СТОЈИ ЦЕЛА НЕМАЧКА: Тракторима се прикључили возови, демонстранти поручују – Појачаћемо протесте, влада Олафа Шолца се оглушује о захтеве

ТРАКТОРИМА у Немачкој прикључили су се и возови. Стала је цела земља.

Ауто-путеве је блокирала пољопривредна механизација фармера, који од понедељка штрајкују због укидања субвенција и бенефиција на гориво, а од јуче је рампа спуштена и на железници. Најпре су стали теретни, затим и путнички возови. Шеф немачког Удружења пољопривредника Јоаким Руквид обећава да ће појачати протесте јер се влада Олафа Шолца оглушује о њихове захтеве.

Додатно компликујући ионако замршену ситуацију, тродневни штрајк Немачког синдиката машиновођа (ГДЛ) почео је у уторак увече у 18 часова у теретном саобраћају, а превоз путника обустављен је у ноћи између уторка и среде, у два сата. Машиновође захтевају смањење радног времена са 38 на 35 сати недељно за сменске раднике, повећање плата за 555 евра месечно и једнократни компензациони бонус због инфлације у износу од 3.000 евра.

Национална железничка компанија Немачке “Дојче бан”, понудила је флексибилније радно време у замену за смањење плате, о чему треба да преговарају синдикати. Безуспешно су управе “Дојче бана”, као и других превозника, покушавале да судском одлуком осујете штрајк. Од јуче ујутру широм земље важи распоред за ванредне ситуације. У међуградском превозу укинуто је 80 одсто полазака. Уведена су и ограничења у регионалном транспорту, мада је тежина ситуације различита од региона до региона.

– Немачка је у тешкој ситуацији – каже Карстен Јунијус, главни економиста банке Сафра Сарасин. – Штрајкови и протести долазе у деликатном економском тренутку. Морамо претпоставити да се немачка привреда, која је већ у рецесији и наставља да се бори са високим каматама, неће значајно опоравити у наредним недељама и месецима. У проблемима је посебно држава. Кризе последњих година одузеле су јој огромне количине новца. Привреда због пандемије, виших цена енергената због рата у Украјини и измењене безбедносне ситуације, нема маневарски простор какав је имала.

– Могу само да се надам да нећемо добити француску ситуацију када је у питању агресивност оваквих штрајкова. Јер то шаље погрешну слику у спољни свет. О свему се може оштро преговарати, али тон мора остати нормалан – упозорава Брзески.

Док се у путном саобраћају транспортују чак две трећине, на железнице отпада тек једна петина транспорта, али је, по речима експерата, тај вид транспорта изузетно важан, јер су велике индустријске гране, као што је метална или хемијска, упућене управо на тај начин превоза. Без угља који стиже теретним возовима немогуће је функционисање високих пећи или термоелектрана. За одређени опасан терет из хемијске индустрије, железнички транспорт чак је и обавезан, због смањеног ризика од саобраћајне незгоде.

– Што друже траје штрајк, то ће свеобухватније бити последице по целу браншу, па и за железничка предузећа која нису у штрајку – каже Мартин Хенке, менаџер Савеза немачких саобраћајних предузећа. – Штрајкачи су позвали и делове Немачких железница који су надлежни за одржавање железничке мреже и сигнализацију да се придруже протесту, а ако скретничари штрајкују, онда ће све да стане. Без централног управљања саобраћајем не покреће се ниједан воз.

Осим тога, из луке у Хамбургу огроман број истоварених контејнера даље се транспортује железницом.

И.Станојевић, Вечерње новости

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *