi rat, koji su im prihvatljiviji i primamljiviji kao vojne strategije jer ispunjavaju drsko i prepotentno nastojanje SAD da pokreću ratove i postižu vojne ciljeve sa nultim gubicima u ljudstvu. Sada te dve vrste rata figuriraju kao primarna mogućnost američkog nastupanja prema svim državama koje im stoje na putu realizacije strateških ciljeva, pa tako i prema Srbiji. Kombinacija hibridnih i proksi napada je postala toliko pouzdana da na taj način napadaju i najvećeg protivnika, Rusiju, što pojačava opasnost da bi mogli na isti način ugroziti Srbiju.
Skoro da možemo odrediti datum kada je pala odluka da se na Srbiju krene agresivno. To je period rekonstrukcije američke diplomatije na Balkanu, gde u sastav operativnih diplomatsko-obaveštajnih timova, pored američkih, treba uračunati i britanske jastrebove. Nije novi američki ambasador Kristofer Hil došao na mesto zločina (kao ni britanski maršal, ser Stjuart Pič) da bi tražio mirno rešenje koje bi odgovaralo Srbima nego zbog nametanja antisrpskog rešenja pod pritiskom. Jaka je sumnja da je upravo on, stari majstor diplomatskih prevara, smislio novu podmuklu podvalu – francusko-nemački predlog koji sada, da bi pojačali pritisak, zovu „evropski“. Navodno, to je predlog EU kao zvaničnog posrednika u pregovorima Beograda i Prištine koji SAD samo podržavaju, iako je teško poverovati da Amerikanci nekome prepuštaju inicijativu. Pre će biti da je to samo nova predstava, gde su nam SAD odjednom dobar i dobronameran partner, koji je navodno u sve većem raskolu s Prištinom, dok nam Francuska i Nemačka uporno nameću „nepristojnu ponudu“ u vidu rešenja po modelu dve Nemačke.
Ako samo malo pojednostavimo stvari, njihovi planovi postaju jasno orijentisani na vojno rešenje statusa KiM. Drugačije rešenje u stvari i ne postoji ako problem mora da se reši brzo, na čemu Zapad insistira zbog rata u Ukrajini, jer situacija sa KiM čini svaku osudu Rusije u UN smešnom i ciničnom, znači neodrživom. Iza svakog orkestriranog napada na Rusiju pojavi se jednostavno pitanje, „a šta je sa Srbijom i KiM“, i svi napori Zapada padaju u vodu.
Međutim, iako je interes Zapada da probleme sa KiM reši brzo, u praksi je stvar procene da li je to moguće. Pokušaji da se Srbija dobrovoljno i u tišini odrekne KiM su propali, a perfidnost pritisaka na naš državni vrh slikovito je objasnio predsednik Aleksandar Vučić: „Od nas se traži da utakmicu koju igramo na kraju moramo izgubiti, s tim da nam se dozvoljava da tokom igre ostavimo dobar utisak na publiku.“ Oni praktično traže da im naše rukovodstvo, koje se svim silama bori za KiM, bude saučesnik u podmukloj otimačini, a oni će im zauzvrat pomoći da očuvaju svoju reputaciju kako bi ostali na vlasti. Opet su im procene katastrofalne i opet ne znaju ko je ko u Srbiji. Znači, ostaju nasilne metode, gde Srbija treba da bude krivac za eskalaciju nasilja. Zato nije čudno što su zapadne diplomate od svih poznatih i brojnih „modela“ pronašli onaj koji je najgori i potpuno neprihvatljiv za Srbiju jer model dve Nemačke podrazumeva „Kosovo“ kao članicu UN. Ako bi Srbija prihvatila ovaj predlog, predala bi KiM bez otpora i borbe, a naravno da je bitnim faktorima na Zapadu jasno da se to neće desiti. Nakon ovog odbijanja više neće biti važno što je Srbija ispunila sve obaveze iz Briselskog sporazuma, a Priština nije ispunila ništa, zato na ovaj predlog treba gledati kao na stvaranje povoda za novu vrstu ratnog nastupanja prema Srbiji – konvencijalnog, hibridnog ili proksi.
Već sam opstanak Aljbina Kurtija na političkoj sceni KiM sugeriše da je plan Zapada vojno rešenje. On je idealna ličnost za veštačko izazivanje latentne nesigurnosti, napetosti i konflikata, kao uvoda u sukobe svake vrste, pa i oružane. Svi znaju, pa tako i Zapad, da je on nasilna ličnost s revolucionarnim kompleksom koja ne preza od ratnog sukoba, nego ga svakodnevno podstiče i priželjkuje. Nesvestan posledica za region, pa i po sopstveni narod, on je idealna osoba za vođenje proksi rata protiv Srbije, i samo ostaje da vidimo da li je kao takav Zapadu i dalje potreban. Da nije krajnje opasno, bilo bi smešno – dok Zapad glumi zabrinutost i teške napore da uspostavi dijalog između Beograda i Prištine (dok Kurtija mole a on ih ignoriše), Kurti glumi „malog Zelenskog“. Iako je „Kosovo“ u ekonomskom haosu, on jedino traži oružje i podršku Zapada. Ubeđuje Zapad da će ih on zaštititi od „malih Rusa“ na Balkanu i čini se da njegove laži uspevaju. Oružje stiže, paravojska se naoružava i obučava a podrška ne nedostaje, što prikrivena, što javna. Serija obaveštajnog izviđanja famoznim dronovima sugeriše da su završne pripreme za oružani sukob u toku. Za sada nema naznaka da će neko sa Zapada obuzdati Kurtija, što znači da je on kao takav deo plana predstojećih događaja. Smešne su priče o tome da je on legalno izabran i da narod bira svoje političke vođe na „Kosovu“ jer SAD utiču na izbore u državama širom sveta, čak i u nekim moćnim zapadnim zemljama.

Srbi se ne odriču ni svetinja ni teritorije: Manastir Gračanica, Visoki Dečani, Pećka patrijaršija

FAKTOR VREME Da li će se SAD i ostale zemlje Kvinte odlučiti za neku novu vrstu agresije najpre zavisi od njihove procene mogućnosti postizanja cilja za predviđeno vreme, pošto je vreme kao faktor postalo veoma bitna stavka donošenja odluka zbog rata u Ukrajini. Povod je već spreman – srpsko odbijanje „evropskog“ predloga sporazuma. Direktna agresija NATO-a u ovom trenutku ne čini se realna jer bi je osudio veliki broj država koje sada SAD pokušavaju da uvuku u antiruski front. To bi loše uticalo na sučeljavanje s Rusijom i moglo bi biti izrazito kontraproduktivno za opstanak NATO-a. Agresija totalnim hibridnim ratom, kakva se primenjuje prema Rusiji, iako je neki zovu „nevidljivi rat“, i te kako je vidljiva i jasno je da iza nje mora da stoji kolektivni Zapad. Nepovoljna okolnost je što je ona spora i pre svega uperena protiv civila, gde zbog nehumanih sankcija i izolacije postoji opasnost da se Srbija otvoreno svrsta na stranu onih koje Zapad tretira kao protivnike. Znači, bila bi trajno izgubljena za nekakve EU i NATO integracije sem potpunog i definitivnog poraza i predaje, što se od Srbije teško može očekivati. Tako proksi rat preko Kurtija postaje za njih najbolje rešenje jer tako mogu najlakše i najuverljivije prikriti svoje aktivno učešće u eventualnoj agresiji na Srbe i Srbiju.
Evropski posrednici ne žele da se bave konačnim statusom KiM jer im je jasno da bi nezakonita priznanja „Kosova“ doveli u pitanje. Postavljaju se tako kao da je to rešena stvar i u težištu aktivnosti im je samo međusobno priznanje. Njihova pristrasnost je toliko očita da vređa dostojanstvo Srba. Bezbednosne i životne probleme za Srbe koje je veštački stvorio Kurti samo odlažu „za mesec ili dva“ i to prikazuju kao veliki uspeh svoje diplomatije. Namerno ih ne rešavaju, nego samo odlažu, kako bi sve nagomilano upotrebili kumulativno, u jednom trenutku, jer očekuju da takav udar mora probiti oklop srpskog otpora. Taj „oklop“ je za sada visok stepen srpskog jedinstva Srba na KiM i nesporna i čvrsta odluka države Srbije da će svim sredstvima, pa i vojnim, štititi bezbednost i opstanak svog naroda na svojoj, srpskoj teritoriji. Izlazak Srba iz prištinskih institucija samo je verifikovao krajnju rešenost i naroda i države Srbije. To jeste iznenadilo i zbunilo Kurtija i njegove zapadne mentore, ali su male šanse da oni odustanu od svojih agresivnih planova. Treba im dati vremena da ih koriguju i prilagode novim uslovima.
Ako odustanu, ni to neće biti trajno, nego samo privremeno ako procene da je otpor Srba i Srbije u ovom trenutku isuviše jak, te da treba sačekati povoljniji trenutak. Dogovor je nemoguć jer uz aktivnu podršku Kvinte Prištinu interesuje samo međunarodno priznanje „države Kosovo“, a za Srbiju je to apsolutno neprihvatljivo. Po Rezoluciji Saveta bezbednosti UN, pa tako i po međunarodnom pravu na koje se danas svi deklarativno pozivaju, Kosovo i Metohija je u sastavu Srbije i nikakve jednostrane odluke niti ucene i pretnje sa Zapada to ne mogu promeniti. Da li su odustali znaćemo po tome ako ekspresno uklone Kurtija s političke scene KiM. Vreme je da Kvinta shvati da „Kosovo“ ne može biti nezavisna država, da ta ideja vodi direktno u ratni sukob i da je celokupna američka strategija za Balkan pogrešna.

[/restrict]

4 komentara

  1. Članak je vrlo jasan i poučan, ali nije sveobuhvatan, nije kompletan po suštinskim pitanjima rešavanja KiM: BRISELSKIM SPORAZUMOM – medjunarodnim dokumentom se otima KiM Slažemo se – SAD i Zapad ne poštuju, pogrešno tumače i zaobilaze Kumanovski sporazum i Rezoluciju UN 1244 i svim političkim i vojnim sredstvima zajedno sa Kosovom (i Srbijom preko Briselskog sporazuma) instaliraju nezavisnu državu “Kosovo”. Kao što kaže autor članka gosp. Ljuban Karan – skrivena “DVOSMISLENOST” je suština plana koju tumače kako njima odgovara (za svoje geostrateške planove, da stave šapu na Balkan i Baltik za širenje NATO na Ruske granice, da se razbije Srbija, otme Kosovo itd. Da naglasimo da Amerika nije “PROIZVELA” konflikt na Kosovu (albanizaciju-islamizaciju i etničko čišćenje Srba da se otme KiM) – nego je “iskoristila” konflikt. za razliku od drugih tačaka sveta gde SAD “proizvodi konflikte (Vijetnam, Irak, Libija…).

    “DVOSMISLEN” PLAN, dvosmislena politika, šta to znači, najbolji primer je Briselski sporazum: jedno se priča, drugačije tumači, a treće radi! konkretno:
    — Predmet sporazuma: normalizacija odnosa;
    — Tačke-Odredbe sporazuma: Kosovu su dati svi statusni atributi države sa granicom;
    — Žurba da se Kosovo kao nezavisna država učlani u UN i svim medjunarosnim organizacijama(!) – a u naslovu piše “Sporazum o normalizaciji odnosa Srbije i Kosova”(!). Perfidna taktika – dvosmislenost – da se otme KiM.
    ZAŠTO “NIJE” NORMALIZACIJA – da se omogući povratak 250-300.000 hiljada proteranih Srba na svoja ognjišta na KiM??? Zašto predsdnik Srbije koji vodi briselske pregovore, na agendi dijaloga nikada nije postavio pitanje povratka proteranih Srba? Iako su u svim pregovorima EU zvaničnici obaveštavali da su sva otvorena pitanja o Kosovu na stolu dijaloga, čak i ona koja do sada nisu postavljana??? Destruktivno je da nas političari “ubedjuju” da nije “realno” i “racionalno” (samo da se otarasimo KiM), a realno i racionalno je da Kosovo instalira vojsku Kosova, pravi vojno-policijske baze na granici Jarinje i Brnja, vrši raznovrsne zulume nad srbima…? Dvosmislen plan. primeri u nastavku:… Hvala na objavi!

  2. Da li redakcija zna šta se radi kad je čitaocima komentara na neku temu onemogućeno da glasaju “za” ili “protiv”?
    To se dešava od prošlog broja Pečata i nastavlja u ovom. Hoće li stalno da bude tako? Treba li da prestanemo da pišemo komentare? Da li su oni nekom zasmetali?

    Za gornji komentar glasam “ZA”!

    • Nemam taj problem sa Pečatom, ali kad bih ga imao, najzadnje što bih pomislio – da je to stvar Pečata. Svaki takav akt, bilo koje redakcije bilo kog lista, rđav je znak u društvu. I pravo govoreći, posmatrajući sve, ovde i okolo – Pečat se još dobro i drži !

      Autor LJK uistinu nam pomaže da ponešto shvatimo iz oblasti tako važne a malo prisutne među nama, i inače slabo politički potkovanima. Šta mi na ovom mestu, i u ovom vremenu još možemo ? Svedoci smo da brojni kritičari političkih poteza vlasti, po pravilu ispuste najglavniji problem – fizičkog opstanka ! Od čega preživeti tokom neodređeno dugog perioda konfrontacije sa groznim neprijateljima ? Ne amnestiram nikoga, jer i sam i sam ubeđen da se moglo drugim putem, a da se ovim naopakim krenulo kotrljajući se linijom manjeg otpora od početka. Koliko god da smo hrabri ratnici, bar toliko smo i slabi sa protivničkom stranom u četiri zida. Otkad Nebojša Katić apeluje da se ovako i ovoliko ne vežemo za one koji nam osim smrti ništa drugo ne žele ?! A sad, bar da istrajemo u tom nepriznavanju, i da ne potpisujemo nikakav dvoznačan akt koji bi šiptarima bio dovoljan za stupanje u NATO. Ako se tu održimo vedrije dane ćemo dočekati. U protivnom, izdaja dostojna sramotnog nestanka svih nas !

  3. Nastavak komentara

    Briselski sporazum je perfidni dvosmisleni plan da se otme-preda KiM. U naslovu se govori o “normalizaciji odnosa” Srbije i Kosova – a u tekstu sporazuma su Kosovu dati svi statusni atributi države sa granicom(!): “teritorijalni integitet i suverenitet Srbije nad Kosovom kao sastavnim delom Srbije – predat je albancima” (Srbija ugasila sve svoje državne institucije a Srbe integrisala u kosovske institucije). Sledi:

    — Prva tačka sporazuma: Postojaće Asocijacija/Zajednica opština u kojima Srbi čine većinsko stanovništvo na Kosovu. Članstvo će biti otvoreno za svaku drugu opštinu pod uslovom da se o tome saglase članovi.
    Analiza: zašto da mogu da se u ZSO priključe i druge opštine – to se pokazalo u realizaciji sporazuma o sudstvu i tužilaštvi na srpskom delu, severu K.M.: na 4 srpske opštine Albanci su priključili 3 albanske opštine (ukupno 7), koje su imale trostruko veći broj stanovništva u odnosu na srpske opštine (to je i Vučić tada potvrdio) – na osnovu toga su Albanci dobili isti broj albanskih sudija i tužilaca u ZSO kao i Srbi: ZSO postao ZASO (Zajednica albansko-srpskih opština). Zašto su i pod čiji uticaj 4 srpske opštine primile u svoj sastav 3 albanske opštine kada se radi o Zajednici srpskih opština (ZSO)?

    — Druga tačka: ZSO će biti uspostavljena na osnovu statuta. Pravne garancije će pružiti merodavno pravo i ustavno pravo – koje države(!) – nije naznačeno (Kosovo), prikriva se od naroda. Nije naznačena država ni u sporazumu 2015 godina, kada je M. Djurić rekao da je Srbija pobedila 5:0, a i Vučić je bio veoma zadovoljan pregovorima. Ako nakon toga, 2016-17 godine Kosovo ništa nije ispunilo-implementiraklo za ZSO – zašto Srbija nije tražila zamrzavanje sporazuma dok Kosovo sve sporazume ne ispuni, nego je do danas ispunjavala sve zahteve Kosova – predala energetiku, telekomunikacije, prihvatila kosovske reciprocitete kao da je nezavisna država – što upućuje na zaključak da je ZSO kao alibi ostavljen za kraj – konačno rešenje kada će Kosovo kao pristati da formira ZSO koja nema zakonodavno-izvršna ovlašćenja, upravljaće po zakonima i ustavu Kosova kao sve kosovske opštine, – proglasiće kompromis za potpisivanje sveouhvatnog pravno obavezujućeg sporazuma o normalizaciji odnosa, nakon čega će Kosovo zvanično dobiti status nezavisne države za članstvo u UN.
    Zanimljivo je što se prećutkuje da na kraju 15-te tačke Briselskog sporazuma: Ostala dokumenta: “o integrisanom upravljanju administrativnim prelazima” piše: Kosovo prepoznaje administrativne prelaze kao graanica (za Kosovo granica), a za Srbiju je administrativna linija. Kada Srbi dodju do administrativne linije – ne mogu da predju na Kosovo jer je za Kosovo granica koju brani naoružana “Rosu” policija-vojska Kosova To nema nigde u svetu. Sve se radi perfidno i smišljeno da se preda Kosovo Albancima-Šiptarima za ulazak Srbije u EU. Ima brojnih argumentovanih primera dvosmislenih, perfidnih i štetnih rešenja protiv nacionalnih interesa Srbije. Da ne dužim mnogo. Hvala na razumevanju!.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *