КУЋА КАТЕНА МУНДИ ПРЕДСТАВИЛА ПРОЈЕКАТ СРПСКЕ ИНТЕРНЕТ АКАДЕМИЈЕ
Уз учешће и сарадњу еминентних личности српске интелектуалне сцене, на самом крају минуле године, издавачка кућа Катена мунди покренула је пионирски пројекат – Српска интернет академија, коме је намењена улога „оазе знања и извориште српског становишта у 21. веку, место аутентичне српске мисли и српског слободарског духа“. Академија је замишљена као „ алтернативни образовни простор који се супротставља колонијалном утицају на српско образовање“

Бранимир Нешић
Шта је најважнија одредница српског идентитета
Битка за очување националног идентитета је најузвишенији акт у друштвеном деловању
Директор Издавачке куће Катена Мунди, аутор и водитељ поткаста „Код Бране“, као и идејни творац Српске интернет академије Бранимир Нешић, обраћајући се публици у препуној сали Коларчеве задужбине, рекао је да је најважнија одредница (по Душану Батаковићу) српског идентитета „жеђ за слободом“.Жеђ за слободом окупља Србе вековима, па је окупила и нас вечерас. Битка за очување националног идентитета је најузвишенији акт у друштвеном деловању. Жеђ за слободом тера нас на надљудска достигнућа и она нас је окупила вечерас. Вечерашње сабрање много је значајније од било ког страначког активизма. Битка и борба за очување националног идентитета је најузвишенији акт у друштвеном деловању.
Национална свест о целовитости српског народа негована је много пре него што је Карађорђе позвао Србе на устанак. Са друге стране наши вековни непријатељи нису седели скрштених руку, него су радећи на пољу културе у 18. и 19. веку утемељили зачетке разбијања српског интегралистичког културног концепта и зачетке стварања вештачких нација у српском етносу.
Недовољна брига о очувању националног идентитета довела нас је до два геноцида и неколико етничких чишћења српског народа у 20. веку.
Познато је да је идеју да се свет посматра из српског становишта обелоданио Милош Црњански 30-их година прошлога века, али његова идеја није доживела своју конкретизацију, јер су комунисти још у Дрездену српску елиту означили као главног непријатеља на Балкану. Вођени идејом и мишљу да је целомудреност једног народа у сабрању и саборности, морамо да имамо јасно дефинисано српско становиште. Без тога нема слободе. Мислите храбро и осетите слободу! Нема слободе и нема уједињења српског народа без утемељења српског становишта у 21. веку. Зато постоји Катена Мунди и Српска интернет академија.
Публици су се потом обратили садашњи и будући предавачи Српске интернет академије.

Проф. др Коста Чавошки
Први елемент нашег идентитета је српски језик којим говоре и Хрвати са ијекавским наречјем
Први елемент нашег идентитета је српски језик којим говоре и Хрвати са ијекавским наречјем.Други елемент је источно православље и наше специфично Светосавље.
Трећи елемент је црква без које ми нисмо српски народ. Четврти елемент, који само ми Срби имамо, је Косовски завет без којег бисмо тешко опстали као Срби и без којег не дај Боже да останемо.
Циљ је окупљање свих Срба, односно уједињење Срба из Србије, Републике Српске и Црне Горе. Да бисмо то постигли морамо да будемо слободни, јер као што је рекао Перикле тајна среће је у слободи, а тајна слободе је у храбрости!

Проф. др Слободан Антонић
Елита у Србији данас није српска и предлажем да је створимо путем оваквих трибина
Већ 10 година сарађујем са Катеном Мунди која је објавила шест мојих књига у више издања. Катена развија и знање и самосвест читаоца и зато ми се допада пројекат Интернет академије.За српско становиште, о коме ћу говорити и у мом Циклусу Срби и политика, јако је важно рећи како су Срби некада гласали.
Какав смо народ некада били! Људи су некада гласали јавно, тако што су пред председником бирачке комисије рекли своје име и име кандидата за кога ће да гласају. Није било никаквих кутија и никаквих паравана, и таквим начином гласања краљевска влада је у 19. веку изгубила изборе. И тако шест пута кроз цео 19. век! Па видите какви су наши људи били у 19. веку.
Елита у Србији данас није српска и питање је како да је направимо! Предлажем да то радимо путем оваквих трибина.

Проф. др Миломир Степић
Ослобођење и уједињење српског народа је геополитичко питање пар екселанс
Наша тема је српско становиште у 21. веку, у коме нас чекају још дуге три четвртине. Пред нама је време ратова, смене друштвених поредака, померања граница, смена на врху, нестанка и настанка држава и свега онога што те тешко предвидиве процесе прати. Биће великих померања, али нико не зна каквих и коликих, да ли ће уопште бити поларизма, да ли ће бити блокова, да ли ће бити великих сила, и држава у садашњем облику, и како ће се све то пројектовати на Балкан као Катену мунди. Балкан не зову тек тако земљом граничара у процепу светова. Сигурно је да је опстанак битан за нас Србе, и то је наш примарни интерес, али ми одмах помислимо на демографски опстанак који се не решава доминантно економским мерама. Српски примарни интерес је и да просторно опстанемо, што је видљиво у свим овим нашим губицима територија све до Косова и Метохије. А примарни интерес нам је и идентитетски опстанак јер се наша идентитетска супстанца мења великом брзином.Наш примарни интерес је идентитетско питање, а оно се не решава интеграцијом у организације западне цивилизације. Наш пут није европски, јер наш пут је светосавски а не натовски. Ми нисмо запад зато што носимо фармерке иако нас у то убеђују.
Српски циљ, и то је то српско становиште, мора да буде ослобођење од окупатора који је поробио и цркву, и културу, и науку и бивше српске територије, па и Србију која се само тако зове, а у ствари је Југославија. Ослобођење и уједињење српског народа је геополитичко питање пар екселанс. Стога морамо да пратимо геополитичка кретања и адекватно реагујемо на сваку промену увек имајући на уму српски интерес и српско становиште. Бити и остати у срцу Балкана, значи стално имати хладну главу, оштро око, мирну руку и увек сув барут. Неће погрешити ни они који кажу – и јаку Русију! А ја ћу да додам – веру у Бога и Божју помоћ!

Божидар Зечевић, филмолог и филмски критичар
Историја српског филма не постоји зато што је неко сакрио 60 година српског филма који као да није постојао до 1945. године
Зашто историја српског филма не постоји? Зато што је неко сакрио 60 година српског филма који као да није постојао до 1945. године. То је апсурдна историјска лаж, српски филм је апсолутни, друштвени, историјски, политички, уметнички и цивилизацијски континуум од 1896. године када је приказан први филм у Београду и ми имамо 110 година развоја српског филма у континуитету, од 1911. када је снимљен први српски играни филм о вожду Карађорђу.Никакав разлог не оправдава истину да ми данас немамо написану историју овог важног феномена. Балкански рат је био први велики рат у Европи и сниматељи из целог света су се сјатили код нас. Тада смо се први пут запитали зашто то не радимо ми. Тако је дошло до прве филмске продукције у ратним условима, а иницијатор првог импулса за снимање оваквих филмова био је тадашњи помоћник начелника Врховног штаба Српске војске генерал Живојин Мишић, аутор чувене крилатице „Ко сме тај може“. Зато ћемо да објавимо Историју српског филма. Српско становиште се најбоље очитује кроз документарне записе, што је посебан квалитет и филму даје много већу моћ него што је имају сви остали медији. Код нас су утврђени први принципи рада камере на бојишту, и зато се историја српског филма чита као један узбудљив роман и као таква ће бити презентована читаоцима.

Проф. др Миша Ђурковић
Заједно ћемо да направимо искорак и утемељимо српско образовање које је сада у рукама антисрба
Већ после смрти витешког краља Александра озбиљна генерација патриота попут Милоша Црњанског схватила је да је југословенство заблуда и да је са њим готово. И од тада, пре свега Црњански, кренуо је са причом о повратку српског становишта. После тога дошао је највећи син наших народа и, наравно, највише упропастио нас Србе. У 20. веку ми смо и даље у позицији да објашњавамо и бранимо српско становиште.Катена мунди окупља људе који су на том трагу. У оквиру тога Српска интернет академија је изузетно важна. Намеравамо да заједно направимо искорак и утемељимо српско образовање које је сада у рукама антисрба који разарају наш идентитет, нашу породицу, и од којих ми морамо да се одбранимо. Ми имамо обавезу да направимо неку врсту алтернативног српског образовања, с обзиром да су наши универзитети и јавни простор све више контаминирани деловањем антисрпских фондација и делатника. Осим тога, бавићемо се и убудуће разарањем српске породице, разарањем човека и хуманитета, али и стварањем механизама одбране од зла које потиче из различитих перспектива.

Проф. др Милош Ковић
За Србе је слобода право да сами одлучују о својој судбини!
Завет, ослобођење и уједињење! То је наш консензус! Јер, ми Срби смо данас у много горем положају него што смо били 1914. и 1941. године. Јер, данас смо потпуно опкољени душманима. Не постоји елементарни ниво слободе. Наш политички простор је потпуно контаминиран. Овде се воде културни ратови између упорног југословенства ослоњеног на Запад, и нас. Поред тога, Европа кува, а САД су изгубиле велики углед који су имале. У Украјини се води и наш рат! Долази време покоре али и време шанси за оне који су паметни. Наша академска мисао је темељно колонизована, а Катена мунди и Андрићев институт у Дрвенграду су уточиште онима који мисле о ресуверенизацији српске мисли, културе, философије, економије.Срби из расејања прате све што радимо и то је јако важно. Повратак Светосавском и Косовском завету је неопходан јер то је наш културни образац кроз векове и наш једини пут. За Србе је слобода право да сами одлучују о својој судбини и својој аутентичној култури. У томе велику улогу има Катена мунди! Уједињење ће доћи у дужој историјској перспективи, оно мора да буде пре свега духовно! Јер Светосавље је једини културни образац којим можемо да се супротставимо свим злима, и показало је своју виталност у дугим вековима ропства. Убеђен сам да је демографско пропадање последица духовног пропадања. Кључна идеја српске историје је да будемо газде у својој кући, и престонице великих сила виде нас као један од џепова отпора. Ми смо обавезни да пружимо отпор и да се ујединимо, јер у супротном нећемо опстати.

Проф. др Владимир Димитријевић
Српско становиште је српски завет, вера у васкрслог Христа читавог нашег народа који се кроз историју жртвовао за крст часни и слободу златну
Српско становиште је српски завет, а српски завет је вера у васкрслог Христа читавог једног народа који се кроз историју жртвовао да би победили крст часни и слобода златна. Ако нема Христовог васкрсења, онда је историја српског народа и српских 700 хиљада жртава у НДХ потпуно бесмислена. Четири су основна српска заветаСветосавски завет (полагање наде на Бога као основа свих осталих завета)
Светолазаревски, Видовдански завет (коме ћу се приволети царству, да ли земаљскоме или небескоме које је непролазно и вечно)
Његошевски завет (нека буде што бити не може, вера у васкрсење и победа Христа над сатаном),
Светојасеновачки, Световукашиновски завет (само ти дијете ради свој посао, страх нам неће заледити груди!)
Нама у 21. веку не преостаје ништа друго него да се држимо српских завета и истине!

Проф. др Мило Ломпар
Модерност је противречан појам у нашем постојању. У политичком смислу она је доба издаје
Курс који треба да држим наредне године биће везан за изглед српске културе у модерно доба. Модерност се појављује као доба великог искушења српске колективне егзистенције. У модерности се појављују садржаји које она није успела да превлада. У исто време у уметничком и културном смислу модерност је развила велики потенцијал српске индивидуалне и колективне даровитости, неке од најбољих ствари у уметничком смислу биле су остварене у модерности.Дакле, модерност је противречан појам у нашем постојању. У политичком смислу она је доба издаје, јер смо југословенством и комунизмом напустили једну идентификацију која је трајала вековима. У културном смислу она је доба потврде и у стандарду и у појединачном резултату. Црњански и Андрић, Лубарда и Шумановић, читав низ научника, стваралаца, показују изузетан потенцијал једне културе која у скоковима прелази епохе, стилове и могућности израза.
Тај, дакле, противречни садржај треба објаснити, разлистати и показати. Берђајев каже да је слобода тешка а да је ропство лако. Али, слобода има два лица, лице народа и лице појединца какав је био усамљени Црњански који је имао унутрашњу слободу, слободу од власти. У свом курсу ја ћу говорити о тим парадоксима.