Представљени резултати AIESEC Youth Speak истраживања
Студентска организација AIESEC Србија представила је резултате истраживања Youth Speak Voice (Глас младих Србије), које је показало да је компанија НИС међу студентима препозната као лидер о питању пословања на тржишту у нашој земљи. Ово истраживање се организује већ девет година заредом, а основни циљ је да се образовним институцијама, корпоративном сектору и невладиним организацијама приближе ставови и мишљења младих у вези са образовањем и каријером.
Као један од послодаваца с највећом понудом програма за младе, НИС се Youth Speak истраживањем води приликом прилагођавања својих програма или креирања нових иницијатива. Ова анкета је за НИС уједно и водиља на које теме компанија треба да организује радионице, као и које су додатне активности које је потребно да се спроводе током реализације компанијских програма за младе. Између осталог, НИС младима нуди NIS Calling програм студентске праксе, NIS Energy програм запошљавања, као и НИС Aкадемију, нови програм студентске праксе који се реализује у складу са потребама факултета.
Награду је у име компаније НИС примио Урош Мирић, руководилац Групе за развој бренда послодавца.
„Истраживања као што је Youth Speak Voice су изузетно важна за нас. Фокусирани смо на младе и пружање најбољих прилика за почетак њихових каријера. Кроз оваква истраживања чујемо њихово мишљење, кључно за креирање програма прилагођених њиховим потребама. Разумевање њихових приоритета нам помаже да боље одговоримо на њихова очекивања од послодаваца и пружимо им максималну подршку у овом важном животном периоду“, рекао је Мирић.
Youth Speak Voice анкета је део глобалне иницијативе која се спроводи у више од 100 земаља истовремено. Анкета се организује сваке године, а млади изражавају своје ставове на тему ваннаставних активности, циљева одрживог развоја, образовања и каријере, као и карактеристика које су им битне када су у питању компаније.
У овогодишњој анкети у Србији учествовало је скоро 3.500 младих од 18 до 30 година. Неки најзначајнији закључци истраживања су да се млади од ваннаставних активности најчешће баве учењем страних језика, док су најчешћи канали за стицање неформалног образовања Јутјуб, Инстаграм и књиге. Главним факторима добијања посла у нашој земљи млади сматрају факултетско образовање и праксу у компанији, а идеално трајање стручне праксе им је од три до шест месеци, са флексибилним радним временом и могућношћу рада од куће.
Студентска организација AIESEC је највећа глобална мрежа младих. Својим програмима интернационалних пракси и организацијом едукативних и друштвено одговорних пројеката, AIESEC пружа младима јединствену могућност за лични и професионални развој.