„BUS PLUS“ – nova prevara građana

Piše Uglješa Mrdić

Poskupljenje karata uz naredbu gradonačelnika svim institucijama i privrednim subjektima da se mora izvaditi „BUS PLUS“ karta za sve zaposlene pokazuje da postoji „veliki interes“ na obe strane i kod gradskih vlasti i turskih partnera da dobro zarade

 

Uvođenje „BUS PLUS“ sistema za naplatu i upravljanje vozila u javnom prevozu u glavnom gradu Srbije izazvalo je veliko negodovanje javnosti i građana.
Tim povodom oglasili su se opozicione stranke i udruženja.
Gradski odbor DSS Beograd zahteva od vlasti u Beogradu da saopšti javnosti sve detalje ugovora koji je sklopljen sa turskom firmom „KENT KART“ o uvođenju „BUS PLUS“ sistema za naplatu i upravljanje vozilima u javnom prevozu.

PITANJA ZA ĐILASA
„Ovaj štetni ugovor predviđa otvaranje najmanje 825 prodajnih mesta za izdavanje ‘BUS PLUS’ karata i to tako raspoređenih da budu u svim delovima grada blizu stajališta i terminusa. Velike gužve i loša organizacija proteklih dana prilikom izdavanja novih karata je jedan od pokazatelja da će uvođenje tursko-srpskog konzorcijuma u organizaciju prevoza naneti veliku štetu gradu Beogradu i da će dodatno otežati uslove korišćenja javnog gradskog prevoza. Poskupljenje dnevnih i mesečnih karata uz naredbu gradonačelnika svim institucijama i privrednim subjektima da se mora izvaditi ‘BUS PLUS’ karta za sve zaposlene pokazuje da postoji ‘veliki interes’ na obe strane i kod gradskih vlasti i turskih partnera da dobro zarade. Upozoravamo javnost da je ugovorom između grada Beograda i turske firme ‘KENT KART’ predviđeno da 8,5 odsto od ukupnog prihoda od prodaje karata svakog meseca pripadne turskoj firmi“, navedeno je u saopštenju Gradskog odbora DSS, koji je u više navrata u Skupštini grada bezuspešno tražio informacije o ugovoru koji je grad sklopio sa Turcima na brzinu tokom letnjih meseci 2012. godine. Nikakav odgovor DSS nije dobio, pa je zato javno postavio nekoliko pitanja gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu:
Ko zaista stoji iza konzorcijuma turskih firmi „KENT KART“ i srpskih „APEKS SOLUŠN“ i „LANUS“?
Kako je moguće da je ovaj toliko vredan i važan posao sklopljen u rekordnom roku (tender raspisan u junu 2010. godine, a ugovor sa Turcima zaključen u septembru 2010. godine)?
Da li smete da saopštite javnosti koliko će mesečno dobijati Turci od prodaje karata u Beogradu?
Beogradski odbor SNS-a je ocenio da je uvođenje „BUS PLUS“ sistema za naplatu karata u gradskom prevozu poniženje i otimanje novca od građana.
„Gradska vlast DS i G17 Plus još jednom je zavukla ruku u džep građanima uvođenjem novog sistema naplate gradskog prevoza. Ovoga puta naplata je preko računa privatne firme, čiji se pravi vlasnik ne zna, a koju kontrolišu funkcioneri DS i Dragan Đilas. Novac koji građani plaćaju ići će u ruke privatne kompanije koja je nastala samo da bi obavljala ovu delatnost. Za vreme vlasti Dragana Đilasa i Mlađana Dinkića, cena karte za prevoz je povećana za 100 odsto, ali Beograđani nisu dobili poboljšanje saobraćaja i usluga GSP-a“, saopštila je SNS, koja je dodala da GSP na ime neplaćenih poreza i doprinosa duguje oko 1,6 milijardi dinara i da je uvođenje „BUS PLUS“ poniženje za građane koji se smrzavaju u redovima za autobuske karte.

VLASNIK FIRME – VLAHOVIĆEV SIN
Takođe je i SNP „NAŠI“ upozorio javnost da je uvođenje „BUS PLUS“ naplate još jedna u nizu prevara kako bi se bogatila deca političara i tajkuni.
Saopšteno je da je direktor preduzeća „Apeks solušn tehnolodži“ d.o.o. Veljko Vlahović, sin bivšeg ministra za privatizaciju Aleksandra Vlahovića, funkcionera i poslanika DS-a. „APEKS SOLUŠN“ i „LANUS“ ubiraće prihod od prodaje karata i kazni.
Deo kontrolora GSP-a je prešao u „APEKS“, a zaposleni su i novi sa evidencije Nacionalne službe za zapošljavanje, i sada ih ukupno ima 200. Bez obzira na to što će ubuduće biti u sklopu privatnog preduzeća, kontrolori će moći da, u slučajevima kada je to potrebno, u pomoć pozovu komunalne policajce.
U „BUS PLUS“-u kažu da „ne rade samostalno kao privatna firma, već da su pod kontrolom grada Beograda i ‘Direkcije za javni prevoz’“.
Posle reakcija javnosti uznemirio se i gradonačelnik Đilas, pa je brže bolje izjavio da je uvođenje sistema „BUS PLUS“ u gradski saobraćajni prevoz mnogo veći rizik nego zalog za novi mandat gradonačelnika.
„Bilo je predloga da se sa ovim krene posle izbora“, rekao je Đilas, objašnjavajući da će se kroz ovaj sistem Beograđani informisati o terminima vožnje, preduprediti bespotrebna čekanja, posebno u lošim vremenskim situacijama.
Međutim, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić doneo je ove nedelje rešenje o privremenoj zabrani obrade podataka sa personalizovanih kartica korisnika „BUS PLUS“ sistema, upozoravajući da se mora garantovati privatnost lica koja koriste te kartice.

Nastaviće se

3 komentara

  1. U Slobino vreme je važila uredba po kojoj su svi poslodavci u Beogradu bili u obavezi da kupuju markice za zaposlene.Time je bilo omogućeno finansiranje GSP-a bez armije kontrolore,i nije bilo potrebe,ni slučajeva da se iz autobusa izbaci majka sa detetom bez karte.Takodje,na taj način narod je bio više motivisan da koristi javni prevoz umesto svog automobila.Danas kada poslodavci isplaćuju na konto prevoza novčani iznos,ljudima se više isplati da idu kolima na posao,naročito ako supružnici rade blizu ,ili u sitoj firmi što je čest slučaj u državnim preduzećima.Korist je bila višestruka,i ekonomska, i socijalna.
    Sadašnja vlast se nije setila da to uvede,ali uvodi bus-plus zbog svojih interesa.
    Inače moram da napomenem da pomenuti Veljko Vlahović NIJE sin Aleksandra Vlahovića jer dobro znam da dečku roditelji nisu živi.Srdačan pozdrav za uredništvo i čitaoci lista slobodne Srbije

  2. Svetlost i toplina

    Kada ova vlast nije prvo sredila SVOJE LIČNE INTERESE NA
    UŠRB ZAJEDNIČKIH? Oni to rade sve bahatije i alavije od
    dolaska “DS žutog” predsednika STRANKE građana PRVOG REDA –
    “europejaca”.Više od polovine stanovništva je samim tim
    SVESNO ODBAČENO i njihova građanska prava GAŽENA.”BUS-PLUS”
    je novi metod svesne PLJAČKE na visokom nivou, u kojoj vlast
    kupi “kajmak” a narod je u sve gorem položaju.Tu glavnu reč
    vodi “robovlasnik” svih medija i puno toga “žuti” gradonačelnik koji je došao na vlast PREVAROM SPS DRUŽINE.
    Nit je imao glasove naroda,još manje želju da on zasedne na mesto gradonačelnika,to je urađeno preko “novog” statuta grada.
    Sa njegovim očitim sukobom INTERESA položaja u vlasti i delovanja njegovih 14 – 16 preduzeća kroz zakup minuta za reklame,emisija “veliki brat”,”farma” do “gastrnomada” nam
    lepo ispira mozak i oblikuje svest.I na kraju,”bus-plus” je
    VEROVATNO pod njegovom direktnom kontrolom.Treba da nas NADGLEDA preko “kontrole kretanja autobusa”.Radi iz očitog
    STRAHA OD GNEVA NARODA.

  3. Jedno pitanje , za sve korisnike BUSPLUS ! Ukoliko plaćamo pretplatnu kartu ( markicu ) ,znači mi dajemo pare unapred i želimo da se vozimo kvalitetno i bezbrižno . Sa kojim razlogom ima potrebe da se korisnici pretplatnih karata kucaju pri ulasku u prevoz , jel da bi neko imao evidenciju kuda se oni kreću , jer to su karte sa ličnim podacima !
    http://www.facebook.com/note.php?note_id=289563484440126

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *