Одрживост универзалне поштанске услуге у светлу дигитализације

 

Одржан панел о будућности универзалне поштанске услуге и реформe Поште закључци и препоруке важни за државу и грађане

На панелу „Одрживост универзалне поштанске услуге у светлу дигитализације” у Привредној комори Србије, говорили су др Никола Трубинт, потпредседник Европског комитета за поштанску регулативу (CERP), Љубомир Остојић, директор Сектора за поштанске услуге (РАТЕЛ), проф. др Драгана Шарац, са Факултета техничких наука у Новом Саду, проф. др Никола Кнежевић, Саобраћајни факултет у Београду, и Зоран Ђорђевић, в.д. директор Поште Србије.

Зоран Ђорђевић рекао је да данашња размена стручних знања и мишљења има за циљ да понуди идеје и решења за изазове који су пред нама и да одговор на кључно питање да ли све поштанске услуге треба у потпуности дигитализовати. „Према искуствима и наученим лекцијама раније из ратног стања, недавно пандемије, намеће се закључак да Пошта треба да настави да пружа и класичне услуге, у постојећем облику, које су текле непрекинуто и условима рата и других великих безбедносних ризика. Пошта Србије наставиће да се управља првенствено према потребама наших корисника, а посебно ће обратити пажњу на најстарије кориснике, који имају одређене потешкоће да се прилагоде тренду опште дигитализације. Ми ћемо им у томе помоћи, а пројекат који управо данас отпочињемо – е-Новчаник омогућиће им да сигурно изврше своја плаћања. Ту су и други пројекти са којима смо већ далеко одмакли, подршка е-комерцу, е-Нотар, е-Архивирање, јавни пакетомати, сада и персонализовани пакетомати за објекте становања и компаније. Настављамо са обнављањем возног парка,   Нови   Сад   ће   бити   потпуно   опремљен   еколошким   возилима,   повећањем   капацитета логистичких   центара,   побољшањем   услова   рада   и   материјалног   положаја   и   награђивањем запослених”, изјавио је Ђорђевић.

Излагања панелиста, дискусија и закључци панела важни су за сагледавање претходних стручних анализа процеса покренутих и оних који ће уследити у сусрет новом Закону о поштанским услугама. Истакнуто је да и поред захтева за брзом дигитализацијом која директно утиче на садржај универзалне поштанске услуге, процес дигитализације, као и универзална поштанска услуга, морају бити пословно одрживи и за државу и за Пошту, захтевају стручно сагледавање и оптимизован временски рок.

Саговорници су за циљеве идентификовали – израду свеобухватне анализе са акцентом на студију  РАТЕЛ-а  о  одрживости  универзалне  поштанске  услуге,  као  краткорочни  циљ,  што  је  и задатак из Стратегије развоја поштанских услуга у РС 2021-2025; на средњи рок – да се стручна и одржива  решења  инкорпорирају  у  Закон  о  поштанским  услугама;  дугорочно  –  интегрисање поштанске инфраструктуре у државну инфраструктуру, како би се прецизно утврдило место Поште у државним пословима.

По питањима реформе Поште Србије, закључено је да ће модернизована Пошта моћи да да пресудан допринос реформама у држави, посебно наставку процеса дигитализације. Свеопштом стручном анализом, речено је даље, неопходно је утврдити целокупну листу послова и задатака које Пошта може да обавља за државу, уважавајући све посебности потреба грађана и привреде.

Развој послова који могу постати део Универзалне поштанске услуге, тема је највишег приоритета која захтева мултидисциплинарну обраду, реч је о посебној привредној области, јер поред Владе Србије, РАТЕЛ-а и Поште Србије нема других актера који би сагледали потребе грађана, привреде и институција – истакнуто је. Саговорници су се дотакли и незамењиве улоге поштанске инфраструктуре током најразличитијих кризних периода, попут бомбардовања 1999, епидемије ковида-19, елементарних непогода, што указује на улогу и значај одрживости Поште као једног од фактора стабилности државе.

Пошта Србије одржала је данас презентацију нове премијум услуге за брзу, лаку и паметну

24/7/365 испоруку пошиљака. Персонализовани Поштини пакетомати намењени индивидуалном и колективном становању, и персонализовани компанијски пакетомати намењени пословним објектима, изложени су у простору Привредне коморе и демонстрирано је њихово коришћење и погодности које доносе индивидуалним и колективним корисницима. За информације и наручивање заинтересовани се могу обратити Пошти Србије.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *