m:tel покренуо кампању за подизање свијести о безбједности у онлине простору

„Не затварајмо очи! Заштитимо дјецу на интернету“

Под слоганом „Не затварајмо очи! Заштитимо дјецу на интернету“, компанија m:tel је заједно са Уницефом у БиХ и Плавим телефоном започела активности у оквиру друштвено одговорне кампање која има за циљ подизање свијести о безбједности дјеце и младих у онлине окружењу, као и важности укључивања родитеља у свакодневне проблеме с којима се ова популација сусреће на интернету.

Будући да је m:tel компанија која пружа услугу приступа интернету, теме безбједности у оквиру те глобалне мреже дио су свакодневног посла и услуге коју м:тел пружа својим корисницима. Иако интернет представља извор непрегледних могућности, поред свих позитивних страна, нажалост, нове технологије носе и ризике ако се користе несавјесно и несвјесно тих ризика. Зато је важно освијестити потребу да се сви, а нарочито најмлађи, заштите у том виртуелном окружењу. Управо зато, кампања „Не затварајмо очи! Заштитимо дјецу на интернету“, има за циљ да пружи додатне информације, едукује и скрене пажњу на ову важну тему. Јер дигитална безбједност, као и сваки други облик заштите, почива првенствено на знању!

Генерална директорка компаније m:tel Јелена Триван захвалила је Уницефу и Плавом телефону, који имају веће искуство и експертизу у вези са заштитом дјеце, што су стали иза ове м:тел кампање и што ће активно учествовати у њеном наставку. „Ово је велика и важна тема која не може стати у један спот и један догађај, о њој мора константно да се прича и на њој да се ради. Плашим се да је интернет простор, када је реч о деци, место на којем у овом тренутку вребају значајне опасности. Оно што је још више забрињавајуће јесте недостатак свести код родитеља и педагошког особља шта је оно што је опасно на интернету, како се заштити од тога и како едуковати себе и дете да не дође у опасност“, нагласила је Триван и додала да је пред нама година у којој ће m:tel заједно с партнерима, организовати низ едукација широм БиХ, како би школске психологе, наставно особље и родитеље едуковали о томе зашто интернет представља потенцијалну опасност. „Иако би телеком оператор требао да буде најзаинтересованији за профит и у том смислу за продају што више телефона, услуга, интернета, ми се са тим не слажемо. Сматрамо да испред профита треба да буде здравље и ове генерације и оних које долазе, пре свега ментално здравље које је озбиљно угрожено начином на који у овом тренутку функционише интернет“, рекла је Јелена Триван.

Резултат дугогодишњег пријатељства m:tel-а са Уницефом БиХ и Плавим телефоном, јесте и њихово активно учешће у овој кампањи. Нинета Поповић, водитељица одјела за комуникације канцеларије Уницефа у БиХ овом приликом је рекла: „Онлине насиље не погађа само дјецу, јер сви ми смо бар једном у животу били изложени неком негативном ефекту присуства на интернету, било кроз неки негативан коментар или безазлени чланак који прочитамо“. Она је нагласила да насиље на интернету оставља дубоке посљедице на ментално здравље, те да је то нешто о чему се мало прича и мало води рачуна. „Неопходно је да на сваком догађају, да у сваком чланку и разговору подсјетимо на обавезе државе које су загарантоване стављањем потписа на  Конвенцију о правима дјетета. Наглашавам да ће Уницеф кроз сарадњу са бизнис сектором и невладиним организацијама, али и са властима, настојати да подржи унапређење механизама како превенције, тако и рада са жртвама насиља“, изјавила је Нинета Поповић, те додала: „Као родитељ морам рећи да није добар онај који дјетету пружи све, добар родитељ је онај којем дијете вјерује.“

Саша Рисојевић, директор Удружења „Нова генерација“ и координатор Плавог телефона нагласио је да у дугогодишњој сарадњи са m:tel-ом сва дјеца из цијеле БиХ имају могућност бесплатног позива Плавом телефону из било које мреже да позивају. „Плави телефон је основан 2013. године, а двије године касније прва организација која је препознала важност Плавог телефона био је управо m:tel. Од тада па до данас позиви су бесплатни, дјеца могу да нам се јаве путем бесплатног броја или путем чет савјетовања“, истакао је Рисојевић, те додао да се само у току прошле године Плавом телефону јавило 18.000 дјеце. „Разлог због којег дјеца позивају су доминантни проблеми у менталном здрављу – депресија, анксиозност, али оно што је проблематично јесте да уназад двије године имамо нагли пораст броја позива који се тичу суицида и суицидалних идеја и намјера код дјеце и младих. Уназад три године је пет пута више позива који се тичу угрожавања дјеце у дигиталном окружењу“, навео је Саша Рисојевић.

У оквиру конференције за медије представљен је и видео-спот, чији је првенствени циљ да подстакне на размишљање о томе колико смо заиста присутни у животима своје дјеце, колико видимо и слушамо све оно што се око нас дешава, колико смо упознати са опасностима, али и да нађемо најбоље рјешење, вријеме и ријечи којима можемо да помогнемо, да заједно дјелујемо како бисмо градили савремено, али заштићено и вољено друштво.

 

Линк: https://youtu.be/W-nnRUbm5Zw

Да би се овај глас чуо што снажније и даље, бројни медији, препознавши значај кампање, ставили су се на располагање за ширење порука из ње. Медијски партнери кампање су:

RTRS, BN TV, ATV, Una TV, TV K3, FTV, OBN, Pink BH, O kanal, Arena Sport BH, RTV Gradiška, Herceg TV, RAS TV, Big radio, Radio NES, POP FM radio, Radio BN, Radio Uno, RSG, A radio, Klix, Capital, Banjaluka.com, Lola magazin, Ekspres, Mini magazin, Sport sport, Raport, Mondo, Katera news, Novinska agencija SRNA, ONASA, EuroBlic, Nezavisne novine, Glas Srpske, Dnevni avaz, Večernji list, Oslobođenje, Večernje novosti, Kurir, Informer, Srpski Telegraf, Alo, Печат, Metromedia, Infomedia Group, MP Media Group, Nova oprema, Led Euro Media, Boston company.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *