SPC Prozelitizam ante portas

Piše Dragan Milosavljević

Crne slutnje su u narodu da se minira jedini preostali stub nacije, njena Svetosavska crkva. Da li je guranje u drugi plan tajnog procesa pravi motiv naduvavanja „raskola“,   koji se stalno nagoveštava preko državnih medija posle smrti patrijarha Pavla. Možda je halabuka oko slučaja Artemije, koja se produžava od sabora do sabora, idealan način da suštinske teme ne dođu na dnevni red

Na majskom saboru SPC, zna se već u aprilu, neposlušni Artemije biće isključen iz crkvene zajednice. To najavljuje njegova svetost  patrijarh Irinej, a rado(sno) prenosi TV „B92“. Jer, to što radi bivši vladika „nije samo protiv kanona već se graniči i sa zdravim razumom“. Njegova svetost upućena je i u „finansijske malverzacije Artemija u raspolaganju donacijama“.
Ali eto, malo se, recimo, zna, u stvari ništa, o sadržaju nedavnog boravka patrijarha u Americi. Da li se tamo, pored ostalog, upoznao sa ovde malo tajnovitim detaljima  „pravoslavnog integralizma“ koji razvijaju SAD.

NOVI CRKVENI POREDAK
Ovde vlada potpuno medijsko ćutanje o toj versko-političkoj matrici SAD i Vatikana o „novom crkvenom poretku“.  Predviđenog prvo u Srpskoj pravoslavnoj crkvi, pa potom  i  u najvećoj, ruskoj.
Ono što se da naslutiti je da  tekuće inicijative za stvaranje crnogorske, kosovske, hrvatske, a uskoro i bosanske i vojvođanske pravoslavne crkve, realno vode u     preimenovanje SPC u  buket pravoslavnih feuda. A zatim sledi i njihovo stavljanje pod kapu provatikanski orijentisane Patrijaršije u Aleksandriji. Koja i ne krije ambicije da ovde bude posrednik Svete stolice.
A novoistorija, uz pomoć kadrova dobro pozicioniranih emisara u Beogradu, već uveliko nastoji da briše duboke krvave tragove u srpskom biću, a sa njima i svest o neokajanim  masovnim grobnicama, zaostavštinom katoličkog klera i njihovog vođe i inspiratora Vatikana.
Još malo pa se neće više spominjati jame pune pravoslavaca, čije preživele potomke sada   kao stado teraju u grkokatolike u Hrvatskoj, a uskoro i drugde, uz odsustvo bilo kakvog  jasnog reagovanja crkvenog vrha.
Crne slutnje su u narodu da se minira jedini preostali stub nacije, njena svetosavska crkva. Da li je guranje u drugi plan tajnog procesa pravi motiv naduvavanja „raskola“,   koji se stalno nagoveštava preko državnih medija posle smrti patrijarha Pavla. Baš kada se u izbor novog poglavara umešala vladajuća politika evrounijata. Oličena kroz agresivno spletkarenje DS.

HALABUKA
Možda je halabuka oko slučaja Artemije, koja se produžava od sabora do sabora, idealan način da suštinske teme ne dođu na dnevni red. Jer teško da poziciju SPC istinski  ugrožava šačica neposlušnih  koji služe po „katakombama“.
Strategije razvlačenja slučaja Artemije, u kojem se „cunamijem“ vladinih medija grupici sveštenika daje publicitet, po svemu sudeći zamagljuje neke druge dramatične promene unutar SPC, a  novotarci u njoj sebe, kroz paničenje oko omalenog nepredvidljivog, a kočopernog  Artemija, predstavljaju kao teško ugroženu žrtvu. Na pravdi Boga.
Ekumenisti (papisti), naime, tvrde da „sektaši“, koji su objektivno zaista upali u dobro pripremljenu zamku zamene teza, nisu autentični tumači svete tajne. Što, na prvi pogled, kroz objektiv potrebe kanonskog jedinstva i poslušnosti nižih prema višima u hijerarhiji nalikuje smaku pravoslavnog sveta. Kao i ocena iz vrha SPC da oni koji su pošli za njima  „povlače greh i prokletstvo. Pa čak i njihovi potomci.“
To po dramatici već liči na anatemu, ali problem u tome svemu, onaj suštinski, je da je osuda bačena na deo sveštenstva iz i oko Gračanice, koje je jedino jasno delom pokazalo  kako nije spremno da sledi najnoviju „politiku“ SPC. A to je prilagođavanje dominaciji „bezgrešnog“ pape, i to bez alternative.
Dobri poznavaoci istorijata ekumene podsećaju da se na balkanskom šaru ni danas ne događa baš ništa nepoznato. Više nego ikada, Vatikan je bliži preveravanju pravoslavlja. Svetosavlja, pa potom i pravoslavlja kod Rusa.
Tamo je, u cilju pridobijanja i aktiviranja ekumenista, ubačeno oko pola milijarde dolara, a na domaće tlo, ima nagoveštaja, oko 100 miliona. Taj novac se grana i prema nekim političkim projektima uspostavljanja partije demohrišćanskog modela. Već decenijama  vrlo uspešno u Italiji i Nemačkoj. Ima već dovoljno poruka iz pravoslavnih crkava Artemiju, da u Rusiji ima snaga koje bi da se odupru ofanzivi papista i traže saveznike na ovom tlu. Možda i to žulja vrh SPC.
Reklo bi se, u sporu Sinod – Artemije, čija zaleđina i suštinski motivi sa upletenim necrkvenim faktorima nisu osvetljeni, bar zasad, došlo se do faze puta bez povratka. Pogotovu posle najnovijeg javnog istupa novog  patrijarha Irineja. Sa prognozom ekskomunikacije.

CENA OPSTANKA
Postaje sve očiglednije da je „preuređenje“ pravoslavlja, kako to vide evrounijati, „bez alternative“, neizbežna cena opstanka  Srba i Srbije. Kao uostalom i put u Evropu, pod  uslovima datih od strane istih onih koji su Srbiju doveli, prvo sankcijama, a onda oružanom agresijom, na rub totalnog poloma. Možda bi trebalo konsultovati naciju da li i na tu cenu pristaje. A u maju će u Beogradu biti i Samit NATO-a. Nedavno, uspeo je konačno da se obrati javnosti i raščinjeni vladika  Artemije. Ali kako? Njegovo svedočenje osvanulo je na malo poznatom portalu interneta. Prema izjavi Artemija pred kamerama, cilj njegovog smenjivanja, uz montiranje dokaza, je da se prikrije „istinski greh što je uspeo da makar deo Srba iz izbegličkog talasa zadrži na Kosovu“ .
Greh nije mali sa stanovišta zapada i njegovih crkava jer se, drugim rečima, odupro odlučno planovima NATO-a i Vatikana u potpunom preuzimanju Kosova, a u pozadini unapred izgubljenog rata, u koji je, kao u dobro pripremljenu klopku, uleteo Milošević.
Podsetićemo, ne samo da je u bivšoj pokrajini nikla jedna od najvećih američkih vojnih baza, nego se, prema nacrtima Vatikana, vrše pripreme za proglašenje srpskih manastira kulturnim dobrom samoproglašene, šiptarske države. A u tome će asistirati i projektovana pravoslavna crkva Kosova. Temelji te rabote „osveštani“ su  još tokom Bajdenove posete Dečanima. A Artemije je, zamislite, odbio da ga primi u Gračanici.
Odmah po uklanjanju Artemija,  Gračanicu, donedavno ostrvo otpora svetosavske SPC prozelitizmu Vatikana, „overio“ je  svojom posetom ozloglašeni prvi gubernator okupiranog Kosova Bernar Kušner. Svetski mediji ga uveliko povezuju sa Tačijem u mračnoj aferi egzekucije oko 1500 otetih i zarobljenih Srba, čiji su organi, prema ubedljivom izveštaju Švajcarca Dika Martija, oduzimani žrtvama odmah posle  egzekucije.
Oni koji su preživeli, među kidnapovanom srpskom populacijom na Kosovu,  upućeni su ovih dana da kroz tehničke pregovore Beograda sa Prištinom aminuju secesiju i sarađuju sa režimom kriminalaca i ubica, u čijoj je režiji sproveden ovaj zločin. O kojem je, kroz pokretanje afere o krađi organa, na bazi neobjavljenih saznanja Haga, progovorila  Karla del Ponte u knjizi „Negovanje nekažnjivosti“.
U Vašingtonu i Briselu znaju da ova žena, vazda željna vlasti i uticaja, ima  kompromitujuću dokumentaciju o brljotinama NATO-a, ali i krivičnoj odgovornosti šefova država i generala NATO saveza, počinilaca zločina nad Srbijom
Ali, kako na to ukazuje u svojoj knjizi odgovora  Džefri Najs, njen  tadašnji  zamenik,  bivša  tužiteljka i danas  prikriva  saznanja da su zločini, uključujući onaj u Srebrenici, naručivani i montirani od stranih službi, a odrađeni preko šarolike bratije sa legitimacijama stranih legionara.

DALTONI JAŠU ZAJEDNO
Najs tvrdi da je sporazum o ćutanju postignut između Amerike, Haga i srpskih novodemokrata, kojima se kasnije priključio pokajnički SPS. Sve to uz punu podršku NVO sektora i njihovih „nezavisnih“ medija. To je, po svemu sudeći, jedan od ubedljivih razloga zašto su sa malo ambasadorskog pritiska Daltoni 2008. godine odlučili da ponovo jašu zajedno.
Otvaranje afere Artemije, na način kako je to medijski orkestrirano, svedoči o otvorenim namerama atlantista da uz klimoglave ozvaniče preotimanje Kosova i sve pravoslavne  manastire pounijate, uz upadljivo ćutanje vrha SPC-a.
Da li se ikada prozelitska politika Vatikana menjala? Istorija svedoči da nije. Prilagođavala se kroz razne krstaške pohode, oružane i ekumenske, u taktici  pokatoličenja, prozelitizmu. A Balkan je bio i ostao najradija meta. O tome svedoči i Jasenovac i proterani Srbi iz Hrvatske  danas, ali i oni pokršteni juče. Upravo zato je pokojni patrijarh Pavle, na predlog o dolasku  pape Vojtile, odgovorio „dobro nam nedoš’o“.
Ko god ponašanje demokratske sekte u saradnji sa tom politikom smatra samo varijantom obične bahatosti, obogaćene nestašnom neoliberalnom pohotom za posedovanjem svega postojećeg, pogrešiće. Radi se o dobro obučenim tvorcima nove Srbije, u kojoj će Srbi biti svedeni na propisane demostandarde.
U tom svetlu i Sinod i Artemije i ceo sukob imaju  samo težinu olako odigranog  tuđeg scenarija, čijeg suštinskog pogubnog sadržaja njegovi izvođači u mantijama, možda ne  svi, ne moraju danas biti svesni. Ali sutra…Kada prozelitizam zakuca na vrata. Sutra, vladike, i bivše i sadašnje … sutra će biti kasno. zaйm na kartu onlaйn onlaйn zaйm po pasportuzaйm na kivi košelek bez privяzki kartыzaйm na kivi 1000 rubleй zaйm na sčet telefonazaйm čerez perevod kontaktzaйm lime

10 komentara

  1. Iz oslobodilačkih ratova, od 1912. do 1918. godine, 327 ratnika iz Vranića nisu se vratili svojim kućama, junački su pali na bojnom polju, braneći čast i ponos svoje otadžbine.

    U Drugom svetskom ratu, od 1941. do 1945. godine, partizansko selo Vranić ponovo piše zavet slobodi sa 177 položenih života.Dana 15. oktobra 1941. godine, nemačka kaznena ekspedicija opkolila je selo Vranić, pohvatala i u selu streljala 38 rodoljuba i popalila više od 50 kuća.
    Najveći broj žrtava pao je prilikom četničkog pokolja, koji je izvršen 20. decembra 1943. godine. Taj užasni zločin ne može i ne sme da se zaboravi, prikriva ili pravda gnusnim lažima.
    Jer istina je sledeća
    U noći između 20. i 21. decembra 1943. godine, četnici Draže Mihailovića okupili su se u susednom selu Jasenku i, podeljeni u tri grupe, mučki su upali u selo Vranić i zverski, na spavanju, poklali čitave porodice parti-zanskih saradnika. U četrnaest porodica, ko god se te noći zatekao u kući – nije preživeo.
    Te stravične noći, zločinci su zaklali sedamdeset dva rodoljuba, među kojima trideset pet žena i devojaka i desetoro nedužne dece, od kojih dvoje u kolevkama. Četiri devojke, bolje reći devojčice, bile su pred roditeljima silovane pa zaklane, a jedan mladić je bio kastriran pa zaklan.
    Pored toga, četnici su zarobili sedam boraca NOR-a iz Vranića. Četvoricu su, posle strahovitih mučenja, zaklali u selu, a tri borca su ustupili nemačkom Gestapou. Posle mučenja u logoru na Banjici, obešeni su u selu Čumiću kod Kragujevca.
    Međutim, ovo nije kraj četničkog divljanja. Oni su doveli još jedanaest građana, koji nisu bili iz Vranića i nad njima izvršili pokolj.
    Iz ovih podataka se vidi da je u selu Vraniću, od četničke kame, zaklano ukupno devedeset građana, što je najveći četnički zločin učinjen prema stanovnicima jednog sela u Srbiji, i po broju i po strukturi žrtava i po svireposti.
    Nekoliko dana je trajala sahrana. Poklane žrtve nisu imale u šta da se obuku i po narodnom običaju sahrane, jer su četnici, prilikom pokolja, opljačkali sve vredne stvari, odela, nameštaj i novac, čak su iz mnogih domaćinstava oterali i stoku, koju su kasnije klali i pekli za proslave, koje su organizovali u čast uspešno izvršenog pokolja nad nedužnim stanovnici Vranića.
    Kolevke u kojima su deca zaklana, nošene su kao dokazni materijal suđenje ratnom zločincu Draži Mihailoviću, koji je tada, za izvršene rat zločine prema svom narodu, osuđen na smrt,
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    a sada mu neki, bez stida, podižu spomenike i traže da bude rehabilitovan.,
    Narod smatra da najveći zločin prema poklanim žrtvama i preživelim članovima porodica, kao i prema svom narodu, čine oni koji traže rehabilitaciju ratnih zločinaca i koji koljaše i saradnike okupatora hoće silu da proglase borcima za slobodu.
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    U kući Stevana Pantića, četnici su poklali najviše – deset članova porodice. Takva strašna sudbina, znamo iz istorije, zadesila je samo porodicu deset Jugovića. S tom razlikom, što su oni svi bili za borbu sposobni ljudi i što su pali na bojnom polju. Narod ih je, zbog velikog broja žrtava jedne porodice, u pesmi opevao i do naših dana sačuvao trajnu uspomenu.
    Iz porodice Pantić je i najstarija žrtva pokolja – deda Joksim imao je 87 godina. Pored njega, zaklane su tri žene i četvoro dece. Najmlađe – jednogodišnji Ljuba zaklan je u kolevci i na osam mesta izboden nožem. Od deset članova porodice, samo su Stevan, nosilac Albanske spomenice i njegov sin Dragomir bili za vojsku sposobni ljudi i verovatno su mogli biti opasni četnički pokret i nemačkog okupatora.
    Oni koji su preživeli taj strašni pokolj, kakav istorija ne pamti je jedna nacija izvršila nad sopstvenom nacijom, najbolje znaju ko se za vre rata borio protiv okupatora i domaćih izdajnika, a ko je sve vreme rata sarađivao sa okupatorom u borbi protiv svog naroda. Sve to narod zna i pamti. O tome postoje i brojni dokumenti.
    U selu Vraniću postoje Spomen dom i dve spomen sobe, gde se čuvaju dokumenti i spiskovi imena svih ratnika i boraca iz oba svetska rata i spis žrtava četničkog pokolja. Takođe, spisak žrtava četničkog pokolja nalazi se u Spomen sobi porodice Pantić kao i u seoskoj crkvi, čijeg su sveštenika popa Boru Gavrilovića četnici zaklali u aprilu 1944. godine, kao zarobljenog partizana.
    Kao nemi svedoci, na tri groblja u selu Vraniću, rasuti su grobo masovnog pokolja iz 1943. godine, koji i danas stravično podsećaju i ukazuju četnički zločin.
    Čineći nečuvene zločine nad nedužnim narodom i sopstvenom nacijom, kakve nisu činili ni Turci ni Nemci, četnici su želeli da unište slobodarski duh Vranićana
    U tome nisu uspeli. Vranić je jedinstveno osudio počinjena zverst i još se odlučnije svrstao pod zastavu slobode, koju je tako gordo nosio još početka ustanka
    Tim ponosnim i nepokornim ljudima, njihovoj herojskoj borbi i gavnom umiranju posvećena je ova knjiga.
    Na njihovim svetlim i slavnim primerima treba da uče nove generacije kako se voli i brani sloboda i kako se treba žrtvovati za svoj narod.
    Da bi se istinito prikazalo ko je i kakav doprinos dao narodnooslobodilačkoj borbi, ko je i kakve žrtve podneo u toku rata, ko je sve četiri ratne adine bio na pravoj, a ko na pogrešnoj strani, mora se, pre svega, krenuti od 1941. godine.
    Vida Pantić

  2. Ako se da shvatiti autor ovog clanka zapravo implicira da njegova Svetost patrijarh Irinej ima ulogu trojanskog konja u SPC ?

  3. 16.04.2011. | 14:48

    Zadarski nadbiskup Želimir Puljić u poruci vjernicima: Čestitamo generalima Gotovini i Markaču za njihovo primjereno držanje

    Zadarski nadbiskup Želimir Puljić izražavajući potrebu da kaže svoj stav o presudi hrvatskm generalima u Haagu održao je u subotu konferenciju za novinare.

    – Brojni su mi se vjernici očitovali kako su zbunjeni i zabrinuti formulacijom haaške optužnice i presude našim generalima. Vijest o presudi duboko je potresla posebice ljude sa zadarskog područja, mnogi su s nevjericom i suzama pratili vijesti iz Haaga. Stanovnici Zadra i okolice s pravom generala Gotovinu nazivaju svojim ratnim junakom, osloboditeljem i herojem. Isto onako kao su to činili ili čine i drugi narodi za svoje osloboditelje od Francuske i Rusije do Kine i Mauricijusa.

    Čestitamo generalu Gotovini i generalu Markaču za njihovo primjereno držanje za vrijeme izricanja presude. Zahvaljujemo im za poruke koje su uputili žiteljima Hrvatske. Divimo se njihovoj spremnosti da budu i ostanu heroji, koji će ako treba i dalje trpjeti za našu slobodu, rekao je nadbiskup Puljić koji je svoju izjavu uputio župnim uredima, samostanima i svim vjernicima.

    Edvard Šprljan

  4. Pravda za „srpskog Šindlera”

    Diana Budisavljević, hrabra Austrijanka koja je iz ustaških logora smrti spasla najmanje 12.000 srpske dece, tek ovih dana dobija mesto koje joj pripada: SPC će je odlikovati Ordenom carice Milice, a dobiće i ulicu u Beogradu
    Popis dece
    Popis dece

    To baš i liči na Srbe: da zaborave svoje dobročinitelje, a da se zločinaca sećaju, i često ih – i ne uvek po zlu! – pominju. Sa zaostatkom od najmanje pola veka, Diana Budisavljević, Austrijanka koja je od sigurne smrti iz krvavih ustaških logora smrti spasla oko 12.000 bespomoćne srpske dece sa Korduna i Kozare, ovih dana najzad dobija mesto koje joj pripada. Postaće prvi nosilac novoustanovljenog odlikovanja Srpske pravoslavne crkve, Ordena carice Milice, a tabla sa njenim imenom biće postavljena u mirnoj, lepoj ulici u beogradskom naselju Lisičji jarak.
    Sve ovo je, doduše, mala zahvalnost za njen herojski čin, koji je dugo tavorio pod prašinom zaborava, na samim marginama zvanične istorije. Jer Diana Budisavljević, rođena Obekser, udata za uglednog predratnog zagrebačkog doktora, Srbina Julija Budisavljevića, organizovala je najveću i najsloženiju humanitarnu akciju u porobljenoj Evropi tokom Drugog svetskog rata.
    Diana, Julije
    Diana, Julije

    Kada je s jeseni 1941. čula za užasan tretman prema srpskim i jevrejskim ženama i njihovoj deci u novoustanovljenim koncentracionim logorima, Diana je shvatila da nešto mora da preduzme. Stupila je u kontakt sa profesorom Kamilom Breslerom (iz Ministarstva socijalnog staranja NDH), kako bi uradila nešto za progonjene ne-Hrvate.
    Zahvaljujući tome što je bila Austrijanka, uspela je da nagovori naciste da joj dozvole da posećuje ženske logore. Nije ostala na tome: kada bi stigla u logore – Lobor-grad, Staru Gradišku, Gornju Reku, Jasenovac – odatle je bukvalno, ispred ustaša, uz saglasnost majki, uzimala izgladnelu i bolesnu decu. Posle privremenog smeštaja, pokušavala je da nađe zagrebačke porodice koje bi ih udomile, ali je vodila urednu kartoteku za svakog mališana, kako bi posle rata oni bili vraćeni svojim roditeljima.
    – Jevrejska opština pomaže svojim članovima u koncentracionim logorima. Za progonjene pripadnike pravoslavne vere ne postoji nikakva akcija pomoći – piše Diana u svom „Dnevniku”, koji je 2004. objavio Hrvatski državni arhiv.
    U dnevničkim zapisima koje je pedantno vodila od 23. oktobra 1941. do 13. avgusta 1945. godine, opisuju se sve peripetije kroz koje je ova krhka, hrabra žena morala da prođe: vređanja, odbijene molbe, deca za koju je znala da im se bliži kraj, bol majki koje su morale da se odvoje od svojih miljenika samo da bi ih spasle. Opisani su susreti sa Kvaternikom, Stepincem, Artukovićem, kao i nemačkim generalima koji su imali mnogo više obzira prema Srbima od ustaških vlasti.
    Neki su delovi zaista potresni:
    a

    Potresno svedočanstvo

    I ako srce iskrvari – spasi svoje najdraže

    „Žene koje već tri dana nisu ni za sebe ni za svoju decu dobile hranu, koje su ono malo što su imale od kuće već potrošile, koje su za hranjenje svojih plačućih najdražih imale samo svoje suze i svoj očaj, sada su gledale te male izgladnele leševe. I još jedan nosač mrtvih, i još jedan; njih sedam jedan za drugim. I sad više nisu mogle izdržati. I ako vlastito srce iskrvari – spasti, spasti najdraže. Došle su do stolova gde su pisane liste, gurale su se i molile: ‘Uzmite, uzmite, ne možemo ih hraniti, ne možemo dozvoliti da umru od gladi… Bila sam sama sa 62 dece, koja su ležala na podu, u vagonu za stoku, bez ikakve hrane i pića. Put je bio užasan. Celu noć se čulo stenjanje i kukanje. Put do Zagreba činio se beskonačnim. Deca su tražila hranu. Sve što sam mogla da učinim bilo je da ih tešim da ćemo se za njih brinuti, da će njihove majke doći. Tražili su ih – majke, očeve, bake, deke. Jedno jadno malo detence stalno je molilo: ‘Dedo, pokrij me, hladno mi je. ‘ Tokom vožnje nisam mogla da se pomerim, kako ne bih nekoga nagazila. Veća su deca stalno sedela na noćnim posudama, mala su se prljala. Pod je bio pun blata.”
    Dnevnik Diane Budisavljević,
    10. jul 1942, Stara Gradiška.

    – Neka deca već su bila predviđena za transport u Gornju Reku, a onda su zbog bolesti morala da ostanu. Umrla su delimično tamo, a delimično od nas preuzeta kasnije, kao i toliko tih malih mučenika, kao nepoznata, bezimena deca. A svako je imalo majku koja je za njim gorko plakala, imalo je svoj dom, svoju odeću, a sad je trpano golo u masovnu grobnicu. Nošeno devet meseci, u bolu rođeno, s oduševljenjem pozdravljeno, s ljubavlju negovano i odgajano, a onda: Hitler treba radnike, dovedite žene, oduzmite im decu, pustite ih da propadnu; kakva neizmerna tuga, kakva bol. Pre podne je došao i Luburić. Bio je besan što mora da preda decu. Kazao je da ima dovoljno katoličke dece koja u Zagrebu rastu u bedi. Neka se za njih brinemo – piše Diana posle jedne posete logoru Stara Gradiška.
    Rad Diane Budisavljević od samog početka nije bio po volji ustaških vlasti. Opstruisala ju je Rimokatolička crkva, a posebno Alojzije Stepinac.
    – Odlazim kod nadbiskupa. Vrlo je suzdržan. Ne želi da se zainteresuje. Kaže da nema nikakvog upliva na vladu. Ispričao mi je da je zbog stana jedne Jevrejke bio kod nekog ministra. Taj mu je obećao da će žena moći da ostane u stanu, a sad, uprkos tome, namerava da je izbaci iz stana. Kažem mu da sam došla da tražim da spase jedan narod, a on mi priča o nekom stanu – opisala je Diana prvi susret sa Stepincem.
    Od 1941. pa sve do 1943. godine, iz „tvornica smrti” Diana je uspela da izvuče najmanje 12.000 dece. Među njima je najviše bilo Srba, ali i Jevreja, Roma, pa i mališana pritvorenih Hrvata koji nisu bili priklonjeni endehaziji. Sva imena bila su u kartoteci, mada nisu svi uspeli da prežive. Deo je dat na staranje hrvatskim familijama. A iako je bilo onih koje su posle rata nekom „Jozu” rekli da je „Simo”, mnoge i nisu. Verovatno zato u Hrvatskoj živi na stotine ljudi koji su izgubili svoj identitet i postali Hrvati, iako su rođeni u čistim srpskim porodicama.

    Za sve to bile su krive nove, komunističke vlasti. Nije im se dopadala Diana, kao neko ko bi se danas mogao nazvati „nezavisnim” humanistom, kao žena koja nikada nije bila član partije. Smetalo im je i što je Austrijanka, pripadnica predratne buržoazije, kao i činjenica da je sarađivala sa Nemcima, da bi spasavala decu. Sumnjiv je bio i njen suprug Julije: kako je mogao da preživi u Zagrebu, a svi su znali da je Srbin?
    Zbog svega ovoga, Ozna joj je odmah posle rata konfiskovala kartoteku, a njeno je delo skrajnuto i pripisano drugima. Insistiralo se da je KPJ organizovala sve dobro što se događalo tokom rata. Prećutno je stavljen veto na priču o Diani Budisavljević, pa je nijedan udžbenik istorije nije pominjao, iako je njeno delo – po obimu, ali i hrabrosti – bilo veće i od onoga što su učinili Oskar Šindler ili Irena Sendler, spasiteljka 2.500 jevrejskih mališana iz varšavskog geta.
    Oduzimanje kartoteke bila je Dianin neprebol. Znala je da bez tih podataka, u oslobođenoj zemlji, neće moći da vrati decu roditeljima. Mnogi su, godinama posle rata, dolazili u njenu kuću u Zagrebu i tragali za svojim najmilijima, ali ona je mogla samo da ih uputi na druge adrese.
    O prvim posleratnim danima Diana je pisala ovako:
    – Predajem kartoteku, beležnice za nalaženje nepoznate dece, registar za fotografije i beležnicu s popisom posebnih oznaka za decu. Želeli smo što je moguće više male dece vratiti njihovim roditeljima. Znali smo da će sada mnoge majke uzalud tražiti svoju decu. Strašno rastajanje u logorima, dugogodišnja čežnja za njima na radu u Nemačkoj, a sada neće naći svoje najdraže.
    Stara Gradiška
    Stara Gradiška

    To ju je toliko izjedalo da nikada više nije govorila o svojoj akciji. Čak ni svojim potomcima, pa je jedan od njih, praunuk Leonardo Rašica, koji živi u Brazilu, tek pred kraj Dianinog života shvatio ko je ona zaista bila. Hrabra, ćutljiva Austrijanka, „srpski Šindler”, zaboravljena svetica Drugog svetskog rata, preminula je u Insbruku 1978. godine.

    Nepravda koja joj je naneta u srpskoj istoriografiji počela je da se ispravlja tek prošle godine. Zahvaljujući istoričaru Milanu Koljaninu iz Instituta za savremenu istoriju, Odboru za Jasenovac Srpske pravoslavne crkve, Dianino delo otrgnuto je od zaborava. Značaj je uvideo i Grad Beograd, pa je Diana dobila ulicu u srpskoj prestonici, koja će čuvati sećanje na nju.
    Inicijative za odavanje počasti stižu i iz Hrvatske. Srpsko nacionalno vijeće podnelo je zahtev da se po njoj nazove i jedna saobraćajnica u Zagrebu, a na kuću u kojoj je živela tokom rata – i koja je bila pretvorena u pravi magacin, sa svim onim što je bilo potrebno malenim Srbima – biće postavljena ploča sa njenim imenom i izrazima zahvalnosti za sve što je učinila.

  5. @Lune – Hvala na ovome napisu o hrabroj zeni Dijani Budisavljevic.
    Nadam se da ovo nece biti poslednje sto cemo da citamo o toj
    humanitarki. U toj grupi dece je bila i moja rodjaka koja je tada bila usvojena od jedne zagrebacke porodice i gde ju je nasla posle rata
    njena majka.

  6. U Beogradu može dobiti ulicu, u Hrvatskoj ne?!

    Jedna od najlepših ulica u elitnom delu Beograda, Dedinju, dobiće ime po Diani Budisavljević, austrijskoj i hrvatskoj humanitarnoj radnici, koja je iz ustaških logora spasila oko dvanaest hiljada, uglavnom srpske dece.
    U-Beogradu-moze-dobiti-ulicu-u-Hrvatskoj-ne

    Beogradska gradska Komisija za imenovanje ulica i trgova početkom ovog meseca donela je odluku da se po Diani Budisavljević nazove jedna ulica u Beogradu i to zbog njenih zasluga za srpski, ali i jevrejski i romski narod.

    Rođena u Insbruku kao Diana Obexer, 1919. godine udala se za zagrebačkog hirurga Julija Budisavljevića, a potom preselila u Zagreb. Tokom Drugog svetskog rata organizovala je akcije pomoći za žene i decu stradalu u ratnim operacijama i ustaškim pogromima.
    Skupo nas je koštala falsifikovana svest

    Njene zasluge za očuvanje ljudskih života dugi niz godina su prećutkivane, ali pre nekoliko meseci učesnik NOB-a Franjo Kalođera i Srpsko narodno veće (SNV) pokrenuli su inicijativu da se njenim imenom nazovu po jedna zagrebačka i sisačka ulica.

    Uskoro će zagrebačkoj Gradskoj skupštini biti upućen i službeni zahtev da jedna ulica novi ime Julije Budisavljević i odobri postavljanje spomen-ploče na Trgu Petra Svačića broj 13, gde je živela.

    Inače, pre sedam godina Hrvatski državni arhiv objavio je obimni Dnevnik Diane Budisavljević iz kojeg se može steći jasna slika o veličini dela ove hrabre žene.

    (net.hr)

  7. Odavno je primeceno da stanje u SPC nije onakvo kao sto je nekada bilo…Ja imam 52 godine i vec dosta toga pamtim… u crkvu idem odkako sam prohodao i znam kakva je atmosfera u crkvi bila nekada , a vidim i kakva je sad…Kada vidim i cujem sta danas posle svega govore i kako se ponasaju pojedini svestenici i episkopi i vladike ,prosto ne mogu da verujem ! ? Posle Jasenovca, Jadovna, Prebilovaca Petricevca kod Banja Luke itd. Posle ” Bljeska ” i ” Oluje ” ovi ” NASI ” crkveni velikodostojnici vladike i episkopi i popovi se sastju ( i to najljubaznije…! ? ) sa katolickim nadbiskupima i kardinalima a na ” yu-tjubu ” videsmo i kako “nase ” vladike i episkopi ljube ruku rimskom papi a kao ” shlag na tortu ” dolazi i izjava patrijarha Irineja : ” Da jedva ceka da se zagrli sa rimskim papom ” ( ! ? ) Spomenuo sam mesto Prtricevac kod Banja Luke… tamo se u toku drugog svetskog rata dogodio stravican ustaski pokolj nad srbima … za samo nekoliko dana je poubijano izmedju 22 000 i 23 000 srba a od toga su 550 bila deca…! ! ! ??? Svi zlocini nad srbima su bili direktno naredjeni podstaknuti i sprovodjeni u delo po nalogu Vatikana i katolickog klera…! Od kog materijala su napravljeni ti ” nasi ” vladike i episkopi pa i sam patrijarh Irinej kada posle svega idu u pravcu ” ekumenizma ” i “kada jedva cekaju da se zagrle sa rimskim papom ” SRAMOTA !!! A MOGLO BI SE RECI I BEZ UVIJANJA I IZDAJA !!!

  8. Delovi iz Otvorenog pisma svim sveštenicima, sveštenomonasima – služiteljima oltara Hristova i svom monaštvu Mitropolije dabrobosanske, ali i sve Srbske Pravoslavne Crkve koje je napisao gospodin Miroslav Vujanić iz mitropolije dobrobosanske

    Od samog osnivanja Crkva Hristova trpi napade i neprijateljstva, ali, ipak, od svih najopasniji su oni napadi koji od lažnih učitelja i lažnih pastira dolaze podmuklo iz same Crkve. Da bi Crkvu i vjerni narod ogradili od takvih lažnih učitelja (jeretika) i njihovih lažnih učenja (jeresi), Sveti Oci na Svetim Saborima Duhom Svetim doneše crkvena pravila, Svete Kanone, koji upućuju, opominju, ali i predviđaju kazne za sve neposlušne, a naročito za one koji preko lažnih učenja, tj. jeresi u Crkvu unose nemire, svađe i razdore.

    „Neka niko ne gospodari u našoj vjeri – ni car, ni episkop, ni lažni sabor, niti iko drugi, nego samo – jedini Bog, Koji nam je kroz svoje učenike i predao tu vjeru“ (Sveti Marko Efeski). Pa Te stoga pitam, oče: zašto svojim opštenjem sa jereticima Ti kršiš Svete Kanone i tako se dižeš protiv Svetih Otaca, Svete Crkve Hristove i samog Boga? Zašto činiš (ne)djela koja nikad niko od naših svetih predaka ni u kakvim životnim ni istorijskim okolnostima nije činio, i tako vređaš sve pretke naše i sve mučenike pravoslavne? Šta je to, oče, tebe vezalo i svezalo pa te goni da, kršeći Svete Kanone, narod srbski navodiš na sablazni, međusobne svađe, raskole, te da tako sebe, svoju pastvu, svoju porodicu vodiš u propast, pogibiju i vječnu smrt?
    I o savjesti da vas pitam. Kad se molite zajedno sa „braćom iz sestrinske vam crkve papine“, da li pomenete i sve nevine mučenike srbske, koji su umoreni samo zato što su bili pravoslavni?! Da li uz Srbske Novomučenike pomenete i njihove koljače ustaše Pavelića, Artukovića, Francetića, Budaka, fra Majstorovića, kojima ti isti „vaši prijatelji zajudničari“ drže pomene? Da li zajedno sa Jasenovačkim Novomučenicima pomenete i Stepinca, duhovnog vođu NDH, kojeg „vaši samolitvenici“ iz papinske crkve proglašavaju blaženim (svetim)? Oče, da li se zajedno pomolite i za onog prethodnog papu, koji je prvi tražio da se u ovom posljednjem ratu bombarduju Srbi u Bosni i Hercegovini i Srbiji, i najviše insistirao na tome?
    Pitanje i za Vas, oci – sveštenici, sveštenomonasi i monasi koji niste crkveno opštili, zajedno praznovali, niti se molili sa jereticima, ali prećutkujete ovo svejeretičko ekumenističko zlo, koje preko stranih i domaćih slugu Novog svjetskog poretka na naš narod prosipaju Vatikan, masoni i hazarija: ko vam je zapovijedio da ćutite kad se jeres propovijeda? Ko vam je rekao da se o laži ne govori i da se narod ne upozorava? Znate li vi da onaj ko prećutkuje jeres i propušta laž saučestvuje u njihovom širenju? Zašto javno, jasno i srbski glasno ne obznanite narodu svome, tome stadu svetosavskom koje luta u magli i mraku poluobavještenja i laži, kakav je vaš stav o (ne)djelima ekumenista u Srbskoj Pravoslavnoj Crkvi?
    Da li srbski pravoslavni sveštenik, sveštenomonah, monah i prost čovjek, dok mu vjeru kvare i dok narod njegov vode na žrtvenik nepomjaniku preko tajnog i lukavog jedinstva sa jereticima, a sve s ciljem uspostavljanja Antihristove vjere Novog svjetskog poretka, treba da ćuti, „mudro“ držeći svoja usta zatvorena? U vremenima kad se vjera napada ne smije se ćutati, a jedan od najvećih stubova pravoslavlja Sv. Grigorije Bogoslov kaže: „Ćutanjem se izdaje Bog“.

    Ekumenizam je svejeres – kaže Sveti Justin Ćelijski, a „Patrijarh“ Irinej otvoreno propovijeda da je on ekumenista, dakle svejeretik. Jeste li Vi, oci dragi, u duhovnom saglasju i jedinstvu sa Svetim Justinom Ćelijskim ili sa „Patrijarhom“ ekumenistom Irinejem?
    O učešću u proslavi jeretičkih i paganskih praznika sve su rekli Sveti Apostoli. 71. Apostolsko Pravilo glasi: „Ako neki hrišćanin prinese jelej u hram paganski, ili u sinagogu judejsku i na njihov praznik zapali svijeću: da bude odlučen od opštenja crkvenog“. Svi smo svjedoci kako „Patrijarh srbski“ Irinej javno pogazi učenje Gospoda Isusa Hrista, koje nam On ostavi preko Svetih Apostola. I sad, jeste li Vi, oci, u poslušanju takvom „Patrijarhu“ Irineju, ili ste u Duhu Svetome u poslušanju Svetim Apostolima i preko njih samom Gospodu Isusu Hristu? Kažite svojim čedima, svojoj pastvi, narodu srbskom može li se biti u poslušanju i Apostolima i paganima i može li se služiti i Bogu i mamonu? Dobro znamo šta nam se kroz Sveto Pismo zapovijeda: „Ne uprežite se u isti jaram sa nevjernicima; jer šta ima pravednost sa bezakonjem; ili kakvu zajednicu ima svjetlost sa tamom? A kakvu saglasnost Hristos sa Velijarom? Ili kakav dio ima vjernik sa nevjernikom? I kakvo je slaganje hrama Božijeg sa idolima?” (2. Kor. 6, 14-16)
    .
    Danas, u vrijeme podmuklih i žestokih napada koji na svetootačko učenje i samu Crkvu Hristovu dolaze upravo iz same Crkve, ćutanje i neutralnost se ne mogu smatrati vrlinama, niti pravdati pravoslavnom ikonomijom, jer je više nego jasno da takva ikonomija-ćutologija ili neutralnost idu na ruku samo vukovima u jagnjećim kožama koji su se uvukli u SPC. Sveti Nikolaj Srbski kaže: „Neutralnost je izdajstvo Hrista. Jer ko može da pomogne istinu protiv laži, a ne pomogne je, taj pomaže laž. I ko može da pomogne pravdu protiv nepravde, a ne pomogne je, taj pomaže nepravdu. U borbi istine i laži neutralnost znači pomaganje zlu. Hristos je kao oštrim mačem podelio ljude u dve grupe rekavši: ‘Ko nije sa mnom, protiv mene je’. Oni koji nisu ni vrući ni hladni, dakle neutralni, Njemu su odvratni. Biti neutralan, nije odlika srbskog naroda.“
    Ili ćemo biti Srbi, ljudi Hristovi, ili ćemo biti ekumenistički odrodi i sluge papine i Antihristove. Ili ćemo služiti Bogu i rodu svome, ili ćemo služiti đavolu i slugama njegovim. Dva gospodara služiti ne možemo! Svako ima mogućnost da bira za sebe i treba misliti kako ćemo stati pred Hrista, Svetog Savu i pred sav mučenički narod naš poklan sa blagoslovom Vatikana i pobijen sa blagoslovom Novog svjetskog poretka u posljednjem bombardovanju.

    Dragi oče,
    Kao čovjeka i kao bližnjeg svoga, ja Te volim i uvijek, i danju i noću, Ti stojim na raspolaganju. Oče, kao istinskog sveštenika Crkve Pravoslavne i kao istinskog služitelja oltara Hristova, ja Tebe trebam i kao najvišeg gosta i kao samog sveca ja Te primam u svoj dom! Ali Hrista radi, Svetih Otaca radi, Svetih Jasenovačkih Novomučenika radi i radi svih pobijenih mučenika pravoslavnih od ruke jeretičke, pred Bogom i pred ljudima sad ti kažem: oče, dokle god se moliš i praznuješ zajedno sa rimokatolicima latinima i drugima jereticima; dokle god lukavo ćutiš o svakom ekumenističkom svejeretičkom zlu koje od pape, hazarije i Novog svjetskog poretka udara na Crkvu Svetosavsku i narod naš; oče, dokle god Ti je preči vladika kojem je katolički papin biskup bliži od Svetih Otaca, od Svetog Save, od tvoje pastve, od srbske sirotinje i od poklanih Srba po jamama balkanskim…
    Oče, sve dotle dok saučestvuješ u svim gore pobrojanim ekumenističkim antipravoslavnim, antisrbskim (ne)djelima, bilo direktno – učešćem, bilo indirektno – ćutanjem, meni, oče, od tebe ne treba ništa – ni osvećenje vodice, ni rezanje slavskog kolača, ni krštenje, ni opelo. Ništa mi od Tebe, kao takvog sveštenika, ne treba, niti Te u kuću primam, pa kako Bog da i meni i Tebi!
    S druge strane, oče, čim ostaviš svejeres ekumenizma i ponovo prihvatiš jedinu istinitu vjeru pravoslavnu, onako kako nam je Sveti Oci predadoše i ja, oče, Tebe prihvatam. Ili Vatikan i ekumenizam, ili ja, tvoj Srbin. Na Tebi je.

  9. Intervju s Episkopom dalmatinskim Fotijem objavljen na veb sajtu Eparhije Dalmatinske.

    Susret pape sa mitropolitom zagrebačko-ljubljanskim Jovanom
    Papa Benedikt Šesnaesti trebalo bi u junu da poseti Hrvatsku. Vladika Fotije kaže da se može pretpostaviti da će se poglavar Rimokatoličke crkve u nekom trenutku susresti s našim mitropolitom u Zagrebu, ali da se to sada ne može sa sigurnošću tvrditi.

    – Bogoslovski dijalog koji se već duži niz godina vodi s Rimokatoličkom crkvom veoma je značajan za pravoslavnu Crkvu, jer nas dijalog upućuje na zajedničku tradiciju iz prvog milenijuma hrišćanstva. Mnogi danas zaboravljaju da su Istočna i Zapadna crkva do XI veka bili jedna Crkva. Bogoslovski dijalog pravoslavnih s rimokatolicima, a to znači prvenstveno sa rimskim papom, ima za cilj da se ta bolna i tragična podela prevaziđe i, ako bi Bog dao, ponovo vaspostavi puno jedinstvo Crkve, kako je to bilo u prvom milenijumu. Mnogi neupućeni ljudi, današnji dijalog pravoslavlja s rimokatolicizmom pogrešno i zlonamerno tumače i unapred osuđuju kao izdaju pravoslavlja, što je potpuno netačno. Pravoslavlje je po svojoj širini vaseljensko i mora biti u dijalogu sa svima, jer smo mi kao pravoslavna Crkva odgovorni ne samo za svoje spasenje, nego i za spasenje svih ljudi, kao i celokupne tvorevine Božije – kaže episkop dalmatinski.

  10. OLUJA ZLOČIN NAD ZLOČINIMA
    Haški sud i presuda hrvatskim zločincima generalima Gotovini i Markaču . Srbi su u Hrvatskoj bili konstitutivni narod isto kao i Hrvati i da nije bilo Srba koji su u Hrvatskoj krenuli u partizane i digli ustanak , Hrvatska bi na kraju rata bila ono što je i trebala biti fašistička država gubitnik II svjetskog rata . Hrvati ti pokatoličeni Srbi najveći su neprijetelji Srba pravoslavaca . Potkopavali su prvu zajedničku državu kraljevinu SHS , potkopavali su i drugu zajedničku državu Jugoslaviju i razrušili uz pomoć stranaca . Pri tome su počinili najveći genocid u 20 veku proterivanjem oko 280 000 Srba i oko 200 000 Jugoslovena od kojih je 95 % bilo Srba .Samim tim su pokazali zapanjujuće naivnim da ne kažem gore Srbima da s njima nema života i da nikad više s njima ne smemo ući u zajednicu jer bi to bio kraj Srbije .To je narod pun mržnje koju šire putem škola, katoličke crkve , medija , svim sredstvima i bez prekida . Konačno da je Hag rekao tek pola istine zločinački potvat . Drugi dio istine je GENOCID nad srpskim narodom Krajine . Krajina nije od jučer nju su Srbi natopili krvlju za vreme AustroUgarske a i kasnije u I i II svetskom ratu i sada ovom zadnjem. Moram reći da je Krajina za vreme Austrougarske bila izuzeta iz vlast Hrvatske i odgovarala je jedino Hasburškoj monarhiji . Ako su već Hrvati imali pravo rušiti Jugoslaviju i odeliti se od nje onda su i Srbi kao konstitutivni narod imali pravo proglasiti na prostorima Republike Srpske Krajine gde su bili većina svoju državu isto kao i Hrvati . Dok oni to osporavaju i Srbe su proglasili manjinom u isto vreme to se njima sprema u Bosni . E sad oni tu dreče kao mačak kad ga dete povlači za rep . Oni tu brane svoju konstitutivnost koju su Srbima u Hrvatskoj bezobrazno oduzeli .Da nebi bilo novi ratova kroz neko vreme Evropa se uz pomoć Rusije i Srbije treba založiti za vraćanje u život Republike Srpske Krajine u njenim granicama kad je nastala na odprilike 35 % teritorije socijalisičke Republike Hrvatske . Normalno s izlazom na more kod Zadra ili Šibenika . Jer za to more ginuli su svi narodi Jugoslavije da bi ga Broz velikodušno poklonio svojim Hrvatima baš kao i Baranju koju je oteo Srbiji . Međimurje koje je oteo Mađarskoj, Istru i Dalmaciju s otocima koju je oteo Talijanima itd. Za sve te krajeve ginuli su i Srbi a za nagradu je nad njima počinjen genocid i protjerivanje . Znači Republika Srpska Krajina mora postati država kao garant mira na ovim prostorima . Inače će nemir biti uvek prisutan jer kako kažu Hrvati ako treba čekati i 900 godina Srbi se neće odreći Krajine.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *