SEĆANJE NA BRUNU ŠPILER

MIOMIRA VITAS S GOSTIMA

Održan koncert posvećen uspomeni na veliku jugoslovensku profesorku solo pevanja iz čije klase su izašli mnogi poznati operski pevači i pevačice

LJudi žive i posle smrti sve dok ih se neko seća. Lep je gest soprana Miomire Vitas da organizuje koncert sećanja, povodom sto godina od rođenja, na veliku jugoslovensku profesorku solo pevanja Brunu Špiler (1921–1979) iz čije klase su izašli mnogi poznati operski pevači i pevačice. Jedna od njih, Ljiljana Molnar Talajić nastupala je redovno na scenama Arene u Veroni, Skale u Milanu i Metropolitena u Njujorku. Bruna Špiler je u Sarajevu u svojoj klasi na Muzičkoj akademiji odnegovala generacije rasnih vokalnih solista, a ostavila je i udžbenik Umjetnost solo pjevanja koji je i danas potreban svakom ambicioznom operskom solisti.
Miomira Vitas je bila u njenoj klasi, a usavršavala se na Konzervatorijumu Čajkovski u Moskvi kod čuvene Elene Obrascove. Godinama živi u Parizu i po celom svetu. Svoju veliku energiju usmerila je na mlade talente, kao i na međunarodni festival i takmičenje Bruna Špiler u Herceg Novom, odakle su izabrane tri mlade gošće na koncertu na Kolarcu 12. juna. Nastup četiri pevačice uz pratnju klavira konceptualno je osmišljen do detalja, od polumraka u sali s ulaskom solistkinja sa svećama, do poslednjeg bisa. Estetski vizuelna raskoš samo je podvukla lepotu muzike koja je izvedena. Soprani Vesna Đurković (Srbija), Nikolina Tomašević (Crna Gora) i ruski mecosopran Ekatarina Platonova, kao i Miomira Vitas prikazale su najlepše stranice uglavnom ruske i francuske muzike, pevajući arije solo ili u duetima. Interesantna je bila a kapela pesma Gavrilina koju je izvela Platonova, koja se istakla i u ariji Čajkovskog iz opere Snjeguročka i u duetima s Miomirom Vitas, posebno u potresnom duetu Lize i Poline iz opere Pikova dama. Platonova je inače primadona u operi Njižnog Novgoroda.
Vesna Đurković se solo prikazala u ariji Margarite iz Gunoove opere Faust, i preteškoj ariji Silve iz Kalmanove operete Knjeginja čardaša, kao i u hit duetu – Ofenbahovoj Barkaroli – s Platonovom. Nikolina Tomašević je pevala Satija (osvojila je nagradu za najbolje tumačenje francuske muzike 2013. i 2015. na festivalu Špiler), Pučinija (Mimi iz Boema) i španski hit El Vito, dok se Miomira Vitas posvetila Prokofjevu i Satiju. Čista intonacija, ubedljiva tumačenja arija koje su, istrgnute iz konteksta cele opere izuzetno teške za interpretaciju, izvanredna dikcija i muzički izrazi prilagođeni žanru i muzičkom periodu, sve su to atributi kojima su se predstavile četiri pevačice u ovom programu za uživanje.
Odlična klavirska saradnja bila je u rukama Ljubov Tomaš iz Ukrajine, koja je zvučno predstavljala i orkestar i harfe i zvonca u maštovitoj muzičkoj podlozi bez koje solistkinje ne bi imale toliko uspeha. Miomira Vitas joj se odužila svojim bisom –narodnom ukrajinskom pesmom. Ovaj mali biser od koncerta za pamćenje je pozdravljen ovacijama, nažalost, malobrojne publike, jer beogradski mediji nisu smatrali važnim ni Brunu Špiler, ni Kolarac, a ni gošće koje su došle da Beogradu poklone svoju muziku. Ko nije došao, mnogo je izgubio. Toliko.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *