NEOPHODNA FAZA NAZADNOG PROGRESA

Zlatni globus je ove godine naprasno postao – umesto kao do sada jedna od najvažnijih godišnjih nagrada na svetu – jedna od najkritikovanijih, najomraženijih i navodno potpuno suvišnih! Umalo se nije održala ceremonija dodele priznanja. Zapravo održala se, ali prvi put bez direktnog prenosa, uz bojkot, odijum onih kojima je naređeno da se gnušaju poslednjeg bastiona političke nekorektnosti, i praćena nizom kritika i ukora pred isključenje

Udruženje stranih novinara akreditovanih u Holivudu (engleski akronim HFPA) došlo je nadomak impozantnog jubileja kada je reč o njihovom prepoznavanju onoga što bi trebalo da bude najbolje u televizijskoj i filmskoj produkciji prethodne godine. Do 80. rođendana, da tako kažemo. Dakle, ove je godine 79. put dodeljen njihov doskoro cenjeni, pa čak i decenijama prestižni Zlatni globus. Dugo je ova nagrada imala priličnu težinu makar u Holivudu i s pravom je smatrana drugom po važnosti, posle Oskara, ne samo u Holivudu već, kako je to sa svim stvarima američki arogantno, na svetu. Ali, avaj, u svetlu nasilnog uvođenja svega novog i nenormalnog na udaru se našao i Zlatni globus. Nije potrebno mnogo da mozgate pa da shvatite da je napadan iz rasističkih razloga. „Afirmativna akcija“ (čita se kao prednost u zapošljavanju crnih u odnosu na bele), koja je postala načelo i u angažovanju filmskih i televizijskih radnika u američkom šou biznisu, ali i širom Zapada, procenili su odbori za praćenje poštovanja ovog „običaja“, nije poštovana. Pre nekoliko godina je iz istog razloga – nedovoljno crnih ispred i iza kamere – kritikovan Oskar. Crni su zapretili da će ga bojkotovati. Od tog momenta plamen histerične panike zahvatio je industriju zabave. Sve se preko noći obojilo u crno i uvedeno je pomenuto rasističko afirmativno zapošljavanje. Prefarbavanje u crno. I brojanje. Koliko belih toliko crnih. Danas je taj sistem toliko zastupljen da se čak menja istorija i Holivuda i Amerike, i sveta. Po toj novog liberalnoj i naprednoj agendi crnce možete (i morate) naći svuda. I u policiji u doba Francuske revolucije, i na ruskom dvoru (!), među najvišim oficirima, političarima, svuda. Čak i među revolverašima i kaubojima na Divljem zapadu. A ove godine i u čuvenom Šekspirovom štivu. Posla, dakle, za crne na pretek. Oskari su se tako spasli. Umesto bojkota crnog Holivuda, Oskari su pojurili na njihovu stranu kao nikada pre, prefarbani opstali i stekli novu, neophodno osavremenjenu afirmaciju. [restrict]

Sa Zlatnim globusom je, međutim, procenili su isti komiteti za praćenje poštovanja vrednosti novog poretka, stvar drugačija. On je ostao zatucan, rigidan, jednom rečju rasistički (čitaj: previše, brate, beo). Da li su za to krivi novinari-stranci koji prate holivudska zbivanja ili su čelnici njihovog udruženja tako zaostali, kad Zlatni globus je postao naprasno ne kao do sada jedna od najvažnijih godišnjih nagrada na svetu već jedna od najkritikovanijih, najomraženijih i navodno potpuno suvišnih! Umalo se nije održala. Prošle godine je navodno krizirala zbog korone, a ove sasvim otvoreno skrajnuta jer se nije na vreme prilagodila novim vrednostima. I pošto je ostala verna svom dosadašnjem radu i prepoznavanju makar nekih stvarnih umetničkih filmsko-televizijskih vrednosti, a ne najpre političkih i rasnih, odlučeno je da se solomonskim rešenjem ipak održi, ali tako kao da nije održana! Bojktovana i nije.

„Afirmativna akcija“ (čita se kao prednost u zapošljavanju crnih u odnosu na bele), koja je postala načelo i u angažovanju filmskih i televizijskih radnika u američkom šou biznisu, ali i širom Zapada, procenili su odbori za praćenje poštovanja ovog „običaja“, nije poštovana. Pre nekoliko godina je iz istog razloga – nedovoljno crnih ispred i iza kamere – kritikovan Oskar

Nedovoljno crna nagrada Naime, pošto nije dovoljno crna, rešeno je da nije vredna za prenošenje stotinama miliona ljudi širom sveta. Prvi put nije bilo direktnog televizijskog prenosa preko nacionalne TV mreže (En-Bi-Si), pa čak ni onog kao i slučaju Oskara crvenog tepiha za šepurenje zvezda pre početka programa dodele nagrade. Kao svi su duboko povređeni nepravednim odlukama Udruženja stranih novinara u Holivudu, pa su se solidarisali u ovom fingiranom bojkotu. Nije im bilo do šepurenja u svetlu rasističkog odlučivanja o laureatima Zlatnog globusa („Los Anđeles tajms“ je zgranuto primetio da u Udruženju nema crnih članova!!!). Jadne i za svoj opstanak u Holivudu prestravljene glave Udruženja stranih novinara su obećale drastičnu izmenu svega u vezi s njihovom nagradom već od sledeće godine. Sve će biti ne samo dovoljno crno već i crnje, još naprednije, potpuno na liniji progresa i liberalizma. Pa je tako ipak došlo do skoro tajne dodele nagrade. Udruženje je otvorilo odeljenje za raznolikost (!) koje je razdragano izjavilo da se Zlatni globus našao u „neophodnoj fazi progresa“ i da će već od sledeće godine sve biti drugačije. Progresivnije!

Važan slučaj Rikija Džervejza Ko je ranije pratio ove prenose sigurno će reći da ako su ikada bili zanimljivi, to je pre nekoliko godina kada je ovu inače blaziranu i dosadnu ceremoniju vodio britanski komičar otrovnog jezika Riki Džervejz. Ove godine ga, naravno, nije bilo. Nije bilo nikakvog voditelja. A kamoli opakog Ostrvljanina koji bi doleteo u El Ej ne bi li redom izvređao sve zvezde, pa i ceo izveštačeni zvezdani sistem, ceremoniju i hipokriziju tamošnjeg bogatog sveta. I to najbrutalnijim prozivanjem ponaosob skoro svake zvezde, gađenjem i blaćenjem i njih i njihovih dostignuća i same nagrade, pa i Holivuda u krajnjoj liniji. I sve to pred stotinama miliona gledalaca širom sveta. Koliko su ove njegove uvredljive, ali istovremeno trezvene i duhovite tirade, zapažanja i otrovne opaske nedostajale ovoj nagradi! Ali Zlatni globus pod kanonadom kritika za netolerantnost, rigidnost pa i ono najstrašnije od svega – rasizam, okreće leđa i sebi samom kakav je bio do sada, a kamoli neprijatnom voditelju koji uživa što politički nekorektno provocira sve oko sebe. I nije tužno što Rikija na ovoj, verovatno i bilo kojoj drugoj holivudskoj svečanosti više nećemo gledati, zapravo ne u takvom njegovom izdanju, nego je tužno što se pod naletima kritika koje su ga zasule i on promenio. Tako je patetično slušati ga u ovogodišnjim intervjuima u kojima se predstavlja kao liberalni po svim pitanjima napredni predstavnik zapadnog sveta kome ne pada na pamet da bilo koga vređa. A kada konačno budu ućutkali sve Rikije ovog sveta, neće više ni biti tog našeg sveta. Biće prevaziđen, pobeđen i stavljen ad akta.

Možda je najveći uspeh „struke“ koja stoji iza procene kome valja dati Zlatni globus bio taj što su, recimo, u kategoriji najbolje dramske serije nagradu dali izuzetnoj trećoj sezoni HBO serije Naslednici, a ne korejskom „hitu decenije“ Igra lignje

Nagrade Pa ipak ih je bilo i ove ovakve godine. Nahranili su se beskrajni egoi pojedinaca i tokom tovljenja te njihove veličine nisu se čule gorespominjane zamerke na račun rasističkih stranih novinara. Možda je najveći uspeh „struke“ koja stoji iza procene kome valja dati Zlatni globus bio taj što su, recimo, u kategoriji najbolje dramske serije nagradu dali izuzetnoj trećoj sezoni  HBO serije „Naslednici“, a ne korejskom „hitu decenije“, „Igra lignje“. Nagrada „na liniji“ je, međutim, ona upućena Džejn Kempion kao režiserki filma „Moć psa“, što je s obzirom na „poetičnu studiju kaubojskog potisnutog homoseksualizma“ u tom filmu zapravo odluka koja je u više smerova na liniji duha vremena današnjeg. Nešto takvo ne sme proći nenagrađeno i tako će zasigurno biti i na Oskarima. Najbolji na stranom jeziku je prilično dosadni, skoro trosatni japanski film (nažalost, obrada Murakamijeve priče) „Vozi moja kola“, u kom se dovodi u pitanje svrha života posle teške tragedije u životima glavnih likova. Almodovar i njegovo takođe dosadno uplitanje u porodične tragedije posle zamene beba u porodilištu, „Paralelne majke“, pobeđeno je, eto, od Japanaca. U istoj kategoriji je bio i čuveni italijanski južnjak Paolo Sorentino koji nije uspeo da se izdigne do svog zastrašujuće visokog nivoa s najnovijim, autobiografskim filmom „Ruka božja“. Još jedna „linijaška“ odluka je nagrada za „Podzemnu prugu“ u kategoriji najbolje mini-serije. Tako je bez nagrade ostao „Doupsik“, jedna od najjačih socijalnih kritika američkog društva poslednjih decenija. Ali je priča o izmišljenim podzemnim tunelima kojima su od progona i zatočeništva krajem američkog građanskog rata bežali jadni crni robovi daleko značajnija za nagrađivanje od bilo čega drugog što je u ovoj kategoriji nominovano.

Zlatni globus je preživeo još jedno izdanje i žudno, s puno optimizma, okreće se godini velikog jubileja i još većih promena u deklarisanom preobražavanju i prihvatanju tekućih lekcija o vrednostima koje se moraju prihvatiti i poštovati. Bilo je još sličnih nagrada, kao što je, recimo, crni Kralj Ričard koji je doneo nagradu za najboljeg glumca Vilu Smitu u kategoriji filma drame. Sve su smernice i prepoznavanja novih vrednosti na koje one ukazuju ispoštovane od Udruženja stranih novinara u Holivudu ne bi li se dokazalo da je njihov Zlatni globus vredna nagrada čiji se višedecenijski ugled više nikada neće dovoditi u pitanje. Neće od poltrona novog svetskog poretka, to bez sumnje. 

[restrict]

 

3 komentara

  1. iz drugog ugla

    Faza Nazadni Progres (odličan autor)

    Vrlo jasno definisan i poučan članak i u naslovu, i u uvodu, i u tekstu. Okupiraju nas nakaradne vrednosti sa destrktivnim ciljevima. Čudno je da se to dogadja i najvećoj sili na svetu – Americi. U tom vrtlogu svetskih “promena” novog i nenormalnog, na udaru našla se i filmska-televizijska produkcija, sa prestižnim nagradama Zlatni globus, Oskar itd., i to iz rasističkih razloga. U tom kontekstu je nametnut i princip “Afirmativna akcija”: prednost u zapošljavanju crnih u odnosu na bele, rasističko zapošljavanje, prefarbavanje u crno, prebrojavanje koliko belikh toliko crnih(!)
    Ovakav politički preokret u civilizovanoj Americi (i ne samo kod njih) podstican je očiglednom ideologijom za osvetu Afroamerikanaca nad belcima (belom rasom). Taj talas sukobljavanja na rasnoj osnovi intenzivno je pokrenut od 60-70-tih god. p. v. kada je u boksu vladao Kasijus Klej, koji je promenio ime i preime u Mohadem Ali, prihvatio islam, propagirao “jedinstvo” afroamerikanaca i muslimana protiv belaca. Snimljen je specijalan film iz tog vremena, retko prikazivan, koji daje autentičan prikaz iz tog vremena (taj film traba češće prikativati): Najugledniji crnci iz svih oblasti, prvenstveno muzike i sporta, euforično ujedinjuju na rasističkoj osnovi crnačko stanovništvo protiv bele rase: u njihovim crkvama otvoreno se širi “osvetnička” propaganda sa stisnutim pesnicama, praćena glasnom crnačkom muzikom, igrama, plesovima. Glavni propagatori destrukcije na politički nivo, pored boksera Mohameda Alija, su brojne zvezde iz muzičkog, filmskog holivudskog miljea; Džej Braun, Stiv Vonder, i mnogi da ne nabrajam, koji crnačkom muzikom zavode belce, prvenstveno bele devojke i žene koje su izgubile (ne zanima ih) nacionalni identitet (prodaju veru za crnačku muziku i crnce). Zato na rušilačkim protrstima afroamerikanaca ima mnogo belih žena, izvesno i belih muškaraca. Za razliku od afroamerikanaca koji čuvaju svoj identitet-poreklo, porodične vrednosti i demografsku ekspanziju. Faktičko stanje videlo se na masovnim rušilačkim demonstracijama afroamerikanaca širom Amerike, kada je zbog intervencije belog policajca za izvršeno krivično delo stradao crnac. Da ne dužim. Hvala na razumevanju. Nastavak…

  2. Nema mesta čuđenju: “… da se to događa … i Americi.” Pa apsolutno svaka savremena glupost potekla je baš iz Amerike! Sve ta preterivanja, uvođenja kojekakvih stupidnih korektnosti, rodne ravnopravnosti, klečanja… nastala su u glavama onih koji bi hteli da speru istorijsku krivicu nacije (tog konglomerata ljudi sa raznih strana sveta) za sudbinu otetih ljudi, tih crnih robova iz Afrike, kasnije progonjenih, diskriminisanih, ubijanih…! Tako se pojavljuje smešna i bezvredna filmska i dr. produkcija koja se po “ključu” nagrađuje – koja garantuju da, što se tiče kvaliteta, više nikada neće ništa biti isto, odn. da nametnuta ravnopravna crno-bela zastupljenost ne može da stoji ni u kakvoj ravni sa kvalitetom. Jer, ima li šta smešnije od crnog kralja Ričarda, crnih kauboja ili brojnih crnaca na ruskom dvoru?! Hahaha! Te nakaradne korektnosti sputavaju, i tek će to da čine, svaku slobodu umetničkog izražavanja, što će, neminovno, da ima svoj izraz u padu kvaliteta, kao što se već i dešava. Na šta li će tek filmovi da liče, bogo moj? Pa tome treba dodati i strah autora da nekome ne povredi osećanja… Takvi stavovi isključuju iz stvaralačkog čina brojne “škakljive” teme ili kritički osvrt na bilo šta negativno u društvu… Bilo bi interesantno videti neki kaubojac u savremenoj naopakoj verziji – pitam se – ko bi na koga SMEO da poteže pištolj?

  3. iz drugog ugla

    (nastavak, iz drugog ugla)

    U nastupu novog liberalnog poretka u Americi euforično se širi “Afirmativna akcija” (čita se kao prednost u zapošljavanju crnaca u odnosu na belaca, što je postalo načelo i u svim oblastima društveno-političkog i kulturnog života. Moram da konstatujem da je taj termin (Afirmativna akcija), samo u drugom obliku, bio uspostavljen i u Srbiji, na Kosovu i Metohiji u obliku “Nerazvijeno i zaostalo Kosovo”, a u Centralnoj Srbiji “Pozitivna diskriminizacija” (Inkluzija Roma). Zašto je ovo važno? Zato što sve njih povezuje isti uzrok-osnova – “veliki” (azijski) natalitet-mnogočlane porodice (ima tu i ideoloških ciljeva kao na Kosovu: (islamizacija) da se oteraju Srbi sa Kosova. Zbog toga su crnci siromašniji u odnosu na belce sa malim natalitetom (belom kugom). Zbog toga napadaju državu da je kriva za njihov položaj i siromaštvo. Zbog toga se proizvode Afirmativne akcije, pozitivne diskriminacije-inkluzija Roma, navodna diskriminacija-predrasude prema Albancima-šiptarima. Za to vreme i nakon toga proizvodi se medjunacionalna i medjuetnička mržnja, konflikti, do oružanog sukoba-rata, izazvan separatističkom ideologijom i delovanjem, kao na Kosovu, i u Americi – masovne rušilačke demonstracije. Rešenja postoje, zavisi od političara i politike:

    ZA AMERIKU: Da se izmedju crnaca i belaca uspostavi “demografska” ramnoteža, ramnoteža u mešovitim brakovima (svaka dijametralnost je opasna za medjuetničke odnose, najbolji primer Kosovo-Metohija i Vojvodina: dijametralnih razlika na Kosovu u svim oblastima je proizvela nepoverenje, mržnju, etničko čišćenje Srba i otimanjje srpske teritorije). Na primer albanskim-šiptarskim devojkama i ženama muslimanska vera zabranjuje mešovite brakove sa Srbima-nemuslimanima, a oni (šiptari) naše devojke žene, zavode, islamiziraju, rasprostranjeno i belo roblje (šta kaže statistika?).
    AFIRMATIVNA AKCIJA (prednost u zapošljavanju crnih u odnosu na bele) očigledna je na celoj teritoriji Amerike. U filmskojoj industriji na primer, glavne uloge većinom igraju crnci, uvek pozitivci, porodičnih vrednosti, borci za pravdu, glavni junaci, sa belim ženama-ljubavnicama, – a belci su uvek negativci, napasnici, zlostavljači žena, destruktivne ličnosti. I u muzičkoj industriji takodje, uvek su popularni crni pevači okruženi belim lepoticama, što kod belaca stvara provokaciju-ismeravanje belaca.
    ZA KOSOVO: Da se hitno odbaci nelegitimno, protivustavno otimanje-predaja srpske teritorije KiM Briselskim sporazumom!!! Da se normalizacija odnosa uspostavi povratkommproteranih Srva, povratkom srpskih institucija i srpske imovine, na principima ramnopravnosti po Ustavu, i principima pariteta i reciopociteta u medjuetničkim, medjudržavnim odnosima po medjunarodnoj konvenciji.
    ZA POZITIVNU diskriminaciju-inkluziju Roma da se odbaci zvanično propagiranje diskriminacije (po čijim se to instrukcijama radi): U Srbiji po Ustavu i zakonima “niko nije diskriminisan” ni po kom osnovu. Naprotiv država mnogo pomaže socijalno osetljivoj kategoriji Roma, po mnogim osnovama privilegovani. Sami su odgovorni za položaj jer ispoljavaju visok natalitet, za razliku od Srba sa belom kugom. Primera radi, u školskom obrazovanju (osnovno obrazovanje besplatno) – apsolutno niko nije diskriminisan, obrazovne institucije su stalno apelovale na Rome da upisuju decu u osnovnu školu. Kako može na beogradskoj televiziji zvanično da se potencira-propagira da su Romi diskriminisani po svim osnovama, i po obrazovanju?
    Na Kosovu i Metohiji se u periodu “albanizacije” 60-tih-90-tih isto tako optuživala Srbija da je kriva za zaostalo i nerazvijeno Kosovo: Albanci su postavljali kadrove po nacionalnom ključu: na jednog zaposlenog Srbina zapošljavali devet albanca. Preko noći menjali srpske kadrove, postavljali albanske, princip poznat kao “majorizacija albanaca”. Treba pomagati sve manjine, a ne selektivno. Široka je tema za sve bitne stvari da se kažu. Odužio sam. Hvala na razumevanju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *