MILAN DAMJANAC: KAKO SMO ZAUZELI ALBANSKE TERITORIJE ILI UDŽBENIK ZA 2. RAZRED SREDNJE ŠKOLE

Svojevremeno sam pisao o skandaloznom udžbeniku za šesti razred osnovne škole, u kojem se tvrdi da su Albanci, kao potomci Ilira, starosedeoci Balkana i da su Srbi doseljavanjem na ove prostore zauzeli albanske teritorije. U tom udžbeniku se između ostalog govori o makedonskom narodu, koji je postojao još u vreme doseljavanja, srpskim pretenzijama na susedne zemlje i o tome da su većina velikaša (Jugovići, Toplica, Kosančić) koje spominje narodno predanje izmišljeni [1]. Problem sa pomenutim udžbenikom je u tome da ga je finansirala država kroz Zavod za udžbenike, da se samim tim koristi u obrazovanju dece i da se tim neistorijskim činjenicama preoblikuje srpska svest i legitimišu teritorijalne pretenzije Albanaca na srpske teritorije.

Međutim, u udžbeniku za drugi razred gimnazije se otišlo još dalje, te se istovremeno i navodi i ne navodi da su Albanci Iliri, ali se nedvosmisleno tvrdi da su starosedeoci. Prvo se iznosi tvrdnja da su Albanci bili starosedeoci pod tim imenom i da su ih Srbi zatekli pri dolasku na Balkan. Naime, u uvodu odeljka Doseljavanje Slovena na Balkan kaže se da, „sklapajući različite plemenske saveze, Južni Sloveni trajno su naselili Balkansko poluostrvo tokom 6. i 7. veka. Tu su zatekli starosedelačko stanovništvo – Grke, Romane, Arbanase i Vlahe“. [2]. Dakle, prema ovoj iznesenoj tvrdnji, ispada da su Albanci (Arbanasi) oduvek pod narodnim imenom bili prisutni na Balkanu, a da su Srbi naselili njihove teritorije, i tu se nikakvi Iliri ne pominju. Međutim, samo par stranica kasnije, navodi se da „u planinskim predelima oko Drača i današnje Albanije zadržali su se Arbanasi, potomci delimično romanizovanih Ilira. Oni su vodili prevashodno stočarski način života. Etničku posebnost su održali i tako što su zadržali svoj arhaičan jezik. Deo Slovena koji je došao u krajeve koje su naseljivali Arbanasi primio je, usled jačeg uticaja njihov jezik, njihove običaje i način života“ [3].

Na ovom mestu, tvrdi se da su Albanci zapravo poreklom Iliri, što korespondira sa tvrdnjom iznetom u udžbeniku za 6. razred osnovne škole i čini se da je prepisano iz jedne njegove ranije verzije. Stoga bi bilo dobro da se Šuica i Majranović-Dušanić prvo dogovore pre pisanja udžbenika o istorijskim činjenicama pre nego što ih stave na papir, a još je gore ukoliko se jedno od njih nije dogovorilo samo sa sobom, pa je iznelo dve suprotne tvrdnje koje se slažu samo u jednoj političkoj, a ne istorijskoj kvalifikaciji o Albancima kao starosedeocima.

SLEPI ZA ISTORIJSKE DOKAZE Već sam pisao o argumentima koji opovrgavaju tezu o starosedelačkom poreklu Albanaca i ostaje nejasno zašto je albanska propaganda školsko štivo za obrazovanje srpske dece. Međutim, nastavak ove tvrdnje iznete u udžbeniku je frapantiji, i on govori o arhaičnom jeziku Albanaca i njihovom uticaju na došljake – Slovene a zaboravlja se da Albanci do 1908. godine nisu imali ni svoje pismo i da na Balkanu nema njihovih kulturnih spomenika, već srpskih, koji se svakodnevno ruše i zatiru, što je često odlika kulture koja je na nižem stepenu istorijskog razvoja u kontekstu istorijskog trajanja.

Kao što sam u kritici udžbenika za osnovnu školu napominjao, odavno je utvrđeno da Albanci nemaju pomorsku i ribarsku terminologiju, čime nam je nemački lingvista akademik prof. dr Gustav Vajgand (G. Weigand, 1860–1930) dokazao da Albanci nisu Iliri. Ovo je jedan od njegovih dvanaest čuvenih argumenata koji su prevedeni, objavljeni i prodiskutovani (pa i usvojeni) od svih svetskih priznatih istraživača. Štaviše, i od samih albanskih trezvenih naučnika, lingvista, istoričara i akademika, kao što su akademik prof. dr. Eqrem Çabej (1908-1980), dr Ardian Klosi, Ardian Vehbiu, Fatos Ljubonja i puno drugih. Bez obzira na to što je naučni svet prihvatio istinu o poreklu Albanaca, albanske vlasti, podržane od kvazinaučnih teorija, nastavljaju da tvrde da su poreklom Iliri. Time su preplavili svoju literaturu, počev od bukvara, koji stavljaju u ruke svojoj deci od prvog dana škole, pa sve do “naučnih” studija i disertacija.

Kada se već deca uče ovakvim stvarima, valjalo bi im bar izneti suprotne teorije o dolasku Albanaca na Balkan. Na primer, Đorđe Janković sa stručno- naučnog skupa o poreklu Albanaca kaže da je „za sada skoro nemoguće proučavati prošlost Albanaca arheološkim metodama, jer gotovo da nema takvih podataka o njima. To nije neobično, zato što su današnji Albanci mešavina različitih etničkih komponenti, odnosno različitih kultura. Oni koji su dali ime ovoj novoj naciji zabeleženi su prvi put tek u 11. stoleću, pod etnonimima Albani i Arbani (Ferjančić, 1988). Oni su bili doseljeni stočari i zato su arheološki teško prepoznatljivi – nisu poznati po trajnim naseljima ni zanatskoj proizvodnji; trebalo bi tražiti njihova groblja u planinskim predelima. Stočari ranijih epoha, kao Hunobugari ili ugarsko pleme, nisu zabeleženi po sopstvenoj grnčarskoj proizvodnji, koja je najčešći arheološki nalaz u naseljima, već po grobljima i grobnom inventaru, kojima se mogu pratiti njihove seobe izvan matičnog prostora. Pisani izvori i jezik ukazuju na raznorodno poreklo albanskih plemena, među kojima ishodište najznačajnijih Arbana (Šiptara) i Mirdita – Mardaita treba tražiti u prednjoj Aziji, od Kavkaza do Sirije. Za sada postoji samo jedan arheološki nalaz na području Albanije, koji odudara od opštih slovenskih osobina jugoistočne Evrope i upućuje na azijsko poreklo… Od 1945. počinje propaganda da su i Metohija i Kosovo bile ilirske oblasti, prema tome i albanske, jer je pod okriljem fašističkih sila, Italije i Nemačke, prvi put oblikovana Velika Albanija. Tada je već propagandno bio utvrđen stav da su Albanci potomci Ilira. Zato je jezgro Ilira traženo samo u severnoj Albaniji i Crnoj Gori, uprkos tome što je arheološka nauka i tog doba i naših dana raspolagala dokazima da se matično ilirsko područje nalazi na dinarskom prostoru. Usledile su rasprave o Dardaniji, koja se u rimsko doba prostirala u današnjoj južnoj Srbiji i severnom delu Republike Makedonije; da bi se dobio prostor za današnje Kosovare, u Dardaniju je uključena i Metohija, a Dardanci su proglašeni za Ilire. Staro Hvosno, današnja Metohija, od Albanaca prozvana Dukađin, geografski je povezana sa zapadom, sa jadranskim slivom, a ne sa crnomorskim slivom, kao Kosovo. Geografski i arheološki apsurdno, iz propagandno političkih razloga, dve različite stare kulturno istorijske oblasti su povezane u jednu. Deo Dalmacije je pripojen Dardaniji, koja je nekada bila u sastavu rimske Gornje Mezije (a ona je obuhvatala ceo sliv Morave), ne bi li se Kosovari, kao navodni potomci Ilira, istorijski utemeljili na tuđoj zemlji. Proglašavanje novonastalih Kosovara od Albanaca naseljenih na Kosovo u dvadesetom stoleću, za potomke Dardanaca, ima dugoročan cilj“ [4].

ALBANCI VRAĆAJU SVOJE Bilo kako bilo, valja se setiti da obrazovanje dece i ove udžbenike mi, kao građani ove zemlje, finansiramo. Dakle, mi plaćamo stranu propagandu koja našoj deci kvaziistorijski i kvazinaučno objašnjava kako su potomci došljaka koji su uzurpirali starosedelačke zemlje. I onda se, razume se, sam nameće zaključak da staroseoci Albanci ne otimaju srpske zemlje, već vraćaju svoje nazad. Verujem da će nas ova fenomenalna politika obrazovanja daleko odvesti. Ovaj udžbenik boluje od još nekoliko nesrećnih tvrdnji koje se izdaju za istorijske činjenice, te se tako kaže da „kao posledica različitih istorijskih procesa i novonastalih etno-političkih okolnosti na Balkanu, tokom 20. veka definisan status nacije stekli su i Makedonci, Crnogorci, Muslimani i Bošnjaci“ [5].

Prvo, ne ulazeći u pitanje započinjanja procesa konstruisanja novih nacija iz srpske nacije nakon 1945. godine, treba reći da su u pitanju bili politički procesi, a, drugo, teško da su tada stekli definisan status nacije. Treće, molio bih pisce udžbenika da mi objasne koja je to muslimanska, a koja bošnjačka nacija, i gde žive pripadnici ove dve nacije? Kad smo već kod toga, mogli bi da pojasne po čemu se razlikuju? Konotacija ovakvih „činjenica“ u udžbeniku je uvek dnevnopolitička, te se tako navodi da se „za vreme dukljanskog kralja Bodina Bosna nalazila u sastavu njegove države. Već početkom 12. veka ona se osamostaljuje i njena istočna granica se uspostavlja na srednjem toku reke Drine. Na čelu Bosne nalazio se ban… Posle njegove smrti 1180. godine, bosanski ban Kulin priznaje Ugarsku kao svog sizerena, ali veštom politikom završava društvene i verske osobenosti koje su u Bosni postojale“ [6].

To potenciranje na istorijskom kontinuitetu Bosne kao države koja neguje društvene i verske osobenosti je toliko dnevnopolitička da o njoj zaista ne vredi trošiti reči. U svakom slučaju, siguran sam da ćemo ovim tempom usvojiti i crnogorske teorije o postanku nacije, te će naši unuci vremenom učiti da su crnogorci potomci staroseoca Balkana. Sa tom propagandom se odavno počelo, a ako ne verujete, obratite pažnju na sledeće navode: „Istoričari su utvrdili da preci današnjih Crnogoraca nijesu Srbi, već stari dukljanski Sloveni etnički pomiješani sa balkanskim starośediocima. Stvaranje srpske nacije u Crnoj Gori počelo je tek u 19. vijeku, kao posljedica djelovanja Sima Milutinovića Sarajlije, kao i propagandno-špijunske djelatnosti predviđene Načertanijem, tajnim programom ‘spoljne i nacionalne politike Srbije na koncu 1844. godine’. Do 19. stoljeća pojam ‘Srbin’ je za stare Crnogorce označavao isključivo pravoslavca i nije se odnosio na etničku pripadnost, kao ni nazivi ‘Latinin’ i ‘Turčin’ za katolike i muslimane (viđeti odgovor na pitanje br. 4). Naziv ‘Srbin’ je tek s Petrom II Petrovićem Njegošem u Crnoj Gori počeo dobijati nacionalno značenje. Njegošev učitelj u ranoj mladosti bio je pjesnik Sima Milutinović Sarajlija, velikosrpski nacionalista i špijun, pod čijim je snažnim uticajem Njegošu nametnuto uvjerenje da su Crnogorci dio srpskoga naroda. Ova zabluda je masovno prenijeta Crnogorcima preko Gorskoga vijenca i u njemu stvorene ideologije kosovskoga mita“ [7].

Da. Pretpostavljam da su i tada starosedeoci crnogorci pisali i govorili (ś). Ove idiotarije i šovinističke propagandne delatnosti u vidu pamfleta nisu problem sve dok ostaju na nivou pamfleta. Problem je kada postanu zvanična naučna istina koja onda, na nekakav volšeban način, nađe put upravo do srpskih škola. Prava tragedija u svemu ovome je što mi finansiramo ovo propagandno trovanje naše dece, ovu ideološko-dnevnopolitičku zloupotrebu koja se ponavlja i u osnovnoj i u srednjoj školi. Nemojte samo da se čudite stavovima ovako obrazovane dece kada jednom porastu. Uostalom, kad već govorimo o poreklu, što ne objasniše deci etničko poreklo albanskog heroja Skenderbega?

_________

Uputnice:

[1] http://www.nspm.rs/kulturna-politika/srpska-istorija-u-udzbeniku-sestog-razreda-osnovne-skole.html [2] Istorija za 2. razred gimnazije opšteg i društveno-jezičkog smera, str. 51, Smilja Marjanović-Dušanić i Marko Šuica, Zavod za udžbenike, Beograd, 2012. god [3] Ibid., str. 55 [4] http://www.rastko.rs/kosovo/delo/11620 [5] Ibid. str. 52 [6] Ibid. str. 72 [7] http://crnogorskapitanja.wordpress.com/about/

http://www.standard.rs

21 komentara

  1. Nažalost kod nas su mnogi kupili diplome i doktorske diseracije.Uzmite našeg Tomu on i nezna demuje fakultet ali eto završio ga je i sada je Visoko obrazovani političar.Na kraju štose tiče ovih udžbenika štaje sporno što su ih pisali neuki koji su i pokupovali diplome.Ovo je propala država i tuje kraj.Običan čovek nemože nikome dase požali na muku aekstra živimo po dnevniku na RTS u 19,30 zato Vas molim da gledate dnevnik da barem malo ulepšate život…

  2. Postoji li u ovoj zemlji neki obrambeni sistem kojim bi
    se zaštitila naša istorija od suludih tumača srpske istorije?
    Ko su recezenti tog uđbenika koji su odobrili i dopustili takvo
    štivo kojim se ruga i blati istorija u ovoj zemlji?
    Šta radi ministarstvo prosvete u ovoj zemlji,zar igra klikere
    po kancelarijama?A,naši bajni narodni poslanici ni “A”da prozbore
    u narodnoj skupštini o ovom i sličnim problemima.A suludi tumači
    rovare li rovare i nikom ništa,i mi to čak i plaćamo.
    To je sramota i veliko bezumlje. milan
    =====

    • Evo da ti da odgovor jedan prosvetni radnik. Ugušili su nas hrpom papira i priprema za časove , dopunsku, dodatnu nastavu, glupim propisima i ograničenjima, gomilom zabrana i sveli su nas na šarlatane koje država plaća ne da uče decu već da ih dresiramo po briselskim zakonima i njih i sebe.Naša Srbija je okupirana zemlja, i naravno da će da nas muče i prevaspitavaju, ali na nama je da to prihvatimo ili ne. Bili su Turci preko 500 godina a naš narod je uspeo da zadrži svoj jezik, kulturu i identitet. Zašto to ne bismo mogli i sada? Moj sin zna ko je i šta će mu biti sveta obaveza kada još malo ,odraste. Ako svako od nas preuzme na sebe da vaspitava svoje dete i ne dozvoli medijima i stranim namesnicima da to čine umesto njega, udžbenik lažne istorije neće značiti ništa osim mrtvo slovo na papiru.Za koje smo na žalost platili, međutim plaćamo mi mnogo više da nas nište i ponižavaju kad god mogu i to treba da nam bude motiv da budemo jaki , nepokolebljivi i da istrajemo do kraja, kao i naši preci.Bitka ne znači i izgubljen rat, učite decu da drže glavu visoko, da budu ponosni na srpski ime i srpski rod.Kukavice umiru svaki dan, a hrabri samo jednom.

      • @slađana Za tu papirologiju sami ste krivi. Vi štrajkujete samo kada su u pitanju plate, a nama roditeljima se kosa diže do plafona na sami pomen štrajka. Ovako kako rade nastavnici, nisu ni ovo zaslužili. Ovo govorim uz veliku žalost što je tako. Želela bih da, kad kažem nastavnik, to kažem sa ogromnim poštovanjem, ali nažalost ne mogu. Govorim iz iskustva, jer imam dva osnovca. Toliku samovolju, nerad, nezainteresovanost kod nastavnika ja u životu nisam srela. Čast izuzecima, nažalost premalo ih je.

        • Posao nastavnika je gorak, mada niko ne veruje.Škola je obezvređena i izgubila je smisao, a razlog ne leži u nama radnicima škole već u kompletnom društvu. Roditelji psuju nas. Zašto ne psujete sa istim žarom recimo Dačića i postavite mu prosto pitanje. U kojoj će državi da žive Vaša deca, za koga će i gde da rade i gde su granice Srbije.Da li Vas je bolela glava kada je potpisao briselski paraf, da li Vas je zabolela glava kada su doneli zakon o radu ili su samo prosvetari krivi za sve i svašta. Kao i svuda i u prosveti važi pravilo ako nećeš nemoraš da radiš ima ko hoće.U pravu ste po pitanju jedne stvari treba da se bunimo, ali svi zajedno i da dovedemo državu u red da bi sve ostalo funkcionisalo.

          • Opet se slažem stobom po pitanju bunta.Treba u Beograd da se sjati po nekom pitanju bar milion ipo ljudi pa bi vlast videla da tu nema zezanja ali preče je nama da odradimo svoje male poslove kući nego da se završava neko veliko državno pitanje.A i treba brate da se uvede odgovornost političara i da garantuje svojom glavom svojom imovinom svojom porodicom pa onda neka se zeza koliko oće kad može sve da izgubi u trenu.

      • Najvaznije je da nadjemo dobar izgovor a posle toga je sve lakse. Kao prvo nikada ne bih tako nesto predavao svojim ucenicima da sam prosvetni radnik. Prvo bih nalozio da uzmu debeli crni flomaster i precrtaju sve sporne navode u udzbenicima. Posle toga bi im dostavio podnesak u kome bi pisalo korektno napisano vezano za spornu temu. Mi se stalno cudimo sta rade Siptari a da pri tome ne vidimo da im mi bas svojski u svemu pomazemo. Dali je u pitanju nemar, nezaineresovanost ili nesto trece jednostavno nije vazno. Vazno je da cemo za koju deceniju prestati da budemo to sto smo trebali da budemo. Nacija.

        • Vlado, napisala sam ovaj komentar da bismo zajednički došli do nekakvog rešenje. Moguće je uraditi tako kako si rekao po cenu otkaza. Veruj mi, moramo da se držimo programa ili letimo, a i deca nam ne pomažu mnogo. Često nas prijave direktorima, mene su više puta opominjali jer potenciram srpstvo i Nikolu Teslu pošto sam fizičar.Veruj mi ružno zvuči ali pišala sam krv mesecima, dobila sam čir i hronične bolove u kičmi.I da napustim posao doći će neko drugi ko će da sluša. Poljubila sam dete u kosu i bila optužena za seksualno uznemiravanje. Šta više da kažem.Znam da nismo svi isti nisu ni svi prsti na ruci isti, ali srpstvo se proteruje iz školskih klupa i malo ko to sme da komentariše.Postavlja se pitanje i svrhe ovakvog načina rad proste reprodukcije koja nema praktičnu primenu.Ja mogu da dam savet svim roditeljima. Obratite pažnju na decu, ne ugađajte im previše, ne kupujte ono što nemožete da platite, učite ih skromnosti i poštovanju. Ne dozvolite da gledaju gluposti, i najvažnije molim Vas NAUČITE IH DA RAZVIJU RADNE NAVIKE bilo šta samo da mogu sutra da od toga žive.Molim Vas slobodno kritikujte da utvrdimo gde grešimo i da se potrudimo da ispravimo.Hvala i svima srećni praznici.

          • Ja znam da ce se neko smejati ali postoji i nad “popom pop”. Kao sto umemo da se borimo kada nismo zadovoljni uslovima rada tako isto mozemo da se borimo i protiv djubreta kojim hranimo sopstvenu decu. Sve se moze organizovati ako za to postoji zainteresovanost. Postoje mediji. Ima li drzava premijera ? predsednika drzave? Ima, pa molim lepo i njih treba pitati slazu li se oni s ovakvim podacima koji se serviraju djacima u udzbenicima ? Ako se slazu da je to ispravno onda molim lepo Srbija i ne treba da postoji.

          • @Sladjana, razmisljam o profesoru Kosti Vujicu, profesoru I Muske gimnazije u Beogradu. On je postao legenda jos za zivota. Njegovi savremenici su rekli da je bio najintersantniji professor 19. veka. Gde se to desavalo ? u Srbiji kralja Milana koja nije bila demokratska. Profesor Kosta se nije ustrucavao da svojim pedagoskim metodama sablaznjava tadasnju provestiteljsku elitu sto cak reflektovalo sve do samog Dvora. Ono sto je ostavio Srbiji u nasledje bilo je jedno shvatanje i pedagoska metoda da je djacima dovoljna podrska njihovih pedagoga bez nepotrebne strogosti koja bi jedino narusila razvoj individualnosti i prakticnosti. Njegov rad s djacima je ostvario do tada nezabelezene rezultate i iznedrio imena Srpske nauke, poezije i politike koja nisu vise ponovljena iz jedne ucionice. Sta nam je on pokazao ? Pokazao je da mu nije bilo strano ni da se zaputi na Dvor kralja Milana zarad sudbine svojih djaka i ljubavi koju im je darivao kao njihov pedagog. Ljubavlju, prijateljstvom i brigom ih je obasipao sto su mu oni svojim marvljivim ucenjem, znajem i ponosom uvek uzvracali. Primenjeno znaje je bilo ono na cemu je insistirao. On je ostao kao najistaknutiji svetionik u oblasti skolstva medj Srbima. Bio je i veliki filantrop. Ostaje da se zapitamo sta se to desava sa Srbijom i zasto. Zasto vise nema takve Srbije, ko ju je ukinuo i zasto ona nije ni bleda slika one Srbije 19. veka. Gde je nestao taj polet i entuzijazam. Jos vise cudi da sve to nije moguce danas ni u ovakvoj Srbiji koja se dici time da je demokratska.

          • Slađo svaka ti je na mestu a i još jedan plus na sve to je što pišeš ĆIRILICOM

      • Slađana u pravu si 100 % i takvi ljudi treba da se biraju u izvršne organe ali da se pokažu na delima a ne samo da laju dok dođu do funkcije.Imaš moju podršku a i od dosta drugih ljudi koji isto razmišljaju.Do duše u pravu je i Nataša koja vas profesore kritikuje ali jači je tvoj komentar.

  3. Ima i tu nekog sistema.Uspostavljen na temelju jevandjelja
    po Kardelju,on funkcionise na principu “bolje u sistemu nego u zatvoru”.

  4. Dovoljno je pročitati tekst M.Vučeljića u ovom broju i vidjeti gdje se nalazimo i mi u C.Gori i vi u Srbiji.
    Žalosno stanje prosvete i intelektualne elite,poslušnici dolaze do izražaja a pravi pišu knjige ali kome kad više niko ništa ne čita,trend je internet i laži koje može svaka protuva pisati po njemu.
    Mi u C.Gori učimo istoriju Šerba R. Adžića Čergića,Kuljibarde(ako sam dobro napisao).
    Njegoš i dinastija Petrovića su genocidni, najvećeg srpskog genija treba ustvari već je izbačen iz škola a kako nebi kad su 220 godina srbovali na ovim prostorima prapracrnogoraca.
    Oslobodilački balkanski rat po ovim vajnim istoričarima je agresorski osvajački.
    Janičari naša djeca nisu otimana nego su išla na besplatno školovanje i obrazovanje u tu naprednu kulturno uzdignutu sulejmaniju, od koje danas nemogu odvojit oči naši građani a posebno žene(znase uvijek je bio voljeniji onaj koji je imao više žena od onog koji provede život sa jednom(bručica)
    Uživajmo u serijama i obrazovanju preko njih pa doćiće vrijeme možda i od nas neko da napravi harem,jer to se ne kosi sa ljuckim pravima vajnih nevladinih organizacija

  5. Ne znam sta je cudno,mi smo okupirana zemlja jos od 1945 godine.Budite realni.vec vise od pola veka nemamo ni suverenitet ni integritet.Kad se oslobodimo okupacije ako se ikad i oslobodimo valjda ce biti bolje.

  6. Takozvana kavkaska ,,Albanija” je zapravo iskvaren, verovatno latinski naziv za ATROPATENU, drevnu regiju Kavkaza koja je postojala na prostoru današnjeg Azerbejdžana. Čak je objašnjeno da je naziv Azerbejdžan nastao kvarenjem osnove Atropatena (Enciklopedija Britanika). Nema dakle, ni pomena o nekakvim kavkaskim Albancima, tamo su davno živela razna iranska plemena koja su tokom istorije turčena i danas govore oblikom turskog jezika (AZERI). Dakle, udžbenici su goli falsifikati…

  7. Niko nas nije okupirao već smo mi saučestvovali u svojoj okupaciji. Bićemo slobodni kada shvatimo sebe i svoga SOBSTVA gospodo. Ima puno pitanja zašto je Kruna sa Masonima izdala sebe.
    Tu tražimo odgovor na sva pitanja, pitanja naše sad stvarne okupacije.

  8. Danas je očigledno nemoguće da se Srpstvo bori sa propagandom stvorenom spolja koju podržavaju i slede ovi u vladi, a koji su ucenjeni ili imaju koristi da je sprovode. Izlaz je u stvaranju paralelnih institucija sa ciljem da se održimo kao nacija i da se istina o nama ne izgubi, morala bi da bude briga svih nas.

  9. pa sta nek svako pise sta oce..vervatno se i oni smeju nasoj istoriji…al treba da se slozimo oko jednog pobednik pise istoriju a ja bas nisma siguran da smo mi ovde pobedili ikog posle 1 prvog svetskog rata je posle drugog ocigledno nismo jer smo dobili bracu i jednonstvo koje nam se kao sto vidimo danas obija o glavu mada kad bolje razmislim mozda smo mi izgubili i u prvom svetskom ratu zbog blesavog kralja i njegovih idiJotskih ambicija o ujedinjenju svih slovena….

    • Najlakse je za sve svoje propuste okriviti druge. U tome smo svetski prvaci. Jos samo da tu disciplinu uvedu na Olimpijadi i imacemo zlatnih medalja, iz te discipline, dok je sveta.

  10. Evp jednog interasntnog razgovora koji je na Engleskom

    “VD: – This is, I think, an opportune moment to begin our discussion for Your third, certainly an important segment, as well, of Your writings – the scientific-research work. You have published numerous works from the sphere of the albanian historiography and linguistics, which brought You significant prestige, scientific titles and also an honorary membership in the Albanian Science Academy. When did actually begin Your scientific interest for the Albanology?

    Dr. Kaplan Resuli-Burovich: – Already in 1995 at the university of Skopje it became clear to me that there will not be peace on the Balkan until the albanian question is clarified. For that reason I switched from the law faculty to the albanological studies and here, contrary to what was being said and written not only by the albanian, but also by our, yugoslavian scholars, contrary to what is being taught not only in the albanian language schools (in Albania, as well as in Macedonia), but also in the schools of “south-slavic” languages, I discovered that not only the Albanians are not autochthonous people, but they are also not related in any way to the Pelasgians or the Illyrians. Understandably, not one of the professors in albanology has said this to me. They still continued with the tale that allegedly Albanians are autochthonous pelasgoillyrian descendants. I discovered that by chance, studying the albanian language, which, all agree,
    is of the type SATEM. According to that global division of languages, researching the illyrian language I discovered that it is of the type KENTUM. The most elementary logic was saying to me that one SATEM language can not be a direct descendant, not even a kind of derivative of some KENTUM language, without a change of its substrate. Since the albanian language does not have any changes in its substrate, that means that the Albanians can’t be, under any circumstance, genealogical descendants of the Illyrians. Later I discovered this, as well, in the works of the world renown professors and scholars Paul, Hirt, Vaigand, Tomashek, Georgiev, Puscariu and many others, who with numerous scholarly arguments, linguistic and historical, have proven that the Albanians not only do not have anything in common with the Illyrians, not only that they are not autochthonous at any place in the Balkan, but they are not even autochthonous in the territories of modern day Albania. Vaigand for example has formulated 12 arguments. To all of those I’ve added another five. Unfortunately, these scientists are not being mentioned in (the study) Albanology, nor in Albania, nor aret they mentioned in Yugoslavia, or in Macedonia, because the albanian professors consciously hide the truth about the origins of the Albanians and, instead of it (the truth), to their pupils and students they serve up the lies about their autochthony and illyrian origin.
    Via those lies they poison the whole nation. This is not done accidentally, but with the aim to incite the Albanians against the neighbouring nations, thus, hooking them on the “fishing line” of some invented, wide ethnic territories, to use them as cannon fodder for the interests of some criminalised leaders and the international Capital. The primary motive that inspired me to oppose the albanian pseudo science about their illyrian origin was the truth, the love for the truth, my special inclination towards it, but second and equally as important motive was the fact that, watching the
    Albanians being breast-fed with chauvinism and racism, are being encouraged to fight their neighbouring peoples (nations), I was hoping that if the truth is explained to them, they will move away from the tales, legends and myths about their autochthony and illyromania, thus ceasing with their inexcusable and baseless hatred towards their neighbours.

    VD: – How did the albanian public receive Your albanological research and discoveries?

    Dr. Kaplan Resuli-Burovich: – Once even Enver Hoxha was forced to admit that the albanian science lacks scientific objectivity. The albanian poet Mimoza Erebara in the Science Academy asked them directly what was the situation with my scientific discoveries. They had told her: “We know that very well even before Kaplan, but now is not the time for all of that to be told” Since in the publication “YLBERI” (comes out since 1993, in Geneva) and especially through my albanological collection THE ILLYRIANS AND THE ALBANIANS I demonstrated in written form my points of view, the albanian academic Vincents Golleti, in the printed media stated: “The stances of Kaplan Burovikj about the albanological problems, especially on the problem of the origin of the Albanians, need to be greeted most warmly, while the studies which he publishes in relation with those problems should be propagated throughout the whole of the scholarly world”. After him followed the albanian scholar Dr. Adrian Qosi who in the middle of Tirana openly opposed the hypothesis about the illyrian origin of the Albanians.
    With me agreed, via the printed media, several other younger scholars of whom I would especially mention Fatos Ljubonja, Prof. Adrian Vebiu and others. I can say that today appeared a group of new albanian scholars who do not agree with the false myths and courageously accept the scientific truth. I am proud that I lead this group and that they took up from me the necessary scholarly courage. Because, believe me, that is not easy at all, as the extreme albanian nationalists, chauvinists and racists led by Ismail Kadare, through the most severe forms of chicanery and satanising are
    attempting to silence us at any cost. The mentioned Dr Adrian Klosi when he stated that the hypothesis for the illyrian origin of the Albanians is unfounded, added: “But it is better not to talk about that because they will declare us anti Albanians”. And they did.

    http://www.theapricity.com/forum/archive/index.php/t-58480.html

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *