СТРИМИНГ ХЕГЕМОН НА КОЛЕНИМА?

Први пут „Нетфликс“ бележи губитке. Вишемилионски мањак руских претплатника због рата у Украјини и отказивање претплате због повећања цене сервисових услуга на западном тржишту, као и низ других неповољних околности, довели су моћну компанију у озбиљну кризу која слути да су њени лидерски дани одбројани

Данас је могуће рећи да је продукционо-дистрибутерски стриминг гигант играног програма, било сопственог било оног који је током историје производила индустрија забаве, „Нетфликс“, доживео три драстичне трансформације у свом пословању. Она прва, која је трајала двадесетак година и која их је постепено довела до врха и то не само када је реч о дистрибуцији већ и у сваком другом смислу, променивши успут сва правила игре, трајала је негде до почетка пандемије короне. У ту светску пошаст су ушли као лидери, а из ње изашли као супериорни профитери. У области стриминг пословања су постали недодирљиви хегемон. Само је неколико компанија у читавој светској економији кроз пандемију прошло тако добро. „Нетфликс“ је током пандемијског затварања бројних земаља широм света драстично повећао тражњу својих производа, због чега је замашно увећани каталог њихове понуде играног телевизијског и филмског програма био недовољан да се подмири тражња избезумљених људи закључаног света који недељама и месецима нису имали ништа друго да преброде изолацију до друштвених мрежа и стриминг компанија за преузимање филмова и серија, међу којима је и пре појаве короне „Нетфликс“ био у сваком смислу без конкуренције. И када су почели да нижу рекорде у заради десио се текући рат у Украјини који их је промптно увео у трећу фазу, најгору. Преко ноћи су изгубили милионе претплатника, а самим тим и стотине милиона долара. Делује да „Нетфликсу“ никада није било горе него данас. Јер док су били почетници и лагано зидали своју империју, скромна зарада их није спутавала да расту. Огроман труд и револуционарне иновације су им постепено крчиле пут до врха. Актуелни суноврат, међутим, последица је спољних фактора који их доводе у положај у коме никада нису били. Почели су да губе. Уместо непрестаних победа, раста компаније, ширења утицаја, огромних зарада они су у врло озбиљном паду, неки чак тврде да су можда, као и цела западна економија, пред колапсом. Како год, први пут се носе с тешким губицима. То што се слично дешава с бројним до јуче успешним и моћним компанијама није нека утеха за „Нетфликс“ који је донедавно профитирао управо од тога што се свет нашао у кризи.

* Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању *

 


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.