ИЗЛОГ КЊИГЕ

Николај Бурљајев
БАМБИ
Глобосино Александрија

Књига „Бамби“ писца, редитеља, драмског уметника и познатог друштвеног делатника Николаја Бурљајева на ингениозан начин отвара пут читаоцу да кроз – на први поглед питке и једноставне стихове и слике, урони у оазу васељенске доброте и научи се мудрости живљења. Ова књига је за све оне – и децу и њихове родитеље, које с правом узнемирава вртлог нашег времена, збрка дезинформација и епохално поништење моралних вредности. Дивни млади јелен Бамби освојиће срце читаоца чистотом, одушевљењем и љубављу према свему живом, према природи и њеном поретку. Сам Бамби симбол је чисте љубави према свему што живи. Дете ће одмах схватити да је овај син шуме и сам једно радознало и добро дете, да представља једно од њих и да симболизује чисту љубав, за коју га ова књига отвара и сензибилише. Бамби уме да се радује сваком новом пријатељству и из примера старијих учи сваког дана. Шума је његов свет, а мајка, отац и мудри стари храст су му учитељи; он ту среће другаре и прву пријатељицу која ће му касније постати једина љубав; он ће бити њен краљ, а потом и краљ шуме.

Ксенија Матовић
КАРАТОЧ
Медиасфера

Ксенија Матовић у својој новој збирци песама, у 49 кратких песама, у духу хаику поезије, пева о тренуцима у којима је снажно доживела природу, са жељом да забележи то стање и да га повеже са тајнама своје душе. У време кад неолиберални профит сигурно и бескрупулозно покорава свет, песникиња својим песмама химнично велича моћ непокориве природе. Зато у њеним стиховима нема људи; море и обала су ту, али нема рибара. Према речима проф. Севтлане Градинац, њени дескриптивни пејзажи су „негде између Далијевих мртвих природа и Лубардиних медитеранских слика. Све је у покрету, без умора“.

Дејмон Галгут
У НЕПОЗНАТОЈ СОБИ
Дерета

Један младић креће на три путовања – по Грчкој, Индији и Африци ‒ и на сваком стиче неочекивана искуства, која ће му променити живот. Путује с мало пртљага, једноставно. За људе који путују с њим и које успут среће – укључујући и згодног, мистериозног незнанца, групу безбрижних бекпекера и једну жену на ивици живаца – он је Пратилац, Љубавник и Старатељ.
Наговештаји постапартхејдске моралне исцрпљености прожимају све три повезане приче које чине овај роман, док се младић грозничаво креће с места на место, из земље у земљу, у стању „акутне анксиозности“. Ова путовања, кроз спокој дивљине или махнитост на граничним прелазима, завршавају се неочекивано, и без обзира на сапутнике, у суштини су усамљеничка потрага за властитом сврхом.
Ова роман прича је о чежњи и осујећеној страсти, бесу и саосећајности, о трансформативној моћи путовања… и посвета људској потрази за љубављу.

Рејмон Кено
СТИЛСКЕ ВЕЖБЕ
Лагуна

У ненадмашном преводу Данила Киша, ово ексклузивно издање књиге „Стилске вежбе“ Рејмона Кеноа садржи и тринаест Кишових цртежа у којима варира лик „главног јунака“, а који су настали 1963. године као ликовне вежбе, паралелне с језичким вежбама и варијацијама на задату тему. Инспирацију за ово дело Кено је добио након једног концерта, „посматрајући Бахово дело не из аспекта контрапункта и фуге, него као нешто што се гради помоћу све бројнијих варијација, скоро ад инфинитум, око једне сасвим танушне теме“. Ова кратка, сасвим обична прича испричана је на деведесет и девет начина, сваки пут другачије и у другачијем стилу: као сонет, александринац, као писмо, ономатопеја или у жаргону. Наратор у аутобусу примећује једног младог човека дугачког врата са шеширом на глави како љутито прекорева неког путника зато што га гура, а онда седа на упражњено место. Мало касније наратор затиче на улици истог младог човека у живом разговору са једним пријатељем који га саветује да пришије дугме на капуту.

Патрик Бесон
ЂОКОВИЋ: ОДБИЈАМ – РАТ ЗВЕЗДЕ
Чигоја штампа

Ролан Гарос није стадион, то је храм. Новак Ђоковић није играч, он је свештеник. Лоптица, то је ђаво кога оба противника грубо шаљу један другоме с надом да се проклетница неће вратити на њихову страну. Новак је Близанац, као Пушкин, и обојица, у неку руку, пишу на исти начин: брзо и добро. Појавио се на лицу земље у најгорем тренутку – али и у најбољем за једног спаситеља – у време 3. балканских ратова (1992–1999). Први пут у Европи, после више година, уз реч „српски“ било је и похвалних придева. Спортски коментатори нису могли да говоре другачије. Чинило се да Новак, налик чудесном Бодлеровом облаку, лебди над историјским драмама које су пролазиле преко његове дивне земље. Одједном се у новине и телевизијске дневнике у Београду поново вратила лакоћа – она лакоћа коју испоручују велики снабдевачи, уметници и спортисти. Новак је у српску песму поново унео лаке и заводљиве рефрене који су били нестали.
Тенис је рат – зар лоптица не лети брзином метка – рат у којем нико не гине, и то је велики напредак у поређењу с нормалним ратовима, то јест с ненормалним ратовима. И овде има победа и пораза, али ни једни ни други нису крвави.Југославија је била велика спортска нација, а Србија наставља да запоседа стадионе, вероватно је то оно што се зове Велика Србија. Њен пастир је Новак, са својом великом торбом у којој је његово оружје: рекети. Превод с француског Татјана Шотра Катунарић.

Владимир Петровић
КАКО ПОСТАЈЕМО ОНО ШТО СМО ПОСТАЛИ
Академска књига

Шта повезује судбине ордонанса Димитрија Туцовића, Саве Шумановића, заточеника нацистичких логора и голооточких страдалника, човека који је умислио да је тајни саветник Черчила и Стаљина, жандара који је захваљујући смртним пресудама постао богаташ, једне дорћолске проститутке, али и мушкарца који по Трсту трага за местима у којима је некада живео Џојс? Сви они, са мноштвом других јунака у збирци прича „Како постајемо оно што смо постали“, бивају суочени са правим природама својих судбина, и то у сусрету са најдубљим преломима који одређују људски живот. Исписујући историју два века на овим просторима кроз тридесет и две приповести, које су дате у различитим техникама и прозним облицима, аутор ове књиге слику узавреле историје – препуне идеолошких прелома, ратова, али и дубоко интимних падова – саставља са ништа мање комплексном садашњошћу, творећи причу о томе како постајемо оно што смо постали.

Пеликан Јан
НОВИМ ПУТЕВИМА – КОСОВО 1958–1969
Службени гласник

Монографија настала као резултат великог истраживачког искуства и уложеног напора у расплитање изузетно сложене косовске политичке и друштвене стварности у десетлећу великих и драматичних промена кроз које је српска јужна покрајина пролазила. Професор Јан Пеликан поставио је себи изузетан истраживачки задатак. Његова анализа косовске стварности педесетих и шездесетих година двадесетог столећа положена је на широку хеуристичку основу и изузетну акрибију. Пажљиво критички претресајући разноврсну, необјављену архивску грађу, статистичке податке, бројне секундарне изворе и обимну литературу, пред читаоца поставља сложену косовску сцену са свим њеним учесницима, процесима и чиниоцима. Показује сву вишеслојност и тежину овог питања, никада не губећи из вида његов југословенски, српски (републички), али и међународни контекст, уз све, често противуречне утицаје, идеолошку, политичку, међунационалну и социјалну позадину. Његовој анализи не може се приписати ни пристрасност нити необјективност, док размрсује изукрштане мотиве и позадине политичких сукоба на различитим нивоима власти, преплитања и саплитања планова и тактика и националних амбиција. Пише о лутањима, незадовољавајућим успесима и промашајима друштвене, привредне и културне модернизације јужне српске покрајине, правцима и резултатима еманципације албанске мањине, са њиховим дугорочним последицама.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *