Parada uslova

Piše Nikola Vrzić

Nije važno što Parada ponosa, najavljena za subotu 28. septembra, nikome neće doneti ništa dobro, uključujući tu i one čijoj je promociji tobože namenjena. Ona, jednostavno, mora da se održi, zato što je (i) to uslov Evropske unije u našim evrointegracijama

Bilo je to pre samo dve godine, 26. septembra 2011, kada je tadašnji namesnik Evropske unije u Srbiji Vensan Dežer uveravao  našu javnost da „održavanje ‚Parade ponosa‘ nije uslov za približavanje Srbije Evropskoj uniji. Ne postoji uslov da Srbija održi jednu, dve, pet ili deset parada kako bi pristupila EU. To nije način na koji mi razmišljamo.“ U međuvremenu je, međutim, Srbija oslobođena balasta Kosova i Metohije, pa je u svojim evrointegracijama uznapredovala do statusa kandidata (kome je u izgledu čak i određivanje datuma početka pregovora o učlanjenju u EU), a time uznapredovala i do novog među uslovima za nastavak evropskog puta Srbije u sopstvenu propast. A to je „Parada ponosa“. Te je Dežer, odlazeći iz Srbije, morao da prizna da ju je onomad obmanjivao. Izjavio je, naime (17. juna ove godine), da se „nada da će ‚Parada ponosa‘ 2013. biti održana na otvorenom“ i obelodanio da će se „u toku procesa pregovora o pristupanju Srbije pratiti koliko se u realnom životu primenjuju propisi koji omogućavaju sprečavanje diskriminacije na osnovu seksualnog opredeljenja“. Štaviše, napomenuo je obavešteno, „nadam se da ćemo do septembra uspeti da čujemo glas nadležnih organa i videti posvećenost svih da se odobri nastavak ‚Parade ponosa‘, odnosno da se ona usmeri od zatvorenih dešavanja ka održavanju na otvorenom“.

 

[restrictedarea]

EU DIREKTIVE Dežerov vrludavi put do konačnog saopštavanja novog među (neizbrojivim?) EUslovima Srbiji nije, doduše, njegova krivica. Već je posledica brižljivog briselskog doziranja, odmerenog tako da se gorke pilule ne gutaju odjednom jer bi pacijent mogao i da se zagrcne i tako ih odbaci, već se one gutaju lagano, malo pomalo, da se pacijent (to jest mi) na njih toliko navikne da na kraju terapije i ne primeti da je uveliko progutao smrtonosnu dozu. Tako je, uostalom, bilo i sa Kosovom i Metohijom; od uveravanja da ono nije uslov naših EU integracija došli smo do tog ključnog među uslovima, a pošto nas je to snašlo krenulo je od Borka Stefanovića i matičnih i katastarskih knjiga, i završiće se već potpuno očekivanim zahtevom da i formalno priznamo nezavisnost Tačijevog Kosova. Po istovetnom scenariju, nije pred nas odmah izručen zahtev za „Paradom ponosa“, već se krenulo izokola i stidljivo, zaključcima 3132. EU Saveta za opšte poslove od 5. decembra 2011, koji je „podvukao važnost zaštite prava osoba koje pripadaju seksualnim manjinama i promocije kulture tolerancije“. Godinu dana kasnije, 11. decembra 2012, Savet Evropske unije ponovo „podvlači važnost zaštite…“ ali ovog puta napominje da to „uključuje i pravo na slobodu okupljanja, izražavanja i udruživanja“. Da bi se u konačnom izveštaju EU šefice diplomatije Ketrin Ešton o Srbiji, upućenom Evropskom savetu i Evropskom parlamentu 22. aprila ove godine, stiglo i do sasvim eksplicitnog zahteva: „Pripreme za beogradsku ‚Paradu ponosa‘ 2013. otpočele su. Ta nastojanja trebalo bi dalje da se razviju i da budu podržana vidljivim preuzimanjem političke obaveze kako bi se promovisala bolja inkluzija i zaštita LGBT populacije, i poboljšala tolerancija i razumevanje u čitavom srpskom društvu (…) Komisija će u potpunosti upotrebiti sva sredstva koja ima u svim fazama procesa pristupanja, a posebno (…) u vezi sa poglavljima o pravosuđu i osnovnim pravima i pravdi, slobodi i bezbednosti.“

Imajući sve ovo u vidu, nikakvo pravo iznenađenje nije predstavljala naoko iznenadna ofanziva insistiranja na „Paradi ponosa“, koja nas je snašla poslednjih dana avgusta i prvih dana septembra. U očiglednoj sinhronizaciji, istog dana, 29. avgusta, podršku „Paradi ponosa“ izražavaju onaj zamenik pomoćnika državnog sekretara SAD-a zadužen za Evropu i Evroaziju koga smo već imali zadovoljstvo da upoznamo, Filip Riker (upirući pri tom prstom u svoju metu: „Mirno održavanje ovogodišnjeg Prajda bio bi ogroman uspeh i znak da nova Vlada Srbije shvata važnost zaštite prava svih svojih građana“), i „Amnesti internešenel“ (AI), koji nešto oštrijim rečima cilja isto: „AI je duboko zabrinut zbog ćutanja srpske vlade o ovogodišnjem beogradskom Maršu ponosa… AI poziva premijera da se postara da vlada pruži punu podršku planiranom maršu… Od Srbije se zahteva, pod Kopenhagenskim kriterijumima (Evropske unije), da pokaže da može da garantuje ljudska prava i da zaštiti manjine. Štaviše, pod Poglavljem 23 acquis-a, kojim će se pregovori sa EU otvoriti, Srbija je u obavezi da garantuje osnovna prava izložena u Povelji o osnovnim pravima EU koja – pod članom 21 – zabranjuje bilo kakvu diskriminaciju po nekoliko osnova, uključujući i seksualnu orijentaciju.“ A samo nekoliko dana potom, 4. septembra, ambasadori nekolicine evropskih zemalja, Kanade i Australije, njih 14 ukupno, javno podržavaju „Paradu ponosa“, finim rečima zahtevajući da ona bude održana baš onako kako to oni žele…

 

LJUDSKA PRAVA U svakom slučaju, kako su nam to lepo ukazali i „Amnesti internešenel“, i Dežerova izvijanja istine i sve one birokratske finese u citiranim briselskim dnevnim zapovestima, održavanje „Parade ponosa“ nesumnjivo jeste postalo novi uslov Srbiji za nastavak njenih EU integracija. Uslov koji, pri tom, sa iskrenom željom da se zaštite ljudska prava LGBT populacije ima veze koliko i (tobožnja) želja za uspostavljanjem demokratskog i multikonfesionalnog društva u Siriji posle priželjkivanog svrgavanja Bašara al Asada ima sa (stvarnom) podrškom tamošnjim islamskim džihadistima i Al kaidi.

Zašto smo tako sigurni da EU i ostali naši zapadni prijatelji nisu iskreni u svojim težnjama da se unapredi poštovanje ljudskih prava u Srbiji? Zato što su se ljudska prava, zbog preterane (zlo)upotrebe od Bosne i Kosova, preko aktuelnih pokušaja destabilizacije Putinove Rusije, pa sve do spomenute Sirije, izlizala do potpune neubedljivosti; zato što već i sami promotori ljudskih prava u Srbiji – pomoćnik zamenika Riker, ambasadori – uz činjenicu da je reč o političkom zahtevu EU, svedoče o ispolitizovanosti tih milozvučnih tlapnji o ljudskim pravima; zato što bi svi oni zajedno, da im je zaista do ljudskih prava, valjda insistirali (i) na zaštiti onih daleko univerzalnijih ljudskih prava koje nam tranzicija svima, uključujući i LGBT populaciju, nemilosrdno gazi, poput prava na rad, prava na opštu zdravstvenu zaštitu, prava na obrazovanje i, rečju, život dostojan čoveka, i ne bi se iz istih ovih krugova zapadnih boraca za ljudska prava umesto svega toga od Srbije tražilo da omogući još lakše otpuštanje s posla i da još više smanji izdatke za škole, bolnice i penzije.

O (ne)jasnim namerama ovih boraca za ljudska prava LGBT populacije u Srbiji, konačno, u razgovoru sa novinarom „Pečata“ progovorili su i oni kojih bi ta borba ponajviše i trebalo da se tiče. Popričali smo, naime, sa nekolicinom pripadnika beogradske gej zajednice, prihvatajući rizik da je anketirani uzorak isuviše mali da bismo smeli da ustvrdimo da predstavlja opšti stav. Ipak, evo šta smo čuli. Da, slažu se oni da ne žele da budu maltretirani zbog onoga što jesu – ko bi pa to i želeo, je l’ – ali se slažu i da ovakva „Parada ponosa“ takvom cilju malo pomaže. Zašto? Jedan razlog je, kako priznaju, sebičan: ometa im miran život koji vode jer skreće neželjenu pažnju na njih. Drugi razlog jeste njihov utisak da je reč o, bezmalo pa privatnom projektu nekolicine gej aktivista od kojeg koristi uglavnom imaju samo oni. Treći, da im se normalan i siguran život, ako je o tome uopšte reč, može obezbediti i bez ikakvog paradiranja i „mešanja sa strane“, poštovanjem zakona koji uostalom već postoje. I najzad, jedno pomalo i neočekivano razumevanje za drugu stranu, uz podrazumevajuće nerazumevanje za pretnje batinama: „Razumem da se ovime gura prst u oko većini ljudi. Kao da, primera radi, porodici s dvoje dece, koja jedva preživljava, dođete i kažete da su naša prava važnija od njihovih. E, nisu, i normalno da nisu.“

 

ROPSKI DUH I sve nas ovo zajedno dovodi do pitanja – zašto? Koji je cilj svih ovih pritisaka da „Parada ponosa“ bude održana na beogradskim ulicama? Trenutni fokus tih pritisaka na „novu Vladu Srbije“ svedoči da jedan od ciljeva nesumnjivo jeste iznuda potvrde da su njeni čelnici Ivica Dačić i Aleksandar Vučić, javnom podrškom „Paradi ponosa“, nepovratno stali na evropski put pristajanja na baš sve što EU (i SAD) od njih zatraže. No, taj je pritisak na njih dvojicu, i njihovo zamislivo popuštanje pod tim pritiskom, uglavnom njihov problem; sami su izabrali da se bave politikom, a pogotovo su sami izabrali da se bave politikom udovoljavanja zahtevima njihovih zapadnih prijatelja.

Ipak, onaj pažljivo odmeravani i očigledno planirani rast briselskih pritisaka povodom gej parade pokazuje da cilj tih pritisaka prevazilazi i Dačića i Vučića. U krajnjoj liniji, i otpočeli su (pritisci), videli smo, i mnogo pre nego što se znalo da će baš njih dvojica formirati novu Vladu Srbije. Da li to znači da smo prava meta ovog projekta svi mi, građani Srbije? Koje bi trebalo privoleti da prihvate i ono što im je do juče bilo neprihvatljivo, a sve u konačnom cilju izmene svesti ovog naroda, o kojoj se – izmeni svesti – u poslednje vreme uveliko govori po matrici skovanoj među notornim drugosrbijancima. Da zaista ima neke veze između poziva na prihvatanje „Parade ponosa“ kao nečega što je neupitno koliko i parada oldtajmera ili izložba lovačkih pasa, poziva da nam se promeni svest kako bismo lakše jurnuli evropskim putem Srbije u propast, i poziva da se u miru, tišini i pokornosti složimo sa divljačkom otmicom Kosova i Metohije, svedoči već i to što su pozivari uglavnom isti.

Ali to što su oni uglavnom isti nije i jedini argument u prilog našoj tezi da se ishodište čitave operacije nalazi u našim glavama. U gušenju svake pomisli na otpor ama baš svačemu što se od nas zatraži sa Zapada; ta je operacija, dodajmo, već sasvim uspešno sprovedena nad našim političarima iz vlasti i najvećeg dela opozicije, što je bolno očigledno svaki put kada se prisetimo Kosova i Metohije. I sada je potrebno isto to učiniti i čitavom narodu, nasilnom promenom svesti umesto podmićivanjem slatkom vlašću i inostranim grantovima jer toliko vlasti i novca, jednostavno, nema.

I otuda, i samo otuda, uporno i sistematsko ruženje srpske istorije i svih njenih junaka koji su bili uzor za formiranje duha našeg naroda, ovakvog kakav je, bundžijski i nepokoran. Otuda, samo u poslednjih nekoliko dana, Vuk Drašković koji nam objašnjava da su „skupo koštali Srbiju i srpski narod Principovi hici u Sarajevu“, Nenad Prokić koji tvrdi da je zbog Gavrila Principa „Srbija izgubila polovinu muškog stanovništva, a od toga oporavka nema“, „koliko je koštao Obilić? (…) Neprocenjivo je koštao Srbiju u vekovima koji su dolazili“, „koliko je koštao mart 1941? Hitler je do tada tretirao Jugoslaviju kao primadonu, a šta je sledilo znamo…“ otuda i svojevremena tvrdnja Branke Prpe, koja je kao istoričarka postala poznata kada je Slavko Ćuruvija ubijen, da je i Prvi srpski ustanak „pun kontroverzi, od načina kako je Karađorđe oslobađao Srbiju, do načina na koji se ponašao prema političkim protivnicima…“ Ukratko, duhovni sledbenici onih koji su po Srbiji hapsili sve koji su sa isuviše vere opevali vojvodu Stevana Sinđelića koji je znao Srbina zakleti kako valja za slobodu mreti, sada bi i od Sinđelića, i od svih drugih koji su ginuli za slobodu ove zemlje, i od svih nas koji tu žrtvu i izvojevanu slobodu i dalje poštujemo, da naprave obične budale. Zato što njihov ideal novog Srbina od njega zahteva ropsku pokornost i pomirenost, kojima su i Gavrilo Princip, i Miloš Obilić, i Stevan Sinđelić i 27. mart 1941. i Karađorđe sušti antipodi. Jer samo će takav, novi Srbin koji je drugosrbijancima po meri, biti u stanju da prihvati sve što njegovi zapadni prijatelji pred njega u budućnosti budu izručili; uzgred, potpuno u skladu sa već izgovorenim nalogom nekadašnjeg nemačkog ambasadora u Beogradu Volframa Masa, da „Srbi moraju svojoj deci da objasne da je bombardovanje bilo ispravno“…

Tako da je predstojeća „Parada ponosa“ u čitavoj ovoj priči samo deo tog scenarija za pokoravanje naših srca i umova. Dve nedelje pred njeno najavljeno održavanje, još nije sigurno hoće li biti održana ili ne. I ne znamo šta je od ta dva gore. Da se održi, pa da naši vlastodršci još jednom potvrde da nema tog naloga iz Brisela i Vašingtona koji oni ne mogu da ispune; ili pak da se ne održi, pa da naši vlastodršci pokažu da se Briselu i Vašingtonu ipak može reći „ne“, a da to nisu učinili onda kada nam je bilo najvažnije…

[/restrictedarea]

19 komentara

  1. Parada ponosa, zašto ponosa a ne PARADA HOMOSEKSUALACA? Čime se to homoseksualci ponose, izopaćenim ponašanjem? Zamislite da se lopovi nazivaju heroji, a ubice patrioti? Dali bi mediji to prihvatali? Paradiranje protivprirodnog ponašanja treba strogo zabraniti? Homoseksualci neka rade kući šta hoće, niko im ne brani, ne treba da paradiraju i promovišu svoje nastranosti pred očima naše dece? EU samo Srbima i hrišćanima nameće, kao metoda pritiska, gay paradizam, za Albance-muslimane to ne važi, a hoće da ih prime u EU (oduvek dvostruki standardi)?

  2. kvislinska vlada ,nastavak stradanja srbije-srbija bez mozga,bez covecnosti bez vere…

  3. Sramota. To je trenutno naj veciproblem koji ima Srbija????

  4. Oni,koji su najmerodavniji da nešto kažu-ćute-zašto?Cilj je jasan,razbiti porodicu,homoseksualnost,sigurne kuće i niz negativnih pojava,koje pružaju ružnu sliku.Imali smo izuzetan obrazovni sistem,zdravstvo,u kome nije bilo Dejanovižke da prića gluposti.Deca tuku profesore,a nekada su profesori bili najpoštovaniji.Vlada izdaje i rasprodaje celu zemlju.Niko nema časti i morala,posrnuće u svim sferama života.Srbija,najnevoljenija zemlja.Poniženje iza poniženja,još nas uveravaju da to čine za naše dobro.A,te spodobe su toliko ružne,da ih ne možeš gledati.Šta sve piše o poštenoj policiji,Dačićevoj,o lopovlucima za koje niko ne odgovara.To je slika koju pružamo našoj deci.

  5. Čitam Pečat i gledam na trasparentu piše”Smrt državi”,kako bi se tumačilo,da je to napisao neko,istinski,patriotski nastrojen?Naravno,digla bi se neviđena buka.Pitam se,i,pitam ljude slične meni,dali je više nas koji volimo svoju zemlju i državu,ma kakva daje,ili onih,koji je mrze iz dna duše.Zasipaju nas svakodnevnim gadostima s malih ekrana na ulici,prosto kao da vlada anarhija.Šta se to dešava u našim glavama?Veoma sam ljuta na našu neobjašnjivu ćutnju,dokle.Kažete,možda bi bilo bolje da uopšte nije bilo Nemanjića Svetog Save,car Lazara i Miloša Obilića.Ovaj narod ih ne zaslužuje,a da nisu postojali,nebi ni nas bilo.Nismo dostojni svoje prošlosti,a budućnost sami uništavamo.Ćutke dozvoljavamo da nam svašta rade,da prodaju sve naše i da kradu.Dali mi uživamo u mazohizmu?Ako postoji Bog,molim ga da nas sve uništi,ili da nas spase od gladnih aždaja,a ja verujem da postoji,ali koliko smo zaslužili njegovu milost?

  6. Ima nas više koji volimo svoju državu i svoj narod, ali smo dozvolili da nam nametnu plaćenike da nas vode i tu je nastao problem . Ima jedna divna stara priča, koja kaže , izlegao se orlić u dvorištu u kom su odgajane kokoši i jednoga dana pogleda u nebo i videvši moćnu pticu raširenih krila kako lebdi na nebu zapita se ko je to. A kokoši mu rekoše da je to orao. On ga pogleda još jednom , nastavi da kljuca i nikad mu nije palo na pamet da mahne krilima i poleti već je ostao sa kokošima. Tako i mi Srbi. Nebo nije daleko ukoliko imaš krila i srce.

  7. Draga damo Sla]ana,veoma me raduje,da nismo usamljeni u sagledavanju stanja u kojem se nalazi naša zemlja i mi u njoj.Ulepšala si mi ovaj dan,dala neku nadu.Oprosti,mahinalno sam prešla na pertu,verovatno sam starija od Tebe.Napravila si dobro poređenje,mnogi od nas su to zaboravili.Direktor policije na svadbi delio laptopove,ministar znamo šta je učinio i čini i dalje.Premijer,gori od svih dosadašnih.Predsednik priznaje REKOM,kao međunarodni politički subjekt,nadnacionalnu političku instancu.Zašto je Kandićka jača od naroda,ona omražena,nedostojna da živi u našoj zemlji,a nasred ulice,u sred Beograda šamara našu starinu i nikom ne odgovara.Dozvolili smo da zlo vlada nama i u nama.Srbijo,molim te razbudi se!Veliki pozdravTebi i redakciji.

  8. Clanak o “tangicama za batice” niste prezentovali na sajtu, vec samo u stampanom izdanju, pa cu ovaj komentar posvetiti toj tematici.
    Treba cistiti ispred svog praga. Srbi vide problem kod drugih, ne kod sebe. Jos je Radoje Domanovic taj mehanizam mudro opisao recima:”To kod nas ne moze da bude”. Najlakse je zatvoriti oci pred ogledalom i poslati Snezani otrovnu jabuku.
    Srpski muskarci neguju feminizirani trend i bez londonske nedelje mode. Ucinite jednostavan eksperiment: idite na plazu ili neko drugo poseceno mesto tokom toplih dana i posmatrajte muskarce koji se tu nadju. Da bi uzorak bio nepristrasan, nemojte ici u vreme kada se okuplja neka posebna subkultura ili socijalna grupacija koja svojim clanovima eksplicitno ili implicitno namece poseban trend negovanja sopstvenog izgleda(npr. nemojte za ovu svrhu ici na mesto takmicenja u bodi-bildingu ili gej-paradu). Prebrojte koliko muskaraca imaju malje po telu (prirodan izgled), a koliko je depilirano i dodjite do procenta. Uzorak se moze pokazati stratifikovanim: naime, muskarci srednje i starije zivotne dobi urednih higijenskih navika imaju tendenciju odrzavanja prirodnog izgleda tela, sa maljama na rukama, nogama i u vecini slucajeva i trupa. Muskarci mladje zivotne dobi(treca decenija zivota) u velikoj meri pokazuju izricitu diskrepanciju izmedju (nedostatka) telesne maljavosti i ostalih pokazatelja normalnog seksualnog uoblicenja, odnosno normalnog nivoa testosterona: razvijenost muskulature(cak: nabildovanost), razvijenost potkoznog masnog tkiva, masivnost skeleta, raspored telesne masti muskog tipa, dubina glasa. Kako to da normalno seksualno uoblicen muskarac pokazuje odsustvo telesne maljavosti, kad od nje pate cak i zene, te redovno moraju da traze pomoc kozmeticara? Cudan je taj “srpski testosteron” kod mladje populacije: pokazuje visoku selektivnost u svom delovanju, pa izaziva pojavu svih sekundarnih seksualnih odlika izuzev – maljavosti tela. Pa, to je medicinski fenomen! A da nije mozda kozmeticki? I da se ne zove mozda (d)epilacija???
    Ovaj fenomen je prisutan u Srbiji vec godinama, pre pojave famozne nedelje mode. Nemojte svaljivati svu krivicu na tu inostrane trendove i uticaje. Znaju Srbi to i sami. Znate onu ispravnu srpsku poslovicu: “Veci katolici od Pape”.
    Ima i jos jedna:”Kojoj ovci svoje runo smeta, tu nema ni ovce, ni runa”.

    • Istina je.Prvo mi je doslo da odustanem od komentara,a onda pomislim, pa zasto da ne kazem?Moj sin nije depiliran i ne visi po kozmetickim salonima da skida dlake sa ruku i nogu.A da sam videla copor njegovih vrsnjaka bez jedne dlacice na rukama, jesam.Svaki roditelj treba da zna gde mu dete trosi pare.Amerika i Engleska nisu dosle da narede srpskim mladicima da se depiliraju.Oni su to sami.

    • Istina vredja.Ko je kaze,nece biti omiljeni komentator.

  9. Radoznali gospodin ili dama,evo jednostavnog odgovora.Muž ima svoj EMAIL kokina1o1o-Milan.Komentari su slobodni,ako poštuješ propozicije.Poz.Luna.ps.Zašto Vam smeta ako komentiram gej paradu,to je moje pravo.

  10. Još nešto želim reći,kome smeta neka ne čita.Kao što nas poštovani list Pečat sa svojim takođe poštovanim saradnicima izveštava o zlu svetskih razmera,o bedi ljudskog uma ,koji se pretvara u nakaznost,tako se ja borim na svoj način,za zdravo društvo,puno dece,ovoj zemlji to nedostaje.Stvaranje zdravog ambijenta,mogućnosti materijalnih i moralnih,poštenja i ponosa.Novac kojim se obezbeđuje parada sramote bolje dati siromašnoj deci,kupiti knjige,za potrebe vrtića i potrebe lečenja.Zar to nije humanije i lepše.Zašto mora javna manifestacija nečeg što je samo i isključivo lično.Ko to forsira i zašto,možda da bi izazvao neki sukob,pa zar nam to treba,pored sve druge bede? Luna.

  11. Stariji čitaoci će se setiti – prvo se izvikivalo “živeo drug…” da ga ne spominjem, kao i drug Staljin, kojeg je zamenio Truman, koji je bio gospodin, sa jajima kojima je istekao rok trajanja, ali čiju pokvrenost je prikrivalo to što su bila u praškastom stanju. U međuvremenu, “topli” su preuzeli Svet, ali su Srbi, kao i uvek, spavali na času istorije, zbog čega su morali da odu u ćošak, gde su zamenili Nemce, a malo smo i bombardovani. Danas više nisu u modi Mirko i Slavko ni druga srpska imena, jer u današnje vreme vrlo “važno je zvati se Ernest” i biti žut, a najbolje prolaze oni narandžasti, mada je meni teško da ih razlikujem, valjda to ide sa godinama. U Srbiji, danas, ko želi da uspe u životu, ne treba da se upisuje u SK, JUL ili G17, kao što je bilo nekad. Osećam sažaljenje prema kolonama nesrećnika koji pristupaju partiji kojoj trudom agencija za kreiranje mnjenja sve više raste rejting. Tamo ih, za razliku od vremena njihovih roditelja, ne čeka siguran posao i rešeno stamb. pitanje, možda sendvič za poneti ali ni večere više nema za sve koji bi da prodaju veru. Uskoro će neko iz ovih kolona bed shvatiti šta je pravi put i preusmeriće ih ka jedinom spasonosnom cilju. Kada se sve kolone ujedine, Srbija će dobiti prvi slobodni Prajd pod vedrim nebom, a mali vučić će, kao nekad pravi vuk sa bradom komandovati “juriš” i “sieg”a braća Srbi, sada prožeti “toplinom” koja je oduvek krasila Vajlda i ostrvlj(e)ne, horski će uzvraćati “svi,svi” i “heil”!

  12. Da se primiče vreme za planiranu, a iskreno se nadamo nikad ne sprovedenu paradu „ponosa“?!?!, po prvi put u predevropskom Beogradu na otvorenom prostoru – pod vedrim nebom a ne kao do sada u četiri zida, postalo je jasno i vrapcima na granama, koji za razliku od razvikanih lasta i roda nikad ne napuštaju Beograd, ostajući mu verni u zlu, kao i u dobru, koga se sećamo iz bajki koje su nam pričale naše bake, pred spavanje, a u detinjstvu. Pošto i pored te njihove privrženosti, vrapcima, a ne zna se čijom voljom, nije odobren status i zvanje kućnih ljubimaca i po pravilu im nije dozvoljen pristup u naše stanove, oni su uskraćeni za sve blagodati i preimućstva koja može da pruži njezino veličanstvo televizija, sa turskim serijama na čelu i ozloglašenim dnevnikom u pola osam.. Mnogi se hrvu sa dilemom kako im onda uspeva da budu u toku sa svim aktuelnim dešavanjima, kako im to polazi za krilima, kad već ruke nemaju. Odgovor je pomalo banalan – jesenji vetrovi, osim što donose svežinu, uspevaju ponekad da na krošnje beogradskih parkova okače svašta,makar šta i koješta pa tako i listove odbačenih novina, uključjući i „Blic“, za dlaku pre nego što ga se dočepaju vredni đubretari ili ljudi iznenada pritisnuti velikom nuždom. Nema dovoljno dokaza da su moderni vrapci savladali veštinu čitanja ni malo više od svojih predaka, ali je opšte poznato da ptice imaju superiornu vizuelnu percepciju i fotografsko pamćenje.

  13. Za razliku od mnogih ljudi, koji se hvale time da su u stanju da lako shvate i olako prihvate sve što im se kao informacija nudi, nekad i nametljivo, guranjm pod nos, ptice su mnogo više u stanju da čitaju između redova i s lakoćom opažaju i ono što je sakriveno, čega nema a treba da ga bude i to im omogućava da prozru prave i često prikrivene ili prerušene intencije autora i naročito glavnih i odgovornih, ne samo bradom, urednika. Jedna ptica, koja je želela da ostane anonimna, ukazala mi je na jednu simptomatičnu činjenicu i ja ću biti slobodan da to saznanje podelim sa vama. Kao i mnoga druga elektronska izdanja, tako i el.izdanje „Blica“, pored ostalih rubrika ima i svoj blog, putem kojeg sa čitalačkom publikom na razne teme opšte autori izabrani po ključu ideološke bliskosti uredništvu. Svaki blog je po definiciji dvosmeran, što znači da podrazumeva otvorenost, koja se ogleda u mogućnosti regularnih, običnih, nonVIP čitalaca da na članak autora odgovore svojim komentarom, u kome će izneti svoje viđenje teme koju je autor obradio. To viđenje čitalaca može se poklapati sa razmišljanjem autora, deklarativno afirmisati i dodatnim argumentima podupirati njegove teze, a moguć je i suprotan pristup, gde se čitalac polemički „kači“ sa autorom, osporavajući teze koje je ovaj izneo, nekad uz analitičko zaranjanje i isticanje kontradiktornih argumentima, a nekad sa manje truda – samo iznošenjem negativnih vrednosnih sudova.

  14. Mogućnost odgovora i naročito mogućost polemike je ono što blog razgraničava od kolumne, koja se prema blogu doima kao klasična i rigidna forma, gde stavovi autora ostaju kao uklesani u kamenu, intaktni od komentara, koji u ovoj formi nisu ni predviđeni. Dešava se da sam autor, u oskudici slobodnog vremena za korespondenciju ili zbog pomanjkanja polemičke odvažnosti ili intelektualnog kapaciteta filtrira pristigle komentare i ne objavi one koji najargumentovanije podrivaju njegove teze. Na taj način, autor sebe pošteđuje rizika da na javnoj sceni bude nadigran od oponenata, kada proceni da im nije dorastao ili da je njegova teza po svojoj prirodi ranjiva i da je ni najbolji advokat ne može odbraniti. Jeste kukavički, ali je komforno za autora, ne proizvodi nikakvu štetu po njegov integritet u očima javnosti, jer osim boga i eventualno dežurnih bliskih saradnika u redakciji niko neće primetiti kad „neodgovarajući“ komentar čitaoca samo jednim njegovim klikom netragom iščezava u recycle binu. Jedina štetna posledica po autora je osećanje nelagodnostii, koje kod malog broja ljudi prelazi u stid i kumulativno nagriza samopoštovanje, ali kod ubedljive većine ovu nelagodnost briše učestalost ponavljanja i pretvara je u ono što se zove profesionalna rutina, a neki prevode kao isključene moralnih kriterijuma.

  15. Pored ovog slučaja, gde se autor od intelektualnog radnika – stvaraoca, transformiše cenzora i terminatora, moguće je da se cenzurom bavi i uredništvo ili u tom smislu instruisani i opunomoćeni službenici u redakciji. I jednima i drugimaje to na neki način i osnovna delatnost i za to u stvari i primaju platu. Normalnije je, u većoj meri očekivano i prihvatljivije da se cenzurom bavi onaj komeje taj posao u opisu radnog mesta nego autor, koga treba koliko je god moguće zaštititi od neizbežnih postupaka koji ne nose oreol čistote. Kada se profesionalci, dakle uredništvo i sitna boranija u redakciji bave sojim poslom – cenzurom, oni to takođe mogu da rade pametno i umereno, da se ne primeti i da ne bude doveden u pitanje ugled lista, a da se pri tom ne odustane od sprovođenja uređivačke politike i dosledne promocije ideološkog sistema iza koga list stoji. Dešava se da vanredne okolnosti, neki važan predstojeći događaj koji pregrejava i dramatično polarizuje političku scenu i preti nepredvidivim posledicama navede uredništvo da pribegne totalnoj i ogoljenoj cenzuri, čemu smo upravo svedoci ovih dana, na el. izdanju „Blica“, gde ni jedan jedini aktuelni blog nema ni jedan objavljeni komentar čitalaca. U zapadnim medijima i političkim krugovima velika važnost se pridaje eventualnom održavanju najavljenog defilea pripadnika LGBT manjine, koja uz nezapamćenu podršku i pritisak svetskih centara moći polako uspeva da se nametne i pretpostavi Srbiji.

  16. Ovaj događaj predstavlja se kao biti ili ne biti i od samih ljudi kojima je narod svojevremeno, na časnu pionirsku reč i već odavno pogažena obećanja, na teškm po Srbiju izborima između više zala, poklonio mandat da ga vodi nekoliko godina. Oni su, ne oklevajući, pribegli dramatičnim rezovima i posećaju na Dr. Frankenštajna koji je unakazio pacijenta do neprepozatljivosti i ni sam ne zna šta dalje ali ne odustaje od hirurgije . Mediji su, kao i uvek, na strani političkih centara koji iza njih stoje a događaj pred nama, kao prvi sneg na kome ostavlja trag svaka zver koju inače ne primećujemo, pokazaće belodano koliko su ti interesi suprotni interesima naše zemlje i naroda. U nastojanju da spreče Srbiju da neposredno iznese svoj stav i digne svoj glas iznad otrgnutih i arogantnih institucija, jer je vox populi vox dei, medijske ekspoziture vladara iz senke oduzele su Srbiji pravo, sposodnost i moć govora, ali su potcenili srpski muk i eksplozivni potencijal gneva koji navire u narodu sa svakom nepravdom, ucenom ili sramotom koja mu se nanosi. Zaboravili su ono što je o srpskom ćutanju rekao Obrenović, koji je dobro znao dušu svog naroda i da će osujećenost za pravdu roditi čežnju za snažnim odgovorima koje su, istorija nas tome uči, na kraju uvek dobro čuli i osetili i belosvetskzavojevači i odnarođeni uzurpatori.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *