ИЗЛОГ КЊИГЕ

Дејан Томић
АПОТЕОЗА СРПСКИМ ГУСЛАМА 2
Прометеј, Књижевна задруга Српског националног вијећа

Однос музичких инструмената и књижевности у Срба, Дејан Томић је најтемељније демонстрирао у књигама посвећеним гуслама. Аутор је и монографије „Апотеоза српским гуслама“ (Књижевна задруга Српског народног вијећа, Подгорица, 2016), која је као издавачки подухват награђена на Сајму књига, у Београду, 2016. године. Према речима Будимира Дубака, „објављивањем ове књиге аутор је објединио цијелу једну, расуту или непознату, ризницу српске културе, у најширем значењу тог појма. Без потпуног сагледавања значаја гусала за српски народ, не може да се разумије ни сама суштина наше културе“. Управо то је основна идеја Дејана Томића, коју он доследно реализује у својим књигама о гуслама.

Ги Метан
РУСИЈА – ЗАПАД
ХИЉАДУ ГОДИНА РАТА
Академска књига

Зашто САД и Европа толико мрзе Русију? Иако Русија више није претња, Берлин више није мета њених пројектила, и упркос чињеници да се њено царство разјединило без крвопролића пруживши независност за петнаест нових држава, мржња и оцрњивање Русије достигли су огромне размере у медијима, академским круговима и унутар политичких елита у западном свету. Да би разумео ту појаву која је постала хистерична од украјинске кризе, Ги Метан се враћа у повест, до Карла Великог, који је основао прво западно царство 800. године. Он без иједног табуа и предрасуде испитује религијске, геополитичке и идеолошке корене западне русофобије, и открива најдубље мотиве антируског и антипутиновског наратива, уобичајеног и општеприхваћеног у западним медијима, како би пружио нову прилику за помирењем.

Силвана Патерностро
САМОЋА И ДРУШТВО
Вулкан издаваштво

Живот Габријела Гарсије Маркеса, испричан уз помоћ његових пријатеља, породице, обожавалаца, саговорника, колега шаљивџија, пијанаца и неколико угледних људи. Усмена историја о биографији легендарног латиноамеричког писца Габријела Гарсије Маркеса раскошан је и редак историјски документ који чува колективно сећање на његов живот, те промишља о занимању писца из угла обичних људи, запитаних о томе како је дошао до рилкеовског нужног пакта са самоћом.
Књига „Самоћа и друштво“ сачињена је из два дела. У првом делу Пре „Сто година самоће“ реч имају они који су га познавали пре него што је постао општевољена латиноамеричка икона. Фрагментирани текстови сачињени су од приповести његових рођака и пријатеља из доба када Маркес још увек није имао личног енглеског кројача нити енглеског биографа, и када још увек није проводио време са председницима и мултимилионерима. То је прича о малом дечаку из провинције који је одлучио да постане писац и успео у томе. Други део После „Сто година самоће“ описује човека који се крио иза легенде у коју се претворио Гарсија Маркес. Све од Аракатаке па до Баранкиље, Боготе, Париза и Мексико Ситија чини се да се самоћа која му је била потребна да би стварао своја ремек-дела претварала у неку врсту разуздане забаве кад год своје време није посвећивао писању. Самоћа и друштво – то је управо Габријел Гарсија Маркес. Усамљена и несигурна особа којој су били потребни пријатељи, као и наклоност и дивљење околине, упркос егоистичној свести о својој величини. Ово је књига која демонстрира да су пријатељство и околности, а изнад свега дисциплина и посвећеност, неопходни да би се тријумфовало у животу.

Момо Капор
КЊИГА ЖАЛБИ
Лагуна

„Први пут у животу, Шломовић је био суочен са поразном истином да су лепота, дух, уметност само привид, магла и дим, ништа, а да светом владају слепи животињски облици поседовања, које је толико упорно избегавао да призна двадесет и шест година.“
„Овај ’тајанствени скупљач лепоте’ поседовао је необичан дар да препозна оно најбоље што се у то време догађало у ликовном животу Француске, као и интуицију која му је омогућила да врло брзо и сам направи изванредну збирку“ – из предговора Ане Капор.
„Књига жалби“ је објављена први пут давне 1984. године и одмах је привукла велику пажњу књижевне публике и критике. „Досије Шломовић“, који уз „Фрку“ и „The Free Country“ сачињава овај триптих, представља важан документ о животу трагично страдалог младог колекционара, али у исто време отвара и нека од суштинских питања која се тичу живота и уметности.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *