Положен и последњи километар — грађани могу да одахну

Отварање за саобраћај десног везног колосека на релацији распутница Сајлово – станица Нови Сад 

Фото: Ма Ке

Дана 2. марта, десни везни колосек на релацији Сајлово – Нови Сад, на ком је радове изводио градитељски тим Кинеских железница, прошао је технички пријем и пуштен је у саобраћај, што значи да се путници који путују на релацији Нови Сад – Сомбор могу опростити од нелагодности изазваних због вожње аутобусима од ранжирне станице ка железничкој станици Нови Сад.

Више од годину дана десним везним колосеком за Сајлово није могло да се приступи железничкој станици Нови Сад, а путнички возови на релацији Нови Сад – Сомбор морали су да пристају у оближњој ранжирној станици и да у истој купе и остављају путнике, који би по доласку у исту били приморани да аутобусима полазе из и долазе у железничку станицу, што им је стварало приличне потешкоће.

Фото: Ма Ке
Фото: Ма Ке

Да би се потешкоћама локалног становништва стало на пут, градитељски тим Кинеске железнице је активно и самоиницијативно сарађивао са Инвеститором и осталим учесницима Пројекта, научним планирањем, строгом организацијом извођења радова и ригорозном контролом квалитета, даноноћно изводио радове на полагању горњег строја на деоници Нови Сад – Суботица, чинећи да радови на полагању десног везног колосека буду урађени квалитетно и ефикасно.

Фото: Ма Ке

Укупна дужина десног везног колосека распутнице Сајлово до Новог Сада је 3,3 километара. Почетна тачка је распутница Сајлово на западу, a завршна у станици Нови Сад на истоку. Несметано одвијање саобраћаја по десном колосеку до станице Нови Сад  је у великој мери повећало путнички и теретни капацитет и олакшало кретање локалног становништва.

Фото: Ма Ке

Како се наводи, пруга Београд – Будимпешта почиње од Будимпеште, главног града Мађарске, на северу, а завршава се у Београду, главном граду Србије, на југу. Њена дужина је 341,7 километара, деоница на територији Републике Србије дуга је 183,1 километар, а пројектована брзина је 200 км/ч. Реч је о значајном пројекту иницијативе „Појас и пут“, у чијој изградњи заједнички учествују Кина и земље Централне и Источне Европе. Након што цела пруга буде завршена и пуштена у саобраћај, време путовања између главних градова Мађарске и Србије биће скраћено са 8 на 3 сата. Деоница Београд – Нови Сад на територији Србије пуштена је у саобраћај 19. марта 2022. године, док се очекује да ће се услови за пуштање у саобраћај деонице Нови Сад – Суботица стећи најраније у децембру 2024. године.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *