Povećana svest ljudi o potrebi da budu osigurani

Poruka UOS: Raste broj rizika jer pandemija predugo traje

S krizom kakvu je donela pandemija izazvana virusom korona, nismo se sreli u prethodnih 100 godina. Jedna od posledica je da smo postali svesniji rizika po zdravlje i život, sopstvene i bezbednosti porodice, mogućnosti gubitka posla… Zbog toga, kako kaže generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović, rastu i potreba i svest ljudi da budu osigurani. Iz ugla kompanija, pojačani su rizici od gubitka tržišta, smanjenih prihoda usled prekida poslovanja i ograničenog kretanja ljudi i protoka roba, potpunog prekida poslovanja ili sajber napada.

Da li su i kako osiguravajuće kuće prebrodile krizu i koje su posledice po njihovo poslovanje?
Sektor osiguranja je stabilan i beleži rast. Premija je u 2020. dostigla nivo od oko 110 milijardi dinara, što je rast od 2,3% u odnosu na prethodnu godinu. Pozitivni trendovi nastavljeni su i početkom ove godine, pa je na kraju prvog kvartala registrovan rast premije za više od 3% u odnosu na isti period godinu dana ranije. Tehničke rezerve, koje pokazuju sposobnost društava da isplaćuju štete, iznose više od 200 milijardi dinara. Sredstva su investirana u skladu sa zakonom i građani ne moraju da brinu da li će osiguravajuća društva biti sposobna da ispunjavaju sve svoje obaveze. Kriza nas je naterala da preko noći sprovedemo digitalizaciju. Sada se polise kupuju onlajn, mnoge ne morate da potpišete već se ugovor smatra potpisanim kada platite polisu, štete se prijavljuju, a mnoge i procenjuju onlajn. Kriza je pokazala i da nema uspeha bez prilagođavanja potrebama pojedinca. Osiguravači su to na vreme shvatili i brzom adaptacijom na nove uslove poslovanja i nove potrebe pokazali fleksibilnost čime je učvršćeno poverenje kod građana.

U kom pravcu će se osiguranje menjati?
Pandemija je iz korena promenila život i navike ljudi i prouzrokovala tektonske poremećaje u ekonomiji. Iz ugla osiguravača, možda najveća promena je onlajn-prodaja proizvoda osiguranja. Taj trend će biti nastavljen i ubrzan, što znači da će osiguravači krenuti u pravcu dodatnog približavanja klijentima kroz veću dostupnost na internetu. Oni koji to brže i bolje shvate i sprovedu promene koje su u skladu s novim očekivanjima kupaca, obezbediće bolju poziciju na tržištu i svetliju budućnost. Možemo da očekujemo ponudu novih ili izmenu postojećih polisa koje treba prilagoditi novonastaloj situaciji. Suština je da veće šanse da opstanu imaju kompanije koje će se brže prilagoditi novim uslovima poslovanja, novim potrebama kupaca i trendovima i koje ponude proizvode koji će sve te promene ispratiti. Primera radi, povećana je tražnja ljudi za dodatnom finansijskom sigurnošću u slučaju gubitka posla, već su promenjene ili će pretrpeti promene polise životnog ili putnog zdravstvenog osiguranja. Očekujemo, a za rešenjima se još traga i na svetskom tržištu, odgovor na pitanje da li osiguranje od prekida poslovanja treba da bude obavezno, koje gubitke treba pokriti, da li treba obuhvatiti samo mala i srednja preduzeća. Svakako, jedna od najvećih nepoznanica u naučnim krugovima je da li je i koliko rizik zaraznih bolesti moguće osigurati. U tom pravcu će se osiguranje razvijati u bližoj budućnosti.

Koji vidovi osiguranja beleže rast, a koji su u padu od početka pandemije?
Najveći pad beleži osiguranje putovanja, ali to je bilo očekivano. S druge strane su polise zdravstvenog osiguranja, koje su građani Srbije najviše kupovali u prethodnoj godini. Prodaja tih polisa je uvećana za 18,2% u 2020. u odnosu na 2019. godinu. I tu je glavni razlog pandemija, jer su se državne zdravstvene ustanove uglavnom brinule o obolelima od korone. Svi ostali imali su problem da sebi obezbede pravovremeno lečenje, što se rešava ovom polisom. Tu očekujem dodatni rast, jer je pandemija pokazala sve prednosti polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, koja je dostupna većini građana. Pored polisa dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja najviše su se prodavale polise imovinskih i kasko osiguranja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *