PEČATOVA ELEKTRONSKA POŠTA: Marširala muftijina garda

Kao svojevrstan odgovor, komentar ili nastavak virtuelnog dijaloga sa temama i sadržajem tekstova koje objavljuje „Pečat”, na adresu [email protected] stižu pisma, ideje i podsticaji čitalaca. Objavljujemo ovo izuzetno pismo, zapravo osvrt na jednu aktuelnu temu našeg čitaoca iz Kraljeva – Slavoljuba Vasojevića

Čuj, performans! Nije to vojska, kakva vojska kad nema oružja?! Možda je to predviđeno u nekoj sledećoj fazi… Kako može biti vojska kad je predvodi muftija? Ili su to možda budući Alahovi ratnici, kao što neki pogrešno misle? Ne, meni pre liče na podmladak Handžar divizije u osnivanju. Oni koji su svojevremeno stradali za „istinu, pravdu i dostojanstvo“ svečano su dočekali fašiste 1941. u Novom Pazaru i odmah napisali pismo Paveliću i Hitleru da ih uvrste u svoje borbene i druge redove. Kome li ovi danas pišu?
Kako bi bilo da kroz Pazar promaršira 1500 srpskih mladića u šajkačama, uniformama i sa oznakama na kapi iz Prvog svetskog rata na putu za Đurđeve Stupove? Kaže muftija i njegovi da su uniforme uzeli na revers. Zanima me iz kojeg magacina su ih uzeli. Ima li tamo još ponešto ili su spremljene samo uniforme? Zastava Sandžaka i grb su tu. Gde se čuva karta buduće države Sandžak?
[restrictedarea] Zukorlić je krenuo da oda poštu borcima za veru, koji su stradali na pravdi boga. Ne znam samo za šta im odaje počast, za ono što su sa „Hajl Hitler“ dočekali fašiste u Novom Pazaru, za stvaranje Velike Albanije na čelu sa Aćif-efendijom ili za ubijanje Srba i spaljivanje njihovih sela u okolini grada? Ponekad pomislim da je šejtan uhvatio muftiju i vitla ga okolo. Krenuo je u stvaranje države Sandžak, a da stavove nije usaglasio ni sa Sulejmanom ni sa Džudžom. A bogami će morati da pita i ove u Velikim Kalifatima koji danas niču na sve strane. Jedan Kalifat da bude, a deset kalifa, ne ide to! Podržavam ja vaše zamisli, ali nisam siguran da se krećemo u dobrom pravcu. Možda se računa da se usaglašava u hodu. Na koga da se oslonimo? Jeste li sigurni da će pomoći onih sto miliona Turaka, Bakir od Bosne, ili oni borci iz Iraka i Sirije? Šta ćemo sa finansijerima, da se ne naljuti Arabija? A Zapad? Nije dovoljno zakloniti se samo onim performansom. Stvari se brzo menjaju.
Kažete da 1944. godine nisu pobijeni saradnici fašista, nego elita Srba muslimanske vere. Ne znam šta će reći na sve to antifašisti i elita Bošnjaka koja je stvorena u socijalizmu, a šta evropski orijentisani Bošnjaci. A možda bi za ponešto trebalo pitati Srbe i Crnogorce? Ili su oni unapred smešteni u otpisane? Kuda sve to vodi, efendija?
Kažete da još nije stvorena energija za osvetu. Opasna stvar! Šta ako počne da deluje neka protivenergija. Evo moj slučaj. Ti tvoji šehidi su 1943. godine ubili moje dedu i babu, na kućnom pragu, komšiju Svetozara, zaklali dedu Lazara i njegovog desetogodišnjeg unuka. Da ne brojim dalje. Boli. Ne valja da se podsećam. Spalili čitavo selo. Sve bi pobili, nego su pobegli. I tako svuda po okolini tvoje buduće prestonice. Bojim se te energije. Ne otkopavaj grobove, muftijo! Ne uzdaj se ni u Hašima Tačija, ni u vojsku Sulejmana Veličanstvenog iz 16. veka, ne pravi nesreću među bratskim narodima. Opasne su poruke koje šalješ, kao i manipulacija tom decom. Zašto lažeš i falsifikuješ istoriju? Kakvi Babuni, kakvi bogumili, Iliri?! Pišete pogrešnu istoriju. Pravite Zelenu transverzalu, umesto da pravimo Ibarsku magistralu. Falsifikujete i lažete. Zar laž priliči čestitom i pravom muftiji i efendiji?!
Ovaj muftija seje obmane. U Glasu islama podvlače da žele da se razlikuju od Srba. Neka se razlikuju, niko nema ništa protiv toga, ali je krajnje vreme da muftija prestane da laže svoje pristalice. U tom glasilu tvrde da su Bošnjaci poreklom Iliri. Posle toga da su Babuni, bogumili, praunuci Kulina Bana. Iza toga on govori o nekakvom evropskom putu, a sanja džamahiriju u kojoj će vedriti i oblačiti sa svoje četiri žene i četiri džipa. Priča o ugroženosti muslimana – laž. On priziva sukob i uzdaje se u moćne zaštitnike. Sve drugo je samo paravan. On zaboravlja da je i sam u svojoj suštini Srbin muslimanske vere. Zagledan u večnost i visine, on previđa da kola mogu da se okrenu niza stranu. Nemojte da se posle bavimo prebrojavanjem žrtava, traženjem krivca i da se uzdajemo u nepravde Haškog tribunala.
Zukorlić „igra“ na podele. Dobro je uočeno da muftija, koristeći prava na manjinsku samoupravu, traži federalizaciju Srbije. Međutim, nisu u pravu oni koji tvrde da muftiju niko ne podržava. Pred tom podrškom ne treba zatvarati oči. Podržavaju ga oni momci što su spalili zastavu Srbije, kamenovali autobus, mnogobrojna publika koja na utakmici Turska – Srbija listom navija za Tursku. Ima ih još koji se spremaju za buduće incidente što će „ugroženost Bošnjaka“ izvesti na međunarodnu scenu, pa im neće biti dovoljan ni „najveći stepen autonomije“ za koji svet zna. Muftija ide utabanim kosovskim putem i tačno zna šta je sledeći potez. Veliko je pitanje da li smo mi izvukli dovoljno pouka iz kosovskog slučaja.
Nemam ništa protiv islama i shvatam ga kao intimnu stvar svakog pojedinca, ali se pitam gde ćemo stići ako krenemo putem koji trasiraju Zukorlić, Ugljanin i onaj Džudža. Njihove težnje su jasne: po kosovskom scenariju, postepeno od Raške oblasti stvoriti državu Sandžak, pripojiti je unitarnoj Bosni u kojoj se Srbi neće ni za šta pitati, zatim preko posebnih veza sa Turskom obnoviti u nekom vidu Osmansko carstvo. Do tada će valjda i Turska skrenuti sa Ataturkovog puta. Oni teže da u život Bošnjaka vrate stare islamske zakone. Kuda to vodi? U potčinjavanje nemuslimana, u neki budući sukob na čijem će čelu marširati Zukorlić sa svojom gardom. Ne znam samo ko će biti sa druge strane. I naravno, sve vreme ima da se trubi o ugroženosti, neslobodi i ljudskim pravima Bošnjaka. Prošlo je na Kosmetu, što ne bi i ovde?!
Smatram, takođe, da nema ničeg uvredljivog za Bošnjake da svojoj deci objasne da su im preci Nemanjići, a ne saudijski prinčevi i iranski ajatolasi, da se od Srba razlikuju samo po veri, da ih vehabije i muftije vraćaju u srednji vek. Srbi treba da budu svesni da ima mnogo podsticaja sa strane na separatizam i stvaranje još nekih državica na Balkanu. Postoje tu razni interesi i tradicionalna prijateljstva u gašenju, sužavanju, smanjivanju i slabljenju Srbije.
Muftijini Bošnjaci treba da promene strateški pravac. Umesto da budu muftijino stado, poklonici Ugljaninovog separatizma i sledbenici onog Džudže mogli bi da se okrenu prema Srbima, sa kojima imaju zajednički koren, tradiciju, običaje i jezik. To jedino vodi sledeće generacije prema dobru.
[/restrictedarea]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *