МИТСКИ ЗУБ ВРЕМЕНА

Горан Ћетковић, Крик, 2018, акрилик на платну, 100 x 100 цм

ИЗЛОЖБА ИЗ ЦИКЛУСА ЗУБ ВРЕМЕНА У БЕОГРАДСКОЈ ГАЛЕРИЈИ ЛУЦИДА

Нагласак је овде и сада више на зубу него на времену, на страви, грози и гнози, јер уметник Горан Ћетковић је, на свој ликовни начин, филозоф и песник. Реч је о једном од најдаровитијих представника условно речено новог црногорског фантастичног сликарства, признатог и препознатог у земљи и свету, уметности по којој су Црногорци без премца

Један од најбољих млађих црногорских сликара, који бескомпромисно негује чисту ликовност, прославио је двадесет година рада у угледној београдској Галерији Луцида, где је изложио своје слике током маја у склопу тежње да се редовно представља београдској и српској публици. Горан Ћетковић (Колашин, 1975) насликао је за тај јубилеј циклус слика Зуб времена, који се природно и логично наставља и наслеђује претходни циклус Гласови тишине. После бдења над безданом таме и тишине, из којег није зазивао речи већ слике, уметник се упитао шта је с оним што преостаје после свега, да ли му прети само зуб времена? Нагласак је овде и сада више на зубу него на времену, на страви, грози и гнози, јер Ћетковић је, на свој ликовни начин, филозоф и песник. Реч је о једном од најдаровитијих представника условно речено новог црногорског фантастичног сликарства, признатог и препознатог у земљи и свету, уметности по којој су Црногорци без премца. Дух динарског човека преширок је и предубок да би се сместио у реалистичко, свакодневно, утилитарно или интимистичко, он тражи епско, митско, духовно широко, ирационално, визионарско и екстатично. Зато је Ћетковићево сликарство као крик, вапај, ламент над не само овим временом, о коме езотерик и нобеловац Вилијам Батлер Јејтс пева: „Ствари се руше, центар не држи више, анархија је провалила светом.“

* Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању *

 

 

 

 


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.