Истог дана завршена изградња моста на км 81+644 и моста на км 110+351 брзе пруге Београд -Будимпешта

Дана 22. новембра, изградња моста на км 81+644 и моста на км 110+351 брзе пруге Београд – Будимпешта, који представљају два главна моста и уједно прекретницу у отварању магистралне пруге Београд – Будимпешта, успешно је комплетирана.

 

Као железнички мост на магистралној прузи Београд – Будимпешта, челично-решеткасти мост на км 81+644 је један од важнијих прекретница за отварање деонице Нови Сад – Суботица брзе пруге Београд – Будимпешта. Челично-решеткасти мост на км 81+644 има три распона, укупне дужине 154 метра, распона 56+56+42 метра, тежине око 1200 тона, висине решетке 9 метара и ширине осовине 12,5 метра. Главне компоненте моста чине горњи и
доњи појас, спрег за укрућење од утицаја ветра и попречни носачи, те је овај мост као такав највећи и најдужи челично-решеткасти мост на магистралној прузи Београд – Будимпешта и уједно први мост изграђен коришћењем методе нагуравања на овој деоници. Челично-решеткасти мост на км 110+351 се налази на деоници Нови Сад -Суботица – државна граница (Келебија). Пројектована брзина је 200 km/h. Ово је нови једнораспонски двоколосечни мост преко канала Бечеј – Богојево. Мост је система просте греде са распоном од 63 метра, крутим везама, са максималном тежином нагуравања од 395
тона и удаљеношћу од 80 метара.
Због велике тежине два моста и не тако једноставне конструкције челичнио-решеткастих носача и истовременим нагуравањем на више позиција, потребна је изузетно висока прецизност и контрола синхронизације извођења радова. Током изградње има много изазова као што су управљање и контрола ризика, производња и монтажа, технологија процеса, контрола квалитета заваривања итд. Кинески тим за изградњу пруге је
ангажовао 12 машина за нагуравање које раде истовремено, 24 часа без прекида, а у исто време се изводе радови и оптимизација, како би се у потпуности обезбедило несметано нагуравање. Главна конструкција моста, сва кључна опрема, систем контроле
нагуравања, као и сама технологија нагуравања и монтаже су увезени из Кине.

Пруга Београд – Будимпешта је водећи пројекат сарадње Кине и земаља Централне и Источне Европе, а такође је и први пројекат на коме се кинеска железничка техничка опрема сусреће са техничким спецификацијама интероперабилности железница Европске Уније.

Укупна дужина пруге Београд – Будимпешта је близу 341,7 километара и повезује Београд и Будимпешту, престоницу Мађарске, од тога је 183,1 километар у Србији. Након што пруга
буде завршена и пуштена у саобраћај, то ће у великој мери побољшати услове путовања становника дуж трасе пруге, унапредити економски и друштвени развој и ојачати повезаност Кине, Мађарске и Србије. Од великог је значаја промовисање заједничке изградње иницијативе „Појас и пут” и европске стратегије развоја. Напредак на изградњи два моста је поставио чврсту основу за несметано отварање пруге Београд – Будимпешта.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *