Čed Krauč – TAJNA NEVIDLJIVE AKCIZNE MARKICE

Misija Autentiksa je da zaštiti integritet globalne trgovine. U našem naftno-gasnom poslu isporučujemo najsavremeniju svetsku tehnologiju za kreiranje rešenja za vlade i kompanije koje se bave naftom i gasom kako bi se suprotstavili nelegalnoj trgovini gorivima, sirovom naftom i tečnim gasom

Čed Krauč je potpredsednik prodaje u kompaniji Autentiks. Odgovoran je za globalnu prodaju programa zaštite tržišta nafte i gasa, kao i zaštitu brenda. U ovoj kompaniji radi već pet godina baveći se projektnim menadžmentom i uspostavljanjem programa. To iskustvo je doprinelo da danas vrlo efikasno upravlja isporučivanjem programa klijentima Autentiksa. Njegova trenutna pozicija fokusirana je na razvoj i obezbeđivanje novih klijenata za programe kompanije. Partner Autentiksa u Srbiji je Nanoinspekt, koji prema Kraučovim rečima slovi za veoma pouzdanog partnera, a inače je i Autentiksov zvanični predstavnik i distributer u Srbiji, i u zemljama okruženja. Kako naš sagovornik ističe, ove dve kompanije intenzivno rade na proširenju poslovanja i saradnje u budućnosti.

Kako Autentiks pomera granice u domenu nafte i gasa?
Misija Autentiksa je da zaštiti integritet globalne trgovine i to radimo isporučivanjem naprednih rešenja za autentifikaciju. U našem naftno-gasnom poslu isporučujemo najsavremeniju svetsku tehnologiju za kreiranje rešenja za vlade i kompanije koje se bave naftom i gasom kako bi se suprotstavili nelegalnoj trgovini gorivima, sirovom naftom i tečnim gasom. Programi koje obezbeđujemo za vlade država imaju za cilj da unesu poverenje u nacionalno tržište goriva da se bore s nelegalnom trgovinom, povećaju naplatu poreza i akciza i unaprede kvalitet goriva u celom lancu distribucije. Autentiks je jedinstven zbog našeg naprednog nivoa inovacija koji nam omogućava da spojimo realni svet s digitalnim kroz našu upravljačku platformu AXIS®. Naši korisnici mogu sakupljati, čuvati i analizirati podatke iz više izvora a zatim i izveštavati o njima. Klijenti kroz naš softver dobijaju anakutuju od operacija koje se sprovode u programima kako bi omogućile proaktivnu borbu protiv prevara s gorivom. Koristimo naše dvadesetpetogodišnje iskustvo kako bismo korisnicima obezbedili rešenje „ključ u ruke“, dok s druge strane usko sarađujemo s vladama i partnerima kako bismo ih pravovremeno obezbedili tehnologijama zarad efikasnog vođenja programa. Koristimo najsavremenije tehnologije za terensko testiranje, kao i laboratorijsko autentifikovanje koji kao proizvod daju merive rezultate. Naši jedinstveni markeri se dodaju u gorivo u vrlo malim količinama, a naša tehnologija omogućava korisnicima da tačno utvrde nivo namešavanja ili nelegalnih supstanci u gorivu. Mi smo globalni lider ovog tržišta s preko dva biliona markiranih litara goriva do sada, kao i s najviše aktivnih programa, s 12 nacionalnih vlada.
Što se naftnih kompanija, odnosno brendova tiče, naš program autentifikovanja goriva im omogućava zaštitu brendiranih goriva kroz distributivnu liniju obezbeđujući da krajnji kupci dobiju kvalitetno gorivo koje su i nameravali da kupe. U mnogo slučajeva naftne kompanije imaju razvodnjen distributivni lanac gde oni licenciraju svoj brend i predaju ga franšiznim maloprodajnim benzinskim pumpama. Naftne kompanije koriste ovu tehnologiju kako bi osigurale integritet distributivnog lanca i kako bi obezbedile da se u prodaji stvarno nalazi reklamirano aditivirano gorivo ili gorivo određene oktanske vrednosti.
Kako je Autentiks uveo revoluciju u ovo polje biznisa i u naučnom i u ekonomskom smislu? Kako se programi postavljaju i kako funkcionišu, recimo na primeru srpskog programa?
Pomenuću dva primera. Prvi ima mnogo sličnosti s programom akciznih markica. Očigledno je da ne možete zalepiti akciznu markicu na tečnost, ali naši akcizni markeri čine upravo to. S našom tehnologijom i analitičkom opremom imamo mogućnost da proverimo tu nevidljivu „akciznu markicu“ koja se nalazi u gorivu. Na primer, mogu postojati dve količine identičnog dizela, iste specifikacije gde bi korisnik mogao da razlikuje gorivo samo na osnovu njegovog akciznog statusa. Naš marker omogućava da se to gorivo razlikuje, kao i da se utvrdi količinski u kojoj su razmeri ta goriva pomešana. Drugi primer bi bio otisak prsta. Korišćenjem markera vi gorivu dajete otisak prsta koji omogućava korisniku da utvrdi promene u gorivu kao što su „razvodnjavanje“ nelegalnim gorivom ili namešavanjem drugih supstanci u gorivo. Ogroman novac se može napraviti ilegalnim aktivnostima u industriji nafte i gasa kao što je na primer šverc goriva. Shodno tome mi nailazimo na mnoge veoma napredne načine sprovođenja ilegalnih aktivnosti s kojima naša tehnologija izlazi na kraj. Nekoliko kratkih primera: u nekim zemljama se subvencioniše gorivo za pojedine industrije i recimo negde se koristi petrolej za kuvanje. Mi nailazimo na to da gde god postoji razlika u cenama goriva usled akcize, pojavljuje se subvencionisano gorivo tamo gde ne bi trebalo da bude, u lancu regularne prodaje. Država gubi na razlici tih specifičnih poreza dok subjekti koji se bave ilegalnim aktivnostima pune džepove. Takođe, možete uzeti primer susednih zemalja gde se cene goriva razlikuju, tu najčešće dolazi do krijumčarenja goriva preko granice gde akteri ilegalnih aktivnosti zarađuju na razlici cena. Naši programi obezbeđuju veliki povraćaj novca od poreza država, ali pored toga, kao što se desilo u Srbiji, čine da tržište funkcioniše po fer uslovima za sve. Država prikuplja prihode koje je propisala, a naftne kompanije dobijaju veće prihode od prodaje jer distributivni lanac ima integritet, dok je onemogućen rad distributerima koji rade nelegalno. Kod naftnih kompanija postoji i korist u tome što kada kompanije imaju otvorenu distribuciju, one žele da budu sigurne da veletrgovci i maloprodaja prodaju njihovo gorivo s određenim paketom aditivizacije. Cilj je da se osigura da kupci dobiju to aditivirano gorivo za koje doplaćuju, kao i da nafta kompanija povrati profit u količinama koje je i očekivala.

VERNI KLIJENTI

Šta biste izdvojili kao najveće dostignuće Autentiksa?
Jedan od programa na koji smo najviše ponosni i koji uvek naglasimo u studijama slučaja je baš program u Srbiji. Jedini način na koji ocenjujemo naš uspeh je da li smo uspeli da napravimo opipljive rezultate za naše korisnike. Pozivamo se na program u Srbiji zato što znamo da je korisnik bio veoma zadovoljan rezultatima koje je napravio program markiranja goriva što je ujedno i uspeh Autentiksa. U prvih pet godina ovog programa Vlada Srbije je povratila oko 720 miliona evra, što je rezultovalo produžavanjem ugovora na još pet godina. Mi smo veoma ponosni na ovo dostignuće i na pozitivan uticaj koji ovaj program ima u Srbiji. Ostali programi širom sveta se takođe pokazuju uspešnim i postigli su povraćaj milijardi dolara profita korisnicima. Sve to je rezultovalo dugoročnim zadržavanjem klijenata u više od 95 odsto slučajeva.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *