ВАЖАН И КЉУЧАН ПРОЈЕКАТ САРАДЊЕ КИНЕ И СРБИЈЕ: Пројекат брзе пруге Београд – Будимпешта “скок у будућност и пут ка срећи”

Председник Владе Републике Србије господин Милош Вучевић, министар
грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре господин Горан Весић и амбасадор Кине
у Србији господин Ли Минг са пратњом, обишли су 25. маја преподне радове на
изградњи суботичког чворишта на деоници Нови Сад – Суботица брзе пруге Београд-
Будимпешта.

Том приликом председник Владе Републике Србије господин Вучевић је
изјавио за медије следеће: „Пројекат брзе пруге Београд – Будимпешта представља за
српски народ ’скок у будућност и пут ка срећи‘. Заједничким залагањем гардитеља пруге
Србије и Кине, ова најбржа брза пруга у Србији ће донети корист грађанима дуж
трасе.”


Амбасадор Ли Минг је истакао: „Пруга Београд – Будимпешта је веома важан и кључан
пројекат сарадње Кине и Србије. Заједничким снагама обе стране сигурно ћемо
изградити пругу Београд – Будимпешта у један нови пут ка будућности, просперитету и
срећи. ”
Пројекат брзе пруге Београд-Будимпешта представља водећи Пројекат у оквиру
иницијативе „Појас и пут“ између Кине и земаља Централне и Источне Европе.
Деоница пруге Београд – Будимешта у Србији од Новог Сада до Суботице налази се у
Jужној и Cевернобачкој области Аутономне покрајине Војводине у северној Србији.
Полазна тачка трасе је Нови Сад, други по величини град у Србији, која даље пролази
кроз Врбас, Бачку Тополу и Суботицу до границе са Мађарском и Србијом. Пројекат
деонице Нови Сад – Суботица спроводи Конзорцијум предвођен компанијама CRIC и
CCCC. Пројектом ће се постојећа једноколосечна електрификована пруга изградити у
двоколосечну електрификовану, док ће радна брзина бити повећана са досадашњих 40
до 50 километара на час на 200 километара на час. Након повезивања са већ повезаном
деоницом Београд – Нови Сад, време вожње између Београда, главног града Србије и
пограничног града Суботице биће смањено на око 80 минута, што ће знатно
побољшати и обезбедити услове путовања за људе дуж трасе.

Радови на суботичком железничком чвору на деоници Нови Сад – Суботица у оквиру
брзе пруге Београд – Будимпешта на територији Србије су кључни радови на деоници
Нови Сад – Суботица, представљајући чвориште које повезује осам места кроз једно
стајалиште. Станица обухвата низ путничких и теретних паркинг простора. Целокупни
Пројекат обухвата главне радове као што су радови на трупу пруге, мостовима и
пропустима, колосецима, СС и ТК, електроенергетици и електрификацији, као и на
изградњи објеката.
Станица Суботица је станица која постоји већ 100 година и представља кључну
јединицу за заштиту културних споменика локалне заједнице. Током свеобухватног
процеса реновирања и изградње, грађевински тим Кине и Србије придржавао се
принципа „обнављања старог према старом“, и у потпуности су уважили захтеве и
сугестије Завода за заштиту споменика културе и уз обезбеђивање заштите културних
споменика и објеката, извршили свеобухватну обнову и доградњу станичног дворишта
и станичне зграде. Након реновирања и доградње, значајно ће се побољшати
ефикасност транспорта робе, смањити време и трошкови транспорта, унапредити
трговина између Србије, Мађарске и других региона Европе, и у великој мери
унапредити локални економски и друштвени развој и дати нови живот овој вековној
станици.

Од почетка извођења радова на реконструкцији Суботица чворишта, грађевински тим
Кинеских железница пажљиво је планирао, стручно организовао и ангажовао домаће и
стране висококвалитетне грађевинске ресурсе. Било је неопходно годину дана и 10
месеци да се превазиђу различити неповољни фактори као што су ризици при извођењу
радова као и високи безбедносни ризици. Радови на рушењу, реновирању и транзицији
железничке, друмске и цевоводне мреже у станици Суботица су безбедно и успешно
завршени. Тренутно, главни радови као што су подземни радови, радови на колосецима
и изградња објеката у Суботица чворишту напредују према плану. Сложени радови на
реновирању чворишта и транзиције целе станице завршени су безбедно, на време и
квалитетно, уз велике и једногласне похвале од стране Инфраструктуре железнице
Србије и станице Суботица. Тиме су створени одлични услови да српска деоница брзе
пруге Београд-Будимпешта буде пуштена у саобраћај крајем године.

Један коментар

  1. Наша влада не сме ни зинути о правим стратешким понудама које је донео Си , као у бунилу понављају исте приче о даљим задуживањима и инвестицијама . Село гори а баба се чешља !!!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *