Премијерни приказ у Србији електромоторног воза из Кине за брзу пругу Београд – Будимпешта

 

Новинар је од компаније China State Railway Group Co., Ltd. (у наставку Кинеске железнице) сазнао да је дана 7. јуна по локалном српском времену у 12 часова (по пекиншком времену 7. јуна у 18 часова) по први пут представљен електромоторни воз из Кине за брзу пругу Београд – Будимпешта. Премијера брзог воза се одржала у депоу у Земуну, Београд. Ово представља још једно значајно достигнуће у интеграцији кинеске железничке техничке опреме и техничких спецификација интероперабилности ЕУ (TSI), а уједно је и први пут да су кинески електромоторни возови, као и високотехнолошка кинеска опрема за железницу почели користити у Европи.

 Одговорно лице у Сектору за иностране послове Кинеских железница нам је објаснило да су ову премијеру електромоторног воза за брзу пругу Београд – Будимпешта организовали China State Railway Group Co., Ltd. и CRRC Changchun Railway Vehicles Co., Ltd. Сарадња између Дирекција за железницу Кине и Србије се заснива на имплементацији модерне и напредне технологије стандардних електромоторних возова серије Фусинг, посебно дизајнираних за брзу пругу Београд – Будимпешта, узимајући у обзир локално окружење и оперативне услове у Србији. Начињене су и одређене адаптације и побољшања како би се задовољили услови за транспорт између две земље. Почело би се са употребом ових возова крајем 2025. године.

Брзи електромоторни воз за пругу Београд – Будимпешта је електродистрибутивна електромоторна јединица са максималном радном брзином од 200 километара на час и укупне дужине од око 103 метра. Састоји се из 4 вагона, предвиђено је да прва класа буде у првом вагону, док је друга класа у преостала три. Укупан капацитет путника је 250, воз је опремљен батеријом за напајање, али и даље има могућност самосталног рада у безнапонским зонама.

 

Конструкција воза је аеродинамичног облика, офарбана у “црвено, плаво и бело” представљајући боје српске заставе. Површина црне боје на бочној страни локомотиве инспирисана је елементом српског државног грба, односно  двоглавим орлом, док трака са плавим градијентом је попут раширених крила орла. Црвене и плаве траке симболизују „Нови пут свиле“ и „Поморски пут свиле 21. века“, одражавајући прелепу визију Кине и Србије да заједно раде на изградњи висококвалитетног Пројекта под називом „Појас и пут“ у циљу постизања обостраног развоја и просперитета. Боја и дизајн ентеријера и екстеријера се међусобно допуњују, а детаљи као што су амбијентално осветљење и седишта са паметним дисплејем у потпуности одражавају модеран, паметни и хуманизован концепт дизајна возне гарнитуре. У вагонима је предвиђен простор за одлагање инвалидских колица, бицикала и великог пртљага, и сваки је опремљен апаратима за кафу, аутоматима и другим услужним објектима, како би се задовољиле разноврсне потребе путника.

Брза пруга Београд – Будимпешта повезује Београд, главни град Србије, са Будимпештом, главним градом Мађарске, и представља водећи Пројекат у оквиру иницијативе „Појас и пут“, који заједнички граде Кина и земље Централне и Источне Европе. Представља уједно и први Пројекат повезивања кинеске железничке технологије и опреме са ЕУ стандардима железничке међувезе.

Председник Вучић на презентацији новог воза

Укупна дужина пруге износи 341,7 km, укључујући 183,1 km на територији Србије, са пројектованом брзином од 200km/h. Деоница од Београда до Новог Сада пуштена је у саобраћај 19. марта 2022. године, а у протекле две године превезено је преко 7,8 милиона путника, пружајући висококвалитетне услуге превоза српском народу; Изградња деонице Нови Сад – Суботица – државна граница границе одвија се несметано, а укупан проценат завршености радова је преко 80%. Српска деоница брзе пруге Београд – Будимпешта биће у потпуности пуштена у саобраћај током ове године.

Амбасадор Народне Републике Кине у Србији Ли Минг

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *