Недавно је од стране кинеског градитељског тима брзе пруге успешно подигнут и монтиран први стуб GSM-R на деоници Нови Сад – Суботица, што обележава улазак у интезивну фазу извођења електро радова, радова електрификације, ТТ и СС радова на деоници Нови Сад – Суботица.
На деоници Нови Сад – Суботица поставља се укупно 21 стуб GSM-R укључујући 8 тропојасних челичних решеткастих стубова висине 36 метара и 13 тропојасних челичних решеткастих стубова висине 42 метра. Како би се осигурало несметано подизање и монтажа првог стуба за потребе GSM-R, технички тим je упоређивао кинеске стандарде технологије стубова радио комуникација са захтевима за изградњу стубова радио комуникација у ЕУ. Ослањајући се на искуства и методе током изградње деоница Београд – Стара Пазова и Стара Пазова – Нови Сад, међусобном комуникацијом између више страна урађена је и посебна методологија фундирања као и подизања и монтаже стубова за потребе GSM-R специфично за деоницу Нови Сад – Суботица, а цео процес је праћен и контролисан, стварајући услове за подизање и монтажу првог стуба за потребе GSM-R.Деоница Нови Сад – Суботица има дужину од 108,12 км и пројектована је за брзине до 200 километара на час, почиње од Новог Сада, другог по величини града у Србији, и пролази кроз Врбас, Бачку Тополу, Суботицу и друга места. Тренутно се радови на деоници Нови Сад – Суботица убрзано изводе, а након пуштања пруге у саобраћај, време путовања између Будимпеште и Београда, главних градова Мађарске и Србије, биће скраћено са 8 на 3 сата, што ће ефикасно унапредити саобраћај и трговину у Србији и унапредити културолошку размену и развој туристичких ресурса дуж трасе.