Превара у покушају

КиМ и Француско-немачки предлог

У науму да Србију приволи на признање њиховог килавог чеда Косова, колективни Запад већ две деценије покушава да то оствари разним подвалним плановима и помоћу штапа и шаргарепе. За сада неуспешно

Већ више од двадесет година нагриза се и грицка суверенитет и територијални интегритет државе Србије, све са циљем да се на силу одвојена српска јужна покрајина статусно „овери“ као независна држава, а то би, по жељи тзв. међународне заједнице оличене у колективном Западу, најбоље било с нашим благословом. Иако је то био главни циљ НАТО бомбардовања, ипак није успео да у првом тренутку то оствари силом, па је Запад препустио све временском току и разним споразумима а да их никада не спроведе. Сви покушаји и документи, од Ахтисаријевог плана па надаље имали су лукави и перфидни циљ – признање назови државе Косово. И како време иде, све више смо изложени великим притисцима и преварама, манипулацији разним датумима (овај пут се помиње пролеће), плановима о подели, пресељењу становништва инсистирању на правно обавезујућем споразуму (као да ови до сада нису били обавезни), све до најновијег предлога по узору на две Немачке.
Западу се нарочито сада жури да затвори косовско питање које од избијања рата у Украјини све више добија на публицитету и значају, дочим и руски председник Владимир Путин не пропушта прилику да иронично подсети западне званичнике да су рушење територијалног интегритета држава започели управо они, и то баш на КиМ. Циљ је елиминисати косовски преседан кроз договор Београда и Приштине, чиме би Запад заузео позицију оних који поштују међународно право и да тако, како верују, добију ширу подршку оних земаља које се залажу за поштовање територијалног интегритета. А то се може постићи једино притиском и на српску и на албанску страну како би се што пре дошло до таквог решења.
Тек што је „на мишиће“ постигнут споразум о српским таблицама између привремених органа у Приштини и Србије (23. новембра), европски шеф дипломатије Жозеп Борељ упозорио је да ће у наредним данима позвати лидере „обе земље“ у Брисел да разговарају о „бриселском предлогу“ који подржавају Француска и Немачка, али који су званичници ЕУ „присвојили“ и назвали „европским предлогом“.

[restrict]

ФАНТОМСКИ ПЛАН Испоставиће се да још од лета Београдом и Приштином кружи документ назван „Француско-немачки план“, који, према речима званичника Европске уније, има за циљ нормализацију односа између „Косова“ и Србије, мада су га различито и доживљавали и тумачили. Премијер у Приштини Аљбин Курти је јавно избегавао коментаре у вези са садржајем француско-немачког предлога, али је наједном био заинтересован да о томе разговара у понедељак, 21. новембра, на састанку с председником Србије Александром Вучићем у Бриселу. Чак је устврдио да су посредници у дијалогу – високи представник за спољну политику ЕУ Жозеп Борељ и специјални изасланик ЕУ за дијалог Косова и Србије Мирослав Лајчак „скинули то из расправе да би одговарало намерама Србије“ да се расправља само о регистарским таблицама.
За Србију је то била нова „арматура“ јер се овим предлогом дијалог суштински мењао. Наводно, њиме су Француска и Немачка првобитно предложиле Србији да дозволи придруживање Косова међународним институцијама и организацијама, укључујући УН, а у замену би убрзано њено чланство у ЕУ.
Дакле, опет игра „штапа и шаргарепе“, с тим да је Запад већ спремио подужу листу „штапова“ којима ће претити. Напоредо с причом о фамозном предлогу над Србијом већ месецима „висе“ претње обустављањем инвестиција и завртањем бриселске касе, као и могућност поновног увођења виза нашим грађанима за земље ЕУ. А У пакету са „Косовом“, обавезно иде и захтев за увођење санкција Русији.
У ствари ради се о својевременом плану (из 2007. године) Волфганга Ишингера, представника ЕУ у оквиру преговараче тројке у којој је представник Русије био Александар Боцан Харченко, актуелни амбасадор Русије у Србији, док је представник САД био Френк Визнер. Иако је план још тада доживео апсолутни неуспех, био одбачен и од Београда и од Приштине, овај осведочени албански лобиста данас ће рећи да је план пропао због шефа руске дипломатије Сергеја Лаврова, што ће амбасадор Боцан-Харченко оштро демантовати.
И док су јавношћу кружиле спекулације о форми наново активираног предлога (јер је кружио као нон-пејпер) сајт „Еуроактив“, независне паневропске медијске мреже специјализоване за тематику ЕУ политике, објављује текст у коме открива садржај француско-немачког предлога за нови оквир дијалога између тзв. Косова и Србије. „Еурактив“, који наводи да је документ добио од поузданог извора, објавио је да се у предлогу предвиђа нормализација односа две стране, „неповредивост сада и у будућности границе између њих“ и пуну обавезаност на „узајамно поштовање територијалног интегритета“. Почиње споразумом о нормализацији односа између Косова и Србије, посвећености интеграцији у ЕУ, решавању несугласица и поштовању територијалног интегритета, поштовању субјективитета једних и других, узајамном поштовању надлежности, посвећености повећању сарадње у различитим областима, укључујући привреду, науку , правосуђе, област одбране итд. И, такође, размена сталних мисија, те последња – сагласност страна да овај споразум не утиче на раније постигнуте споразуме.

ПОДВАЛА СА ЗСО „Квака“ је у томе да се кроз француско-немачки предлог у причу увуче, као „велики уступак“, формирање Заједнице српских општина, што је очигледна преварна радња да се, било на мала или велика врата, призна некаква независност назови државе Косово. Тиме не само да се поништава већ склопљен Бриселски споразум, већ да грех буде већи, то, кроз преговоре, треба да оствари ЕУ, иако се ради о статусном питању за шта ЕУ уопште нема мандат јер би требало да делује неутрално (пет њених чланица није признало Косово). То искључиво може да донесе Савет безбедности УН. По Резолуцији 1244, која још увек важи, Косово и Метохија је део наше територије – Републике Србије.
Ако се вратимо изворном предлогу , који се од данашњег разликује само утолико што је сада нови фактор Европска унија, ради се о томе да би, по овом предлогу, односе Србије и Косова требало уредити по моделу по којем су 1972. своје односе уредиле две немачке државе. Подсетимо се: то је било време у којем су сазрели услови да се обе Немачке приме у Уједињене нације, што је било могуће једино ако би Савет безбедности донео одлуку без вета неке од сталних чланица.
Један од политичких услова било је и узајамно признање Савезне (западне) републике Немачке и Демократске (источне) републике Немачке. Најпре је СР Немачка, споразумом у Москви (12. август 1970) прихватила неповредивост постојећих граница а накнадним споразумом у Варшави (7. децембар 1970) прихватила и границу ДР Немачке на истоку, односно сесију свих бивших немачких територија источно од линије Одра–Ниса у корист Пољске, извршену 1945. године.
Потом су, тзв. Уговором о основним односима између Савезне Републике Немачке и Немачке Демократске Републике од 21. децембра 1972, две немачке државе узајамно признале једна другу као суверене државе. Након ратификације Основног уговора у два парламента, обе Немачке су примљене у УН истог дана, 18. септембра 1973.
Иако је Основни уговор предвидео успостављање дипломатских односа између две Немачке, оне нису једна у другој отвориле амбасаде него сталне мисије, а дипломате које су биле на њиховом челу нису носиле формална звања амбасадора него сталних представника.
Нема никакве сумње да је овај модел, из сасвим једноставних психолошких разлога (две Немачке су се, осамнаест година након закључења Основног уговора, ујединиле што показује да решење није било вечно и непроменљиво) пријатан за ухо разним београдским присталицама немачког договора (рецимо Вук Драшковић), мада у евентуалној његовој примени има доста спорних елемената.
Прво, у случају две Немачке никада није долазио у питање немачки идентитет сваке од њих, иако се радило о крупним геополитичким, идеолошким и економским разликама. И СР Немачка и ДР Немачка су биле немачке државе.
У случају Србије и Косова ми се не суочавамо са две српске државе различитих идеолошких и политичких физиономија, које желе да нађу модус вивенди. Суочавамо се са идентитетским метапроблемом: отцепљена територија жели да се конституише као аутохтона национална држава док бивша матица настоји да је у некој форми задржи као део сопствене територије.
Друго, у случају две Немачке обе стране су имале у виду подједнаку награду: чланство у УН, којим би се и симболички, завршио период ограниченог суверенитета који је, и код једне и код друге, трајао од 1945. године. Обе би (независно од суштинских ограничења) макар формално постале равноправне и суверене државе.
У случају Србије и Косова имамо једну стару државу, оснивача Уједињених нација (по основу правног континуитета са СР Југославијом, СФР Југославијом и ФНР Југославијом Република Србија себе сматра чланицом УН од 1945. иако званична документација УН као датум пријема у чланство наводи 1. новембар 2000. године) и једну нову државу (још увек in statu nascendi) насталу унилатералним проглашењем независности, која жели да тај процес сада заокружи. Ни мотиви, према томе, а ни награда, нису исти код обе стране, за разлику од случаја Немачке.
Треће, у случају две немачке државе није се радило о признању једнострано проглашене сецесије. Обе немачке државе стекле су суверенитет ab ovo, постепеним трансфером овлашћења са окупационих власти, у свакој од окупационих зона, на изабране органе власти две немачке државе. У том смислу су обе, заиста, биле у равноправном статусу, и ниједна од њих, потписивањем Основног уговора, није била доведена у позицију да накнадно конвалидира претходно учињена кршења међународног или унутрашњег права.
У случају Србије и Косова та ситуација се битно разликује: потписивањем Правно обавезујућег споразума Србија би – то се од ње бар очекује – требало да конвалидира вишеструка кршења разних југословенских и српских устава, извршена у периоду откад је на подручју Косова и Метохије извршен фактички трансфер власти са Републике Србије на Уједињене нације (1999. године) као и стављање ван снаге Резолуције Савета безбедности УН 1244 (1999) и целог међународног правног режима заснованог на њој.
Споразум треба да буде „правно обавезујући“ управо да се не би могао тумачити као политички договор, или као договор органа власти Републике Србије са привременим органима власти у њеној аутономној покрајини. Квалификатив „правно обавезујући“ недвосмислено потврђује намеру аутора ове идеје да два ентитета потпишу међународни уговор у пуном капацитету, о чијој ће примени моћи да одлучује једино Међународни суд правде а не национални судови и који ће имати приоритет у односу на све друге одредбе унутрашњег права, и Републике Србије и Републике Косово.
Е сад, ваљда би се ту нешто и народ питао, пре свега на референдуму, јер Кривични законик Републике Србије у члану 307 прописује следеће:
Угрожавање територијалне целине
Члан 307
(1) Ко силом или на други противуставан начин покуша да отцепи неки део територије Србије или да део те територије припоји другој држави, казниће се затвором од три до петнаест година.

[/restrict]

6 коментара

  1. prevara u pokušaju – iz drugog ugla

    Kolektivni zapad raznim podvalnim planovima, pritiscima štapa i šargarepe, ucenama i pretnjama – hoće da Srbija sama prizna nezavisnost njihovog čeda tzv. Kosova po francusko-nemačkog predloga koji je EU prihvatila kao svoj, a (danas) po modelu dve Nemačke (isti narod). Za 10 godina Briselskih pregovora ništa se suštinski ne razjašnjava, ne razobličava, da se daje objektivna pravovremena informacija, nego se na neadekvatna, dvosmislena pa čak i lažna tumačenja iskrivljeno informiše javnost. Na primer Briselski sporazum (Kosovo dobilom sve statusne državne atribute).

    Sve se radi u cilju “normalizacije odnosa” Srbije i Kosova da se tzv. država Kosovo učlani u UN i ostalim medjunarodnim organizacijama – po pravnoobavezujućem dokumentu – Briselskom sporazumu za otimanje-predaju KiM. Najnovija inrtalacija je francusko-nemački predlog za medjusobnio priznanje, prihvaćen od EU kao zvaničan.

    Pre Makronovog-Šolcovog plan, bila je inicijativa formiranje “evropske političke organizacije” koja poziva u članstvo države van EU, posebno Srbiju. Odluke donosi politička organizacija sa prostom većinom, a nove članice ne mogu da utiču na promenu odluka organizacije (verujem da je to perfidan plan da se nametne prijem KS u UN).

    Pre toga, inicijativa Mini Šengen – Otvoreni Balkan – očigledno je inicirana u sklopu normalizacije odnosa Srbije o Kosova da bi se proglasio kompromis o normalizaciji za potpisivanje sveobuhvatnog obavezujućeg sporazuma (za članstvo Kosova u UN), ali se tumači kao istorijski podvig inicijatora za ekonomsko-tržišno povezivanje i slobodu kretanja ljudi, usluga… robe i kapitala… izmedju predvidjenih šest država Balkana (šesta je Kosovo ali se to prečutkuje )… postoji CEFTA sporazum za tržišno povezivanje, zašto se ignoriše?
    Šta je tu novo-istorijsko, ništa, formira se nova Jugoslavija: umesto Slovenije i Hrvatske u otvoreni Balkan ulazi Albanija i Kosovo sa Srbijom, Makedonijom, C. Gorom i BiH. U takvom odnosu muslimani će sačinjavati ubedljivu većinu nad pravoslavcima… i opet će biti problema po nacionalnim interesima srpske države. Kosovo se na tim principima, albanizacije-islamizacije i etničkog čišćenja Srba sa Kosova (KiM) otima od Srbije. Posebno je destrukcija što se Otvorenim Balkanom Albancima-Šiptarima “zakonski” omogućava da se zapošljavaju i naseljavaju po Srbiji sa sticanjem prava na državljanstvo – koji će Srbi da idu da rade i naseljavaju se na Kosovo. Tu nema principa “recipročnih mera”, izvesne ramnoteže u odnosima. Znamo kako je prošla Srbija sa principima Otvorenog Balkana u Titovo vreme: preko 350.000 hiljada Šiptara se zapošljavalo i naselilo u Beogradu-Srbiji, otvarali radnje, lokale, firme, a za to vreme nijedan Srbin sa porodicom nije otišao da živi i radi u šiptarsko okružrnje na Kosovu, da otvra radnje i lokale. Recipročne mere su zakon za ramnopravnost.

    Zašto se ne potsetimo da je Bivša Jugoslavija bila “univerzalni” otvoreni Balkan sa totalnom slobodom kretanja ljudi i usluga, sa administrativnim linijama izmedju Republika, za ekonomsko povezivanje ali sa teritorijalnim granicama.

    U EU neki zvaničnici otvoreno govore da Kosovo ima svoje granice (integrisani prelazi 2013 u granicu: za KS granica, za SRB administrativna linija: kada Srbi dodju do administrativne linije – ne mogu da predju na Kosovo jer je za Kosovo granica), ali naši to prećutkuju.

    ZAKLJUČAK: NE sprovodi samo Zapad “prevaru” u pokušaju , nego je Briselski sporazum izmedju Srbije i Kosova perfidan plan da se instalira nezavisna država Kosovo sa članstvom u UN i svim medjunarodnim organizacijama. Zašto Srbija hoće da ga sprovede do kraja da izgubi teritoriju KiM? Treba da ga raskine dok još ima vremena. Da ne dužim. Hvala na razumevanju!

    • Ђорђе Радојичић

      Коју већуну, Еди Рама је православац, два суна му православци, македонци, црногорци, срби из Реп.Србије, Срби из Србије. Шиптара на КиМ нема петсто хиљада

      1
      1
  2. UN da preuzme pregovore o Kosovu (KiM)

    Pregovore o Kosovu prebaciti u UN ili odbaciti – zbog političkog i bezbednosnog terora albanskih separatista prema srpskom narodu na Kosovu

    Prebacivanje krivice na Kolektivni zapad koji je na strani albanskog separatizma i saučesnik u “otimanje” srpske teritorije KiM je – prikrivanje lične odgovornosti pregovarača za startno prihvatanje i potpisivanje Briselskog sporazuma 2013, kojim je sporazumom Kosovo dobilo statusne atribute države. Sve destruktivne fizičke i političke akte nasilja koje danas albanski separatisti sprovode prema Srbima govore da je u pitanju odbrana teritorijalnog integriteta i suvereniteta tzv. države Kosova. Jeste da je EU posrednik i garant Briselskog sporazuma (da se dogovori Srbije i Kosova implementirau), ali nije učesniik-strana u pregovoima, podržava nezavisnost Kosova van konteksta Brielskog sporazuma, kao što i druge države van EU podržavaju Kosovo (albanski separatizam).
    Zašto Srbija prihvata i potpisuje sporazume u startu da se otme Kosovo? Sporazumi-dokumenti se potpisuju na kraju pregovora-dogovora kada obe strane (SRB i KS) usaglase političke stavove. Da skratim. Zahvaljujem.

    1
    1
  3. UN da preuzme pregovore o Kosovu (KiM

    Prebacivanje krivice na Kolektivni zapad koji je na strani albanskog separatizma i saučesnik u “otimanje” srpske teritorije KiM je – prikrivanje lične odgovornosti pregovarača za startno prihvatanje i potpisivanje Briselskog sporazuma 2013, kojim je sporazumom Kosovo dobilo statusne atribute države. Sve destruktivne fizičke i političke akte nasilja koje danas albanski separatisti sprovode prema Srbima govore da je u pitanju odbrana teritorijalnog integriteta i suvereniteta tzv. države Kosova. Jeste da je EU posrednik i garant Briselskog sporazuma (da se dogovori Srbije i Kosova implementirau), ali nije učesniik-strana u pregovoima, podržava nezavisnost Kosova van konteksta Brielskog sporazuma, kao što i druge države van EU podržavaju Kosovo (albanski separatizam).
    Zašto Srbija prihvata i potpisuje sporazume u startu da se otme Kosovo? Sporazumi-dokumenti se potpisuju na kraju pregovora-dogovora kada obe strane (SRB i KS) usaglase političke stavove. Da skratim. Zahvaljujem.

  4. Славко Z

    Актуелна влада је између чекића и наковња а то значи да је фатална грешка председника Вучића
    смањење цензуса са 5% на 3% што је вратило у скупштину целу 5. Колону одговорну за пропаст наше привреде, финасија и војске, 5. Октобра. У Србији и даље постоји огромна и недирнута мрежа западних НВО, медијских и обавештајних структура, које се несметано финансирају из иностранства, а њихово дејство није фатално само захваљујући дубини кризе у којој се Запад тренутно налази и овде се ради о недопустивој субверзији која се очитује и на сединицама Народне скупштине где дрско и без трунке стида стигматизују српску владу.. Велики део свог поштовања према нама, Русија и Кина заснивају на нашем отпору НАТО у агресији 90-их. На томе се заснива и сав наш међународни углед јер су чињенице да је наша ПВО и жилава одбрана наше војске остварила Р-1244 – донесену на СБ/УН.

    • Tebi ocigledno nije jasno da je ova vlast zadnjih 12 godina i da je ona prihvatila Briselski sporazum 2013.g. Da je sipyarima dala puni legitimitet svuda na KiM. da je isti Vucic sve potpisivao, da je ukinuo drzavu Srbiju na KiM, dao im da zaokruze cak i elektroenergetski sistem. Ne mozes kriviti nekoga koji 12 godina mulj i dogovara nesto sto niko ziv nezna, a jos laze i mulja i sto je jos gore glumata. Kao glumcu ja mislim da bi mu i Ckalja pozavideo. Nijednom do sada nije pomenuo rezoluciju i ne insistira na primeni rezolucije, sto ocigledno dovodi do zakljucka da sve cini kako bi na kraju neko morao da prizna tzv.Drzavu Kosovo. Pored zaduzivanja i dovodjenja naroda u duznicko ropstvo, dovodi sve u svrseni cin, a on ce sa svojom savitom i drugima da zbrise sa koferima para. Sve sto smo kao Vojska osvojili i sacuvali, izgubljeno je za stolom. Covek koji nema dana radnog staza van skupstine, za mene nije covek, vec obican parazit.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *