Srbija pred izborom

Jagodina, 12. oktobra 2015 - Premijer Srbije Aleksandar Vucic govori na otvaranju fabrike "Vibak" u Jagodini. Vucic je danas otvorio fabriku za proizvodnju traka najnovije tehnologije u industrijskom pakovanju italijanske kompanije "Vibak", koja ce zaposliti 400 radnika. FOTO TANJUG / SAVA RADOVANOVIC / tj
FOTO TANJUG
Piše Nikola Vrzić

Srpske EU integracije konačno su udarile u zid zahteva za (ne)formalnim priznanjem kosovske nezavisnosti. Kakav će izbor Srbija napraviti, u izboru između nastavka borbe za Kosovo i Metohiju i Poglavlja 35? To ponajviše zavisi od premijera Aleksandra Vučića

Nema razloga da sada budemo ljuti na Evropsku uniju. A možemo i da se obradujemo, makar zato što je napokon započeo taj bolni a tako neophodni proces vađenja glave iz peska u kome doznajemo ono što odavno znamo, da nema Srbije sa EU perspektivom – šta god ta perspektiva tačno podrazumevala jer nikoga ne obavezuje ni na šta – dok je Srbije sa Kosovom i Metohijom. Što će reći da nam sada ostaje samo da pokušamo da razaberemo hoće li se Srbija opredeliti za Srbiju sa Kosovom i sa Metohijom i sa čitavom našom istorijom i svom krvlju, prolivenom za našu sadašnjost, ili pak za Poglavlje 35. Izbor se čini jednostavnim, ali to ne znači da će taj jednostavni izbor između duše i ničega i biti načinjen na način na koji bi morao, no nekih osnova za nadu, među svim osnovama za strepnju, možda ipak ima. To je, naravno, utešnije nego da ih – osnova za nadu – nema uopšte. Ali nije tako prosto, i jasno je samo da nam se sprema nešto zaista krupno.

 

GROZNI PAPIR

Ovo krupno što nam se sprema – na dobro ili na loše, to može samo da bude otklon od Evropske unije ili pak predaja Kosova i Metohije – počelo je da se valja prošlog četvrtka, kada je premijer Srbije Aleksandar Vučić izvestio javnost o „groznom papiru“ koji je dospeo u Beograd, nacrtu EU pregovaračke platforme za (kosmetsko, tj. „ostala pitanja“) Poglavlje 35 čiji su zahtevi „gori nego da nam traže da formalno priznamo Kosovo“. Inače, što se samog papira tiče, kasnije će Vučić pojasniti i da je do njega, izgleda, došao sasvim neformalnim putem, a to čitavoj priči daje prilično neobičan ton koji u javnosti nije dobio pažnje koliko zaslužuje: „Što se platforme tiče, moraćete da pitate stručnjake iz EU, oni se sada pitaju kako smo došli do platforme, koja članica nam ju je dostavila, ali to je njihovo unutrašnje pitanje, od nas to svakako neće saznati, jer dostavili su nam je prijatelji, pa smo imali priliku da vidimo koliko je to loš papir.“

[restrictedarea]

U danima koji su usledili, temperaturu javnosti nastavljaju da podižu mediji koji navode da većina sadržine ovog groznog papira „nije statusno neutralna, već vodi ka priznavanju kosovske nezavisnosti“, da su u njega „ugrađene sve one zamke koje je Beograd teškom mukom uspevao da izbegne tokom briselskog dijaloga“, da se od Srbije traži da „pristane na članstvo Kosova u apsolutno svim regionalnim i međunarodnim organizacijama. Stolica u Ujedinjenim nacijama nije deklarativno navedena, ali jeste članstvo u Unesku, Savetu Evrope, UEFA…“ Pa predsednik skupštinskog Odbora za KiM Milovan Drecun potvrđuje postojanje „napora nekih država u EU da se čitav proces otvaranja poglavlja i normalizacije odnosa sa Kosovom završi promenom stava Srbije po pitanju statusa južne pokrajine i tamo mu otvori put u članstvo u UN“, direktor kancelarije za KiM Marko Đurić zatim ističe da „Srbiju niko ne može da ucenjuje da ukine svoje institucije na severu Kosova i Metohije i uvede granične prelaze… Niko ko ucenjuje Beograd ne može da računa sa time da će bilo šta pozitivno da postigne. Mi možemo samo još više da se učvrstimo i zainatimo, takvi smo oduvek bili i kao narod i kao država“ i dodaje i da će Vlada Srbije „jasno poručiti Evropskoj uniji da je za Beograd neprihvatljivo da na pregovaračkom stolu bude pitanje statusa Kosova, a ne normalizacija odnosa sa Prištinom“. Na sve to Vučić poručuje da neće učestvovati u ispunjavanju nemogućih uslova („Ako budem video da se postavljaju nemogući uslovi, koje Srbija ne može da ispuni jer bi time morala da zgazi svoju zastavu, u tome neću da učestvujem i onda je vreme za izbore. Onda je vreme za neke druge ljude, da pobede sa drugim platformama. Ja svoju da menjam ne mogu.“), šef diplomatije Ivica Dačić obećava da će biti sprovedeno sve što je dogovoreno u okviru Briselskog sporazuma „ali nećemo ići ni korak dalje“, Marko Đurić potom obaveštava Srbiju o postojanju novog amandmana čiji je predlagač Nemačka, kojim se „vrši pritisak da se Srbija natera da direktno ili indirektno prizna nezavisnost Kosova“ i koji direktno povezuje pregovore s Kosovom sa tempom srpskih EU integracija, dodajući i da „premijer Aleksandar Vučić veoma ozbiljno razmišlja o tome na koji način posmatrati budućnost procesa dijaloga, političkog života u zemlji, možda i same vlade“…

Special-European-Council-meeting-on-Mediterranean-April-2015-001

IZVEŠTAJ O SKRININGU

Dokument koji je izazvao ovoliko burne reakcije i započeo spomenuti proces izvlačenja glave iz peska – a glava u pesku držana je upornim tvrdnjama da je EU tobože neutralna u pogledu statusa one Republike Kosovo koja se samoproglasila na prostoru naše južne pokrajine, tvrdnjama da naše priznanje da Kosovo više nije naše neće postati uslov naših EU integracija – zapravo je Izveštaj o skriningu za Poglavlje 35. Sam proces skrininga je, uzgred budi rečeno, okončan još u januaru prošle godine, i od tada se čekalo da ovaj dokument bude sastavljen i obelodanjen. Od izvora bliskih „Pečatu“ i dovoljno bliskih Briselu, došao je i do nas. U Izveštaju o skriningu za Poglavlje 35 nema stvarno novih uslova, što onako burnu reakciju srpskih vlasti samo čini još značajnijom i zagonetnijom.

Najpre o izveštaju. Kao što se i navodi u njegovom uvodu, birokratski precizno i zamorno, sadržaj Poglavlja 35 proističe iz Pregovaračkog okvira Srbije i EU koji mu, poglavlju, nalaže – kao što je već poznato – praćenje procesa normalizacije odnosa Beograda i Prištine iliti Srbije i Kosova sa zvezdicom i fusnotom (prisutne su obe varijante i u ovom izveštaju, i u Pregovaračkom okviru) pri čemu taj proces normalizacije treba da dovede – opet, kao što već i piše u Pregovaračkom okviru – do „sveobuhvatne normalizacije“. S tim što se u Pregovaračkom okviru, na koji Beograd nije imao nikakve primedbe nego ga je veselo prihvatio, detaljnije i zlokobnije navodi da normalizacija „treba postepeno da dovede do sveobuhvatne normalizacije odnosa između Srbije i Kosova, u formi pravno obavezujućeg sporazuma do kraja pristupnih pregovora sa Srbijom, uz izglede da obe strane budu u stanju da u potpunosti ostvaruju svoja prava i ispunjavaju svoje obaveze“. Uprkos tvrdnjama iz Beograda da se kroz ovo poglavlje namerava postići ono što nije uspelo kroz briselski dijalog, izveštaj eksplicitno navodi: „Poglavlje 35 ne zamenjuje dijalog Beograda i Prištine… Poglavlje 35 biće veza između ovog dijaloga i pristupnih pregovora.“ Istina jeste, kao što se sada tvrdi, da su srpske EU integracije direktno povezane s ovim procesom normalizacije, ali ni to nije novost jer je ova veza uspostavljena još u Pregovaračkom okviru, u njegovom stavu 25: „Procedura navedena u stavu 24 primenjivaće se mutatis mutandis u slučaju da napredak u oblasti normalizacije odnosa sa Kosovom, koja će biti predmet poglavlja 35, značajno zaostaje za ukupnim napretkom pregovora, a da je razlog tome propust Srbije da postupa u dobroj veri, naročito kada je reč o primeni sporazuma koji su postignuti između Srbije i Kosova.“ A spomenuta procedura iz stava 24 kaže da „ukoliko napredak u okviru pomenuta dva poglavlja (23 i 24) bude u značajnom zaostatku u odnosu na celokupan napredak pregovora, i nakon što sprovede sve druge raspoložive mere, Komisija će, na sopstvenu inicijativu ili na zahtev jedne trećine država članica, predložiti da ne preporuči otvaranje i/ili zatvaranje drugih pregovaračkih poglavlja, kao i da prilagodi povezane pripremne aktivnosti, prema potrebi, dok se neravnoteža u ostvarenom napretku ne reši“. Jednostavnije rečeno, još od Pregovaračkog okvira – na koji, ponavljamo, primedbi nismo imali nego smo (su) ga proslavili kao uspeh – sasvim je jasno da će napredak u EU integracijama Srbije, ili pak njihovo pauziranje, direktno i neumoljivo zavisiti od odnosa sa Kosovom.

Konkretni uslovi nabrojani u Izveštaju o skriningu za Poglavlje 35 („Preporuke“) jedva da su vredni spomena i tiču se nekolicine obaveza preostalih iz Prvog briselskog sporazuma i ostalih dosad postignutih sporazuma, za čiju primenu smo inače, eh, uglavnom dobili pohvale. Sporne među ovim preporukama jesu one koje se odnose na podnošenje izveštaja prištinskim ministarstvima unutrašnjih poslova i pravde o isplatama penzijama bivšim službenicima ova dva naša ministarstva; potencijalno opasna, jer bi mogla da zagrebe u statusnu neutralnost, jeste preporuka da se s Prištinom dogovorimo o „vizuelnom izgledu zvanične korespodencije (markice, simboli i zaglavlja pisama)“, ali prema svemu onome što je dosad urađeno na ubijanju Srbije u njenoj južnoj pokrajini – i što tek treba da bude urađeno, o tome sasvim uskoro – ovo su zaista sitnice koje jesu uvredljive, ali ništa više od toga.

KOSOVO GRANICNI PRELAZ

BUDUĆI USLOVI

A opet – i evo nas već kod onoga što tek treba da bude urađeno – potpuno je izvesno da spisak uslova (to jest, da, „preporuka“) pobrojanih u ovom Izveštaju o skriningu ni izbliza nije sav koji nas očekuje na putu ka sveobuhvatnoj normalizaciji. Nove uslove, uostalom, najavljuje i sam izveštaj, govoreći da će „budući razvoj Dijaloga biti uzet u obzir, uključujući i uspostavljanje i obnavljanje prelaznih merila (interim benchmarks)“ čime će „biti stvoreni pažljivo definisani podsticaji kojima će se ohrabriti nadogradnja rezultata tokom vremena, tako da proces, postepeno ali sigurno, dovede do ’sveobuhvatne normalizacije’“. Navodi se i da će se dve strane „u narednom periodu dogovoriti o novim temama o kojima će se razgovarati i dogovarati u Dijalogu“, i dodaje da uslovi („preporuke“) pobrojani u ovom izveštaju predstavljaju tek „prvu grupu prelaznih merila“ koja će „po potrebi biti apdejtovana“. Ali da ne okolišamo previše. Od Srbije će se tražiti da promeni svoj Ustav tako što će iz njegove preambule izbaciti Kosovo i Metohiju kao sastavni deo Srbije (Pregovarački okvir, stav 38: „Srbija je posebno dužna da obezbedi da doneti propisi, uključujući njihov geografski opseg, nisu u suprotnosti sa sveobuhvatnom normalizacijom odnosa sa Kosovom.“), da se saglasi sa ulaskom Kosova u Ujedinjene nacije i ostale međunarodne organizacije po „modelu dve Nemačke“, a na kraju i da prizna nezavisnost Kosova (Vikiliks, američka diplomatska depeša 10BRUSSELS85: „’Međunemački’ model može da bude samo privremeno rešenje… Moramo jasno da stavimo do znanja Srbiji da neće moći da uđe u EU bez priznavanja Kosova… Međusobno priznanje je cilj, i treba da posavetujemo Vladu Kosova da u pregovore (s Beogradom) uđe shvatajući da je to cilj.“). No sve to možda i nije potrebno podrobno dokazivati jer je čak i Zoranu Živkoviću jasno da ceo ovaj proces – nastavimo li ga – vodi ka priznanju nezavisnosti Kosova (B92: „Zoran Živković iz Nove stranke kaže da je očigledno da se u Briselu dogodilo ono što je svakom ko se bavi politikom jasno – da je nezavisnost Kosova od početka bio uslov za evropske integracije Srbije.“), štaviše, u ovoj se prognozi složio i sa Markom Đurićem („Tačno je da se de jure, odnosno formalno-pravno ne traži priznanje Kosova, ali mi nismo naivni…“) tako da slobodno možemo da konstatujemo da su se i vlast i opozicija napokon usaglasili sa davnašnjim „Pečatovim“ najavama o uslovu svih uslova ka kome vode srpske EU integracije.

 

TRI MOGUĆNOSTI

Da rezimiramo dosadašnja saznanja: predstavnici vlasti podigli su do neba (dobro, do Brisela, ali to nam, kao kandidatima za EU, dođe tu negde) buku zbog dokumenta koji im za to nije dao neposrednog povoda, ali su buku svejedno podigli iz pravog razloga. I to je zapravo i najvažniji momenat u čitavoj dosadašnjoj priči. Ključno pitanje je: zašto? Da je pitanje sasvim na mestu govori i rečenica iz Tanjugovog izveštaja iz Brisela, da su „u Evropskom savetu iznenađeni žestokim reakcijama Srbije na nacrt platforme“, a mogući odgovori na ovo pitanje ukazuju i na moguće dalje poteze koje Srbija namerava da povuče kada i definitivno bude suočena sa zahtevima koji u Izveštaju o skriningu nisu navedeni, ali će iz njega neumitno proisteći.

Tri su moguća objašnjenja, od kojih samo jedno pruža kakvu-takvu nadu u bolje, a to znači borbenije sutra.

georgije7-vPrva mogućnost je da su, uprkos tvrdnji Marka Đurića, naše vlasti ipak dovoljno naivne da poveruju da će ovom bukom, kao vidom pritiska, naterati Brisel i one koji o njemu odlučuju u Vašingtonu da ublaže svoje kosovske zahteve Srbiji. Može li ova ucena, ucena da ćemo skrenuti sa puta prema Evropskoj uniji ako ona nastavi da nas ucenjuje Kosovom, da natera arhitekte nepotpune kosovske nezavisnosti da smanje svoj pritisak na Srbiju da tu nezavisnost upotpuni svojim pristankom na nju? Ova varijanta, rekosmo, deluje poprilično naivno, ali ne i sasvim naivno ako se prisetimo značaja koji Srbija ima u zapadnim planovima, pogotovo u kontekstu evroatlantskih pokušaja da se obračunaju s Rusijom. Rečima Nemca Elmara Broka, predsedavajućeg Komiteta za spoljne poslove Evropskog parlamenta, pred uticajnim vašingtonskim Atlantskim savetom: „Stvar oko Zapadnog Balkana sastoji se u tome da je od apsolutne (utmost) važnosti da se u to uključi Srbija, zato što od nje zavisi stabilnost čitavog Zapadnog Balkana. I mi to podržavamo. Nemačka to podržava. Evropska unija to podržava. I to ćemo i učiniti. I to pitanje, to nije muzika za Putina.“

Druga varijanta predstavljala bi ponavljanje onoga što smo već doživeli uoči potpisivanja Prvog briselskog sporazuma, koji je odbijan, i odbijan, i odbijan, da bi na kraju ipak bio prihvaćen, uz nekoliko kozmetičkih izmena zahvaljujući kojima je i predstavljen kao pobeda. Hoće li nam se to dogoditi ponovo? Spomenuto pređašnje iskustvo ovu varijantu čini zamislivom. Ipak, činjenica je takođe i da bi, ako već nameravaju da Kosovo i Metohiju pretvore u Republiku Kosovo, Vučiću i njegovim saradnicima bilo mnogo lakše da to izvedu bez podizanja ovolike buke i stvaranja lažnog alibija, u tišini dakle, tako da Srbi jedva i primete da su se odrekli Kosova i Metohije. Da li bi Vučić i saradnici ovako podgrevali kosovsku dramu ako planiraju da je pretvore u tragediju? U svakom slučaju, činjenica jeste i da je patriotska opozicija koja bi se tome usprotivila razbijena, te da ne predstavlja nikakvu realnu pretnju, a uz to bi i ubedljiva većina medija – i onih pod kontrolom vlasti, i onih pod kontrolom stranaca, dakle, bezmalo svi – ovu predaju podržala i opravdala, pa se razlozi za ovako kompleksnu i pokvarenu igru, iako moguću, ne čine naročito ubedljivim.

I treća mogućnost. Treća mogućnost je da ova baražna paljba po dokumentu koji to ne zaslužuje i procesu koji to zaslužuje odavno predstavlja pripremu javnosti za najkrupniju odluku koju jedan srpski političar u ovom trenutku može da donese, a to je odluka o zaustavljanju EU integracija koje ionako ne vode nikuda a pritom su i uslovljene priznanjem nezavisnosti Kosova i Metohije.

Vojislav Koštunica je platio tešku cenu zbog takvog pokušaja. Viktor Janukovič u Ukrajini, a i čitava Ukrajina, još i težu. Sećate se pokojnog Andreasa Cobela, nemačkog ambasadora u Beogradu? On nam je još 2007. godine pripretio da ćemo, budemo li zatezali oko Kosova, u opasnost dovesti i Vojvodinu. A tu su i Sandžak, i jug Srbije, i nezaštićeni Srbi na Kosovu i Metohiji, i Republika Srpska na koju se trenutno takođe vrši pritisak što nas učvršćuje u uverenju da je na evroatlantskom Zapadu – suočenom, rekosmo, s Rusijom – preovladalo uverenje da je došao trenutak za konačno rešenje srpskog pitanja na Zapadnom Balkanu.

Ovo su neki od razloga protiv ove treće i najpoželjnije mogućnosti.

Ima, međutim, i razloga za nju, i to razloga kakvi nisu postojali, pa, odavno, ako ih je ikada i bilo. Pre svega mislimo na Rusiju, koja je na Krimu, a naročito u Siriji, pokazala da je vreme apsolutne američke hegemonije (nepovratno?) prošlo. Ovaj uspon Rusije i, još i više, evidentno opadanje moći evroatlantskog Zapada, Srbiji bi morali da posvedoče da zaokret, kakav pre samo dve godine nije bio moguć ili bi bio jako, jako opasan, danas predstavlja gotovo opipljivu realnost. Povrh toga, i nimalo zanemarljivo, proevropska, iskreno izdajnička, žuta elita danas je u ozbiljnom rasulu i pokazuje simptome da će tako ostati još zadugo, što će reći da Zapadu, sve i ako bi imao snage, ne bi bilo nimalo lako da u Beogradu upriliči Majdan poput onog u Kijevu. Opet, s druge strane, to znači i da bi pritisak, u ovakvom slučaju pokušaja zamrzavanja EU integracija, bio usmeren direktno na Vučića, i pitanje je da li bi on imao kondicije da taj pritisak izdrži. S treće pak strane, na pitanjima (ne)uvođenja sankcija Rusiji, otpora britanskoj rezoluciji o Srebrenici, pa i carinskog sukoba sa Hrvatskom, pokazao je da takvu kondiciju on može da ima.

Na kraju, izbor je Vučićev. Ali će izbor biti i svih nas, makar kada (ako) na dnevni red dođe referendum za promenu Ustava Srbije po meri naših EU integracija…

[/restrictedarea]

7 komentara

  1. Gos, Vučiću završili ste prava i treba davam je poznato o ultimatinima koje su uručili Germani 1914-1941 i Amerikanci 1991.Ovaj grozni papir kako Vi krstite je deo i Vaše pogrešne politike u odnosu prema Zapadu.Nije moje da Vas pitam ali moram jer ste svoje vremeno bili veliki borac za saradnju sa Rusijom. Niste Srbima odgovorili zašto ste postali PREORAŽENI PROTESTAN a tražite pomoć Pravoslavne crkve koja je više stradala od tih katoličkih protestanata nego od Turaka za pet stotina godina. Znam daste u teškom položaju kom carstvu se privoleti, za nas Srbe jedino je pravoslavna Rusija sve drugo je put našeg nestanka kao nacije i države.

  2. Od cijelog teksta posebno sam pogodjen recenicom ” Kakav ce izbor Srbija napraviti, u izboru izmedju nastavka borbe za KiM i poglavlja 35 ? To najvise zavisi od premijera Aleksandra Vucica.” To me najvise pogadja jer se bojim da je to stvarno tako!!!
    Logicno pitanje jeste : Da li je Aleksandar Vucic ” SLUGA NARODU ” ili je SRPSKI NAROD SLUGA ALEKSANDRU VUCICU..????
    Po dosadasnjim premijerovim potezima, “crno nam se pise” , a ukoliko niti ovaj put, NAROD, INTELIGENCIJA, CRKVA,PATRIOTI, NACIONALISTI…… ne budu reagirali i pustili Vucica da nas vodi na put ” bez alternative” onda i zasluzujemo “DA NAS NEMA”!!

  3. Nisam razumeo,kakve veze imaju novi izbori sa vec sto godina stabilnom antisrpskom politikom anglo-fasisticke evrope,koja je samo zamenila otomansku antisrpsku politiku?
    Ili,Vucic je prvo pobedio ONOGA VUCICA,2008.g.,a sada hoce da pobedi OVOGA VUCICA?
    JEDINO VUCIC III MOZE DA SPASI SRBIJU!!!
    Boze spasi Srbiju od nas samih…

  4. Da juče se videlo ko je ko i gde je mesto Srbije. Kusturica i Dačić su rekli ono što Srbija Želi i razmišlja a oni naročito Gos, Kusturica bravo tako se govori i dela. Vučić govori s brda i dola sa puno fraza, reči da ništa nekaže. Nije mu lako plivati
    uzvodno dok ga nepuste niz vodu njegovi prijatelji ANGLO-SAKSONSKI -GERMANSKI. Nije on više onaj već njihov sluga bez nagrade. Bolje je biti mali Rus a veliki Srbin.

  5. 1. Dragoš Kalajić je još 2005. rekao da Srbija neće ući u EU pre 2020. godine što je saznao od prijatelja iz briselske administracije. Prema tome imamo dve mogućnosti: Ili oni Srbiju žele u EU iz svojih interesa, ali je žele pocepanu i ošišanu. Ili oni uopšte ne žele Srbiju u EU, ali žele da sagnjilom šargarepom namame glupu vlast da sve dâ nizašta. U oba slučaja Srbija, tj. koalicija na vlasti treba da se zahvali ponuđačima raznih „poglavlja“ i jasno im reći da ne Srbija ne želi da se bakće sa poglavljima, a ni sa EU. Ako briselska administracija želi Srbiju unutar žice svog EU konc. logora onda zna šta joj je činiti, a Srbija sa EU više ne da neće da razgovara o otvaranju dvehiljaditog poglavlja o „priključenju“ već neće da razgovara ni o priključenju.

    2. Samo lud ili uplašen čovek može da želi da uvede zemlju u konc. logor zvani EU. Norveška i Švajcarska su izvan EU. Šta im fali? Švajcarska je tek pre nekoliko godina ušla u UN. Maltretirali su Švajcarce godinama sa referendumom dok najzad nisu dobili većinu. Da li je nešto Švajcarskoj nedostajalo što decenijama nije bila u američkim UN? Nije.

  6. Vjerujte, naš problem nisu unijati / evroatlantisti / već oni koji nas tobože predstavljaju.
    Nekad Boris Tadić a sada Vučić, Nikolić i Dačić.
    Sve ovo što se dešava ovih dana su igre da se vlasi/Srbi/ ne dosjete šta im oni iza leđa rade.
    Njihov put je trasiran u hotelu Ritz, gdje se kao “slučajno” našao drug unijata Milo
    Milo npr. glasa za prijem KIM u UNESKO, i hvali se svojim prijateljstvom sa gospodom Vučićem i Nikolićem, a da mu probleme pravi politički nepostojeći čovjek Koštunica.
    Tako ispada da su prijatelji Vučića, Nikolića, i Dačića, najveći neprijatelji Srbije.
    Postoji narodna, ako ne znaš kakav je netko ti vidi sa kim se druži ?
    I što god “prijatelji” požele oni će se kobajagi protiviti i u lakom ritmu sprovesti /samo traže odgovarajući tajming/ u djelo sa obrazloženjem da su morali.
    To će izgledati kao Tadićevo pitanje o nezavisnosti KIM pred sudom u Hagu.
    Sa jedne strane tobož traže da se KIM ne primi u UNESKO, i u isto vrijeme se hvale “prijateljstvom” sa onima koji su nosioci otimanja KIM i učlanjenja u taj isti UNESKO.
    Dobro, neko će reći to je politika ali i u politici postoji trenutak kada se kaže dosta.
    Ako to nije sada kada će to biti ?
    Koliko je to daleko otišlo najbolje se vidi iz podrške koju im ovih dana pruža Montgomeri.
    Pametnom dosta, drugima ne vrijedi ni pričati.
    Ništa dobro narod ne može da očekuje !?

  7. Milena Njegovan

    Pročitala sam izjavu Žarka Koraća, a novinski članak pod nazivom

    “KORAĆEV STRAH OD RUSIJE: Po hiljaditi put će mali balkanski narodi ispasti žrtve velikih sila, u ovom slučaju Rusije ”

    ću kopirati doslovno:

    Izjava Ž. Koraća:

    Rusija u ovom trenutku u regionu igra veliku igru, geostratešku, ne samo da Crna Gora ne uđe u NATO nego ni BiH zbog protivljenja RS, Makedonija zbog protivljenja Grčke, kao i Srbija koja ima proklamovanu vojnu neutralnost, kazao je profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu.

    Korać u intervjuu za „Dnevni avaz“ objašnjava kako on gleda na događaje u Crnoj Gori:

    „Pokazuje se da na protestima u Crnoj Gori učestvuje samo deo opozicije i to, praktično, vodi Nova srpska demokratija Andrije Mandića, kojeg oslovljavaju četničkim vojvodom, što dovoljno govori o njegovom političkom programu. One su bile vrlo agresivne, ali je zanimljiva retorika na protestima. Uobičajene parole iz regiona protiv korupcije, nezaposlenosti, loše privatizacije… na kraju su se svele na jednu, a to je „ne u NATO“ „, .
    Po njemu je zanimljivo da Ambasada Rusije u tri dana daje dva saopštenja u kojima direktno podržava te zahteve da se ne ide u NATO.
    Dalje nastavlja ž.k :
    „To je sasvim sigurno najdirektnije mešanje u unutrašnje poslove Crne Gore. To je bila jasna poruka da Rusija stoji iza tih zahteva da se ne uđe u NATO. Vrlo je još zanimljivo da je na protestima govorio mitropolit Amfilohije Radović, koji je eksplicitno protiv evropskih integracija i ulaska u NATO. To pokazuje da je tu jedna sinhrona akcija Rusije, SPC-a u Crnoj Gori da se po svaku cenu spreči ulazak Crne Gore u NATO, jer bi se stvorila kriza vlasti. Ideja je, izgleda, bila da demonstranti nasilno uđu u parlament i da se napravi vanredno stanje, nakon čega se te odluke ne bi mogle doneti. Rusija u ovom trenutku u regionu igra veliku igru, geostratešku, ne samo da Crna Gora ne uđe u NATO nego ni BiH zbog protivljenja RS, Makedonija zbog protivljenja Grčke, kao i Srbija koja ima proklamovanu vojnu neutralnost.
    Očigledno je tvrdi Korać, da je Rusija mnogo agresivnija u regionu i nastavlja:
    „Nije posebno zainteresovana za ovaj region, ali igra velike geostrateške igre sa Zapadom i NATO-om. Izgleda da će po hiljaditi put mali balkanski narodi ispasti žrtve velikih sila, u ovom slučaju Rusije, na Balkanu“.

    Na osnovu pročitanog , postavlja se osnovno pitanje: Koga i čije interese zastupa Žarko Korać, jer je istovremeno naglasio:

    Da se R.Srpska protivi ulasku u NATO;
    Da se Makedonija, zbog protivljenja Grčke, protivi ulasku u NATO;
    Da se i Srbija koja ima proklamovanu vojnu neutralnost, takođe protivi ulasku u NATO ?

    Također, pročitala sam izjavu Vuka Draškovića, koju ću kopirati doslovno:

    Naziv članka:

    Drašković: Ulazak u NATO-druga Mojkovačka bitka koju Crna Gora vodi za Srbiju

    Izjava Vuka D:

    Ulazak Crne Gore u NATO doživljavam kao drugu Mojkovačku bitku koju vodite za Srbiju.

    Dalje u vestima SPO-a piše:

    Vuk Drašković je u intervjuu za Televiziju Crne Gore kazao: „ da je Crna Gora odabrala dobar pravac, te da je siguran da ćemo u decembru dobiti pozivnicu za ulazak u Alijansu“.
    “Ja to doživljavam, i to sam javno napisao ovdje kao drugu Mojkovačku bitku koju Crna Gora vodi za Srbiju. NATO je izbor i garant puta. Članstvo u NATO je, zapravo, odluka da jedna zemlja krene u jednom pravcu – demokratskom, razvojnom, a NATO je garant tog puta” .
    Vuk D. naglašava da je crnogorski državni vrh prihvatio realnost.
    “Teško onome ko to ne čini, a naročito mali narodi. Mi nikada ne smijemo dozvoliti da nam se ponovi taj 27. mart 1941. godine Realnost je surovo govorila šta država mora da radi“, kazao je Drašković.

    Na osnovu citiranih novinskih izveštaja, postavlja se pitanje Žarku Koraću:
    Da li je čitao vesti sa sajta SPO-a?

    Na osnovu gore izjavljenog, ja ću samo podsetiti na neke događaje iz naše daleke prošlosti:

    1217. godine, Stevan Nemanja je stupio u veze sa PAPSKOM KURIJIM i tražio KRALJEVSKU KRUNU i IZVESNU MORALNU PODRŠKU .

    Papa Honorije III odazvao se toj molbi rado, jer je ona značila NOVU TEKOVINU RIMSKOJ STOLICI na Balkanskom poluostrvu.

    Jedan poseban papski legat, koji je preko Splita otišao u Srbiju, DONEO je KRUNU za Stevana Nemanju i 1217.godine KRUNISAO ga njome.

    Stevan se tada podvrgao VRHOVNOJ VLASTI RIMSKE CRKVE.

    Taj preokret Stevanove politike NIJE dobro primljen u zemlji, jer tradicija PRAVOSLAVLJA već je bila uhvatila korena.

    Protiv Stevana se naročito diže njegov BRAT SAVO, dotadašnji mu verni saradnik i glavni predstavnik pravoslavlja i vizantijske crkvene kulture u Srbiji i po svom činu i po svom SVETOGORSKOM VASPITANJU.

    Savo nije hteo da izaziva borbe u zemlji, da je ne bi izložio kakvim neprilikama, nego je NAPUSTIO Studenicu i Srbiju i OTIŠAO u Svetu Goru.

    Kralj Stevan je stvarao svoju latinofilsku politiku, ali nakon znatno izmenjenih uslova u okruženju, vodeći računa i o tadašnjoj pravoslavnoj opoziciji u zemlji, odlučuje da se VRATI NA STARU LINIJU i miri se sa Savom.

    Savo, da bi se se osiguralo pravoslavlje u Srbiji, traži da se izvede POSEBNA ORGANIZACIJA, odnosno SAMOSTALNOST Srpske crkve.

    Sledeća izjava Vuka Draškovića koju je dao za vesti SPO-a, i koju doslovno kopiram u velikim delom:

    Vuk Drašković za „Danas“: U NATO, odmah!
    četvrtak, 06 avgust 2015 10:49

    Vuk Drašković ,
    Bezbednosni, razvojni i demokratski razlozi nalažu Srbiji brzo pridruživanje NATO alijansi.
    Sadašnje uverenje ogromne većine građana da je NATO, zbog bombardovanja Srbije 1999, zločinački savez i da nam je NATO oteo Kosovo, posledica je petnaestogodišnje državne, crkvene i medijske satanizacije, isplanirane još pre nego što su NATO bombe zasule Srbiju.
    U tim danima, koji su prethodili tragediji, bio sam potpredsednik savezne vlade tadašnje SRJ, zadužen za spoljne poslove, sa naročitim zadatkom da, kao lider najveće i prozapadne stranke opozicije, maksimalno pomognem u ostvarenju dva strateška cilja: da zadržimo Kosovo u svojim granicama i da izbegnemo NATO intervenciju. Međunarodni pregovarači, predstavnici SAD, Rusije i EU (Kristofer Hil, Boris Majorski i Volfgang Petrič) ponudili su nam, u pariskom dvorcu Rambuje, to oboje. Specijalni status Kosova, u granicama Srbije, nešto nižeg ranga od onog koji je Planom Z-4 bio ponuđen Srpskoj Krajini, jer je Srbija na Kosovu zadržavala i svoju simbolično smanjenu vojsku i policiju. Zahtevano je da dozvolimo NATO alijansi da, privremeno, ne duže od tri godine, uđe na Kosovo, razoruža albansku UČK i srpske paravojne snage, i da osigura primenu sporazuma o specijalnom statusu Kosova.
    Slobodan Milošević je to odbio. U razgovoru sa njim, uzaludno sam objašnjavao da to, neminovno, vodi u reprizu katastrofe Srpske Krajine i srpskog naroda u njoj. Činilo se da nije ni slušao. Iz njega su, odjednom, govorili JUL i radikali ponajviše, crkveni propovednici „carstva nebeskog“ i za masovne zločine i pljačku pripravni eskadroni DB. Ignorisao je upozorenje da on, odbijanjem ponuđenog sporazuma, državu gura pod NATO bombe.
    Nije hteo ni da obustavi teror nad kosovskim Albancima. Kao da je prizivao i želeo NATO bombe, verujući da će one njega, u svetu satanizovanog „balkanskog kasapina“, magično i lako, učiniti žrtvom, a i da će Srbiji, koja je godinama čitavom svetu predstavljana kao agresor u Hrvatskoj i u BiH, pribaviti oreol žrtve agresije. Da će NATO bombe i projektili zatrpati sve srpske bombe i projektile na ratištima mrtve Jugoslavije, da će razbuktati antiameričke i antizapadne strasti u Srbiji i među Srbima, i da će za gubitak Kosova sva krivica biti svaljena na NATO, SAD i EU, na isti način na koji su ovi „neprijatelji Srpstva“ optuženi i za gubitak i slom Srpske Krajine.
    NATO je bombardovao Srbiju, a Miloševiću i njegovoj kamarili pribavio, zaista, strašnu pobedu. I bez Kosova i bez Miloševića, Srbija danas živi njegovu crnu strategiju. Samo dve godine pre NATO bombardovanja, onog decembarskog dana 1996, kada je koalicija Zajedno prošetala demonstrante i pored američke ambasade u Beogradu, duže od sat vremena skandiralo se zemlji Kipa Slobode. Danas je ta država, kao predvodnik NATO alijanse, za većinu Srba, oličenje zla i predvodnik svetske „antisrpske zavere“.
    Već petnaest godina, tobože ka Evropi okrenuta Srbija, čeka svog evropskog Godoa, a on, kao u Beketovoj drami, nikako da dođe. Mogu i da počnu toliko dugo najavljivani pregovori Srbije i EU, ali evropski Godo neće ovamo doći, niti će srpski voz stići u briselsku stanicu, jer on „ide“ i ka Zapadu i ka Istoku, istovremeno, ide nikud, ni ka Evropi ni ka Rusiji, pa je takvo putovanje pogubno lutanje. Od „majke Rusije“ Srbiju odvajaju države NATO i EU, a ni DB trupe, ni propaganda komunističkih nostalgičara i pravoslavnih fundamentalista, ne mogu da državi podare krila, pa da leti i preleti do Kremlja, Dona i Volge. Na Istok ne možemo, a u Briselu i Berlinu od Srbije traže da očisti svoje Augijeve štale, da na otpad odbaci nasleđe nacionalsocijalističkog režima iz tragičnih devedesetih.
    Od „istorijskog“ 5. oktobra 2000, kada je oboren jedino vrh piramide toga režima, a piramida i poredak u njoj ostali netaknuti, nema ni političke volje niti snage da se očiste te štale po Srbiji. Nema „kape za Janka“, za svemoćnu i svuda prisutnu mrežu netaknutih službi bezbednosti, za patriotizam utemeljen na mržnji, neistinama, mitovima, nesreći i kriminalu, za preambule i kosovske platforme, za poricanje i presuda Međunarodnog suda pravde, od Srebrenice do Kosova, za političke eskadrone i epigone koji propovedaju da ova zemlja bude gubernija Velikog brata sa Istoka.
    Ima „kapa i za Janka“, samo jedna, a to je ulazak Srbije u NATO alijansu. Tek tada će biti kraj lutanju i počeće čišćenje države od svega što u civilizovanom svetu mora na otpad. Tek tada, Srbija će prestati da liči na onog smetenog i „neutralnog“ Buridanovog magarca, razapetog između dva plasta sena, između Zapada i Istoka, a ne može da se dograbi nijednog. Tek tada, i samo tada, srpski voz krenuće ka Briselu, a evropski Godo ka Srbiji.
    Uludo potrošismo tolike godine u negovanju zablude da u EU hoćemo, a u NATO nećemo i ne smemo, rugajući se i samoj logici, jer su skoro sve nama prijateljske države EU, istovremeno, i članice nama neprijateljske NATO alijanse. Poslednji je trenutak da shvatimo da je NATO savez ulaznica bez koje u EU ne možemo. NATO je izbor i garant zapadnog puta, a EU je poduže putovanje sa mnogim zadacima i proverama. Uslovi za članstvo u NATO su blaži. Srbija, njena profesionalna vojska pre svega, praktično ih već ispunjava. Jedina realna prepreka je ustavna preambula, zapovest da je Kosovo, i danas, autonomna pokrajina pod suverenitetom Srbije, iako svi u Srbiji, pa i ti zapovednici, znaju da je to samo propagandna magla, norma izvan stvarnosti, doneta jedino sa namerom da bude barikada za kretanje Srbije ka NATO savezu i Evropskoj uniji.
    NATO je garant političke izvesnosti, a bez nje nema ni sigurnosti za investitore, i strane i domaće.

    Na osnovu gore prikazanih dokumentovanih tekstova, potrudila sam se da građanima Srbije dostavim pobliži uvid u dešavanja, kako u Srbiji , tako i u okruženju.

    Za sada toliko.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *