Reagovanje Branislava Jovića na tekst Aleksandra Đaje

Piše Branislav Jović

Povodom teksta Aleksandra Đaje „Afričko pozorišno proleće“, koji je objavljen u broju 226, od 20. jula 2012. godine

 

U tekstu koji je intoniran krajnje subjektivno (delom i zlonamerno), iznete su brojne neistine i poluistine u odnosu na organizaciju Samostalnog sindikata Pozorišta na Terazijama, čiji sam predsednik i ovlašćeni zastupnik, kao i u odnosu na mene lično. Molimo Vas da, saglasno članu 47 Zakona o štampi, objavite tekst koji predstavlja odgovor na predmetni članak, kao i da, ako tako odlučite, to bude objavljeno u integralnom obliku. Zahvaljujemo na razumevanju.
Toliko teških, politikantskih, arhaičnih, praznoslovnih izraza i fraza iz priloga na tri strane, “inače i dramaturga…” Ace Đ, najbolji su dokaz da on brani – nebranjivo. Gde je mnogo priče, bez činjenica, rezultat je magla. Dimna zavesa. Aca Đ tvrdi da je “haranga protiv direktora…definitivno orkestrirana i dirigovana sa strane…lansirana iz retrogradnih centara moći…koji već duže vreme nastoje da devastiraju nepobitan uspeh i ugled Pozorišta…poznatom i prokaženom metodom…neodoljivo podseća na boljševičku, agitpropovsku harangu koja je, svojevremeno, proizvela Gulag i Goli otok.”… pa uz slične floskule, poentira (pretnjom): “Ali, koja u ovom slučaju, neće proći!” Komentar jednog od naših nevaljalih sindikalaca, bio je da, ako je Aca Đ odlučio da spasava direktora, spasa mu nema. Mada smo se, najpre, u naša dva sindikata prepali, pitajući se ko to među nama planira “Gulage i Gole otoke”, ili, radi za “centre moći”. Ali, potom smo se “razbili” od smeha, prepoznavši novu šalu komediografa Ace Đ, koja je i mogući predložak za neko njegovo novo, kapitalno delo. Ipak, dok Aca Đ ne smisli taze-fraze, da čitaoce upoznamo sa suštinom “harange” protiv čelnika našeg Pozorišta, Mihaila Vukobratovića.
Direktor, koji je na tom mestu 3 mandata (12 godina), dozvoljavao je sebi razna “čuda”. Analizirali smo tek neke od ugovora i njegovih postupaka, i to samo u zadnje 3 godine. Do kopija ugovora smo, najčešće, dolazili zahvaljujući kancelariji Poverenika za zaštitu informacija od javnog značaja (pozdrav za Rodoljuba Šabića). Direktor je, u dva navrata, SEBI dodeljivao tantijeme za SVOJE režije, u SVOM Pozorištu, i to uz podršku Upravnog odbora (koji, jel’te, čuva interese osnivača, Skupštine grada). Pa još jedna ekskluziva za čitaoce Pečata, uz koju nudimo i opkladu, jer je nisu čuli nikada i nigde:
Mihailo Vukobratović je tokom 14 godina, TRI puta režirao istu predstavu na istoj sceni (1995., 2001. i 2009.). U pitanju je Briljantin, u kome su se smenjivale generacije (u to vreme) mladih glumaca, dok je reditelj ostajao nepromenjeno mladolik (i plaćen). Podsećamo čitaoce, u pitanju je priča sa muzikom iz istomenog filma s kraja 70-tih (sa Džonom Travoltom i Olivijom Njutn Džon). U Briljantinu iz 2009., pored tantijema reditelja M. Vukobratovića (ugovorenih sa direktorom M. Vukobratovićem), iznova su plaćeni prevodi teksta i songova, jer su, valjda, prethodni prevodi zastareli. Stalno zaposlena kostimografkinja Pozorišta je honorisana – kao asistent kostimografa. Sa stalno zaposlenom glumicom, ugovoren je honorar (1.000 u evrima) za asistenciju režije. A tek što je, u ovom periodu (2009-2012.), direktor bio izdašan pri plaćanju honorara i tantijema omiljenom aranžeru muzike, Vojislavu Borisavljeviću (koga šira publika zna pod deminutivom Vojkan) ! Direktor ga je promovisao kao rukovodioca muzičkog sektora i dirigenta, iako ovaj ima završenu srednju školu. I već je u penziji ! Aca Đ je i njega “odbranio” u svom pisaniju, nazivajući ga “maestrom”. Logično je da se srodne veličine uzajamno uvažavaju i štite (“ja tebi vojvodo, ti meni serdare”).

DOGAĐANJA U BUDVI
Poštujući ustupljeni prostor, navešćemo samo još neke od “najatraktivnijih” poteza direktora, koga bi da (za)štiti Aca Đ. Kada je u drugoj polovini jula 2010. ansambl Pozorišta na Terazijama boravio u Budvi, pripremajući projekat Glorija u okviru tradicionalnog festivala Budva Grad Teatar, direktor je (27. jula) od trojice kolega uzeo lične karte, uz upustvo da se sutra nađu ispred NLB Montenegrobanke u Budvanskom Starom gradu. Jedan od te trojice je bio zaposlen na određeno vreme, dvojica su “stalni”. Ko bi još pitao direktora čemu sve to, ipak je on autoritet. Sutradan, po dolasku u banku, potpisali su formulare za otvaranje računa i neke (fiktivne) ugovore. Potom dižu pare sa novootvorenih računa (ukupno oko 5.000 evra) i predaju ih direktoru. Na ruke. Hvala – “laku noć”. Pravno “needukovane” kolege su predpostavljale da to rade za potrebe Pozorišta. Potom su na to i zaboravili, bar većina, jer nikakvu ćar od svega videli nisu. Ali, “zaklela se zemlja raju…”, slučajnošću i preko crnogorskih kontakata, “očajni sindikalci” (kako nas “krsti” Aca Đ) saznaju za ovaj “igrokaz” direktora, pa na zvaničnom sastanku, 26. juna 2012., pitaju dvojicu od tri zloupotrebljena “musketara” za istinitost ovih saznanja. Iako iznenađeni, bili su iskreni (pošteni), i sve potvrdili. Izdiktirali su i potpisali izjave, a jedan je dao i kopije Ugovora o tekućem računu i fiktivnog ugovora. O svemu je već obavešten i javni tužilac, a u toku su predistražne radnje. Naravno, ako to ne zaustavi Aca Đ, shodno obećanju da “…u ovom slučaju, neće proći!” U isto vreme, dok je direktor baratao kešom, 60 radnika Pozorišta su u Budvi zakinuti za po 60 evra! Umesto zakonom predviđenih 25 evra po danu, na ime dnevnica, dobili su po 20 evra (puta 12 dana). Honorare su dobili samo glumci koji su bili gosti u predstavi, a članovi Terazijskog ansambla su radili za plate, što im se nije ni malo svidelo. Ali, ni to nije sve: ugovor o koprodukciji, koji je direktor potpisao sa partnerom u Budvi, Multimedia grupom d.o.o. (zastupnikom Budva Grad Teatra), ima i odredbu da će dve strane na kraju posla podvući crtu i “…nastale troškove za ovaj projekat….dokumentovano iskazati i ravnomerno podeliti”. Kada smo zatražili taj “završni obračun”, direktor nam je uzvratio “dirljivim” tekstom: “Za predstavu “Glorija” Pozorište nije dostavilo koproducentu dokumentaciju koju pominjete pošto nije ni tražena. Ona naravno postoji ali napominjem da se radi o više stotina dokumenata vezanih za ukupne troškove u pripremi i realizaciji predstave. Imajući to u vidu, kao i visoki stepen međusobnog poverenja i saradnje, koproducent dokumentaciju nije tražio. Zajednički cilj je bio dobra predstava i on je po svim mišljenjima i ostvaren.” Suze su nam navrle na oči, kada smo pročitali (mada, tek naknadno i razumeli) “pravni stav“ direktora o „najvisočijem“ stepenu međusobnog poverenja i saradnje. A za domaćine ugovor je potpisao direktor Marko Kentera, za koga su mediji u Crnoj Gori, 9. februara 2012., javili da je – uhapšen. Citiramo “Dan” on lajn: “Osim provere poslovanja u njegovom preduzeću, vršene su provere i Kenterinog postupanja za vrijeme dok je obavljao funkciju predsednika Upravnog odbora “Grada Teatra”. Sadašnji status Kentere nije nam poznat….

A GRK ZORBA?
Sledećeg leta, 2011., opet je Pozorište na Terazijama spremalo premijeru na festivalu u Budvi. Ovoga puta u pitanju je bio Grk Zorba. Šta se tu sve izdogađalo, valjda će utvrditi Gradska uprava u Beogradu, odnosno Agencija za budžetsku inspekciju, kojoj smo se obratili zbog brojnih problematičnih poslovnih poteza direktora. Ono što pouzdano znamo, vezano je za deo ugovora kojim su Budvani preuzeli obavezu da u visini do 25.500 evra zaključe ugovore sa umetničkim saradnicima predstave: “…rediteljem, za režiju i adaptaciju, autorom muzike, umjetničkim direktorom projekta, koreografom, scenografom i kostimo-grafom i drugima prema dogovoru…”. Pošto su koreografkinja i autor tekstova songova, umesto u Budvi (u evrima), isplaćeni u Beogradu (u dinarima, tj. na trošak Pozorišta), a aranžer “priznao” da je u Budvi dobio “samo” 3.600 evra, sledi pitanje: kako je (kome) podeljen “kusur” od 21.900 evra? Ali da srebroljublje nema granica, dokazuje obraćanje direktora Upravnom odboru Pozorišta, 19. oktobra 2011., sa predlogom da mu se za Grka Zorbu isplaćuju “autorske tantijeme u visini od 5% od prihoda ostvarenog po predstavi na blagajni Pozorišta”. Naravno, Upravni odbor to odobrava, a da ga i ne pita koliko je dobio u evrima, u Budvi. Kada smo mu se obratili (a potom i Poverenik za informacije) za taj podatak, “mudro” je izbegao odgovor, poručujući da su autorski ugovori iz Budve kod crnogorskog partnera, te je razumljivo što direktor Vukobratović nema pojma koliko je hiljada evra inkasirao reditelj Vukobratović.
Za neupućene čitaoce, dodajmo podatak da se tantijeme isplaćuju samo autorima predstave, piscu i kompozitoru (ako je u pitanju muzička predstava), a umetnički saradnici se smatraju isplaćenima kroz fiksne i unapred ugovorene honorare. Da bi (opet nedozvoljive) tantijeme od 5% dodelio i omiljenom muzičkom aranžeru Vojislavu Borisavljeviću, direktoru nije trebala odluka Upravnog odbora, već ga je “častio” ugovorom potpisanim 18. novembra 2011.

EPILOG?
Aca Đ bi trebalo, ubuduće, svoje literarne sastave da šalje osnivaču Pozorišta na Terazijama, Skupštini grada Beograda. Oni treba da reše problem direktora koga su podržavali 12 godina, ali i da priupitaju svoje predstavnike u Upravnom i Nadzornom odboru Pozorišta, čime su se bavili u tom periodu. Imajući u vidu i događanja u Ateljeu 212, ali i u drugim pozorištima, problem je, očito, sistemski (“Ima nešto trulo u državi …”). Nisu sindikati pisali na 24 strane (kako izveštava Aca Đ), već na 7, a što je više nego dovoljno da se “digne kosa na glavi”.
Aca Đ navodi i potpise radnika Pozorišta, koji su, uz presiju direktoru bliskih kolo-vođa, potpisivali „izjavu“ o neslaganju sa sindikatima. Navodno, potpisani se ne slažu što su činjenice, koje ne osporavaju, iznete u javnost. Kao, mi bi to bolje sami rešili. Moš’ misliti, uz „asistenciju“ direktorovih obožavalaca. Većina potpisnika ni ne zna za višemesečne pokušaje da se razgovara u organima kuće, uz 4 dopisa gradonačelniku. Valjda je trebalo i dalje da ćutimo!? Na to više nismo imali pravo. Upoznati smo i kako su „namicani“ potpisi, uključujući čak i spoljne saradnike i penzionere kuće. Imamo i izjave pojedinaca. Telefonirano je i kolegama koji su tih dana bili van Srbije (naravno na račun Pozorišta), po neke su slali i službena kola po Beogradu. A pored svih priti-saka, među 86 potpisanih je 38 članova naša dva sindikata (od 120). Potpisi su prikup-ljani poslednjeg radnog dana, pred kolektivni odmor. Tek ćemo saznati ostatak priče…
Čitaocima Pečata, prezentiran je samo deo saznanja iz Analize, koju smo “nežno” nazvali Primeri neodgovarajućih postupanja direktora PnaT. Ali, džaba naš trud, kada njega štiti “inače i dramaturg…” Aca Đ, koji se u nedostataku argumenata, frazama, kleveta-ma i neistinama obrušava na sindikate Pozorišta, a dolepotpisanog “targetira” kao „kolovođu pokreta otpora”, ne priznajući mu diplomu i zvanje koje mu država priznaje. Normalno, kada je Aca Đ jači i od te bogate države, koja, videli smo to, arči onolike pare na njegovo epohalno stvaralaštvo. Mnoge neistine i poluistine iz teksta Ace Đ ne vredi demantovati, jer podatci koje smo izneli bolje i više govore o onom koga on štiti.
Sabirajući moje radne sate, Aca Đ je zaboravio na svoje neradne – godine. Moja plata je ispod 40.000, a dodatak za obavljanje sindikalnih poslova, koji primam od jula 2011., ima predsednik svake sindikalne organizacije u Srbiji. O svom „plodonosnom“ obitavanju u Pozorištu, od preko dve decenije, a za preko 50.000 dinara mesečno, Aca Đ, valjda, “nema podatke”. Kao što nema “petlju” ni da prozbori o broju predstava pojedinih neopravdano zapostavljenih kolega iz glumačkog ansambla. Dvoje, od četiri prvaka, tokom protekle sezone igrali su u 17, odnosno 14 predstava, a jedna koleginica ne igra već tri godine. Plate uredno primaju. Naravno, i za to je odgovoran direktor, koji ih, na taj način, ili neopravdano zanemaruje na štetu publike i Pozorišta, ili im povlađuje.
Valja se nadati da Aca Đ više neće pokušavati da polemiše sa sindikatima Pozorišta na Terazijama i – činjenicama. Sa mnom može, ako baš želi. Ali, to neće biti moj izbor, želja ponajmanje. Treba i da zna, pošto sam zapazio da voli da se “poštapa” latinskim izrekama, da su me tokom školskih dana vršnjaci zvali Jova (zbog prezimena, naravno),  pa neka se podseti: “Quod licet Iovi, non licet bovi”.

22 komentara

  1. Svako ko poznaje ovog čoveka, koji se zove Branislav Jović, zna da je to već decenijama najveći neradnik u Pozorištu na Terazijama, da je učestvovao u “pobunama” protiv svakog direktora, da je uvek išao na “bolovanje” kada je trebalo da se rade nove predstave – ukratko, da je sramotno da zbog nekakvog 47. člana Zakona o štampi uopšte dobija prostor u našem najeminentnijem nedeljniku – da bi blatio ljude sa umetničkim dignitetom, koji su poznati priznati od celokupne srpske kulturne javnosti!

  2. Zaista šokantno!Šta vidim na sajtu „Pečata“, u pola noći, kada sam došla kući. Baneta Jovića, koga poznajem ko zlu paru, kako „ocenjuje“ umetničke i radne kvalitete dramaturga PNT, g. Đaje, maestra Borisavljevića, reditelja i direktora Vukobratovića… Da li da plačem ili da se smejem, crni humor!… Provela sam i provodim u toj kući par decenija kao gledalac i poznavalac mnogih članova pozorišta, pravih glumačkih i pevačkih zvezda i svi su mi oni govorili da je pomenuti Jović bio i ostao sinonim za nekoga koji se uopšte ne pojavljuje – osim kada se deli plata!

  3. Da je neko drugi – ali, Bane Jović!“ Pa, taj je čim bi načuo da se u Pozorištu na Terazijama vrše pripreme za neki novi komad, već bi bio u Domu zdravlja u procesu otvaranja bolovanja! Zaista je tužno i sramotno, što zbog nekakvog Zakona o informisanju, ovakav čovek sa svojim polupismenim škrabotinama dobija pravo da kontaminira Vaš visoko cenjeni list, koji sigurno do sada nije na svojim stranicama doživeo ovakvo prostačko pisanije! A, tek o autoru kakav je Aleksandar Đaja, koga pomenuti skriboman pominje u ironičnom kontekstu – šta da kažem? Gospodin Đaja je verovatno već u četvrtom osnovne pisao bolje, pismenije i smislenije nego što će ovaj „geak“ sigurno ikada pisati. Veliki pozdrav Đaji i redakciji „Pečata“! Šta se može, mora se neki put i ovo progutati…

  4. Dame i gospodo, ocigledno niste procitali tekst. U njemu se radi o tome kako je direktor Vukobratovic zloupotrebljavao polozaj, kako je namestao poslove sebi i svojima, kako su zaposleni u pozoristu visestruko osteceni njegovim rukovodjenjem. Makar procitajte, pa onda neka krene pljuvacina. Pozdrav od Sindikata Muzickih Umetnika. Ja se potpisujem pravim imenom i prezimenom, takodje sam i jedan od najvecih “radnika” u pozoristu. Petkovic.

    • Vrlo sam dobro pročitala tekst, i moje je pravo ime Ljubinka (a, prezime baš i ne moraš da znaš) i zato te pitam: Ako si toliki „radnik“ Petkoviću, šta ćeš, onda, sa Jovićem? Koju i ti korist imaš od svega toga, ako već za sve optužuješ Vukobratovića?… I, onako uzgred: misliš da Đaja i Vukobratović ne znaju da si sa zvanične Oglasne table pozorišta, 26. 07. 2012. godine oko 11 sati pre podne, pokidao nalepljenu fotokopiju teksta dramaturga A. Đaje iz „Pečata“: „Afričko pozorišno proleće“, koji je tamo bio postavljen sa nečijim odobrenjem – a što su snimile sigurnosne kamere i o čemu postoji svedočenje radnika obezbeđenja, Zorana… Šta ti je to trebalo? Misliš da to pitanje neće doći na dnevni red, kada za to dođe vreme… Samo se ti drži Jovića, za njega ne sumnjamo da će „daleko“ dogurati, ali za tebe, nisam sigurna…

  5. Quod licet Iovis, non licet bovis – bi bilo ispravno. Toliko.

  6. Jeste pozorište na terazijama jedno od stabilnijih u ova smutnaja vremena. Ali jeste i upravnik sklon paketiranju usluga. Branio ga je Perišić u pismu urednišvu Politike, a igra mu se tekst na Terazijama, dok je upravnik svojevremeno režirao film po njegovom scenariju. I večiti maestro Vojkan je iz iste ekipe. I za tantijeme je istina i ako je možda po zakonu, vrlo je neukusno. Ali ostaje i činjenica da je i takav kakav je (sklon petljanju i alav na parice) M. Bukobratović ipak najmanje zlo, odnosno sem Kokana koji bi verovatno tu bio bolji nego u Ateljeu, ja ne vidim kandidata za direktora te ustanove.

    • Dragi Platone,
      Jeste to skoro tako kao što kažeš – ali, to nije ništa neuobičajeno, ne samo kod nas, nego i u svetu i definitivno je po zakonu. Pa, čak nisu u pitanju ni neke velike pare, kao što ova ekipa „sindikalnih heroja“ hoće da predstavi… Da sem Kokana (koji bi tek bio prava katastrofa!) ima kandidata za direktora Pozorišta na Terazijama, ima, iako ti ih ti sada ne vidiš. Pojaviće se kad dođe vreme, ukoliko nakon ovoga to uopšte neko želi da bude… Ali, to sigurno neće biti neki kandidat Baneta Jova i njegove „nedovoljno obrazovane“ kamarile… I, da završimo u sentencama: „Amicus Plato, sed Amicus veritas est!“

  7. Kolege su mi ukazali na nepotpisane paćenike, koji (jasno je to) prepisuju uvrede iz iste (terazijske) kuhinje. Kada nekog neistinama (kukavički i nepotpisano) vređaš, više govoriš o sebi nego o onome ko ti smeta. Džaba trud, činjenice su nepotkupljive, a ja neosetljiv na budalaštine. Nisu OBA reprezentativna sindikata ništa NEPROVERENO izneli, a to što pojedinci pravdaju “kraduckanje” ili licitaraju ko bi mogao da “stoluje” na Terazijama, govori o moralnom glibu u kome je ova zemlja, 90 i neka na korupciskoj rang listi. Kao, nema veze, iako muljaju, naši su, a možda dođu i još gori. A oni koji kažu da tako ne treba, reprezentuju “samoupravljanje”. E, tim “lopovskim advokatima” želim srećan put u Evropu, verovatno je tako i doživljavaju, jer već 20 godina za bolje i ne znaju. Ali, pre toga, neka se potpišu ispod svojih sastava, da mogu i pojedinačno da im odgovorim. Samo hrabro, što se plašite? Srdačno, Bane Jović.

  8. Dakle, poštovane dame i gospodo, uglavnom kolege, koji se potpisujete pseudonimima, najljubaznije vas molim da posetite facebook stranicu pod nazivom POMOZIMO KOLEGAMA NA TERAZIJAMA na kojoj se lično možete uveriti kako se “vodilo” Pozorište na Terazijama. Tu ćete naći skenirane ugovore o gostovanjima, tantijemama, autorskim ugovorima, kopije pamfleta i pisama podrške direktoru sa analizom spiska (koliko nezaposlenih u pozorištu i penzionera i nečlanova sindikata se tu potpisalo). Uglavnom, tu se slobodno možete informisati o vašem omiljenom direktoru – pošto ste u tolikoj frci od Kokana. I ja bih bio u frci, da dolazim na posao u 11h a da mesečno igram 3 predstave. Strahovito mi je žao što remetim vaše ušuškano vreme do penzije dok smo mi izrabljivani od lopova. Uostalom, niti jedan zaposleni umetnik NIJE javno ustao u odbranu direktora. To je baš tužno.

  9. Za Ljubinku ili Desanku,(kako god da se lazno predstavljena zove)…Svim mislecim i postenim ljudima u pozoristu na Terazijama,nazalost,malo ih je ostalo,koji zive od svog rada,je sve odavno jasno,kao dan!!!Sve muvacine i pronevere!SVE!!!
    Ako si Ljubinka samo gledalac pozorista,kako TI znas,da je 26.07. skinut text sa oglasne table,u dane,kada je pozoriste odavno zavrsilo sezonu i kada su tamo sedeli samo,direktorovi ljudi,pokusavajuci,verovatno,da ga odbrane od neodbranjivog!
    Osim ako nisi,iz ekipe sa drugog sprata?! A jesi,jer vas nema mnogo tamo,i mi vas znamo kao zlu paru,Gospodjo! Ima te Ljubinka i na drugim sajtovima,valjda ti je to dato u zadatak,narices nad hudom sudbinom omiljenog ti direktora i reditelja Vukobratovica,i kako ga ti nazivas,maestra Borisavljevica,lakomih na pare,toliko,da mi se gade! Znam,da i ti branis svojih par godina do penzije,ili mozda vise,u kojima ces i ti,preko grbace onih rudara iz pozorista,a uz znanje i saznanje omiljenog ti direktora,zaraditi koji evro vise.Ili ti je mozda obecao i tantijeme,kao svom vrlom saradniku Borisavljevicu,za autorstvo nad ovim tvojim bednim internet komentarima?!Pa te bas briga za obraz?
    Ali,reci cu ti samo ovo…OBRAZ SE GUBI SAMO JEDNOM,I NIKADA VISE!
    Mirno spavaj, Ljubinka…AKO MOZES!

  10. Sindikalci pozorista na Terazijama, samo napred! Ne bojte se nikoga pravda je spora ali dostizna! Eh, kad bi nasi sindikalci u Niskom Narodnom pozoristu imali bar deo hrabrosti i kolektivne odgovornosti kao vasi, i mi bi mngo toga resili.
    Srecno vam bilo. Sindikalac iz Nis…

    • Nišlija – Jovića, Petkovića i ostale, možeš odmah da vodiš u Niš, za džabe, čak ćemo mi sa Terazija da platimo put za njih! Ali, posle nemoj da reklamiraš robu. Znaš da za “polovnjake” reklamacije – ne važe!

      • Hvala ti, Svetozare, ne morate da ih saljete,sami cemo doci po njih,da ih dovedemo ovde i da ljudima pokazemo,koliko je malo hrabrosti,umesnosti,casti i znanja potrebno,da se stvari pokrenu i raskrinkaju “ekipe” koje haraju srpskim pozoristima!
        Moralne “polovnjake” kao sto si ti – ne primamo!

  11. Najviše volim da čitam komentare ljudi koji ne smeju da se predstave, a usudjuju se da iznose takvo bljuvotine, neistine, laži, da skreću sa teme gore navedenog teksta i da rade gomilu drugih ružnih stvari koje samo mogu ljudi koji su svesni toga da njihova dela nisu dobra i da bi, ako ima pravde, ako se poštuju zakoni itd…, itekako mogli krivično da odgovaraju i da dobiju otkaze zbog njihovog “radnog” (ne)učinka.
    Ljudi u čemu je problem? Zašto komentarišete radni učinak Baneta Jovića, kada to uopšte nije tema, gore navedenog, teksta. Okomili ste se na njegov radni učinak, a znate da je njegov radni učinak veći od gomile ljudi iz ostalih sektora. I to sve stoji u izveštajima koje podnose sekretari sektora. No to je sad totalno nebitno i nema veze sa gore navedenim tekstom.
    Činjenica je sledeća: Da postoje ozbiljni materijalni dokazi o teškim krivičnim delima pojedinaca koji treba da odgovaraju za to. A svaki gradjanin treba da snosi krivičnu odgovornost, ako za to postolje dokazi. Kako god se on zvao. I to je glavna poenta priče. Manite se kuloarskih priča i gluposti. Ako osumnjičeni misli da nije kriv, neka angažuje advokate i neka se brani i neka tuži ljude koji mu na teret stavljaju sve ovo. I onda niko nema pravo ništa da mu prigovori.
    Molim lepo!

    • Gde si učio pravo, Marko, diletantu nad diletantima! Sigurno u Haškom tribunalu! Ne dokazuje se nevinost – nego, oni koji optužuju Vukobratovića, treba da angažuju advokate da bu mu dokazali krivicu!
      Super ti je ovaj komentar, sada i oni koji o celom ovom slučaju nisu imali pojma, znaju da ste vi jedna obična polupismena grupa, koja škraba po internetu! Đaja vas je razbucao u svom tekstu “Afričko pozorišno proleće”, pa vi sada zujite kao muve bez glave. A, onaj Petković, piše li piše na Fejsbuku, iako to niti neko čita, niti lajkuje. Kao da ga je uhvatila ozbiljna psihička bolest. Istina, često sam tvrdio da je bolje biti skriboman, nego serijski bica, ali sada u to više nisam siguran…

      • U mnogo toga ti izgleda nisi siguran,ali si,Aristotele
        (jadan covek,u grobu se okrece,koja beda od coveka koristi njegovo ime),jedino siguran da tvoj disa nije krao! E,pa jeste! Bio ja ili mi,polupismeni ili ne,to nije nimalo vazno od cinjenice da je istina izasla na videlo.Da je bilo ozbiljnih i krupnih muvanja sa lovom!
        Nasom lovom! I tu je kraj,svake ljubavi,odnosa i postovanja.Znam,da ce ti biti tesko kad ti ode omiljeni ti direktor,jer nece biti vise ladovine za mamlaze kao sto si ti,a Bogami,ni drpanja parica.
        Zao mi je,ali…GOTOV JE!

  12. Sindikati ne treba da odustanu od svoje namere da stvari isteraju na cistac koliko god to bolno bilo.uostalom zato i postoje.Ne znam tacno o cemu se ovde radi ali je cinjenica da je i u kulturi sve trulo kao u “drzavi Danskoj”. Ljudima koji rukovode ustanovama kulture a za koje se pokaze da su postupali protivno zakonima ili u najmanju ruku interesima zaposlenih treba se zahvaliti na saradnji a nadlezni organi sa svoje strane da preduzmu odgovarajuce korake.Koliko je u nasoj drzavi to realno osteje da se vidi.Uvek ce biti onih koji su za pravdu i istinu kao i onih koji ce direktore i upravnike podrzavati do njihovog samog kraja stiteci tako isebe i svoje sitne licne interese kakvi god oni bili.Malo je onih koji imaju hrabrosti da stenu pred ogledalo pogledaju se i priznaju.Put do licne i kolektivne katarze je tezak.Nazalost zivimo u vreme kad i u ustanovama kulture imamo korupciju, nepotizam, malverzacije sa parama i dr. tu onda vise nema umetnosti.Samo nada da ce ljudi koji su unistili i ono malo dobra sto je ostalo u ovoj zemlji snositi posledice kako pred svojim zaposlenima kojima su rukovodili tako i pred sudom javnosti ako takav sud jos uvek postoji.

    • Sve je to tačno što pišete Jelena, samo adresa nije PNT. PNT je jedna od retkih mesta u ovom gradu, koje je publici pružalo i nadam se pružaće i nadalje, vrhunski umetnički ugođaj.

      • Ljubinka…kakve veze imaju kradja para,(15.000.000 din),zloupotrebe vaseg direktora,sa kojima sam se u medjuvremenu upoznao,opstim propustima u radu i sl.,
        i vrhunski umetnicki ugodjaj?
        Ili vi, vrhunskim umetnickim ugodjajem smatrate, debelu ladovinu,privilegije i kraduckanje koje vam je omogucio sistem,na celu sa direktorom?!
        Sramno!Umetnicki ugodjaj stvaraju umetnici na sceni,i publika to zna,a ne korumpirani i losi direktori…
        Pozdrav od Nis.

        • Kolega od Niš, tako si dobro proanalizirao umetnost od postanka sveta do danas, da nema nikakve sumnje da si vrhunski umetnički ugođaj – upravo baš ti i niko drugi!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *