Стабилно одвијање саобраћаја на деоници Београд – Нови Сад брзе пруге Београд – Будимпешта на територији Републике Србије

Фото: Ли Јунлианг

Од када је деоница Београд – Нови Сад пуштена за саобраћај и експлоатацију пре годину и по дана, саобраћај на прузи се одвија несметано, безбедно и поуздано, и ова пруга је омиљена у српском народу. Кинеска железница и српски грађевински тим су заједничким напорима остварили позитиван напредак у изградњи пројекта српске пруге за велике брзине. Брза, погодна и модернизована пруга побољшала је услове путовања за људе између два велика града Србије, Београда и Новог Сада, унапредила економски и друштвени развој северне Србије и остварила сан српског народа о брзој прузи.

Према сазнањима од кинеско – српског грађевинског тима, сигнално-сигурносни системи и систем ЕТЦС-Л2 који се тренутно користе на српској деоници пруге Београд-Будимпешта прошли су сертификацију сертификационих тела Европске уније засновану на стандардима ЕН 50126, ЕН 50128 и ЕН 50129, сигурносни системи су достигли највиши ниво СИЛ4, исти су прошли сертификацију ДеБо у Србији и Мађарској, а функције система су у складу са националним техничким прописима Србије и Мађарске. Међу њима, основна опрема система ЕТЦС-Л2, као што су радио блок центар, бализе, пружне електронске јединице и др., прошла је сертификацију ТСИ сертификационих тела Европске уније, пружајући висок ниво сигурности и заштите за саобраћај возова на овој прузи.

Систем сигнализације на деоници Београд – Нови Сад пруге Београд – Будимпешта је већ прошао пријем и тестирања институција треће стране ЕУ за систем ЕТЦС-Л2 и безбедносне системе, као и интерфејсе са пружном опремом и системом ЕТЦС-Л2 главних европских произвођача, те за подсистем контроле, команде и сигнализације добио НоБо, АсБо и ДеБо сертификате. Систем функционише стабилно већ годину и по дана. Безбедносни систем сигнализације који је обезбедила Кина, укључујући осигурање и ЕТЦС-Л2, у потпуности испуњава захтеве ЕУ за безбедност система и интероперабилност, и применљив је у различитим врстама станичних комплекса и компликованијим условима окружења.

Фото: Ли Јунлианг

Према саопштењу, у протеклих годину и по дана од када је деоница Београд – Нови Сад пуштена у саобраћај 19. марта 2022. године, путнички и теретни саобраћај је остварио запажене резултате, са укупно око 31.000 путничких возова (у просеку близу 60 возова дневно) и око 3.200 теретних возова, док је превезено преко 4,65 милиона путника, а пруга је наишла на хвалу и добродошлицу код српског народа. Тренутно, кинески и српски грађевински тим на прузи Београд – Будимпешта улажу све напоре да убрзају изградњу деонице Нови Сад – Суботица, и жељно ишчекују брз завршетак и отварање деонице Нови Сад – Суботица како би се убрзали привредни и друштвени развој Србије и како би помогли народу Србије.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *