СЕЋАЊЕ НА БРУНУ ШПИЛЕР

МИОМИРА ВИТАС С ГОСТИМА

Одржан концерт посвећен успомени на велику југословенску професорку соло певања из чије класе су изашли многи познати оперски певачи и певачице

Људи живе и после смрти све док их се неко сећа. Леп је гест сопрана Миомире Витас да организује концерт сећања, поводом сто година од рођења, на велику југословенску професорку соло певања Бруну Шпилер (1921–1979) из чије класе су изашли многи познати оперски певачи и певачице. Једна од њих, Љиљана Молнар Талајић наступала је редовно на сценама Арене у Верони, Скале у Милану и Метрополитена у Њујорку. Бруна Шпилер је у Сарајеву у својој класи на Музичкој академији однеговала генерације расних вокалних солиста, а оставила је и уџбеник Умјетност соло пјевања који је и данас потребан сваком амбициозном оперском солисти.
Миомира Витас је била у њеној класи, а усавршавала се на Конзерваторијуму Чајковски у Москви код чувене Елене Обрасцове. Годинама живи у Паризу и по целом свету. Своју велику енергију усмерила је на младе таленте, као и на међународни фестивал и такмичење Бруна Шпилер у Херцег Новом, одакле су изабране три младе гошће на концерту на Коларцу 12. јуна. Наступ четири певачице уз пратњу клавира концептуално је осмишљен до детаља, од полумрака у сали с уласком солисткиња са свећама, до последњег биса. Естетски визуелна раскош само је подвукла лепоту музике која је изведена. Сопрани Весна Ђурковић (Србија), Николина Томашевић (Црна Гора) и руски мецосопран Екатарина Платонова, као и Миомира Витас приказалe су најлепше странице углавном руске и француске музике, певајући арије соло или у дуетима. Интересантна је била а капела песма Гаврилина коју је извела Платонова, која се истакла и у арији Чајковског из опере Сњегурочка и у дуетима с Миомиром Витас, посебно у потресном дуету Лизе и Полине из опере Пикова дама. Платонова је иначе примадона у опери Њижног Новгорода.
Весна Ђурковић се соло приказала у арији Маргарите из Гуноове опере Фауст, и претешкој арији Силве из Калманове оперете Књегиња чардаша, као и у хит дуету – Офенбаховој Баркароли – с Платоновом. Николина Томашевић је певала Сатија (освојила је награду за најбоље тумачење француске музике 2013. и 2015. на фестивалу Шпилер), Пучинија (Мими из Боема) и шпански хит El Vito, док се Миомира Витас посветила Прокофјеву и Сатију. Чиста интонација, убедљива тумачења арија које су, истргнуте из контекста целе опере изузетно тешке за интерпретацију, изванредна дикција и музички изрази прилагођени жанру и музичком периоду, све су то атрибути којима су се представиле четири певачице у овом програму за уживање.
Одлична клавирска сарадња била је у рукама Љубов Томаш из Украјине, која је звучно представљала и оркестар и харфе и звонца у маштовитој музичкој подлози без које солисткиње не би имале толико успеха. Миомира Витас јој се одужила својим бисом –народном украјинском песмом. Овај мали бисер од концерта за памћење је поздрављен овацијама, нажалост, малобројне публике, јер београдски медији нису сматрали важним ни Бруну Шпилер, ни Коларац, а ни гошће које су дошле да Београду поклоне своју музику. Ко није дошао, много је изгубио. Толико.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *