Ko nas zaprašuje?

Piše MARA KNEŽEVIĆ KERN

Danju se vidi unakaženo nebo, prošarano avetinjskim trakama koje se stapaju u formacije oblaka do sada nepoznate u meteorologiji. Noću se intenzitet preleta povećava najmanje desetostruko

Posle briselskih „pregovora“ predstavnika evropskih naroda, uznemirenih zbog efekata geoinženjering eksperimenata, koji se – mimo protokola i bez posebnih uslova za priključenje – odvijaju i nad Srbijom, može se zaključiti da je naša zemlja uveliko integrisana u zajednicu zaprašenih naroda, s datumom dobijenim već davne 2006. posle potpisivanja akta izdaje i protivustavne odluke o neograničenom i nekontrolisanom preletu letelica sa specijalnim „pasvordom“.
Poslanici Evropskog parlamenta imali su priliku da saslušaju i delegaciju španskih aktivista, odlučnih da pokrenu mehanizme za zaustavljanje geoinženjering eksperimenata, a Izveštaj koji su predali briselskim domaćinima nagoveštava u kojem pravcu bi ozbiljna istraga mogla da krene.
Zamolili smo Kler Enrion (Claire Henrion), iz francuskog pokreta ACSEIPICAS, da nam otkrije podatke vezane za pitanje „ko nas to zaprašuje?“
Vaš pokret je u Izveštaju analizirao funkcionisanje raznih sistema naoružanja i posledice njihovog delovanja na prirodu i ljude. Tvrdite da vladajuće strukture znaju o čemu se radi?

U tački T Izveštaja EU doslovno piše da se „uprkos postojećim konvencijama, sprovode vojni eksperimenti sa manipulacijom vremena i proizvodi oružje za masovnu destrukciju, kao što je to slučaj sa HAARP sistemom na Aljasci.“ Ovaj sistem je već godinama predmet globalne zabrinutosti, a danas smo svedoci nezaustavljive eskalacije zaprašivanja, sa pojavom brojnih bolesti, među kojima je i morgelons. Izveštajem Environment, Security and Foreign Policy iz 1999. predviđena je izrada studije o delovanju vojnih eksperimenata na prirodno okruženje, i podnet zahtev za otvaranje „Zelenog dosijea“ (Green Paper) za kontrolu posledica manipulacije klimom, kao i zahtev da se civilni zakoni vezani za zaštitu prirode primene i na vojne aktivnosti. Predloženo je da se detaljna kontrola ovih aktivnosti poveri STOA (Scientific and Technological Options Assessment Panel), kako bi se saznala prava priroda HAARP sistema i rizici kojima nas izlaže.

Promocijom geoinženjeringa kao „jedine politički izvodljive i ekonomski racionalne solucije za rešavanje problema globalnog otopljavanja“ suprotstavila se dr R. Bertel. Na čemu je ona zasnivala svoje tvrdnje?

Dr Bertel je stekla ugled u naučnoj zajednici kao epidemiolog, nuklearni fizičar i dobitnik alternativne „Nobelove nagrade“. Ona je 2005. obavila značajnu studiju vezanu za delovanje HAARP-a, naglasivši mogućnost da zemljotresi na Haitiju i u Japanu nisu izazvani prirodnim putem… Promotor geoinženjering eksperimenata J. Kaplinskog, priznaje da ne zna kakve će posledice ovo zaprašivanje izazvati, ali ne sumnja u isplativost projekta: „Ako nam ova nova tehnologija donese dobitak, gubitnicima će šteta biti nadoknađena… A jasno je da postoji ogroman potencijal za upravljanje sistemom manipulacije klimom, na način da se postigne ogromna zarada.“

Profit koji opravdava ljudski život uneo je novu etiku u međunarodne trgovinske odnose. Da li se iko od zvaničnika pobunio?

Odgovori Evropskog parlamenta na pitanja u vezi sa vojnim aktivnostima, od kojih zavisi život 500 miliona evropskih građana, bili su sramni; pre svega zato što negiraju činjenice i što izbegavaju obavezu da započnu istragu. Došli smo da prekinemo ovu besmislenu i nedostojnu igru, i zaustavimo neometano zasipanje evropskog vazdušnog prostora. Ove letelice izbacuju tone aerosola, vršeći eksperimente bez znanja stanovništva i bez ikakvog pravnog okvira. O tome čak postoji i naučni konsenzus, pomenut u izveštaju GIEC pod stavkom „Avijacija i globalna atmosfera“. Ovde se, međutim, pominju samo civilni letovi, dok se učešće vojnih letelica prećutkuje. Vojna tajna?!

Priložili ste fotografije neba iz pariske regije, i identične fotografije iz Srbije, Grčke, Španije, Belgije, Velike Britanije, Estonije, Švedske. O kakvim se letovima radi?

Pratili smo njihovo kretanje i zaključili da se cirkulacija vazdušnog saobraćaja preko noći odvija na srednjim visinama (između 2.000 i 8.000 metara). Noću se intenzitet preleta povećava najmanje desetostruko. Danju se vidi unakaženo nebo, prošarano avetinjskim trakama koje se stapaju u formacije oblaka do sada nepoznate u meteorologiji. U nedostatku naučne definicije prozvali smo ih kemtrejlsi (hemijski tragovi), kako bismo naglasili razliku između uobičajenih kontrejlsa (kondenzacionih tragova). Vremenom smo optuženi za širenje teorije zavere, pa je naziv kemtrejls zamenjen nazivom prskanje iz vazduha, koji asocira na ono što obično radimo sa neželjenim bubama i insektima u domaćinstvu.

Ko nas to prska?

U Parlamentu smo izložili fotografije aviona „uhvaćenih na delu“. Radi se o vojnim avionima NATO i US Air Force , ali i o avionima civilnih kompanija Emirates Airlines i Easy Jet… Naši piloti su ih pratili uz pomoć Flight Radara – onlajn servisa koji upravlja mrežom saradnika. On omogućava da se za svaki avion na monitoru dobije informacija o kompaniji kojoj pripada, visini leta, mestu polaska i na koju destinaciju su se uputili. Priložili smo snimke na kojima se vidi da mnogo više aviona preleće nego što ih Flight Radar ima na listi… Naš pilot je fotografisao monitor u momentu kad se neidentifikovani avion pojavio u vidnom polju. Vidi se da njegovi performansi nisu zabeleženi na ekranu (mesto polaska ni destinacija). Dva minuta posle pojavljivanja, avion je nestao sa mape… Priložili smo i fotografiju aviona italijanskog vojnog vazduhoplovstva, ali ima i vojnih aviona drugih država… Pogledajte: ovaj avion poleće negde u blizini Rima, penje se na 10.000 metara, u pravcu Zapada, da bi se spustio na 8.000 metara nadlećući Roussillon (Francuska). Tu izvodi osam kružnih nadletanja, posle čega se vraća na mesto polaska. Beli trag sve vreme prati liniju njegovog kretanja… Kad je nebo tmurno, sa niskim oblacima, čuje se neprekidno brujanje koje traje satima, što znači da lete nisko. Trebalo bi znati da je 2000. godine minimalna visina za komercijalne letove povećana sa 4.000 m na 8.000 m, iz čega zaključujemo da ovo brujanje proizvode vojni avioni (što smo uz pomoć teleskopa i utvrdili). Piloti počinju da prskaju sinhronizovano, često rano ujutru ili oko 10 časova prepodne. Kada se pojavi jedan i „obeleži teritoriju“, kreću i ostali – iz različitih pravaca, leteći na istoj visini i prskajući po utvrđenoj šemi. Za njima ostaje mreža razvučenih paralelnih ili ukrštenih tragova.

Doneli ste i uzorke tla iz raznih delova Evrope. Na grumenu zemlje iz Španije golim okom se vidi aluminijumski prah. Šta su pokazale analize?

Analiza kišnice ukazuje na alarmantno prisustvo aluminijuma, barijuma, stroncijuma, magnezijuma, titana, mangana, silicijuma, organske supstance (virusi), sintetičkih polimera i nanočestica. Ponekad su čestice aluminijuma vidljive golim okom, kao na ovom uzorku iz Galicije… Videli smo da su slični rezultati dobijeni i u Srbiji. Aluminijum je treća komponenta Zemljine kore, ali se nikada u takvom stanju ne nalazi u prirodnom obliku. Naši rezultati, nažalost, nemaju težinu koju bi imali rezultati zvaničnih državnih institucija. Zbog toga insistiramo da država preuzme ova istraživanja, kako bismo se konačno zvanično suočili sa istinom… Izložili smo fotografiju ptice u čiji kljun su se zaplela polimerska vlakna, a smanjenje priliva sunčeve energije (sami izjavljuju da im je to cilj), utiče na fotosintezu, dovodi do smanjenja prinosa i manje apsorbcije CO2. Radi se o paradoksu: krivica ze efekat staklene bašte traži se u civilnim aktivnostima, dok se vojni sektor uopšte ne spominje… Evropski parlament je dužan da ispoštuje Povelju EU kojom su zagarantovana osnovna ljudska prava, među kojima je i „pravo na poštovanje fizičkog i mentalnog integriteta, pravo na slobodu i bezbednost, kao i visok nivo zaštite i poboljšanje kvaliteta životnog okruženja“.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *