VREME JE ZA DIPLOMATSKU OFANZIVU SRBIJE

Izjava predsednice Evropske komisije Ursule Fon der Lajen, da će se u daljim pregovorima kao deo platforme uvrstiti i predlog Francuske i Nemačke, predstavlja idealnu osnovu da Srbija bezuslovno sada insistira na tome da EU više ne može biti prihvatljiv posrednik u pregovorima

Postoji konsenzus u našoj javnosti da je bila greška što smo pristali da se pregovori s predstavnicima Albanaca na Kosovu i Metohiji vode pod okriljem Evropske unije, umesto Ujedinjenih nacija.
Jednako smo do sada bili saglasni da je veoma teško, ako ne i nemoguće, vratiti pregovore opet pod okrilje Saveta bezbednosti UN.
Međutim, izjava predsednice Evropske komisije gospođe Ursule Fon der Lajen, da će se u daljim pregovorima kao deo platforme uvrstiti i predlog Francuske i Nemačke, predstavlja idealnu osnovu da Srbija bezuslovno sada insistira na tome da EU više ne može biti prihvatljiv posrednik u pregovorima.

SRBIJA IMA SVE ADUTE Da podsetim, jedini pravni okvir za uređenje odnosa Srbije i Albanaca na Kosmetu jeste Rezolucija Saveta bezbednosti UN 1244 koja odnose uređuje privremeno, sve dok ih Beograd i legitimni predstavnici Albanaca na Kosmetu ne regulišu trajno neki novim sporazumom. Prema Rezoluciji 1244, Srbiji se priznaje suverenitet i teritorijalni integritet u granicama koje obuhvataju i teritoriju Kosova i Metohije (u javnosti je razjašnjeno da se prava SRJ iz 1999. godine sukcesijom priznaju kao prava Srbije, pa se to sada neće objašnjavati), a Albancima se garantuje veoma široka autonomija.
Prenošenje mandata na EU je prenošenje samo posredničke uloge u pregovorima, u okvirima Rezolucije 1244. Zbog toga su do sada svi zvanični predstavnici EU u pregovorima uvek isticali da je njihova uloga statusno neutralna. Poznato je da EU faktički nije bila neutralna, ali je formalno to uvek bio zadati okvir svih predstavnika EU u pregovorima. Zato što se i položaj EU posrednika u pregovorima i njihovo postupanje temelji na Rezoluciji 1244.
Predlog Francuske i Nemačke podrazumeva priznanje tzv. Kosova u formi saglasnosti Srbije da Kosovo postane punopravni član UN. Taj i takav predlog je u potpunosti na strani zahteva Prištine.
Sve dok to nije postala i zvanična politika EU, Srbija je morala na odvojenom koloseku da se bori protiv tih i sličnih agresija Francuske i Nemačke (naravno i SAD i Britanije, dok su drugi pritisci zanemarljive snage). I da istovremeno prihvata posredničku ulogu EU u pregovorima s Prištinom.
Sada, kada je predsednica EK javno rekla da suverenitet tzv. Kosova postaje platforma postupanja EU u tim pregovorima, čime je EU samovlasno i bez pravnog utemeljenja promenila mandat koji je dobila na osnovu Rezolucije 1244, Srbija ima sve adute, sve pravno priznate razloge, da pokrene čitav niz diplomatskih inicijativa.
Trebalo bi da Srbija:
uputi zahtev Savetu bezbednosti UN da se pregovori vrate pod okrilje UN, pošto je Evropska unija prekršila mandat koji je dobila od UN;
ukaže Savetu bezbednosti UN da takvim postupanjem Evropska unija dezavuiše Savet bezbednosti UN, koji je jedino merodavan za donošenje neke nove rezolucije umesto Rezolucije 1244, i postupa kao da ona ima neka izvorna ovlašćenja o ovom pitanju, iako su njena ovlašćenja izvedena iz autoriteta UN;
podvuče da većina država ne priznaje tzv. nezavisno Kosovo i da na ovaj način Evropska unija nipodaštava i ovlašćenja Generalne skupštine UN;
obavesti Evropsku uniju da više neće učestvovati na sastancima koje ona organizuje;
istovremeno obavesti međunarodnu javnost da je uvek spremna da razgovara ili neposredno sa legitimnim predstavnicima Albanaca na KiM, ili na sastancima koje organizuje Savet bezbednosti UN.
Veoma je važno da se vidi da je Srbija uvek spremna da političkim sredstvima, mirnim putem, obezbedi najšira moguća autonomna prava Albanaca na Kosmetu, ali da ne pristaje da joj na bilo koji način budu umanjena prava koja joj pripadaju po Rezoluciji 1244 (i dokumentima na koje se ta rezolucija poziva) i Ustavu Srbije.

PRVORAZREDNI DOGAĐAJ Kao minimum Srbija bi mogla da obavesti međunarodnu javnost da će se vratiti i pregovorima koje bi organizovala Evropska unija, ali samo nakon što se nedvosmisleno utvrdi da je Evropska unija odustala od uključivanja platforme Francuske i Nemačke u pregovore, i to ako bi potvrdila svoju punu neutralnost bez bilo kakvog prejudiciranja sadržine mogućeg sporazuma Srbije i Albanaca na Kosmetu.
Nažalost, Srbija je do sada u pregovorima delovala reaktivno, tek kada se odigra neki neželjeni događaj ili uspostavi tok stvari koji joj kreiraju neprijatelji. Ona deluje i neoprezno, zato je sada u poziciji da gotovo moli da dobije bilo šta od onoga što je bila obaveza Prištine.
Sa takvim postupanjem se mora prekinuti.
Izjava predsednice EK je prvorazredni događaj koji omogućava pravu ofanzivu Srbije i ova prilika nikako se ne bi smela propustiti. Srbija je potpuno u pravu i snažnim diplomatskim delovanjem dobila bi još veću podršku dela sveta koji nije i neće priznati tzv. nezavisnost Kosova, a protivnike bi dovela u poziciju da su sami sebi vezali ruke.
To je jedan od koraka na putu izgradnje nove platforme za očuvanje Srbije. Ali važan korak.

3 komentara

  1. za pregovore u SB UN

    Odličan članak – sve pohvale za autora Branka Pavlovića

    IZJAVA predsednice Evropske komisije da se u nastavku briselskih pregovora uvrsti i predlog-Platforma Francuske i Nemačke – da Srbija mora da uspostavi medjusobno priznanje sa Kosovom, sprovede preregistraciju vozila na RKS i sprovede sankcije Rusiji da bi mogla da nastavi pristupne pregovore za članstvo u EU, čime je prekršila mandat poveren od SB UN-a – PRETSTAVLJA POSLEDNJU ŠANSU SRBIJE – da odustane od briselskog posredovanja u pregovorima sa tzv. Kosovom – da se nastavak dijaloga-pregovori prebace u SB UN.

    Ja bih se samo nadovezao na članak iz dva razloga: Prvi, u pokretanje diplomatskih inicijativa Srbije po R-1244 SB UN … da se narednim pregovorima-dijalogu o Kosovu na agendi dijaloga postavi pitanje “obaveznog” POVRATKA 250-300.000 proteranih Srba na KiM (da se odredi vremenski period od negoliko godina). ZAŠTO? Zato šro je je nakon bombardovanja Srbije namerno “onemogućen” kolektivni povratak Srba, da se prikaže kako ima sto hiljada Srba a dva miliona albanaca, da je Kosovo albansko – da se napravi albanska država Kosovo!? Desetogodišnji briselski pregovori i Odredbe Briselskog sporazuma upućuju na takav zaključak!
    Drugi razlog je što su briselski zvaničnici pred svaki briselski dijalog-pregovore upozoravali da su “sva otvorena pitanja izmedju Srbije i Kosova na agendi dijaloga na stolu, čak i ona koja do sada nisu bila”, a srpski pregovarači nikako nisu hteli da postave na agendi dijaloga povratak proteranih Srba!? Zašto? Nastavak… hvala na objavi!

    • nastavak komentara (za pregovore u UN)

      DIPLOMATSKA OFANZIVA: “Zašto je normaizacija odnosa da Srbija preda i prizna nezavisnost Kosova” – a NIJE normalizacija da se omogući povratak 250-300.000 hiljada proteranih Srba na Kosovu (KiM)?
      Kao što je rečeno u članku, ultimativni predlog Francuske i Nemačke koji je EU prihvatila kao platformu za medjusobno priznanje Srbije i Kosova za konačno rešenje – pretstavlja direktno političko uključuvanje na stranu Kosova, prekršen je neutralni status EU kao posrednika i garanta pregovora. To je konačno idealna prilika, pored brojnih do sada, da Srbija odustane od briselsko posredovanje u pregovorima – da se pregovori prebace u UN.

      Paralelno sa diplomatskom ofanzivom Srbije da EU preuzme Briselske pregovore o Kosovu Srbija treba da odbaci Briselski sporazum koji je suštinski izdajničkog karaktera da se Kosovo (KiM) otme-preda Albancima-Šiptarima, sadrži sve statusne atribute države Kosovo, konkretno teritorijalni integritet i suverenitet Srbije nad Kosovom predat je albancima (Srbija ugasila sve svoje državne institucije, a Kosovo formiralo svoje institucije: vladu, skupštinu, ustavni sud, policiju, sudstvo, tužilaštvo, bezbednosne strukture, vojsku, integrisanu granicu prena Srbiji, medjunarodni telefonski broj… itd. da ne nabrajam, u toku desetogodišnjih pregovora.

      Postavljaju se brojna pitanja koja su velika kočnica da se ispravljaju velike greške:
      — Zašto je Srbija prihvatila i potpisala izdajnički Briselski sporazum kojim se od Srbije otima teritorija KiM;
      — Zašto Briselski sporazum nije prošao javnu skupštinsku debatu-raspravu i referendum da se upozna javnost, srpski narod?;
      — Zašto je 2013 godine u briselskim pregovorima (Vučić-Tači) prigvaćen politički princip za javno informisanje: “da ništa nije dogovoreno dok se sve na kraju ne dogovori izmedju srpske i albanske strane”(!)? To znači “pregovori pred svršen čin” (Kosovo za deset godina dobilo sve statusne-državne atribute, kada je danas kasno i veoma teško da se ispravljaju greške i UN preuzme pregovore;
      — Zašto je Briselski sporazum potpisan u startu 2013 godine (data poruka Albancima da Srbija sve prihvata (u korist Kosova… )) – kada se pravni dokumenti potpisuju na kraju pregovora kada obe strane usaglase stavove, uspostave kompromis?;
      — Zašto je prema Srbiju postavljena granica: U sporazumu, tački o integrisanom upravljanju granicama piše: Kosovo prepoznaje administrativne prelaze kao granica (za Kosovo granica), a za Srbiju je administrativna linija(!)? Kada Srbi dodju do administrativne linije – ne mogu da predju na Kosovo jer je za Kosovo državna carinska granica(!). To nema nigde u svetu;
      Da skratim! Brojna su pitanja koja traže odgovor, možda u nastavku. Hvala na razumevanju!

      • (nastavak komentara... još ovaj i prekidam)

        INICIJATIVA-PREDLOG rešenje o Kosovu (KiM) uvaženog autora B. Pavlovića, PETICIJA ogromnog broja potpisnika DEKLARACIJE o reintegracije KiM, i mnogo drugih inicijativa da se odbaci veleizdajnički Briselski sporazum, medju kojim su i moji brojni komentari – ignoriše se od strane aktuelne vlasti koja ima, nakon kosovskog protesnog skupa Srba, konačan stav “da se sprovede-implementira Briselski sporazum u celini, Srbi će dobiti ZSO integrisanu u kosovske institucije po zakonima i Ustavu Kosova, Aljbin Kurti odustane od preregistracije vozila od KS na RKS(!). Kada se to ispuni nakon toga šta će biti ishod i konačno rešenje: “proglasiće kompromisno rešenje – normalizaciju odnosa Srbije i Kosova (za članstvo Kosova u UN i dalje…)”. Stvorena nezavisna država(!).
        Sve uz podršku 10.000 hiljada Srba na protesnom skupu u severnoj Mitrovici(!).

        PROTESNI SKUP 10.000 Srba u Kosovskoj Mitrovici je svakako za podršku i pohvalu, oduševio sa jedne strane, a sa druge strane euforično se podržava (izdajnički) Briselski sporazum kojim je Kosovo dobilo sve državne atribute, koji je “indirektni uzrok” za okupljanje Srba na protesni skup, a “direktni uzrok” je, nakon potpisivanja Briselskog sporazuma 2013 godine, konstantna, kontinuirana kosovska separatistička politika straha, diskriminacija, raznovrsnog etničkog nasilja nad srpskim življem da se protera sa Kosova (KiM) ali da mali simboličan broj ostane da živi na Kosovu da glumi multikulturalizam i šiptarsku demokratiji,
        OD 100.000 hiljada preostalih Srba na Kosovu, na protesnom skupu u Mitrovici sakupilo se kažu 10.000 (tu verovatno ima izvestan broj Srba iz centraklne Srbije). To je neverovatno da se sakupilo 10% tako mali broj od ukupnog broja Srba na Kosovu. Trebalo je da se sakupe najmanje 70%! Kakvo je to ne-jedinstvo Srba. A traži se sprovodjenje Briselskog sporazuma koji daje Kosovu sve karakteriskike albanske države. Srbima decenijama nedostaje nacionalno jedinstvo da se sačuva KiM. Da skratim, hvala na razumevanju!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *