Uhvati pokemona i (svoju) smrt!

„Pokemon gou“ ubija i Amerikance

Igra za mobilne uređaje „Pokemon gou“ beleži neprestan porast zarade iako po svoje sve brojnije igrače izaziva teške posledice, čak i one sa fatalnim ishodom. Serija takvih slučajeva se upravo desila u Sjedinjenim Državama

Pre nekoliko meseci pisali smo o bizarnom i smrtonosnom fenomenu igre „Pokemoni“ kompanije „Nintendo“. Ova zabava za mobilne uređaje angažuje svoje igrače stvarajući „realističnu iluziju“ uz pomoć koje se navodno u stvarnosti pojavljuju likovi igre „Pokemon gou“ koje onda, na određenim pozicijama na mapi mesta na kome se nalazite, lovite, osvajate i zatim koristite kao sredstvo za on-lajn borbu s drugim igračima. Zanimljiv i originalan koncept ove igre ističe se najpre time što uspeva u onome što nije ni jedna druga igra ranije – da poveže sajber i realni svet i da još pride istera igrače na ulicu, da ih fizički angažuje u igri. Otud izuzetna globalna popularnost koja se u nekim sredinama i kod pojedinih igrača pretvorila u smrtonosnu pasiju. U nameri da uhvate što više pokemona, a posebno motivisani da pošto-poto pribave one retke, nemalo igrača je na razne načine stradalo u stvarnom svetu – uglavnom u saobraćajnim nezgodama. U Sjedinjenim Državama, u kojima je „Pokemon gou“ (nedavno je izašla i treća generacija ove igre, naravno, poboljšana u svim aspektima) na tržištu poslednjih meseci izuzetno popularan, zabeležen je niz saobraćajnih nesreća od kojih nekoliko fatalnih. Najnovija zbila se pre nekoliko nedelja kada je jedan Amerikanac u Baltimoru zaokupljen hvatanjem pokemona sleteo s puta i udario u drvo. Drugi igrač u istom gradu je uspeo da se zabije u kola policijske patrole. Do sada su u saobraćaju poginula dva igrača ove igre, a više stotina je povređeno. Policija je širom SAD zabeležila neverovatnih dvanaest hiljada incidenata, povreda i udesa što u saobraćaju, što na drugim mestima. Kao ljubitelji statistike koju brižno vode o svim stvarima, Amerikanci su došli do brojki koje precizno ilustruju posledice pokemonmanije.

[restrict]

Teške posledice pokemonmanije

U traganju za što preciznijom slikom udesa angažovani su čak i ekonomski stručnjaci. Došlo se do neverovatnog podatka da su silni udesi samo za prvih pola godine prisutnosti ove igre u Americi koštali (direktno ili indirektno) nešto više od dvadeset pet miliona dolara. Na nacionalnom nivou nastavljanje ovog trenda bi zemlju navodno moglo da košta neverovatnih sedam milijardi dolara do kraja 2017! Otuda su, s druge strane okeana, u Velikoj Britaniji, pokušali da preduprede posledice nesmotrene igre pokemonmanijaka, pa su uoči izlaska nove generacije ove igre na njihovo tržište izdali uputstvo za bezbedno igranje u nekoliko tačaka. Upozorili su igrače da budu svesni gde se nalaze i šta rade kao da je reč o psihički hendikepiranim osobama. Skrenuta im je pažnja i da moraju da paze kako prelaze ulicu ili da nikada ne igraju ovu igru dok upravljaju vozilom. Zanimljiva je i mogućnost zloupotrebe bezbednosti mlađe populacije igrača na koju je upozorila britanska policija, a koja se tiče eventualnog ugrožavanja bezbednosti dece putem preuzimanja njihove lokacije jer pokemoni zahtevaju da ova mogućnost bude stalno uključena kako bi igra uopšte mogla da funkcioniše. Taj je podatak vrlo značajan napadačima na identitet dece, ali i na njih same u realnom svetu. Naime, napadači na igrače ove igre u Misuriju su uz pomoć njihove lokacije u zamku privukli jedanaestoro tinejdžera napravivši lažni pokemonstop (mesto na kom se dopunjavaju neophodni elementi igre) kako bi ih opljačkali. Policija je daleko zabrinutija jer bi na isti način u klopku svoje žrtve među mladim igračima mogli da privuku i pedofili.

Tipičan primer funkcionisanja kapitalizma

Do koje mere ide bezumnost ovom igrom opčinjenih igrača ilustruje i slučaj mladića u Oregonu – zaokupljen igrom nije primetio napadače koji su ga izboli noževima. A kada je stigla Hitna pomoć, mladić je odbio lekarsku pomoć jer je bio usred hvatanja važnog pokemona! Stradanja od nesmotrenog prelaženja ulice za vreme igranja (takav slučaj je zabeležen i kod nas) ili jurnjava za pokemonima po nebezbednim lokacijama (padanje u reku, recimo, koštalo je života dečaka u Americi) već su premašila više hiljada slučajeva. Jednako su brojni i primeri neovlašćenog upadanja na tuđa imanja zarad hvatanja pokemona. Igra se „skida“ sa odgovarajućih sajtova besplatno. Dakle, dostupna je svima. Isto tako je, međutim, jednostavno postaviti lažnu igru koja zapravo predstavlja program za krađu ličnih podataka, takozvani malver koji preuzima sve podatke sa uređaja na koji se instalira.

I dok se pokemoni na sve moguće načine dopunjuju atraktivnim likovima, odnosno  verzijama igre (među njih se umešao i Hari Poter), čime se dodatno povećava broj konzumenata, šire se i mogućnosti zloupotrebe, kao i stradanja zbog nesmotrenog igranja. Može se reći da je stvorena ultimativna akciona igra koja je jednako zabavna i neodoljiva koliko je na sve načine, pa i smrtonosne, opasna. Iako je zbog svega pomenutog postala finansijski izazov za društva kojima nesmotreni igrači pripadaju, odnosno najpre je to za njih same, pokemoni su fenomen koji neće skoro prestati da se kao plamen širi po svetu. „Nintendo“ ima razloge za zadovoljstvo. Njihov profit, od kada su na tržište izbacili savremenu verziju igre koja uspešno postoji još od početka devedesetih prošlog veka, uvećava se neverovatnim ritmom od pedeset posto nedeljno! Države i igrači trpe štetu. Međutim, proizvođač je presrećan. Globalno nametnuta celom svetu, ova igra predstavlja i tipičan primer funkcionisanja globalističkog kapitalizma u kome je profit merilo i razlog života. Podmetnuta je zabavna igra u zamenu za nezabavan život. Na kraju ove proste jednačine je stalno rastući profit tvoraca igre koji je primaran, pa i jedino važan. Sve ostalo mu je podređeno, pa makar to bili i nevini životi.              

[/restrict]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *