Почетна / Култура / Руски ужас у преплашеном америчком срцу

Руски ужас у преплашеном америчком срцу

И даље веома популарна америчка шпијунска серија „Американци“, тренутно у шестој сезони, плаши своје гледалиште руским бауком иако одавно није црвен, али је у историјском контексту дешавања њене радње (осамдесете године прошлог века) и овом у којем се епизоде серије емитују до сада најзанимљивији мост између времена која су наизглед потпуно другачија, а суштински сасвим иста

Једна од најпопуларнијих телевизијских серија последњих година, барем када су у питању америчка продукција и гледалиште, „Американци“, тренутно је у шестој сезони. Њен наизглед сасвим једноставан наративни склоп о антихеројима из наслова – породици „Американаца“ која је заправо совјетска шпијунска ћелија – делује да никада није био више у такту са дневно-политичким збивањима између ове две подразумевајуће константно супротстављене велесиле. Иако се серија бави претходним хладноратовским периодом у историји тињајуће руско-америчке борбе, и то смештеним на сам њен крај, у време осамдесетих година прошлог века, делује као да гледамо нешто што се одиграва данас. Аутор ове серије, извесни Џозеф Вајсберг, представљен је као „бивши ЦИА оперативац“, па је тако ваљда публици обезбеђено осећање аутентичности и уверљивости. Не улазећи у разматрање о постојању могућности да се бивши оперативац ове службе пребаци на „искрено и аутентично“ представљање вођења шпијунског рата са Совјетима, остављамо само напомену да јој је од свега најчешће хваљен баш тај допринос у писању и уверљивости не само заплета већ и свих нијанси ликова с обе стране „добра“ и „зла“. Разуме се, добри момци су амерички ловци на лажне Американце из наслова, односно совјетске шпијуне, а лоши су, опет сасвим подразумевајуће, „црвени непријатељи најнапредније демократије на свету“. Ипак, а то је заправо највећа вредност у наративу серије, ниједног момента није у „Американцима“ све тако једноставно и јасно поларизовано као што је иначе и у америчким медијима и политичким круговима моћи и одлучивања, а најмање у Холивуду и уопште производима масовне културе. Тај је покушај уверљивијег нијансирања личности у овој серији њен главни адут и чак чинилац који је оригинално истиче у односу на целокупну продукцију западне пропагандно-забавне индустрије покретних сличица у којој је увек било јасно да су Руси, у овом случају Совјети, а што је у тамошњим медијима и уопште јавности одавно иста ствар, једини прави негативац и самим тим непријатељ демократије и свега доброг и напредног.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *