Пао војни авион код Шапца, погинула оба пилота

Војни авион “Супер галеб Г-4” срушио се јутрос на подручју села Слатина код Шапца. Погинула су оба пилота, саопштило је Министарство одбране.

Школско-борбени авион “Супер галеб Г-4”, двосед, Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, срушио се око 10.30 часова у рејону села Слатина у општина Уб, током извођења редовне летачке обуке.

Погинула оба пилота у удесу авиона “Супер галеб Г-4”, саопштило је Министарство одбране.

Према речима очевидаца војни авион је пао у близни помоћних објеката што је изазвало страх мештана међу којима, како кажу, нема повређених. 

Школско-борбени млазни авион “супергалеб Г-4”, који се данас рушио у околини Шапца, последњи је серијски произвођењи авион југословенске авио-индустрије и у наоружању се налази 33 године.

За југословенско ваздухопловство произведено је укупно 85 авиона “Г-4” а пре данашњег удеса последња катастрофа са тим типом авиона догодила се у септембру 2008. године, када је на тренажном лету на аеродрому Батајница погинуо потпуковник Иштван Канас (43).

Претходна катастрофа српског војног ваздухопловства догодила се 13. марта 2015. године, када се срушио транспортни хеликоптер Ми-17, у којем је погинуло седам људи.

“Супергалеб” је развијен у Ваздухопловно-техничком институту у Жаркову а први прототип авиона полетео је 18. јула 1978. године. Серијска производња почела је 1983. године, а увођење у оперативну употребу почело је наредне године.

Авион се покреће британским мотором Ролс-ројс вајпер и развија максималну брзину од 910 километара на сат. Од наоружања носи двоцевни топ ГШ-23, калибра 23 милиметара, и нешто мање од две тоне бомби и ракета.

У Војсци Србије Г-4 се користи у 252. школско-тренажној авијацијској ескадрили у Батајници, 241. ловачко-бомбардерској ескадрили у Краљеву и у Сектору за летна испитивања.

Шест авиона Г-4;Супергалеб купила је почетком 1990-их година тадашња Бурма, а ти авиони су коришћени у Ратном ваздухопловству Републике Српске и у Црној Гори.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *