Протојереј Давид Исакадзе – На реду је Кавказ

Представник Грузијске православне цркве упозорава да би се, после Украјине, следећа на мети Цариградске патријаршије могла наћи Абхазија

Процес црквеног раскола у светском православљу није се завршио већ почео кршењем канона и доделом лажне аутокефалности тзв. Православној цркви Украјине. Ситуација у Црној Гори је упозоравајућа, а на ред, без сумње, могле би доћи Бугарска и Грузијска православна црква – каже у разговору за „Печат“ протојереј Грузијске православне цркве Давид Исакадзе.

Одакле би могао да крене процес нарушавања црквено-правног поретка на територији Грузије и може ли се он објаснити само идејом Фанара да се наметне као први по власти у православној екумени, или су разлози и политичке природе?
Украјински преседан могао би постати модел, јер ако је Вартоломеј направио раскол у Украјини, ништа га не спречава да то репризира у Грузији. Осетљиво место је Абхазија у којој, због сложене ситуације, РПЦ нема широко деловање. То је идеалан простор где би патријарх Вартоломеј могао да покуша да направи још један корак ка присвајању апсолутне власти у православном свету и потврди се у улози папе од истока. Упад на канонску територију општепризнате црквене јурисдикције Руске православне цркве у Украјини је грубо кршење канона и ми често кажемо да РПЦ, у оквиру чијег недра и јурисдикције је деловао Фанар, има право да позива све цркве да осуде поступке патријарха Вартоломеја. Дужни смо да осудимо не само папизам него и активности које предузима Вартоломеј.
У којој мери се у држави која политички гравитира ка Западу негују хришћанске и традиционалне вредности?
Црква у Грузији посебно активно иступа против пропаганде ЛГБТ заједнице и, уз Божију помоћ, успели смо да у нашој земљи спречимо организовање геј парада. И свештеници и мирјани су изашли на улице и послали поруку влади да ми то нећемо дозволити. Одолевамо док је Господ с нама. Штитимо традиционалне и породичне вредности које су Богом благословене. Када је реч о традиционалним вредностима – ми, наши пријатељи, многи свештеници, мислимо да се назиру знаци апокалипсе. Они се очитавају у пропаганди содомије која доминира широм света. Нису у питању само разговори већ и деловање по школама и међу децом, што је несумњива пропаганда содомије. Подсећам да је у време Ноја због блуда, прељубе и содомије Господ више пута упозоравао људе, али они нису слушали и десио се Потоп – само осам људи је преживело – они који су доспели у Нојеву барку. Бринемо се да ће тај грех, ако му се не одупремо, навући Божји гнев на нас.
Да ли се влада Грузије консултује с патријархом о важним државним питањима, геополитичким, политичким?
Наш премијер често разговара с нашим патријархом. Данашња власт у Грузији о питању ЛГБТ дели исте ставове као и Црква. И Црква и власт сматрају да то није само окидач за духовно разарање човека и рушење традиционалних вредности већ геноцид над нацијом. У влади постоје верујући људи, они се такође придржавају те позиције.
Да ли политички односи између Русије и Грузије утичу на однос двеју цркава?
Постоје контакти са РПЦ јер је то црква и нама су туђа политичка разногласја – у Цркви то не дејствује.
Да ли Грузијска црква делује на територији Абхазије и Јужне Осетије?
Нажалост, Грузијска православна црква не дејствује у Абхазији и Јужној Осетији јер су тамо на власти људи који не дозвољавају присуство наше цркве на тој територији.
Да ли одржавате контакте с Украјинском православном црквом Московске патријаршије и с тамошњим монаштвом?
Недавно смо иступили с подршком УПЦ, снимили видео-обраћање које су видели и у Русији и у Грчкој. Такви контакти постоје – ми подржавамо Украјинску православну цркву и молимо се за њих у овој тешкој ситуацији у којој се налазе.
Много волимо и српску и руску браћу у Христу, посебно поштујем српског светитеља Јустина Поповића.

Превод: Ранко Гојковић

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *